Lawn Care Forum banner

Welk type gras zit er in deze zode? Foto's bijgevoegd.

2.7K views 5 replies 4 participants last post by  numberforty1  
#1 ·
Hallo, heb net een nieuw huis in North Jersey gekregen en het is afgelopen november ingezaaid. Het gras heeft het in de meeste delen redelijk goed gedaan, maar is vrij dun, dus ik wil het dit najaar opnieuw inzaaien met hetzelfde type gras. Ik heb wat mix uit de winkel geprobeerd, maar het groeide in een veel lichtere kleur en valt behoorlijk op. Ik wil gewoon hetzelfde gras krijgen met dezelfde mooie donkergroene tint.

De tuin krijgt ook beperkt zonlicht, dus ik hoop dat dit type het goed doet met wat schaduw. Is het KBG? Fijn zwenkgras?

Bedankt!

#2 ·
Waarom niet doorzaaien met wat je wilt, mits het een type voor het koele seizoen is?

Is dit een nieuw huis, wat betekent dat dit graszoden van een aannemer zouden kunnen zijn?

Het ziet eruit als een mix van fescues, hoog en fijn, maar neem mijn woord niet. Misschien kan iemand de close-up foto identificeren. Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar een andere mix van voornamelijk TTTF, maar met wat KBG en misschien wat rogge om te diversifiëren (voor je schaduw, kwaliteit, etc.). Laat dan de grassen die het meest geschikt zijn, de overhand nemen. Dat is wat de meeste mengsels doen en dat duurt een paar jaar om in te groeien.

#3 ·
Het zou een noordelijke mix kunnen zijn - Zwenkgras, Engels raaigras en Kentucky bluegrass.

Hoewel verschillende grassoorten verschillende genetische kleuren hebben, zal een overzaaiing na verloop van tijd opgaan in het bestaande gras en zult u het verschil niet kunnen zien. Nieuw gras is lichter en wordt donkerder naarmate het rijpt.

U zult de kleur nooit volledig kunnen matchen, tenzij u doodt wat u heeft en opnieuw begint. Niet alle soorten Engels raaigras hebben bijvoorbeeld dezelfde kleur. Hetzelfde geldt voor Kentucky bluegrass en TTTF.

#4 ·
Old Hickory said:
Waarom niet doorzaaien met wat je wilt, op voorwaarde dat het een koel seizoen type is?

Is dit een nieuw huis, wat betekent dat dit een aannemerskwaliteit graszode zou kunnen zijn?
Nou, ik wil gewoon dat het overeenkomt en donkergroen is, maar als alle koele noordelijke grassen uiteindelijk in dezelfde tint donkerder worden, is dat dan prima.

Ja, het is een nieuw huis en de aannemer heeft de graszode gelegd, waarom? Bedankt

#5 ·
De meeste hulpmiddelenmengsels zijn hier in NJ tttf. Als je een schaduwmengsel kunt krijgen, zal het fijn en prg gemengd hebben. Niet zo gebruikelijk echter. Premium graszoden hebben meestal kbg gemengd. Ik zou gewoon doorzaaien met een 3- of 4-weg mengsel van tttf, het doet het redelijk goed met schaduw zolang er wat zon doorheen komt.