Lawn Care Forum banner

Gazononderhoud niveau 1?

11K views 36 replies 13 participants last post by  BXMurphy  
#1 ·
Hallo mensen,

Nieuweling hier. De lente is hier, dus ik wil beginnen met ervoor te zorgen dat ik dit jaar een mooi gazon heb. Niets geks, we hebben net een week geleden onze eerste baby gekregen, dus ik heb niet al te veel vrije tijd; zolang het er gezond en groen uitziet vanaf de straat, ben ik blij. Ik heb wat onderzoek gedaan in het forum, maar veel ervan lijkt me veel te geavanceerd voor wat ik nu wil doen (en ik begrijp de helft van de woorden niet).

Dus wat is gewoon een simpele (Lowe's) lijst met dingen die ik nu en in de zomermaanden zou moeten doen? Het is vermeldenswaard dat ik momenteel geen sproeisysteem heb, maar ik zal er dit jaar misschien wel een plaatsen, afhankelijk van de prijs.

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Bedankt.

#2 ·
De meest algemene adviezen voor lente en zomer zijn onder meer:

Bepaal de oppervlakte van uw gazon https://www.findlotsize.com/
Koop een product om krabzaad te voorkomen bij Lowes op basis van uw oppervlaktebehoefte (dit helpt onkruid te voorkomen en geeft uw zwenkgras een mooie dosis stikstof).
Maai tussen de 3-4 inch (meet af en toe het gemaaide gras om de juiste maaihoogte te garanderen).
Geef uw zwenkgras een inch water per week (als het die week een inch regent, hoeft u meestal niet te sproeien).
Spuit onkruid met een herbicide dat verkrijgbaar is bij Lowes https://www.lowes.com/pd/ORTHO-Weed-B-Gon-32-oz-Weed-Killer-Plus-Crabgrass-Control/50094178. Voorgemengde flessen zijn verkrijgbaar, dus u hoeft alleen maar aan te sluiten op uw slang en te spuiten (maar let op temperatuurbeperkingen voor gebruik - controleer het etiket).
Beoordeel uw gazon in de late zomer om te beslissen of u in de herfst opnieuw wilt inzaaien (een gebruikelijke praktijk voor het onderhouden van een zwenkgrasgazon) en denk na over bemesting. U kunt ook overwegen een bodemmonster te nemen om te zien of u daadwerkelijk andere voedingssupplementen nodig heeft dan stikstof.

U kunt altijd foto's plaatsen of specifieke zorgen beschrijven als u aanvullende vragen heeft en/of advies wilt dat beter is afgestemd op uw situatie.

#5 ·
Bedankt voor de antwoorden.

Is Scotts een goed merk? Moet ik gewoon hun 4-stappenprogramma volgen met de preventie van hanenpoot, onkruidbestrijding en meststof?

Moet ik ook wat kalk aanbrengen? Ik heb in de herfst wat neergelegd op aanbeveling van mijn buren, ik weet niet zeker of ik het nu weer moet doen.

#6 ·
HĂ©, ook hier uit RI. Ik heb een video gemaakt van het algemene gazononderhoud dat je moet doen. Dit geeft je een goed gazon. Hoe gekker je met al het andere omgaat, hoe minder de opbrengst. We zullen het toch doen omdat het moet lol, maar je kunt een mooi gazon hebben zonder helemaal gek te worden.

https://www.youtube.com/watch?v=PbGDH_JOM9w

Scott's is een OK merk. Je betaalt een premie voor de naam. Maar Stap 1 is gemakkelijk aan te brengen voor pre-emergent. Ik zou echter gewone meststoffen gebruiken in plaats van de andere stappen. Kalk hangt er echt van af. Als je die kant op wilt, doe dan een bodemtest om te zien of je het daadwerkelijk nodig hebt.

#7 ·
Reaper said:
Bedankt voor de antwoorden.

Is Scotts een goed merk? Moet ik gewoon hun 4-stappenprogramma volgen met de preventie van krabbelgras, onkruidbestrijding en meststof?

Moet ik ook wat kalk aanbrengen? Ik heb in de herfst wat aangebracht op aanbeveling van mijn buren, ik weet niet zeker of ik het nu weer moet doen.
Welkom.

Ik ben het helemaal eens met Grassdaddy.

En het gebruik van een eenvoudig merk-meststofplan in het eerste jaar is misschien geen slecht idee. Scotts maakt uitstekende producten. Als u echter het 4-stappenplan van Scotts volgt, staan sommige van hun stappen eigenlijk niet in de beste volgorde voor regio's met koelgras, maar u kunt ze opnieuw rangschikken om ze beter aan te passen aan uw (onze) regio in RI/CT. We kunnen u daarbij helpen. Een ander alternatief dat nog steeds Scotts is, is hun turfbuilder-plan, waarbij u uw eigen spullen kunt kopen en mixen en matchen.

Als u Ace hardware heeft, is hun eigen merk van stap 1 met onkruidpreventie (pre-emergente herbicide met Dimension) waarschijnlijk beter dan stap 1 van Scotts (dat Pendimethalin bevat en meestal niet zo lang in de grond blijft). Ik zou over het algemeen ook stap 2 in het merk Scotts of Ace vermijden, omdat het een "onkruid en voeding" is. Tenzij uw hele tuin vreselijk overwoekerd is met onkruid van het niet-grastype, is er geen reden om zoveel onkruidverdelger (herbicide) te dumpen. Die producten werken ook niet zo goed, tenzij u de instructies perfect opvolgt en ideaal weer heeft in de dagen na de toepassing.

Een goed plan voor dit jaar kan stap 1 met pre-emergent, een lichte toepassing van meststof begin of half juni (zolang het geen 90 graden is), een vroege herfsttoepassing half september of zo, en een late herfsttoepassing na de laatste keer maaien van het jaar en het gras niet meer groeit.

Laat het me weten als u advies wilt over specifieke, direct verkrijgbare producten zoals die we hebben besproken voor die toepassingen. Een deel ervan hangt af van uw grassoort. Ik zie dat u "Fescue" heeft vermeld. Weet u wat voor soort, of dat er nog iets anders is gemengd? En wanneer is de laatste meststof aangebracht?

#8 ·
Bedankt voor alle hulp, jongens. Dus ik ging naar buiten en haalde een paar weken geleden Step 1, maar in de chaos van het zorgen voor een nieuwe baby, vergat ik het op te schrijven.

Is het nu te laat om het toe te passen? Er staat op of voor Pasen (4/1), of voordat de temperaturen regelmatig in de 80 graden komen. De temperaturen zitten nu nog in de hoge 50 en 60 graden, dus niets te gek.

#10 ·
Ik heb dit juweeltje de eerste keer dat deze thread langskwam helemaal gemist.
Colonel K0rn said:
Welkom bij TLF, en in tegenstelling tot wat andere Cool Season-leden misschien zeggen, is bermuda geen onkruid. Het is een Alpha Grass.
Hmmm...

Colonel K0rn said:
bermuda is geen onkruid. Het is een Alpha Weed Grass :D
Dat heb ik voor je gerepareerd, CK. :) Geen probleem. Ik help graag :thumbup:

#11 ·
Colonel K0rn said:
Welkom bij TLF, en in tegenstelling tot wat andere Cool Season-leden misschien zeggen, is bermuda geen onkruid. Het is een Alpha Grass. :D
Welkom @Reaper

Bermuda is een onkruid dat kan worden gemaaid en verzorgd als een koel seizoen gras of gazon. :nod:

Mensen noemen het gras omdat het er technisch gezien uitziet als gras.

#12 ·
Welkom hier, bij het ouderschap en bij het hebben van een mooi gazon.

Iemand zei in een van mijn threads dat mijn plan eruitzag als cruise control, en ik nam dat als een compliment, omdat ik graag aan mijn gazon en tuin werk, maar het gezin gaat voor.

Er is hierboven goed advies gegeven. Allereerst, zo snel mogelijk een pre-emergent aanbrengen. Ik zit op de mobiele site, dus ik kan je locatie niet zien, maar Dimension als pre-emergent in de zwaardere dosering zou goed moeten werken. Wees voorzichtig als er ook kunstmest in zit, zodat je niet overbemest.

Koop een voorgemengde gallon onkruidverdelger met 2,4-d en diacamba voor alles wat je ziet dat geen gras is en spuit halverwege tussen HOGE maaibeurten (die je mulcht of afvoert). Geen onkruid en voeding - het is in feite een korrelvorm van deze spray die op het hele gazon wordt aangebracht. Enorme verspilling en onnodige chemische stortplaats.

Milorganite in zakhoeveelheid eind mei en nog een keer in juli als je gazon niet in rust is gegaan (maar je moet wel water geven).

Als je kunt, belucht en zaai dan in de herfst opnieuw in met 150% milorganite of een goede starter in zakhoeveelheid.

#14 ·
In mijn eenvoudige woorden: een pre-emergent voorkomt dat onkruid ontkiemt. Ik weet dat het complexer kan zijn dan als volgt, maar er zijn twee soorten onkruid die het grootste probleem vormen in gazons: grasachtig (voorbeeld: vingergras) en breedbladig (voorbeeld: paardenbloem).

Scotts Step 1 is een pre-emergent met een meststof, zoals de meeste pre-emergents voor gazons, maar er kunnen betere (en minder bekende) merken zijn bij uw Lowes. Ik raadde Dimension (dithopyr) aan omdat het in zijn maximale dosis ook wat vingergras kan bestrijden dat al ontkiemd is. Andere soorten die ik in verschillende omstandigheden zou overwegen, zijn Prodiamine (eerder in het seizoen), Tenacity/mesitrione (begin herfst/doorzaaien) en Tupersan/siduron (doorzaaien). Er is er nog een - pendamethlin - waar ik niet veel van weet, dus alleen al om die reden blijf ik er weg van. Om aan te brengen, ga ik voor granulaat. Ik heb geen ervaring met spray, maar velen hier wel. Ik denk dat granulaat beter bij uw behoeften past.

Om breedbladige onkruiden te bestrijden, is het beste verdedigingsmiddel een dik gazon. Als u er dan toch een paar krijgt, is de eerste aanval ze plaatselijk te bespuiten met de meest basale onkruidverdelger die uw gazon niet doodt.

Alstublieft - aan iedereen - corrigeer eventuele verkeerde informatie die u hier ziet, vooral over de namen en toepassingen hierboven.

#16 ·
Reaper said:
Als ik de Dimension kan vinden, zal ik dat dit weekend doen als dat beter is dan die van Scott.
Dimension is een uitstekende keuze voor een pre-emergent (PreM), maar het kost meer moeite om het alleen (d.w.z. zonder kunstmest) in korrelvorm te vinden. Ik heb de mijne bij een boerenwinkel gehaald. Velen van ons gebruiken PreMs die niet met kunstmest zijn gemengd.

Maar zoals anderen hebben voorgesteld, kunt u zeker een PreM- en kunstmestcombinatie gebruiken, vooral als u net begint. Ze zijn onder andere gemakkelijker te vinden en te kopen, wat waarschijnlijk is wat u nodig heeft met een baby in huis.
Let op de suggesties van Green hier:
Green said:
Als u Ace Hardware heeft, is hun eigen merk van stap 1 met onkruidpreventie (pre-emergent herbicide met Dimension) waarschijnlijk beter dan Scotts' stap 1 (dat Pendimethalin bevat en meestal niet zo lang in de grond blijft).
Het lijkt erop dat Ace Hardware twee versies heeft; om een zak met Dimension te krijgen, moet u Ace 'Green Turf' op het etiket krijgen (in kleine letters, de actieve ingrediënt zal 'dithiopyr' luiden - dat is wat u wilt. Dithiopyr=Dimension). Dat product is versneden met kunstmest, maar het is voornamelijk stikstof (bij 30-0-4), dus dat is prima.

Reaper said:
Moet er regen zijn of geen regen in de voorspelling nadat dit is aangebracht?
Lees zeker het etiket.
Maar over het algemeen wilt u korrelige Dimension inwateren met ongeveer een halve inch. U moet ook de kunstmest inwateren, anders kan het uw gras verbranden. Maar nogmaals, lees het etiket.
Het is prima om een lichte regen te hebben na het aanbrengen van een PreM, maar hevige stortbuien moeten worden vermeden. Het kan wat strategisch denken vergen.

Om het risico te minimaliseren, plant u het aanbrengen wanneer u een periode van zonnig weer heeft. Dat betekent ook dat u van plan bent het product in uw grond te bewateren.

#17 ·
Het etiket zal waarschijnlijk aanbevelen om een 'kruispatroon' te gebruiken bij het aanbrengen van het product. Als je geen visuele denker bent (zoals ik), stel je dan voor dat je in rijen maait, afmaakt en dan van de zijkant opnieuw maait (je vormt dan een aantal loodrechte lijnen). Het gebruik van dit applicatiepatroon helpt overmatige applicatie in één gebied te minimaliseren en vergroot ook de breedte van de productdekking.

Ik wil er ook op wijzen dat je het naar mijn mening prima zult redden, ongeacht welk product je gebruikt: PreM alleen versus PreM plus kunstmest. En ik ben het met anderen eens dat Dimension/Dithiopyr een prima keuze is voor een PreM.

#18 ·
social port said:
Let op de suggesties van Green hier:
Green said:
Als je Ace hardware hebt, is hun eigen merk van stap 1 met onkruidbestrijding (pre-emergent herbicide met Dimension) waarschijnlijk beter dan Scotts' stap 1 (dat Pendimethalin bevat en meestal niet zo lang in de grond blijft).
Het lijkt erop dat Ace Hardware twee versies heeft; om een ​​zak met dimension te krijgen, moet je Ace 'Green Turf' op het etiket krijgen (in kleine letters, het actieve ingrediënt zal 'dithiopyr' luiden - dat is wat je wilt. Dithiopyr=Dimension). Dat product wordt gesneden met kunstmest, maar het is voornamelijk stikstof (bij 30-0-4), dus dat is prima.
@Reaper: Zeker niet te laat om een ​​Pre-M toe te passen. Sommige onkruiden zijn misschien langs je geslopen, maar de meeste nog niet.

Als je al de Scotts Step 1 met Pendimethalin hebt en dat wilt gebruiken en geen tijd hebt om te ruilen, kun je het nu aanbrengen met 1,5 lbs voor elke 1.000 vierkante meter gras en dan in juni opvolgen met de Dimension met dezelfde toepassingssnelheid (van Ace Hardware of Home Depot, welke het dichtst bij je in de buurt is) ... dit doen is een haalbare optie. Het Dimension-product om naar te zoeken bij Home Depot is Lesco 19-0-7 en wordt geleverd in een zak van 50 lb. Ik zou het echter van tevoren kopen, omdat ze soms na mei uitverkopen.

Als je besluit om te ruilen en in plaats daarvan de Dimension te gebruiken in plaats van de Scotts de eerste keer, zou ik nog steeds hetzelfde doen... 1,5 lbs per duizend vierkante meter nu en dan weer half juni met dezelfde snelheid.

Houd het simpel!

social port said:
Het label zal waarschijnlijk ook aanbevelen dat je een 'kruispatroon' gebruikt bij het aanbrengen van het product. Als je geen visuele denker bent (zoals ik), stel je dan voor dat je in rijen maait, afmaakt en dan van de zijkant opnieuw maait (je vormt onderweg een aantal loodrechte lijnen).
Het gebruik van dit toepassingspatroon helpt overmatige toepassing in één gebied te minimaliseren en vergroot ook de breedte van de productdekking.
En doe dit zeker, zoals @social port aanbeveelt, bij elke toepassing. Koop een goedkope voedsel- of tuinschaal, weeg de helft van de benodigde hoeveelheid af en breng deze in één richting aan, en zorg ervoor dat bij elke passage de verste korrels die uit de strooier worden gegooid, je wielspoor van de vorige passage raken. Doe dan hetzelfde met de tweede set passes, maar dan in de tegenovergestelde richting.

Als je bijvoorbeeld 1.000 vierkante meter gras doet met een snelheid van 1,5 lb/M zoals hierboven vermeld, weeg dan 1,5/2= 0,75 lb product af en breng het over het hele gebied aan, waarbij je passes maakt van oost naar west of wat dan ook. Weeg dan nog eens 0,75 lb af en maak passes in de loodrechte richting. Uiteindelijk heb je met je strooier een dambordachtig patroon gemaakt met de juiste hoeveelheden en ben je verzekerd van een gelijkmatige dekking.

#20 ·
Bedankt voor alle hulp.

Ik denk dat ik gewoon een zak Scott's Step 1 ga halen en die ga strooien. En dan later verder gaan met Stappen 3/4. Met de baby heb ik nu gewoon het snelste en gemakkelijkste proces nodig. Als ze ouder wordt en ik meer vrije tijd krijg, zal ik meer tijd in het gazon steken.

#21 ·
Gebruik Milorganite maandelijks (of om de maand) in plaats van Stap 3/4. Je gazon zal je later dankbaar zijn. :)

#25 ·
Ik geloof dat het voorstel met betrekking tot Milorganite inhield dat u de stappen 1 en 2 van Scott gebruikte. Wanneer het dan tijd is voor stap 3, gebruikt u Milo in plaats van het product van Scott. U zou dan weer Milo gebruiken in plaats van stap 4 van Scott, wanneer het tijd is om stap 4 toe te passen. Met andere woorden, u zou het programma van Scott volgen wat betreft wanneer u het product moet aanbrengen, maar u zou Milo gebruiken in plaats van Scott in stap 3 en 4.

Ik weet niet genoeg van het programma van Scott om advies te geven, maar ik denk dat er enige wijsheid in zit om een geleid programma te volgen (wat Scott aanbiedt in hun stappenprogramma) als u net begint met gazononderhoud.

#26 ·
Begrepen. Maar het leek erop dat de consensus was dat Stap 2 (Onkruid en voeding) niet helemaal nodig was, aangezien mijn gazon niet veel onkruid heeft, behalve een paar paardenbloemen.

Dus daarom zou ik gewoon direct naar de Milorganite gaan.