Lawn Care Forum banner

Herbicide Mixes 101?

9.6K views 21 replies 13 participants last post by  BNM  
#1 ·
Ik weet niet zeker hoe ik mijn vraag moet formuleren....
Is er een bron op dit forum of ergens op het internet die ik kan bezoeken om te leren over welke herbiciden gemengd kunnen/niet gemengd kunnen worden? Of is dat gewoon iets wat mensen al doende leren?

#2 ·
JayGo said:
Ik weet niet zeker hoe ik mijn vraag moet formuleren....
Is er een bron op dit forum of ergens op het internet die ik kan bezoeken om te leren over welke herbiciden wel/niet gemengd kunnen worden? Of is dat gewoon iets wat mensen gaandeweg leren?
Het beste is om te vragen naar welke herbiciden je probeert te mengen....

#4 ·
Wat goed zou zijn, is een lijst met tankmixcombinaties die mensen met succes hebben gespoten zonder dat iemand die nieuw is met de combinatie zijn toevlucht hoeft te nemen tot een pottest. Misschien een andere kolom voor wat ze targetten, een kolom voor hoe effectief het was. Bijvoorbeeld:
Celsius en Certainty;
Prodiamine en Simazine;
Ammoniumsulfaat, Ferrosulfaat en TNex.
Hier is een Google Sheet om mee te beginnen. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1yxHjrhIJ01y78_9UggJKMMt0B9EIEZBNTIC0bL1grsc/edit?usp=sharing

#8 ·
@JayGo & @Theycallmemrr, Eindelijk!

Verwijs naar mijn vraag hieronder...

https://thelawnforum.com/viewtopic.php?f=2&t=25344

Ik draag graag bij aan de Google Sheet! Hier zijn een paar gedachten...

• Waar mogelijk moet het gemakkelijk zijn om te zien wie op het The Lawn Forum de invoer heeft gedaan in plaats van te springen tussen het document en thelawnforum.com.
  • Een compatibele mix moet fysiek en chemisch zijn. Met andere woorden, fysieke compatibiliteit moet een legitieme jartest zijn en chemische compatibiliteit moet rekening houden met eventuele labelnotaties die deze compatibiliteit (of niet) aangeven.
Vaak heb ik gemerkt dat er 'tankpartner'-compatibiliteiten zijn van de fabrikantlabels zelf, die zowel een voorgeschreven fysieke als chemische compatibiliteit zouden moeten aangeven. Soms worden chemische merk-/actieve ingrediëntcompatibiliteiten niet vermeld als specifieke producten, maar puur als een chemische relatie, zoals 'niet compatibel met kopermeststoffen'.

Gezien dit alles en fysieke jartest-compatibiliteiten die we redelijk nauwkeurig zelf kunnen uitvoeren, kunnen we die compatibiliteit eerst noteren - zelfs als we geen bevestigde chemische compatibiliteit hebben.

Gedachten?

Ik heb een test gedaan op mijn vroege voorjaars-pre-emergents van Specticle Flo & Prodiamine. De fysieke mix is goed geslaagd en ik kon geen chemische incompatibiliteiten vinden. Ik zal deze op de Google spreadsheet gooien.

Het zou zeker fijn zijn als thelawnforum.com een soort collaboratief document of Wiki-functionaliteit had, zodat we niet van deze gebruikersgroepsite hoeven te springen.

#9 ·
Nog een gedachte... Het aantal combinaties kan erg hoog oplopen als je drie of meer chemicaliën in dezelfde tank mengt. Om dit te beheren, kan het gemakkelijker zijn om een hoge compatibiliteit tussen elk van de chemische paren te bevestigen. Op die manier kun je als goede leidraad de 'kruispunten' tussen elk van deze vinden en een redelijk niveau van vertrouwen in compatibiliteit bereiken. @Theycallmemrr, ik kan met je samenwerken als we het Google-sheet willen herformatteren zodat dit goed kan werken en snel kan worden ingevuld door de andere forumleden.

#11 ·
Grumpy Camel said:
Leuke draad.

Ik zal beginnen......Celsius en Outrider? Zijn er beperkingen op hoeveel van elk kan worden gemengd? Of gewoon de "gemiddelde" hoeveelheid van elk per 1000 vierkante voet gebruiken?
Geen problemen om deze te mengen, zelfs niet met een hoge dosis. Ik doe het elk jaar op mijn St. Augustine en Bermuda gazon.

#12 ·
UltimateLawn said:
@JayGo & @Theycallmemrr, Eindelijk!

Verwijzend naar mijn vraag hieronder...

https://thelawnforum.com/viewtopic.php?f=2&t=25344

Ik draag graag bij aan de Google Sheet! Hier zijn een paar gedachten...

• Waar mogelijk moet het gemakkelijk zijn om te zien wie op The Lawn Forum de invoer heeft gemaakt in plaats van te springen tussen het document en thelawnforum.com .
  • Een compatibele mix moet fysiek en chemisch zijn. Met andere woorden, fysieke compatibiliteit moet een legitieme jartest zijn en chemische compatibiliteit moet rekening houden met eventuele labelnotaties die deze compatibiliteit (of niet) aangeven.
Vaak heb ik gemerkt dat er 'tankpartner'-compatibiliteiten zijn van de fabrikantlabels zelf, die zowel een voorgeschreven fysieke als chemische compatibiliteit moeten aangeven. Soms worden chemische merk-/actieve ingrediëntcompatibiliteiten niet vermeld als specifieke producten, maar puur als een chemische relatie, zoals 'niet compatibel met kopermeststoffen'.

Gezien dit alles en fysieke jartest-compatibiliteiten die we redelijk nauwkeurig zelf kunnen uitvoeren, kunnen we die compatibiliteit eerst noteren - zelfs als we geen bevestigde chemische compatibiliteit hebben.

Gedachten?

Ik heb een test gedaan op mijn vroege voorjaars-pre-emergents van Specticle Flo & Prodiamine. De fysieke mix slaagde goed en ik kon geen chemische incompatibiliteiten vinden. Ik zal deze op de Google spreadsheet gooien.

Het zou zeker fijn zijn als thelawnforum.com een soort collaboratief document of Wiki-functionaliteit had, zodat we niet van deze gebruikersgroepsite hoeven te springen.
@UltimateLawn

Dat zijn een paar geweldige ideeën, ik zou alle hulp graag willen hebben. Ik zal je mijn e-mail per PM sturen.

#13 ·
rotolow said:
Als gedachte-experiment.. Ik denk dat je zoiets zou willen doen in een correlatiematrix en groeperen op chemische type.

Uiteindelijk denk ik dat de problemen die je tegen zou kunnen komen, zouden zijn dat bepaalde fabrikanten mogelijk unieke formuleringen gebruiken van veelvoorkomende chemicaliën die uiteindelijk niet goed mengen (d.w.z. Azoxy 50 WDG vs. Azoxy Flowable kunnen verschillende eigenschappen hebben). Dan zit je in een wereld van ellende als je weet dat je de fabrikant Prime Source, QualiPro, etc. moet noteren.

Een andere complicatie is dat sommige producten prima kunnen mengen, maar de instructies na de toepassing verschillen (d.w.z. TNEX + Imidacloprid). Je wilt zeker dat TNEX een tijdje op het blad blijft zitten, terwijl je de insecticide snel wilt inwateren om de werkzaamheid te behouden.
@rotolow
Ik had er niet aan gedacht om te groeperen op chemische groep. Dat is een geweldig idee. Ik heb veel gelezen over herbicide resistentie en hoop te beginnen met het implementeren van wat ik heb geleerd om het in mijn gazon te helpen voorkomen. Goed punt over instructies na de toepassing. Iets om over na te denken en te implementeren.

#22 ·
Mijn gebruikelijke cocktail om al mijn ergste vijanden, Dallisgras, cypergras en alle andere onkruiden te doden, is Celsius, Sedgehammer, MSMA en Image, allemaal gemengd in 1 tank. Doet altijd geweldig werk met mijn tifsport gazon.
Fahrenheit en Certainty zouden in staat moeten zijn om alle vermelde onkruiden te doden, als je het mengt met AMS. Ik heb Dallisgras volledig gedood met zekerheid, met meerdere toepassingen

#16 ·
erdons said:
Mijn gebruikelijke cocktail om al mijn ergste vijanden te doden, is Celsius, cypergras, knolcyperus en alle andere onkruiden, alles gemengd in 1 tank. Werkt altijd geweldig op mijn tifsport gazon.
@erdons , Ik ben bezig met het compileren hiervan in een gedeelde en functionelere spreadsheet. Kunt u het volgende beantwoorden over deze mix die u noemde?
  • Celcius = Celcius WG...correct? Niet Fahrenheit?
https://search.domyown.com/search?w=celcius&apelog=yes
  • SedgeHammer = SedgeHammer...niet SedgeHammer+?
https://search.domyown.com/search?w=sedgehammer&apelog=yes
  • MSMA = Welk specifiek MSM-product?
https://search.domyown.com/search?w=msm&af=cat1:lawngarden
  • Image = Welk specifiek Image-product?
https://search.domyown.com/search?w=image&apelog=yes

#17 ·
Dus ik ben verder gegaan en heb een versie gemaakt en die daar geplaatst zodat anderen het kunnen zien. Hopelijk weerspiegelt het wat iedereen denkt dat het als een goede gids zal werken. Er zijn een paar chemicaliën niet aanwezig, maar ik heb er een paar vooraf ingevuld op basis van mijn persoonlijke ervaring. Als je een nieuwe compatibiliteit wilt bijdragen, doe dat dan.

Hier is de link naar de gids - https://1drv.ms/x/s!Als0fYXsBpTQjNoIOfBr8hMcJacDjw?e=1WI6Gu

Navigeer gewoon door het raster en laat me je feedback weten. Ik heb de spreadsheet alleen-lezen gelaten zodat we de wijzigingen kunnen controleren. Kan iemand het uitproberen om te zien of je geen wijzigingen kunt aanbrengen? Ik denk ook dat het anoniem beschikbaar is zonder een OneDrive-login, maar iemand moet dat ook voor mij bevestigen.

Laat me je feedback weten!

#18 ·
UltimateLawn said:
Dus ik ben verder gegaan en heb een versie gemaakt en die daar geplaatst zodat anderen het kunnen zien. Hopelijk weerspiegelt het wat iedereen denkt dat het als een goede gids zal werken. Er zitten een paar chemicaliën niet in, maar ik heb er een paar vooraf ingevuld op basis van mijn persoonlijke ervaring. Als je een nieuwe compatibiliteit wilt bijdragen, doe dat dan.

Hier is de link naar de gids - https://1drv.ms/x/s!Als0fYXsBpTQjNoIOfBr8hMcJacDjw?e=1WI6Gu

Navigeer gewoon door het raster en laat me je feedback weten. Ik heb de spreadsheet alleen-lezen gelaten zodat we de wijzigingen kunnen controleren. Kan iemand het testen om te zien of je geen wijzigingen kunt aanbrengen? Ik denk ook dat het anoniem beschikbaar is zonder OneDrive-login, maar iemand moet dat ook voor mij bevestigen.

Laat me je feedback weten!
De link werkt en haalt het op in Drive. Als je probeert te openen in de Excel-app (mobiel) geeft het een foutmelding en wordt het niet geopend. Misschien is het anders op de desktop, weet het niet zeker

#20 ·
Mewwwda said:
Ik ga binnenkort Celsius/Outrider met MSO spuiten, zou het nuttig zijn om AS aan dit mengsel toe te voegen? .5lb/1k? De temperaturen zullen nog een paar weken laag tot midden 70 graden zijn.
Benieuwd naar de reactie hierop. Vanuit mijn basiskennis helpt het toevoegen van AMS aan elke post-em-mix over het algemeen met de werkzaamheid. Ik heb mensen de toevoeging zien noemen in termen van hoeveel gallons ze hebben, over het algemeen rond de 2-3oz/Gallon. Ik heb de AMS 21-0-0 van Greenway Biotech gekregen, wat neerkomt op ongeveer 0,04 #N/Gallon. Ook een PH-testmeter gekocht, maar nog geen kans gehad om toe te passen.