Lawn Care Forum banner

Gebruik van handsprayspuit vs. rugzak voor chemicaliën. Voor- en nadelen.

4.5K views 15 replies 11 participants last post by  p1muserfan  
#1 ·
Uiteraard niet voor blad-/contacttoepassingen

Hoe zit het met Azxoy, propiconizole, bifen, vloeibare toepassingen?

Fungicide, pre-emergent herbicide, insecticide.
Image

#4 ·
Als je het op een bepaalde nauwkeurigheid kunt kalibreren, zeker. Ik heb het geprobeerd en er de brui aan gegeven. Te veel variabelen.
Ik denk gewoon dat als ik voor 5K aan chemicaliën gebruik en ervoor zorg dat ik 5000 vierkante meter bedek, het wel goed moet komen. Of varieert de sproeier aan het uiteinde van de slang tijdens het sproeien... zoals in- en uitschakelen?

#3 ·
De meeste mensen lijken geen gelijkmatige toepassing te kunnen krijgen met een sproeier aan het uiteinde van de slang. GCI Pete creëerde een oplossing voor het injecteren van chemicaliën in de slang als je echt zwaar wilt gaan met de drager. Ik weet niet zeker of het beter is dan een sproeier aan het uiteinde van de slang, maar het is iets om te overwegen als je toch al van plan bent een slang te slepen.

#5 ·
Zoals gezegd, kunt u het pesticide niet nauwkeurig doseren. Zal het een groot verschil maken? Vaak niet, soms wel. Te veel herbicide of te weinig veroorzaakt schade of verspilt uw tijd en geld. Pre-emergents weet u maanden later. Insecticiden meestal geen grote schade. Fungiciden zult u te weinig gebruiken, wat niet alleen geen schimmels bestrijdt, maar ook de ontwikkeling van resistentie kan bevorderen.

Ik kreeg altijd te horen dat als je wilt spelen, je voorbereid moet zijn met de juiste uitrusting en de regels moet kennen.

#10 ·
Toen ik aan mijn gazonverzorging begon, volgde ik een bepaalde "medische professional" op het gebied van gazonverzorging en gebruikte ik een sproeier voor het einde van de slang. Nadat ik ben overgestapt op een nauwkeurigere en handigere rugspuit, zou ik liever nierstenen passeren dan een andere sproeier voor het einde van de slang te gebruiken.

#16 ·
Toen ik aan mijn gazonverzorging begon, volgde ik een bepaalde "medische professional" voor gazonverzorging en gebruikte ik een sproeier aan het uiteinde van de slang. Nadat ik ben overgestapt op een nauwkeurigere en handigere rugsproeier, zou ik liever nierstenen passeren dan een andere sproeier aan het uiteinde van de slang te gebruiken.
Geef me de sproeier aan het uiteinde van de slang

#12 ·
Ik gebruik een slangeneindstuk voor propriconizool en bifen op een klein stuk van 2.000 vierkante meter. Voeg gewoon de hoeveelheid voor 2.000 vierkante meter toe tot de bovenkant en spuit zo gelijkmatig mogelijk tot het op is. Super makkelijk. Mensen hier denken te veel na over dit spul.

Voor herbiciden en meststoffen is het anders, deze vereisen meer precisie.

#13 ·
Ik weet niet zeker of ik me kan vinden in de eisen van nauwkeurige precisie. Ik heb een jaar of twee een gazononderhoudsbedrijf gehad en ik zag de jongens binnenkomen, een slang uitrekken en haastig heen en weer over mijn gazon lopen. Mijn gazon zag er geweldig uit, had een geweldige kleur en had geen onkruid of insecten. Ik hield gewoon niet van de kosten. Hoewel ze een consistente mix sproeiden in tegenstelling tot die van een slang, bereikten ze geenszins 100% dekking, maar ze waren goed genoeg dat ik geen strepen zag. Ik heb meer pech gehad met variatie door een Lesco-strooier en korrels te gebruiken dan met een onnauwkeurige slangverdunner. Mijn buurman doet het vier keer per jaar Scotts-plan en heeft het mooiste gazon van de straat. De rest varieert van precieze applicators tot dure gazononderhoudsdiensten.

#15 ·
Ik heb een van die Ortho-slangsproeiers en het probleem dat ik ermee had, was een ongelijke verdeling. Ik heb er humuszure concentratie in gedaan en ik kon de donkerdere straal zien spuiten, gevolgd door heldere waterstralen, terug naar donkerdere stromen humus, enz. Ik moest constant de draaiknop aan de zijkant aanpassen om te proberen meer eruit te krijgen. Ik zie dit niet als een groot probleem als je sommige dingen aanbrengt, maar je kunt geen volledig uniforme toepassing verwachten.

Ik weet niet zeker of ik me kan vinden in de vereisten voor nauwkeurigheid. Ik heb een jaar of twee een gazonservice gehad en ik zag de jongens binnenkomen, een slang uitrekken en haastig heen en weer over mijn gazon lopen. Mijn gazon zag er geweldig uit, had een geweldige kleur en had geen onkruid of insecten. Ik hield gewoon niet van de kosten. Hoewel ze een consistente mix sproeiden in vergelijking met die van een slang, bereikten ze geenszins 100% dekking, maar ze waren goed genoeg dat ik geen strepen zag. Ik heb meer pech gehad met variatie door een Lesco-strooier en granulaat te gebruiken dan met een onnauwkeurige slangverdunner. Mijn buurman doet het vier keer per jaar Scotts-plan en heeft het mooiste gazon van de straat. De rest varieert van precieze applicators tot dure gazonservices.
Ik ben het hiermee eens, want ik heb een buurman die een van die diensten gebruikt, en ik heb de man losjes zien spuiten met een lange slang die was aangesloten op de tank op de vrachtwagen. Tenminste wat zijn pre-emergent betreft, moet het behoorlijk goed zijn geweest, want hij is bijna volledig onkruidvrij waar het is gespoten. Ik vermoed echter dat die professionele bedrijven een voorgemengde oplossing in de tank spuiten, wat superieur is aan het mengen aan het einde van een slang, zoals een gemiddelde huiseigenaar zou doen met de Ortho-sproeier.