Lawn Care Forum banner

Moet ik een kooimaaier nemen?

14K views 42 replies 21 participants last post by  dfw_pilot  
#1 ·
Zouden jullie een kooimaaier aanraden voor een huiseigenaar die niet vaker dan om de 4-7 dagen (1-2 keer per week) wil maaien? Ik neem aan dat ik een kooimaaier hiervoor op of nabij de maximale maaihoogte moet gebruiken, wat ik voor sommige machines heb gelezen slechts 1" is. Ik kijk naar gebruikte GM1600's of JD 220's in de prijsklasse van $750-$1.250. Ik heb een vrij kleine achtertuin (30 minuten met mijn roterende maaier), maar ik wil niet zoveel geld uitgeven aan een machine die is ontworpen om heel kort te maaien en me dwingt om 3 of 4 keer per week te maaien. Zal kooimaaien van bermudagras op een hoge stand ook niet te veel mulch produceren? Als ik volgend jaar mijn gazon heb geëgaliseerd, zou ik met mijn Honda roterende maaier in de range van 1-1,5" moeten kunnen maaien. Maar ik wil strepen, ik geef de voorkeur aan hoe kooimaaiers maaien en ik vind het fijn dat ze wat vergevingsgezinder zijn op een licht oneffen gazon. Bedankt.

#4 ·
Toro maakt een professionele roterende maaier met achterrol, ik weet dat iemand hier er een heeft.

Omdat het een gazon is voor een warm seizoen, weet ik niet zeker wat geschikt is, maar het gebruik van een groeiregulator zou de maai frequentie zeker verminderen. Ik weet niet zeker hoeveel je erbij betrokken wilt zijn.

#6 ·
Nu lees ik dat een GM1600 tot 1,25" kan snijden. Maar waarschijnlijk heb je een haspel met 8 messen nodig voor een goede snede rond die hoogte? En ik denk dat niemand kan antwoorden of 1,25" voor mij 1 of 4 keer per week moet worden gemaaid, het hangt af van mijn omgeving en wat ik het gazon voer?

#7 ·
Als u van plan bent om ongeveer +1" met Bermuda te maaien, zou ik optimaal voor een Swardsman en wat PGR gaan, waardoor u niet meer dan twee keer per week hoeft te maaien. Ik weet niet zeker of een Swardsman binnen uw budget past, maar hij zou alle vakjes moeten aanvinken voor wat u wilt doen.

#8 ·
Als u niet zeker weet of u een haspel wilt of hoger wilt maaien, zoek dan naar een gebruikte McLane trucut of bel een trimmer. Ik stond helemaal klaar om een gloednieuwe 25" trimmer te kopen, maar besloot om te gaan bieden op een greenmaaier in een veiling. Ik wist al dat ik een haspel wilde en uiteindelijk op 0,5" wilde maaien, dus in mijn geval ben ik blij dat ik de trimmer heb overgeslagen en direct naar greens ben gegaan.

#9 ·
samjonester said:
Wanneer komen deze naar de staten!?!? https://www.mowdirect.co.uk/lawnmowers/honda-lawnmowers/honda-lawn-mowers-rear-roller
Zo'n geweldige vraag. We kunnen ze niet aan! Net zoals Honda enkele van de beste grasmaaiers ter wereld maakte en zich terugtrok uit de VS. Toro maakt zelfs een maaier met een achterrol, maar nee, ze verkopen hem hier niet. Iets anders dat ik nooit kan begrijpen, is dat bijna alle Britse roterende maaiers hardplastic opvangers gebruiken, terwijl bijna geen enkele die hier heeft. Op deze manier kunnen de muizen in mijn schuur elk jaar de zak opeten!

We kunnen de coole spullen niet aan!!!! :D

#10 ·
Koop een gebruikte Caltrimmer of Try Cut om uit te proberen. Met gras van het koele seizoen maai ik bijna nooit vaker dan twee keer per week, zelfs niet op 5/8" maaihoogte. 1" tot 1 1/4" is te laag voor een roterende maaier. Als je eenmaal een kooimaaier hebt gebruikt, ga je nooit meer terug naar een roterende maaier.

#11 ·
Swardman zit helaas niet in mijn budget.

Even uit nieuwsgierigheid, waarom stellen jullie een cal trimmer of tru cut voor in plaats van een JD220 of GM1600 voor het maaien rond 1"? Ik heb een tip over een 220a (een beetje oud voor mijn smaak, maar lokaal en een goede prijs), plus er zijn veel 220b-e en GM1000 en GM1600 op ebay.

#12 ·
Ik zou investeren in een nieuwere, goed onderhouden grasmaaier. Veel reparatiehandleidingen online die u door de processen leiden. Laat u niet afschrikken door de leeftijd, maar ik zou me een beetje zorgen maken over de onderhoudspraktijken uit het verleden en de levensduur van de rolkogellagers. De meeste haspels zijn versleten bij een diameter van 4,5 inch.

#14 ·
Je kunt 11+ bladhaspels op grotere hoogtes gebruiken en je zult nog steeds je buren versteld doen staan ​​van hoe goed de snede is. Maar je zult moeten opletten hoeveel groei je tussen de sneden toelaat en een 8-blads is veel vergevingsgezinder. 7/8 bladhaspels komen veel vaker voor op 26" grasmaaiers zoals de Jake 526, Toro GM1600 en de Deere 260B/C/SL.

#17 ·
Bedankt voor alle info jongens. Jacob, je hebt imo een geweldige deal gevonden. Ik heb nog niets zo goedkoop kunnen vinden.

Het lijkt erop dat ik moet zoeken naar een GM1600, JD 260x of Jake 526 met een haspel met 7 of 8 messen. Er staan er genoeg op eBay, maar allemaal boven de $1k. Ik zal ook veilingwebsites gaan bekijken.

Wat als ik een GM1000 krijg met een haspel met 7/8 messen. Is er een manier om 1-1,5" te maaien met een andere voorrol? Voor zover ik weet, staat de standaard voorrol maximaal 0,5" toe. De 1000's zijn veel gemakkelijker te vinden, goedkoper en het formaat zou waarschijnlijk gemakkelijker voor mij zijn om te hanteren, zoals mijn tuin is ingedeeld.

#20 ·
Mijn JD 220 A heeft een maximale maaihoogte van 1,25" en ik maai om de 3-4 dagen, maar als je PGR op je gazon spuit, kun je dat waarschijnlijk uitrekken tot een week of langer. Vroeger had ik ook een hekel aan maaien met mijn duwmaaier, maar greenmaaiers zijn zelfrijdend en doen al het werk voor je en het heeft me er eigenlijk toe gebracht om meer het gazon te willen maaien.

#21 ·
Chaseweeks1 said:
Mijn JD 220 A heeft een maximale maaihoogte van 1,25" en ik maai om de 3-4 dagen, maar als je PGR op je gazon spuit, kun je dat waarschijnlijk uitrekken tot een week of langer. Ik had er ook een hekel aan om te maaien met mijn duwmaaier, maar greenmaaiers zijn zelfrijdend en doen al het werk voor je en het heeft me er eigenlijk toe aangezet om het gazon vaker te willen maaien.
Gebruik je een 11-blads haspel op die hoogte? Hoe is de snede?

De man die ik heb gevonden die een 220A verkoopt, vraagt $800 met grasvanger en wielen. Hij zei dat het een haspel met 11 messen is die geslepen kan worden. Hij is bereid om hem te laten slijpen of ik kan hem kopen zoals hij is en een haspel met 9 messen van R&R ($205) inruilen. Ik weet alleen niet hoe ik me voel over het kopen van een machine van die leeftijd voor die prijs.

#22 ·
Dit is mijn mening: Koop een gloednieuwe Mclane 10-blads, 21 met een Honda-motor. Dit kost ongeveer $1250,00. Besteed nog eens $150,00 aan een voorrol. Velen van ons zijn op deze manier begonnen. Je hebt een nieuwe machine, die zeer eenvoudig te gebruiken is en basisaanpassingen zijn gemakkelijk. De maaihoogte is 1/4 inch tot 1-1/2 met de aanpassingen van de achteras. Het duurt een paar seizoenen voordat je gazon getraind is. Er is ook een leercurve voor de bediening. Als je begint met een oudere greenmaaier, stop je er meteen geld in. Hij heeft een heleboel aanpassingen. Ze zijn sneller, zwaarder en moeilijker te gebruiken dan een Mclane. Vraag het hier aan iemand. Begin met leren op een Mclane of een vergelijkbaar model. Ze zijn licht, gemakkelijk te manoeuvreren en hebben een geweldige snede. Je zult me later dankbaar zijn.

#23 ·
Reddog90 said:
Chaseweeks1 said:
Mijn JD 220 A heeft een maximale maaihoogte van 1,25" en ik maai om de 3-4 dagen, maar als je PGR op je gazon spuit, kun je dat waarschijnlijk uitrekken tot een week of langer. Ik had er ook een hekel aan om te maaien met mijn duwmaaier, maar kooimaaiers zijn zelfrijdend en doen al het werk voor je en het heeft me er eigenlijk toe aangezet om meer het gazon te willen maaien.

De man die ik heb gevonden die een 220A verkoopt, vraagt $800 met grasvanger en wielen. Hij zei dat het een 11-blads haspel is die geslepen kan worden. Hij is bereid om hem te laten slijpen of ik zou hem zo kunnen kopen en een 9-blads haspel van R&R ($205) kunnen inbouwen. Ik weet alleen niet hoe ik me voel over het kopen van een machine van die leeftijd voor die prijs.
220A is een vrij oude machine. Niets mis mee, maar voor het geld zou je iets veel nieuwer kunnen hebben.

Alle kooimaaiers zijn machines van het type monteur/ingenieur. Ze zijn speciaal gebouwd om een precisiesnede te leveren en moeten volgens relatief hoge normen worden onderhouden om dat te bereiken. Als je een volledig hands-off machine wilt, ken ik geen enkele kooimaaier die dat doet, want ze zijn ALLEMAAL aanzienlijk meer werk om te onderhouden dan een roterende maaier.

#24 ·
Ik ben het er ook mee eens dat een grasmaaier van minder dan $ 1.000 waarschijnlijk wat werk nodig heeft om betrouwbaar te presteren. Ik heb mijn snij-eenheid (rol, mes, lagers, afdichtingen, riemen en meer) gereviseerd, ik weet dat de achteras van de rol slijtageproblemen heeft (alleen een probleem met de transportwielen) en nu heeft mijn voorrol nieuwe lagers nodig die niet erg gemakkelijk te vervangen zijn zonder speciaal gereedschap. Zo ongeveer het enige dat geen aandacht nodig heeft gehad, is de motor. Was het het waard? Jazeker, je kunt geen resultaten behalen zoals je hier op zoveel foto's ziet met een roterende maaier.

#25 ·
MasterMech said:
Reddog90 said:
Chaseweeks1 said:
Mijn JD 220 A heeft een maximale maaihoogte van 1,25" en ik maai om de 3-4 dagen, maar als je PGR op je gazon spuit, kun je dat waarschijnlijk uitrekken tot een week of langer. Ik had er ook een hekel aan om te maaien met mijn duwende roterende maaier, maar kooimaaiers zijn zelfrijdend en doen al het werk voor je en het heeft me er eigenlijk toe gebracht om meer het gazon te willen maaien.

De man die ik heb gevonden die een 220A verkoopt, vraagt $ 800 met grasvanger en wielen. Hij zei dat het een 11-blads haspel is die geslepen kan worden. Hij is bereid om hem te laten slijpen of ik zou hem zo kunnen kopen en een 9-blads haspel van R&R kunnen inbouwen ($ 205). Ik weet gewoon niet hoe ik me voel over het kopen van een machine van die leeftijd voor die prijs.
220A is een vrij oude machine. Niets mis mee, maar voor het geld zou je iets veel nieuwer kunnen hebben.

Alle kooimaaiers zijn een monteur/ingenieur type machine. Ze zijn speciaal gebouwd om een precisiesnede te leveren en moeten worden onderhouden volgens relatief hoge normen om dat te bereiken. Als je een volledig hands-off machine wilt, ken ik geen kooimaaiers die dat doen, omdat ze ALLEMAAL aanzienlijk meer werk vergen om te onderhouden dan een roterende maaier.
De mijne is een 11-blads haspel en hij maait geweldig! Ik heb $ 150 voor de mijne betaald plus $ 130 om hem aan de praat te krijgen, ik heb hem zelf achteraf geslepen met een backlapping machine die ik kreeg toen ik de maaier kocht. Ja, het is een oude machine, maar als de vorige eigenaren er goed voor hebben gezorgd, zul je hem nog 20 jaar gebruiken. Hoewel ik geen $ 800 zou betalen, omdat je waarschijnlijk een 220B of 220C voor die prijs kunt vinden.

#26 ·
Dus als ik het Reel Mower Concept goed begrijp.

Als je niet bereid bent om 2 tot 3 keer per week te maaien... is het het geld niet waard.

OF

Als je HOC niet onder de 1,5 inch ligt... is het het geld niet waard?

Heb ik het goed?

Ik wil ook een kooimaaier kopen... ben dol op de resultaten... maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik, als de "nieuwe" opwinding afneemt, om de dag gras wil maaien?