Lawn Care Forum banner
41 - 56 of 56 Posts
Discussion starter · #41 ·
In het geval van lekkages denk ik nog steeds dat het makkelijker zou zijn om de adapter te krijgen dan om met het vervangen van de slangfitting te moeten dealen. Dan heb je een weerhaak met klemmen. Daar had ik het moeilijk mee toen ik de slang op mijn Ryobi-spuittoestel verving. Die stomme klemmen bleven lekken. Ik denk dat het deels te wijten was aan temperatuurveranderingen. Uiteindelijk heb ik ze strak genoeg gekregen, maar ik zou ze persoonlijk vermijden als het kon.

Maar ik heb absoluut geen lekkage aan de slang van de karspuit. Hij lijkt perfect te zijn om verbinding te maken met de 1/4" mpt. Met teflontape natuurlijk.

In het geval van lekkages denk ik nog steeds dat het makkelijker zou zijn om de adapter te krijgen dan om de slangfitting te vervangen. Dan heb je een weerhaak met klemmen. Ik heb het daar moeilijk mee gehad toen ik de slang op mijn Ryobi-spuittoestel verving. Domme klemmen bleven lekken. Ik denk dat het deels te wijten was aan temperatuurveranderingen. Uiteindelijk heb ik ze strak genoeg gekregen, maar ik zou ze persoonlijk vermijden als ik kon.

Maar ik heb absoluut geen lekkage aan de slang van de karspuit. Hij lijkt perfect te passen op de 1/4" mpt. Met teflontape natuurlijk.
Zal het zeker kunnen zeggen als ik de DFW-lans binnen heb en aangesloten, maar het druppelt nog steeds als er ergens rond de krimpaansluiting op de slang in de buurt van de lansaansluiting druk op staat. Gisteren mijn handschoenen gedragen, dus het was minder een probleem, maar kon het zien als ik onkruidverdelger of iets heel duurs gebruikte.

Mijn "expertise" komt van uitgebreid Googlen. lol, maar ik kan delen wat ik heb geleerd door veel onderzoek.

De sleutel tot de juiste draaifitting is de FNPS. Merk op dat het vrouwelijke uiteinde van de aanbevolen weerhaak FNPS niet FNPT is.

Ik heb geleerd dat de "S" staat voor rechte draad en de "T" voor taps toelopend.

De tee jet-handgreep is MNPT aan één uiteinde (uitlaat) en MNPS aan de andere kant (inlaat). Het staat ergens in de kleine lettertjes.

Welke draaifitting je ook krijgt, moet 1/4" FNPS hebben aan het uiteinde dat aan de handgreep wordt bevestigd.

Als je rechtstreeks naar de Vevor-slang gaat, zou de 1/4 MNPT moeten werken. (de mijne werkt nog steeds zonder lekken, hoewel die slangfitting technisch metrisch is)

Dus je zou op zoek zijn naar 1/4 FNPS x 1/4 MNPT.

Sprayer Depot heeft het.

1/4" MNPT x 1/4" FNPS messing draaifitting

Ik heb de meeste fittingen van hen gekregen. Ik heb mijn trekker voor iets minder bij Amazon gekregen. Ik ben niet zeker van de huidige prijsvergelijkingen.

Als het om de een of andere reden lekte bij de slangconnector, zou de oplossing een adapter zijn om het naar de metrische draad te krijgen. Ik betwijfel of je een draaifitting kunt vinden die FNPS x metrisch iets is.

Ik moet mijn slang nog steeds in de gaten houden als ik een paar keer heen en weer ben gegaan. De draaifitting helpt echter wel. Het maakt het gemakkelijker om hem aan te passen als ik probeer te ontwarren.

Ik heb geen grote klitten gekregen tijdens het spuiten. Slechts een paar keer dat ik een kleine lus opmerk, waarvan ik nu weet dat het een potentiële knik is. Ik begin er zeker nog aan te wennen. Mijn methode is nu om de kar te parkeren en te beginnen met lopen naar het verste punt dat ik van plan ben te spuiten. Op die manier heb ik alle slang die ik nodig heb van de haspel. Ik trek hem niet graag terwijl ik loop.

Ik ben beter geworden in het oprollen ervan. Ik moet er zeker van zijn dat ik in de juiste richting geparkeerd sta en een handschoen heb voor de hand die de (nu nat met chemicaliën) slang geleidt. Ik word er nog steeds een beetje chagrijnig van, maar ik kan hem tenminste weer op de haspel krijgen op een enigszins nette manier.
De DFW-lans gemonteerd en was enthousiast om hem te gebruiken... totdat ik de draaifitting op de slang van de kar wilde aansluiten en ik de schroefdraad niet eens kon starten. :/

Zal dit weekend moeten kijken wat er mis is gegaan. Behoorlijk geslagen voor vanavond. Mijn avond is niet gegaan zoals bedoeld, zal het verhaal hieronder plaatsen.

Oké, vandaag was een interessante dag. Ik ging spuiten, vulde hem bijna tot de rand met 16 gallons water en mijn ureum klaar voor gebruik. Duwde de kar over mijn oprit en zette de pomp aan met de bedoeling de slang en lans te vullen met een deel van het kunstmestmengsel. Het begon misschien 10 seconden te spuiten en toen stopte de pomp met pompen.

Ik controleerde de druknop, probeerde de schakelaar een paar keer en duwde hem toen de heuvel op terug naar de garage. Ik dacht dat er iets mis was met het vullen, dus gebruikte ik die rare kleine handpomp die ze hadden meegeleverd om hem te vullen. Het is waardeloos. Het zou makkelijker zijn om de ureum uit de tank te zuigen en het dan opnieuw te gebruiken. Haalde de batterij eruit, controleerde de spanning met een multimeter, was goed. Zonder de batterij klemde ik de inlaatslang van de pomp los van de behuizing en schroefde ik de uitlaatslang van de pomp los van de behuizing. Toen verwijderde ik de enkele bovenste schroef op de oranje behuizing en liet de onderste zitten om de oranje behuizing als een clamshell naar beneden te scharnieren.

Image

Image

Image

Niet veel aan de hand daarbinnen. Vrij eenvoudige machine en dat komt van iemand met heel weinig elektrische ervaring. Ik dacht dat ik een vervangende pomp zou kopen, maar Amazon had niets dat snel naar boven kwam tijdens het zoeken naar dat modelnummer. Het traceren van enkele draden vanaf de bovenkant van de pomp waar '1' staat met een sticker. Er is een rode draad die uit dat kleine vierkantje bovenop de pomp komt en naar beneden gaat en de onderkant van de pomp binnengaat. Toen ik met de zaklamp in de onderkant van de pomphuisvesting keek, zag ik dat de rode positieve draad was afgebroken. Het ziet ernaar uit dat de gestrande draad was vastgelast en afgebroken. De pomp heeft mooie lipjes en er zitten overal connectoren op het elektrische systeem van de machine, maar om de een of andere reden hebben ze besloten om deze draden te lassen in plaats van de krimpaansluitingen te gebruiken?

Image

Ik haalde mijn soldeerbout tevoorschijn en gebruikte hem voor de...derde keer en het was niet mooi, zal waarschijnlijk weer mislukken, maar het heeft me door de avond geholpen en ik kon mijn ureum kwijt!

Dus hier is de binnenkant van de Vevor 15 Gallon Battery Powered Cart Sprayer als iemand geïnteresseerd was!

Discussion starter · #46 · (Edited)
Heb de DFW-staaf gemonteerd en was enthousiast om hem te gebruiken...totdat ik de wartel op de slang van de kar wilde aansluiten en ik de schroefdraad niet eens kon starten. :/

Zal dit weekend eens kijken wat er mis is gegaan. Best wel geslagen voor vanavond. Mijn avond ging niet zoals gepland, ik zal het verhaal hieronder posten.
Ik neem aan dat de wartel de 1/4" was? Het lijkt er niet op dat die van jou anders zou moeten zijn dan de mijne. De mijne heeft een 1/4" mnpt (verloopstuk voor mijn 3/8" wartel) en ging er meteen op. (met teflontape) Ik had geen problemen met het schroefdraad.

Ik was zojuist alles aan het teruglezen voordat ik deze post afmaakte en ik kon de slang aansluiten op het 1/4"nps uiteinde van mijn handvat (mijn eerste opstelling voordat ik de adapter voor mijn wartel kreeg) en toen kon ik hem nog steeds aansluiten op de adapter, die 1/4"npt is, en ik had geen problemen met het schroefdraad op beide fittingen. Ik heb ook niets geforceerd. Als het raar was geweest om het schroefdraad te maken, was ik gestopt omdat ik zou hebben gedacht dat het een rare maat/schroefdraad was, wat het technisch gezien wel is. Misschien in plaats daarvan een metrische naar npt adapter?
Ik zal wat zoeken op Amazon en kijken wat ik kan vinden.

Bedankt voor de foto's van de binnenkant en de pomp. Wat een stress moet dat geweest zijn. Ik zou waarschijnlijk in tranen zijn uitgebarsten van frustratie. De enige keer dat de mijne niet goed pompte, was die rare situatie toen de slang geknikt was en dat was al genoeg stress voor mij!

Edit toevoegen :

Joywayus 1/4" NPT Female × M14*1.5 Male Thread Brass Pipe Fitting Adapter Connector https://a.co/d/bAcrI8G

Hier is een adapter voor metrisch naar npt. Dus.. Vrouwelijke metrische uiteinde van de slang naar mannelijke metrische adapter naar vrouwelijke npt uiteinde van de adapter naar mannelijke npt uiteinde van de wartel?

Deze dingen zijn allemaal als puzzels en ik word er duizelig van elke keer als ik ze probeer te begrijpen.

Ik snap gewoon niet waarom jouw slang niet zou verbinden met een 1/4" als de mijne dat wel deed. Ik geef China de schuld 😂

Ik neem aan dat de wartel de 1/4" was? Het lijkt er niet op dat de jouwe anders zou moeten zijn dan de mijne. De mijne heeft een 1/4" mnpt (verloopstuk voor mijn 3/8" wartel) en ging er meteen op. (met teflontape) Ik had geen problemen met het schroefdraad.

Ik was net alles opnieuw aan het bekijken voordat ik dit bericht afmaakte en ik kon de slang aansluiten op het 1/4"nps uiteinde van mijn handvat (mijn eerste opstelling voordat ik de adapter voor mijn wartel kreeg) en toen kon ik hem nog steeds aansluiten op de adapter, die 1/4"npt is, en ik had geen problemen met het schroefdraad op beide fittingen. Ik heb ook niets geforceerd. Als het vreemd was geweest om het schroefdraad erop te zetten, was ik gestopt omdat ik zou hebben gedacht dat het een vreemde maat/draad was, wat het technisch gezien wel is. Misschien in plaats daarvan een metrische naar npt adapter? Ik zal wat zoeken op Amazon en kijken wat ik kan vinden.

Bedankt voor de foto's van de binnenkant en de pomp. Wat een stress moet dat geweest zijn. Ik zou waarschijnlijk in tranen zijn uitgebarsten van frustratie. De enige keer dat de mijne niet goed pompte, was die vreemde situatie toen de slang geknikt was en dat was genoeg stress voor mij!

Edit toevoegen :

Joywayus 1/4" NPT Female × M14*1.5 Male Thread Brass Pipe Fitting Adapter Connector Amazon.com

Hier is een adapter voor metrisch naar npt. Dus.. Vrouwelijk metrisch uiteinde van slang naar mannelijke metrische adapter naar vrouwelijke npt uiteinde van adapter naar mannelijke npt uiteinde van wartel?

Deze dingen zijn allemaal als puzzels en ik word er duizelig van elke keer als ik ze probeer te begrijpen.

Ik snap gewoon niet waarom je slang niet kon worden aangesloten op een 1/4" terwijl de mijne dat wel kon. Ik geef China de schuld 😂
Ja, het pompprobleem was een beetje stressvol, maar ik ben blij dat het gewoon een losse verbinding was en geen kapotte pomp.

Dus ik heb de factuur dubbel gecontroleerd en het lijkt erop dat de juiste wartel erbij zit. Het onderdeelnummer op de wartel klopt. Toen ik om 3 uur 's ochtends wakker werd en je antwoord zag, begon ik meteen naar schroefdraadmeters te kijken, omdat ik geen manier heb om de schroefdraad te controleren, maar dat idee al snel liet varen. Te veel getallen voor die tijd van de nacht. Ik waardeer het onderzoek en het antwoord van de late avond wel.

Voordat ik gisteren postte, probeerde ik de slang op de handgreep van de lans te zetten zonder de wartel en er gingen een paar schroefdraden op, maar toen stopte het, in tegenstelling tot de wartel, die ik helemaal niet op het schroefdraad kan krijgen.

Vanavond weer geprobeerd, geen succes met het schroefdraad van de slang op de wartel. Misschien heb je geluk gehad en meer?/minder? tolerantie in je slangverbinding dan ik? Ik weet nog steeds niet zeker hoe de jouwe werkt en de mijne niet.

Ik was al duizelig genoeg van het proberen te verwerken van dit alles, maar voordat ik die adapter van $10 bestelde die je van Amazon linkte, besloot ik er een 3D-print van te maken, alleen om er zeker van te zijn dat we op dezelfde pagina zaten met de schroefdraden. Ik downloadde de adapter, uploadde hem naar mijn printer en printte hem uit met een laagsresolutie van 0,20 mm in PETG. In het verleden, toen ik dit met schroefdraden heb geprobeerd, lijkt het goed te werken als één onderdeel van plastic is en één van metaal. Twee plastic onderdelen schroeven niet graag netjes in elkaar op fijne schroefdraden zoals deze, vanwege de lage tolerantie van de prints.

De 3D-geprinte adapter schroefde direct op de wartel, kon hem prima vastdraaien met een sleutel en toen werd de slang met de hand direct op de 3D-geprinte adapter geschroefd zonder aarzeling en kon ook met een sleutel worden vastgedraaid! Ik stond op het punt hem eruit te halen, maar besloot een beetje water in de sproeier te doen bij 90 psi en het werkte. Slechts een kleine druppel uit de slang-naar-mannelijke adapterverbinding en ik gok dat het goed zal zijn als dat metaal op metaal is met wat teflontape. Kon de hele lans testen. Geweldig breed sproeipatroon op de teejet in vergelijking met de standaard ventieldop die ik heb gebruikt.

Een vriendelijke internet-gazonverzorgings-nut Bean in Virginia stuurt je een aanbeveling voor onderdelen, ik kon hem downloaden en in 40 minuten in plastic printen en in minder dan een uur een werkend prototype hebben. Wat een tijd om te leven!

Ik heb de metalen adapter besteld die je op Amazon hebt gelinkt, hij zal hier maandag zijn en zou prima moeten passen, bedankt voor al je hulp!

Image

Image

Oké, dus vandaag was een interessante dag. Ik ging spuiten, vulde het bijna tot de rand met 16 gallons water en mijn ureum klaar voor gebruik. Duwde de kar over mijn oprit en zette de pomp aan met de bedoeling de slang en lans te vullen met een deel van het kunstmestmengsel. Het begon misschien 10 seconden te spuiten en toen stopte de pomp met pompen.

Ik controleerde de druknop, probeerde de schakelaar een paar keer en duwde hem toen terug de heuvel op naar de garage. Ik dacht dat er iets mis was met het vullen, dus gebruikte ik die rare kleine handpomp die ze hadden meegeleverd om hem te vullen. Het is waardeloos. Het zou gemakkelijker zijn om de ureum uit de tank te zuigen en het dan opnieuw te gebruiken. Haalde de batterij eruit, controleerde de spanning met een multimeter, was goed. Zonder de batterij klemde ik de inlaatslang van de pomp los van de behuizing en schroefde ik de uitlaatslang van de pomp los van de behuizing. Toen verwijderde ik de enkele bovenste schroef van de oranje behuizing en liet de onderste schroef zitten om de oranje behuizing als een clamshell naar beneden te scharnieren.

View attachment 56992

View attachment 56993

View attachment 56994

Er gebeurt niet veel daarbinnen. Vrij eenvoudige machine en dat komt van iemand met heel weinig elektrische ervaring. Ik dacht dat ik een vervangende pomp zou kopen, maar Amazon had niets snel gevonden tijdens het zoeken naar dat modelnummer. Het volgen van een paar draden vanaf de bovenkant van de pomp waar "1" staat met een sticker. Er is een rode draad die uit dat kleine vierkantje bovenop de pomp komt en naar beneden gaat en de onderkant van de pomp binnengaat. Toen ik met de zaklamp in de onderkant van de pomphuisvesting keek, zag ik dat de rode positieve draad was afgebroken. Het ziet eruit alsof de draad is vastgelast en is afgebroken. De pomp heeft mooie lipjes en er zitten overal connectoren op het elektrische systeem van de machine, maar om de een of andere reden hebben ze besloten om deze draden te lassen in plaats van de krimpconnectoren te gebruiken?

View attachment 56995

Ik haalde mijn soldeerbout tevoorschijn en gebruikte hem voor de...derde keer en het was niet mooi, zal waarschijnlijk weer falen, maar het heeft me de avond doorgeholpen en ik kon mijn ureum naar beneden halen!

Dus hier is de binnenkant van de Vevor 15 Gallon Battery Powered Cart Sprayer als iemand geïnteresseerd was!
Ik heb deze vevor-kar niet, maar ik had een vergelijkbaar probleem met de draden die aan de onderkant van de pomp waren gelast. Ik kon over de puntlas krimpen en de krimp strak aandrukken. Ik heb echter een kleine hoeveelheid van dezelfde draad die ik over had toegevoegd en het heeft de pomp gerepareerd. Ging jarenlang zo mee. Ik haat solderen, ben er niet goed in. Dus ik moest een oplossing vinden.

Discussion starter · #50 ·
Laten we op avontuur gaan...

De pomp op mijn kar stopte niet toen ik de lans-trigger losliet. Ik denk dat de drukschakelaar kapot is gegaan. (of zoiets) Ik ben bang dat de hele pomp op een gegeven moment zal stoppen met werken. Ongetwijfeld met een zeer ongelegen timing. Ik besloot hem te vervangen.

Ik besloot ook om een maatje groter te proberen.

De pomp die bij de kar wordt geleverd is - 4,1 LPM. Google zegt dat dat 1,08 GPM is.

Hier is de OEM-pomp voordat ik begon met het demonteren van dingen.

Image

Ik kocht een 1,5 GPM (5,6 LPM) pomp van Amazon.

Hier is de eerste poging om de grotere pomp te installeren. Dit was toen ik begon te ontdekken dat hij niet zou passen.

Image

Ik maakte een foto van de pompen naast elkaar om het verschil in grootte te laten zien.

Image

Als de oranje behuizing gesloten is, staat de pomp verticaal. Hij was te hoog (technisch gezien lang), dus ik dacht... Hmmm, ik zou gewoon een gat in het oranje plastic kunnen snijden en de bovenkant (technisch gezien de voorkant) van de pomp eruit kunnen laten steken. Er zijn 2 sets gaten. De kleinere pomp was in de "bovenste" gaten geschroefd en zonder enige aanpassingen paste de grotere pomp alleen in de "onderste" gaten. Ik was in een stemming en wist dat ik dit hoe dan ook voor elkaar zou krijgen, dus ik begon gewoon met boren en snijden.

Ik ben normaal gesproken een zeer methodische planner. Ik meet meestal 4000 keer, denk na over het snijden, meet nog een paar keer en snij dan eindelijk iets. Ik dacht dat het me gewoon niet zoveel kon schelen en dat het geen kwaad kon om het te snijden. Het is gewoon een plastic compartiment. Het is gewoon een deksel voor de pomp en de schakelaars/draden. Ik besloot dat als het niet zou werken, ik er gewoon wat mooi plakband overheen zou plakken en het goed zou vinden. Dus...

Ik tekende een lijn rond de voorkant/bovenkant van de pomp.

Image

Toen gebruikte ik een paar maten kleine boortjes om gaten te maken die groot genoeg waren om een klein zaagblad in te passen en ging helemaal los...

Image

Ik hield gewoon een mini-zaagblad in mijn hand zonder handvat of iets dergelijks en werkte me rond de omtrek. Ik maakte alles schoon met wat schuurpapier... veel later.

Image

Ik zette de pomp terug, dit keer in de "bovenste" gaten en hij stak er zoals gepland door de bovenkant uit. Het was een soort test voor de opening.

Image

Ik merkte dat hij verder naar binnen kon als ik het gat iets groter maakte en ik was me daarop aan het voorbereiden, maar ik dacht... Eerst moet ik proberen hem terug te plaatsen en te kijken of hij nu past. Zoals hij op de foto hierboven zit, leek het erop dat ik op de goede weg was. Het midden van de oranje behuizing lag gelijk met het lipje in het midden van de witte tank, waar de bout die ze bij elkaar houdt, in gaat. Ik lijnde hem uit en schoof hem terug en hij stopte vroegtijdig.

Waar botst hij nu tegen?

Oh, nou ja, aangezien de pomp rechtop staat... Terwijl hij op zijn plaats wordt geduwd, moet de bovenkant van de pomp (cilindergedeelte) zich in de leegte bevinden tussen het oranje gedeelte waar de voeten zijn gemonteerd (wat de achterkant van het batterijcompartiment is) en de voorkant van de tank. Raad eens? Zoals je misschien kunt zien aan de pompvergelijkingsfoto hierboven, is de grotere pomp niet alleen langer van voor naar achter, maar ook hoger van voeten naar boven en er is gewoon niet zoveel ruimte tussen de tank en de achterkant van het batterijcompartiment.

Nou, ik kan geen gat in de tank snijden om ruimte te maken in die richting... En zelfs als ik op de een of andere manier de scheiding tussen het binnencompartiment en het batterijcompartiment zou kunnen wegsnijden, is er geen extra ruimte in het batterijcompartiment. De batterij past erin als een handschoen. Ik zou de batterij moeten verplaatsen.

OK, dat was het voor woensdagavond. Het was laat. Ik had geen ideeën meer, dus ik bestelde in paniek de kleinere pomp voor levering de volgende dag en stopte voor de nacht.

Ik stopte fysiek, maar mentaal probeerde ik de hele nacht alles uit te zoeken.

Toen daagde het me... De meeste van de grotere sproeitanks hebben hun pompen direct bovenop de tank gemonteerd. Er is letterlijk geen reden waarom die pomp in dat compartiment moet gaan.

Ik begon de dingen in mijn hoofd samen te stellen. Hoe zou ik omgaan met al die slangverbindingen daar? Zou ik slangen kunnen vervangen? Heb ik de onderdelen die ik nodig heb? Wat zijn ze? Kan ik ze krijgen? (zeker niet van Vevor)

De nieuwe kleinere pomp was onderweg, maar ik was vastbesloten om te "upgraden".

Ik heb er op donderdag niets mee gedaan... behalve alle mentale planning.

Gisteren heb ik mijn ideeën getest.

Eerst verwijderde ik de doorvoerslangfittingen van de oranje behuizing. Ik probeerde erachter te komen wat ik in plaats van al die verschillende slangen nodig had, toen het me duidelijk werd dat ik ze gewoon van de plastic behuizing kon losdraaien... Dan weer vastschroeven. DUH. Uiteindelijk kan ik ze vervangen, zodat ik één inlaatslang en één uitlaatslang heb, maar voor direct gebruik - 2 kortere slangen met een schroefverbinding in het midden zouden precies hetzelfde moeten werken als toen ze door de oranje behuizing liepen. Dus ik heb in totaal 4 korte slangen - 2 aan elke kant en het enige verschil is dat ze nu niet in de oranje afdekking/behuizing gaan.

Eerst zette ik de pomp in het midden. Dat was mooi, want het bedekte het gat dat ik had uitgesneden. 😂 Maar ik besloot dat ik hem liever naar één kant zou verplaatsen, omdat ik de neiging heb om daar dingen op het platte oranje gedeelte neer te zetten... Zoals handschoenen of een sproeikop die ik niet gebruik. De helft van de tijd ligt het tankdeksel daar. Ik dacht dat ik de pomp naar de zijkant zou verplaatsen, zodat ik mijn kleine "tafel" kon behouden.

Image

Dus ik verplaatste hem naar de linkerkant. Ah hah! Daar is dat gat! 😂 Ik gebruikte een stuk verpakkingstape om het stuk op zijn plaats te houden terwijl ik testte of de draden in de schroefgaten zouden passen. Ja, daarom heb ik die gaten gemaakt!

Image

Hier stopte ik op vrijdagmiddag met de plaatsing. Ik moest naar mijn werk.

Image

Maar ik ging nog een stap verder. Ik wilde het ding graag testen. Dus ik sloot de slangen aan en sloot de draden tijdelijk aan. Ik wachtte tot mijn man de draden "officieel" zou doen met soldeer en krimpkous, dus ik kon toch pas op zaterdag klaar zijn.

Ik draaide de draden in elkaar en bedekte ze met de plastic doppen die eraf waren gekomen. Ze waren oorspronkelijk in een klein metalen buisje gekrompen en hadden er dan een plastic afdekking overheen. Ik draaide ze gewoon in elkaar, stak de dop erop en plakte er een beetje tape op om hem tijdelijk op zijn plaats te houden, zodat ik hem kon aanzetten.

Ik stopte de batterij erin en sloot hem aan en zette hem aan. Hij vulde zich bijna onmiddellijk. Ik was verrast omdat de opnameslang zeker leeg was, net als de slang die van de buitenkant van de tank naar de pomp liep.

"Je hebt een grotere manometer nodig"

Mijn meter gaat maar tot 100 psi en dit ding heeft hem gemakkelijk maximaal belast. 😂 Ik deed een paar tests. Eerst met mijn gebruikelijke rode aixr-sproeikop met de draaiknop helemaal open. Geen idee wat de druk was, want de naald stond zo ver mogelijk buiten. Oeps. OK, dus teruggedraaid naar iets redelijker.

Toen herinnerde ik me de hele reden waarom ik de grotere pomp deed - de 2-sproeikopboom. Hij had nog steeds de bruine aixr-sproeikoppen, dus ik sloot hem aan en testte hem. Ik denk dat de psi ongeveer 90 was! Het was een beetje overdreven. Ik weet niet meer hoeveel oz ik in 1 minuut kreeg. Ik stopte omdat 90 psi toch te veel was en ik andere sproeikoppen heb. Bruin is eigenlijk een stap hoger dan rood wat betreft gpm. Ik wisselde naar blauw, wat een stap lager is dan rood. Ik sproeide 1 minuut en kreeg 48 oz. Mijn doel is 56 oz.

Ik had de rode overgeslagen. Het oorspronkelijke doel was om dezelfde output (56 oz in 1 minuut) van 2 rode te krijgen als ik van 1 kreeg. Het was een doel waarvan ik hoopte dat ik het met de originele pomp zou kunnen bereiken, omdat ik de druk helemaal had teruggedraaid bij het gebruik van één sproeikop. Ik had gehoopt genoeg vermogen te krijgen om het te verdubbelen door de draaiknop helemaal open te draaien, maar het was nog steeds niet genoeg.

Dus ik zette de rode erin en deed mijn test opnieuw. 56 oz in 1 minuut! Dat was een goed stoppunt. Het lijkt erop dat mijn enigszins willekeurige doel is bereikt en dat maakt me blij. Ik weet niet of het zich zal vertalen in het feit dat ik dezelfde draagsnelheid en loopsnelheid kan gebruiken, maar het is mijn beste kans om dat te bereiken, dus ik zal het nemen.

Ik heb geen ruimte meer voor foto's in dit bericht, dus ik zal in een tweede bericht verdergaan/klaarmaken...

Discussion starter · #51 · (Edited)
Pompupgrade voortgezet!

Eerst en vooral... Ik liep vandaag (zaterdag) de garage in en werd begroet door een plas onder de spuit. Oh geweldig. Wat is er gebeurd? Wat lekt er? :-(

Ik had hem gisteren uitgelaten, maar hij stond nog steeds onder druk.

Het blijkt dat de slang aan de uitlaatzijde, die van de haspel naar de buitenkant van de oranje behuizing liep, een gaatje had - vlakbij de schroefdraadconnector. Dit is iets dat stond te gebeuren en niet echt werd veroorzaakt door iets dat ik deed tijdens het veranderen van dingen. Dat deel van de slang moest voorbij het frame uitsteken en om de zijkant wikkelen om naar de slanghaspel te gaan. Hij werd gestoten / gewreven toen ik de kar op zijn kleine parkeerplaats parkeerde. Hij moet langs het einde van mijn metalen tuinwagen duwen en ik wist dat ik hem uiteindelijk zou beschadigen. Ik ben meestal chagrijnig tegen de tijd dat ik de spuitwagen opruim, dus ik ben niet zo voorzichtig geweest als ik zou moeten zijn. 😂 Soms gedraag ik me als een man. (geen belediging jongens :p)

Gelukkig zal de slang met de nieuwe opstelling volledig binnen het frame van de spuit zitten, dus ik zal dat probleem niet meer hebben, wat een heel goede zaak is en ook een beter ontwerp!

Ik heb een stomme hoeveelheid tijd besteed aan het uitzoeken hoe ik dit stomme stuk slang zou vervangen. Hij heeft metalen schroefdraad waar hij verbinding maakt met de slanghaspelaansluiting en een "speciale" vorm aan het uiteinde met de plastic schroefdraadconnector naar de andere kleine slang. (vroeger de doorvoerstukken voor de oranje schaal)

Ik draaide in cirkels en herinnerde me toen dat ik al had bedacht wat die schroefdraden waren toen ik probeerde de originele karspuit aan te sluiten op een snelkoppeling. M14 x 1.5

Ik heb toevallig bijna 15 meter 3/8" slang die ik heb gekocht voor een voorlopig project met mijn Ryobi-spuit, dus ik hoefde alleen maar uit te zoeken hoe ik die op de slanghaspel kon aansluiten. Toen ik me die draadmaat herinnerde, vond ik een set van 4 slangtules op Amazon die hier morgen konden zijn. Ik had minder kunnen betalen voor minder, maar dan zouden ze pas maandag of dinsdag komen en zoals Veruca Salt uit Willie Wonka en de Chocolate Factory zou zeggen - "IK WIL HET NU!".

Voor de tests van vandaag was ik blij te ontdekken dat hij, nadat ik het beschadigde uiteinde van de slang had afgesneden, nog lang genoeg was om de pomp te bereiken zonder het andere kleine stuk met de schroefdraadconnector nodig te hebben.

Er is echter nog steeds een probleem. Het is een stomme goedkope slang en niet zo mooi als alle andere slangen op de kar. Hij heeft een iets grotere diameter en is zachter. Ik had al gemerkt dat hij uitrekt en "bol" staat onder druk (wat waarschijnlijk niet hielp toen ik hem tegen dingen stootte) en omdat hij iets groter is, ging hij veel te gemakkelijk over de pompslangtule en zelfs met de slangklem zo strak als ik kan, is er nog steeds een kleine lekkage. Het was goed genoeg om vanavond te testen, maar ik zal het graag morgen vervangen als de tules aankomen. Ik zorgde ervoor om de druk in de slang vanavond los te laten toen ik klaar was, dus hopelijk heb ik morgen geen nieuwe plas.

OK, naar de laatste foto's.

Hier is de definitieve draadplaatsing. (en het schoongemaakte afgesneden stuk dat binnenkort verborgen zal zijn)

Image

En een paar foto's van de afgewerkte draadverbindingen in de plastic behuizing.

Image

Image

Aan de zuigzijde heb ik de slang tijdelijk aan het frame van de kar vastgemaakt zodat hij niet uitsteekt. Ik zal deze 2 aangesloten originele slangen uiteindelijk vervangen door een stuk van mijn 3/8" slang. Er zijn geen fancy connectoren nodig aan deze kant. Er zit een plastic tule aan de zijkant van de tank en een tule op de pomp.

Image

Hier is de definitieve pompplaatsing. Let op het mooie vlinder plakband.

Image

De originele pomp had slechts 2 voetjes gemonteerd, dus ik had 2 schroeven, maar had er nog 2 nodig. Gelukkig heeft mijn man een heleboel roestvrijstalen schroeven in verschillende maten, omdat hij ze gebruikt voor zijn vrachtwagenprojecten. Hij vond er 2 die heel goed pasten, dus ik kon alle 4 de voetjes monteren. Als er later problemen zijn met de schroeven die losraken, omdat ze alleen door dun plastic gaan, ben ik van plan om over te schakelen op machineschroeven en moeren.

Toen ik alles weer had aangesloten, heb ik een paar tests gedaan. Ik ben nog steeds bezorgd over het opnieuw moeten beginnen met kalibreren. Ik testte een rode enkele sproeier. Ik draaide de knop tot ik hem rond de 60 psi kreeg en draaide 1 minuut en leek 56 oz te krijgen. Ik had mijn xr-sproeier gepakt en die op 60 psi laten draaien, zal waarschijnlijk veel drift veroorzaken. Ik zal ervoor zorgen dat ik die alleen gebruik voor toepassingen die overal kunnen komen. lol

Het was tijd om voor de nacht te stoppen en die ene verbinding lekte toch, dus liet ik de druk los en zette hem weg.

Als ik de uitlaatslang heb vervangen, zal ik meer tests doen en daadwerkelijk wat aantekeningen maken met de resultaten.

Ik ben erg trots op mezelf dat ik gewoon door ben gegaan en dit heb gedaan. Ik hoop dat het een positieve zaak zal zijn, zelfs als ik weer aan mijn kalibratie moet werken.

Hopelijk zullen er geen lekken zijn als ik de slangen klaar heb. Er is een lekmogelijkheid bij de slanghaspelaansluiting, maar er kan een ring zijn die ik kan vervangen en de nieuwe tule heeft meer schroefdraad dan de huidige slangaansluiting, dus ik kan indien nodig wat teflontape gebruiken.

Tijd om te gaan zitten en te ontspannen voor de avond!

Upgrade van de pomp voortgezet!

Eerst en vooral... Ik liep vandaag (zaterdag) de garage in en werd begroet door een plas onder de spuit. Oh geweldig. Wat is er gebeurd? Wat lekt er? :-(

Ik had hem gisteren uitgelaten, maar hij stond nog steeds onder druk.

Het blijkt dat de slang aan de uitlaatzijde, die van de haspel naar de buitenkant van de oranje behuizing liep, een gaatje had - vlakbij de schroefdraadconnector. Dit is iets dat stond te gebeuren en niet echt werd veroorzaakt door iets dat ik deed tijdens het veranderen van dingen. Dat deel van de slang moest voorbij het frame uitsteken en om de zijkant wikkelen om naar de slanghaspel te gaan. Hij werd gestoten / gewreven toen ik de kar op zijn kleine parkeerplaats parkeerde. Hij moet langs het uiteinde van mijn metalen tuinwagen duwen en ik wist dat ik hem uiteindelijk zou beschadigen. Ik ben meestal chagrijnig tegen de tijd dat ik de spuitwagen opruim, dus ik ben niet zo voorzichtig geweest als ik zou moeten zijn. 😂 Soms gedraag ik me als een man. (geen belediging jongens :p)

Gelukkig zal de slang met de nieuwe opstelling volledig binnen het frame van de spuit zitten, dus ik zal dat probleem niet meer hebben, wat echt een goede zaak is en ook een beter ontwerp!

Ik heb een stomme hoeveelheid tijd besteed aan het uitzoeken hoe ik dit stomme stuk slang moest vervangen. Hij heeft metalen schroefdraad waar hij verbinding maakt met de slanghaspelaansluiting en een "speciale" vorm aan het uiteinde met de plastic schroefdraadconnector voor de andere kleine slang. (vroeger de doorvoerstukken voor de oranje schaal)

Ik draaide in cirkels en herinnerde me toen dat ik al had uitgevogeld wat die schroefdraden waren toen ik probeerde de originele karspuit op een snelkoppeling te bevestigen. M14 x 1.5

Ik heb toevallig bijna 15 meter 3/8" slang die ik heb gekocht voor een voorlopig project met mijn Ryobi-spuit, dus ik hoefde alleen maar uit te zoeken hoe ik die op de slanghaspel kon aansluiten. Toen ik me die draadmaat herinnerde, vond ik een set van 4 slangtules op Amazon die hier morgen konden zijn. Ik had minder kunnen betalen voor minder, maar dan zouden ze pas maandag of dinsdag komen en zoals Veruca Salt uit Willie Wonka and the Chocolate Factory zou zeggen - "IK WIL HET NU!".

Voor de tests van vandaag was ik blij te constateren dat hij, nadat ik het beschadigde uiteinde van de slang had afgesneden, nog steeds lang genoeg was om de pomp te bereiken zonder het andere kleine stuk met de schroefdraadconnector nodig te hebben.

Er is echter nog steeds een probleem. Het is een stomme goedkope slang en niet zo mooi als alle andere slangen op de kar. Hij heeft een iets grotere diameter en is zachter. Ik had al gemerkt dat hij onder druk uitrekt en "bol" werd (wat waarschijnlijk niet hielp toen ik hem tegen dingen stootte) en omdat hij iets groter is, ging hij veel te gemakkelijk over de pompslangtule en zelfs met de slangklem zo strak als ik hem kan krijgen, zit er nog steeds een kleine lekkage. Het was goed genoeg om vanavond te testen, maar ik zal hem graag morgen vervangen als de tules aankomen. Ik heb ervoor gezorgd dat ik de druk in de slang vanavond heb afgelaten toen ik klaar was, dus hopelijk heb ik morgen geen nieuwe plas.

OK, naar de laatste foto's.

Hier is de definitieve draadplaatsing. (en het schoongemaakte afgesneden stuk dat binnenkort verborgen zal zijn)

View attachment 69626

En een paar foto's van de voltooide draadverbindingen in de plastic behuizing.

View attachment 69627

View attachment 69628

Aan de zuigzijde heb ik de slang tijdelijk aan het frame van de kar vastgemaakt zodat hij niet uitsteekt. Ik zal deze 2 aangesloten originele slangen uiteindelijk vervangen door een stuk van mijn 3/8" slang. Aan deze kant zijn geen mooie connectoren nodig. Er zit een plastic tule aan de zijkant van de tank en een tule op de pomp.

View attachment 69629

Hier is de definitieve pompplaatsing. Let op het mooie vlinderducttape.

View attachment 69630

De originele pomp had maar 2 voetjes gemonteerd, dus ik had 2 schroeven nodig, maar had er nog 2 nodig. Gelukkig heeft mijn man een heleboel roestvrijstalen schroeven in verschillende maten, omdat hij ze gebruikt voor zijn vrachtwagenprojecten. Hij vond er 2 die heel goed pasten, dus ik kon alle 4 de voetjes monteren. Als er in de toekomst problemen zijn met de schroeven die losraken, omdat ze alleen door dun plastic gaan, ben ik van plan om over te stappen op machineschroeven en moeren.

Toen ik alles weer had aangesloten, deed ik een paar tests. Ik maak me nog steeds zorgen over het opnieuw moeten beginnen met kalibreren. Ik testte een rode enkele sproeier. Ik draaide de knop tot ik rond de 60 psi kreeg en draaide 1 minuut en leek 56oz te krijgen. Ik had mijn xr-sproeier gepakt en die op 60 psi laten draaien, zal waarschijnlijk veel drift veroorzaken. Ik zal ervoor zorgen dat ik die alleen gebruik voor toepassingen die overal naartoe kunnen gaan. lol

Het was tijd om voor de nacht te stoppen en die ene verbinding lekte toch, dus ik liet de druk los en zette hem weg.

Als ik de uitlaatslang heb vervangen, zal ik meer tests doen en daadwerkelijk wat aantekeningen maken met de resultaten.

Ik ben erg trots op mezelf dat ik gewoon ben doorgegaan en dit heb gedaan. Ik hoop dat het een positieve zaak zal zijn, zelfs als ik weer aan mijn kalibratie moet werken.

Hopelijk zijn er geen lekkages als ik de slangen klaar heb. Er is een kans op lekkage bij de slanghaspelaansluiting, maar er kan een ring zitten die ik kan vervangen en de nieuwe tule heeft meer schroefdraad dan de huidige slangaansluiting, dus ik kan indien nodig wat teflontape gebruiken.

Tijd om 's avonds te gaan zitten en te ontspannen!

Edit - Ik was net naar foto's aan het kijken en ik heb er 2 die ik niet in de post heb gezet. Hier zijn foto's van de aansluiting op die leiderslang voor de slanghaspel.

Dit is de draaibare elleboogfitting die in het midden van de haspel gaat. De lange slang wordt op het mannelijke uiteinde geschroefd en de leiderslang wordt in het vrouwelijke uiteinde geschroefd.

View attachment 69638

Dit is het metalen schroefdraadeinde van de leiderslang dat aan de elleboog hierboven wordt bevestigd. Het andere uiteinde van deze slang is het uiteinde dat het gaatje had. Let op de groene "ring". (er zit ook een op het mannelijke schroefdraadeinde van de elleboog) Er zat een zak met diverse ringen en pakkingen bij de kar, dus hopelijk heb ik wat ik nodig heb als ik er een moet vervangen.

View attachment 69639
Wow, wat een avontuur! Blij dat je het allemaal bij elkaar hebt gekregen en dicht bij je stroomdoel met de dubbele spuitboom. Het ziet er nu uit als een echte spuitkar.

Zeker een afwijking van Beans normale methoden en je hebt zeker je Vevor Lifetime Warranty ongeldig gemaakt :p, maar ik keur het goed!

Wauw, wat een avontuur! Blij dat je het allemaal voor elkaar hebt gekregen en dicht bij je flow-doel bent gekomen met de dubbele boom. Het ziet er nu uit als een echte spuitwagen. Zeker een afwijking van Beans normale methoden en je hebt je Vevor Lifetime Warranty zeker ongeldig gemaakt :p maar ik keur het goed!
vraag. De originele pomp heeft 1 rode en 1 groene draad die eraf komen.? Gaat de groene niet naar de aarde? Als de nieuwe motor rood en zwart heeft die eraf komen? Verbinden met de andere zwarte draden? plus je link voor de nieuwe motor bracht me naar een gazononderhoudssite. Kortom, hetzelfde probleem, ik heb een nieuwe waterpomp nodig

Maar een vraag. De originele pomp heeft 1 rode en 1 groene draad die eraf komen.? Gaat de groene niet naar de aarde? Als de nieuwe motor rood en zwart heeft die eraf komen? Naar de andere zwarte draden lopen? Plus uw link voor de nieuwe motor bracht me naar een gazonverzorgingssite. Kortom, hetzelfde probleem, ik heb een nieuwe waterpomp nodig
Ik denk dat je verwees naar Beans nieuwe pomp in de post boven de mijne.

Ik ben geen elektricien. Groen geeft echter meestal de aarde aan. Als ik dezelfde pomp had ontvangen die Bean plaatste; zou ik de OEM Vevor-pomp loskoppelen en de nieuwe pomp precies hetzelfde bedraden met rood naar rood en dan de overgebleven zwarte draad naar de groene draad waaraan de OEM-pomp was bevestigd en het proberen.

Discussion starter · #55 ·
Ik denk dat je verwees naar Beans nieuwe pomp in de post boven de mijne.

Ik ben geen elektricien. Groen geeft echter meestal de aarde aan. Als ik dezelfde pomp zou ontvangen die Bean plaatste, zou ik de OEM Vevor-pomp loskoppelen en de nieuwe pomp precies hetzelfde aansluiten, met rood op rood en dan de overgebleven zwarte draad op de groene draad waarop de OEM-pomp was aangesloten, en het proberen.
Dit is zoiets als wat ik deed. Ik heb ook een beetje onderzoek gedaan naar waar de draden vandaan leken te komen op de pomp en ik weet niet meer precies wat het was, maar de manier waarop een van de draden aan de onderkant van de pomp was geleid, was enigszins uniek en op de andere pomp leek een van de draden hetzelfde te doen, dus ik dacht misschien dat dat "dezelfde" draad was, ook al hadden ze niet dezelfde kleur.

Discussion starter · #56 ·
Ik kopieer dit van mijn journaalpost, dus het komt hier samen met de sproeierinfo.

---
Gistermiddag heb ik aan de sproeier gewerkt. Ik heb het overdrukventiel geïnstalleerd. Het lijkt erop dat het gaat doen wat ik nodig heb. Ik kon één sproeier gebruiken en deze instellen op 40 psi en ongeveer de juiste hoeveelheid water krijgen. Het was een snelle test, want we moesten weer naar een film. We bekijken altijd nieuwe Marvel-films in IMAX op de releasedag (donderdag fanevenement indien beschikbaar) en weer in Dolby op zaterdag. Het is nu een traditie. lol

Morgen zal ik er weer naar kijken en uitzoeken wat ik moet instellen voor elke sproeierconfiguratie, zodat ik de volgende keer dat ik spuit mijn instellingen klaar heb.

Eerst heb ik alle schroefdraadstukken aangesloten om een idee te krijgen van hoe en waar het zou passen.

Image

Image

Toen, na een stomme hoeveelheid tijd te hebben besteed aan het zoeken en opzetten van een gatenzaagboor-ding, heb ik het gat geboord. Ik ben een beetje geamuseerd door mijn bereidheid om in dit ding te hacken. Je zou denken dat ik het gratis heb gekregen of zoiets.

Image

Ik moest een beetje puzzelen en achteruit denken om er zeker van te zijn dat ik het zo monteerde dat ik niet vast zou komen te zitten en iets moest draaien dat geen ruimte had om te draaien.

Ik heb teflontape gebruikt op alle schroefdraadverbindingen, behalve de "witte" bulkhead fitting, omdat die een pakking heeft.

Hieronder staat de uiteindelijke opstelling. Op deze foto's had ik de zwarte slang die naar de haspel gaat nog niet vastgezet. Ik heb geen foto's gemaakt nadat ik dat had gedaan.

Image

De boor liep een klein beetje, net genoeg om het gat iets verder naar achteren te verschuiven dan ik wilde, maar gelukkig niet te ver, dus de afstelknop zit naast het oranje frame en is nog steeds toegankelijk.

Image

De enige stap die ik vergat, was om de slang die in de tank gaat te bevestigen voordat ik hem installeerde, wat betekent dat ik er niet echt een slangklem op kan zetten. Ik reikte er gewoon in en deed mijn best om hem op de weerhaak te duwen. Ik denk niet dat het ergens naartoe gaat en het maakt helemaal geen verschil als het lekt, want het zit in de tank. Het zal ook nooit echt onder veel druk staan.

Technisch gezien zou ik de bulkhead fitting kunnen losschroeven en eruit kunnen tillen om toegang te krijgen tot die slang als ik er echt een klem op nodig heb. Voorlopig kan het blijven zoals het is.

Het enige wat ik absoluut niet kon geloven was dat er geen lekken waren toen ik het aanzette om alles te testen! Ik was er helemaal van overtuigd dat het uit elke verbinding zou lekken en dat ik dagen zou besteden aan het proberen om alles lekvrij te krijgen. Het lekt tot nu toe niet, dus dat is heel fijn.

Nogmaals, ik liet die zwarte slang (die aan de haspel wordt bevestigd) met de moeilijk te vervangen fitting. Ik heb hem niet eens korter geknipt. Ik heb hem gewoon teruggeplaatst en ik zal hem blijven gebruiken totdat ik hem moet vervangen. Ik heb een snelkoppeling om te proberen waarvan ik hoop dat deze werkt als de tijd daar is. Ik besloot om het gewoon als back-up te bewaren in plaats van het terug te sturen naar Amazon en te proberen het in de toekomst weer te vinden.

41 - 56 of 56 Posts