Lawn Care Forum banner

Zodensnijder om zoden te verplaatsen of nieuwe zoden te leggen

1.8K views 3 replies 4 participants last post by  pp6000v2  
#1 ·
Ik laat een terras aanleggen en mijn oprit verlengen. Ik dacht eraan om de graszoden te snijden en te verplaatsen naar een plek waar de bouwer de Bermuda heeft gestopt. Heeft dat zin of moet ik gewoon nieuwe graszoden kopen en leggen?

#2 ·
Johnny5012 said:
Ik laat een terras aanleggen en mijn oprit verlengen. Ik dacht eraan om de graszoden te snijden en te verplaatsen naar een plek waar de bouwer de Bermuda heeft gestopt. Is er een voordeel om dat te doen of moet ik gewoon nieuwe graszoden kopen en leggen?
Zeker snijden en verplaatsen. Zou anders een dubbele verspilling zijn. Verspilling van perfect goed gras/graszoden waar je aan het uitbreiden bent en perfecte verspilling van geld aan nieuwe graszoden als je het al hebt.

#3 ·
Kicker said:
Johnny5012 said:
Ik laat een terras aanleggen en mijn oprit verlengen. Ik dacht eraan om het gras te snijden en te verplaatsen naar een plek waar de bouwer de Bermuda heeft gestopt. Is er een voordeel om dat te doen of moet ik gewoon nieuw gras kopen en het neerleggen?
Zeker snijden en verplaatsen. Zou anders een dubbele verspilling zijn. Verspilling van perfect goed gras/zode waar je naartoe uitbreidt en perfecte verspilling van geld aan nieuw gras als je het al hebt.
Eens, plus je kunt de cultivar mogelijk niet matchen, tenzij je specifiek weet wat de bouwer heeft neergelegd.

#4 ·
Ik bekijk hetzelfde soort project - het aanleggen van een terras in een gebied dat van de noordkant van mijn huis komt, en er is een kale plek van vorig seizoen die grasmat nodig heeft. Maar het gras in het toekomstige terrasgedeelte is erg dun + vol mos door de schaduw die het het hele jaar door krijgt, behalve in de zomer. Dus hoewel ik een graszodensnijder zou kunnen huren, vraag ik me af of de 120 vierkante voet gazon het wel waard is om te redden.