Lawn Care Forum banner
41 - 60 of 98 Posts
Discussion starter · #42 ·
Wfrobinette said:
Any reason why I shouldn't use this for 5k of yard vs a drag mat. I'm tired of have those use 1 or twice tools around the garage.

I figure once I get this lawn leveled it will be touch up work long term. I
Lastige keuze. Ik denk dat je beide kanten op zou kunnen gaan.

MMoore said:
Zijn deze dingen zwaar om te trekken? Een Canadese leverancier van dit soort nivelleerapparaten biedt het aan in staal en aluminium. Ik zou denken dat staal niet alleen duurzamer is, maar dat het zwaardere gewicht ook helpt bij het nivelleren terwijl je het gewoon rondduwt.

Ik verwacht dat degene waar ik naar verwijs meer een honkbal infield nivelleerhark is in tegenstelling tot een gazon nivelleerhark omdat het ronde staven gebruikt en geen hoekmetaal... maar de vraag blijft.
HĂ© Mmoore, wil je me vertellen wie de Canadese leverancier is? Bedankt.

kds said:
Hoe werkt zoiets met aarde in plaats van zand? En met gras dat hoger is dan Bermuda?
Wat voor soort "aarde" hebben we het hier over? Als het fijn genoeg is, zou het er geen probleem mee moeten hebben, maar als het harde klonten heeft die niet gemakkelijk uit elkaar vallen, dan zou je wat problemen kunnen hebben.

Ik kan niet zien hoe de hoogte van het gras er al te veel invloed op zou hebben, behalve dat je niet kunt zien hoe gelijkmatig je alles krijgt.

Mightyquinn said:
kds said:
Hoe werkt zoiets met aarde in plaats van zand? En met gras dat hoger is dan bermuda?
Wat voor soort "aarde" hebben we het hier over? Als het fijn genoeg is, zou het er niet al te veel problemen mee moeten hebben, maar als het harde klonten heeft die niet gemakkelijk uit elkaar vallen, dan zou je wel eens problemen kunnen krijgen.

Ik kan niet zien hoe de hoogte van het gras er al te veel invloed op zou hebben, behalve het feit dat je niet kunt zien hoe gelijkmatig je alles krijgt.
Bovengrond gemengd met compost, dus het is niet te klonterig zolang het niet nat is.

Mijn 36" hark is vandaag binnengekomen, maar was beschadigd. De verpakking voor de steel was kapot, waardoor deze bloot lag en het lijkt erop dat de steel bijna is geplet en doormidden is gebroken:

Ook was ik teleurgesteld over de kwaliteit van de afwerking van de eigenlijke hark. Het is bijna alsof de afwerkingslaag is gemist in het productieproces. Ik heb anderen gezien met een mooie groene lakafwerking - voor mij was de prijs van het product en wat ik ontving een beetje teleurstellend:

Ik ben wel van plan om morgen contact op te nemen met R&R om deze problemen te bespreken. Heeft iemand al eerder te maken gehad met retourneren bij hen? Ik hoopte dit weekend een egalisatieproject te kunnen doen en vroeg me af of ze me snel een vervanging kunnen sturen.

@Ware, heb je het zand zo laten liggen als op de foto hieronder, en is het gras er goed doorheen gegroeid? Ik zie geen grassprieten in sommige van die gebieden, dus ik had gedacht dat dat "te veel" zand bovenop het bestaande gras was, maar misschien niet?

Discussion starter · #54 ·
Clover13 said:
Ware, heb je het zand zo gelaten als op de foto hieronder, en het gras groeide er goed doorheen? Ik zie geen grassprieten in sommige van die gebieden, dus ik zou hebben gedacht dat dat "te veel" zand was bovenop het bestaande gras, maar misschien niet?

Image
Zeker niet te veel zand voor Bermuda. :thumbsup:

Ware said:
Clover13 said:
Ware, heb je het zand zo gelaten als op de foto hieronder, en is het gras er goed doorheen gegroeid? Ik zie geen grassprieten in sommige van die gebieden, dus ik zou gedacht hebben dat dat "te veel" zand was bovenop het bestaande gras, maar misschien niet?

Image
Zeker niet te veel zand voor Bermuda. :thumbsup:
Ah hah! OK, ik denk niet dat ik zo agressief kan zijn.

Ik zou de 36" Level hark van R&R bestellen, maar ben van gedachten veranderd en heb de 5'x3' sleepmat van Amazon gekocht. Ik heb 3 kubieke meter zand te verspreiden en de hark leek me nog steeds een hele klus. Misschien bestel ik er later een voor kleinere oppervlakken.

41 - 60 of 98 Posts