Lawn Care Forum banner

Is mortelzand oké om te gebruiken?

4.5K views 5 replies 6 participants last post by  Hesser  
#1 ·
Hallo allemaal, mijn tiftuf-zode is nu 4 weken oud. Ik denk dat het in ongeveer 98% van alle gebieden volledig geworteld is.

Ik ben nu van plan om een paar plekken te egaliseren. Ik ga voor 50/50 potgrond en metselzand. Het metselzand ziet er erg mooi en fijn uit toen ik het ophaalde. Maar nu het bij mij thuis is en aan het drogen is, zie ik veel meer kiezels dan ik in eerste instantie dacht. Zie foto

Is dit oké om te gebruiken? Of moet ik het terugbrengen en iets anders zoeken? Ik ben van plan om over een maand of zo te gaan reelmaaien en wil ongeveer 0,75 hoc aanhouden. Bedankt!

#3 ·
Als het gemakkelijk is om terug te sturen, zou ik dat doen en in plaats daarvan proberen metselzand te vinden. Mortelzand wordt op dezelfde manier gemaakt als metselzand, maar niet zo fijn gemalen, dus je hebt grotere stukken. Je zult veel blijer zijn met de consistentie en grootte van het metselzand.

#5 ·
Ik zou zeggen dat het niet optimaal is, maar op de lange termijn niet al te veel problemen zou moeten opleveren. Zodra het gras erin groeit, zou je veilig moeten zijn, je zou je HOC kunnen verhogen voor een beetje extra verzekering. Ik zou ook de toplaag weglaten als het je doel is om het gazon te egaliseren en glad te maken.