Lawn Care Forum banner
21 - 35 of 37 Posts
Ziet er goed uit. Gelukkig voor T31, van wat ik heb gehoord, overtreft het de groei niet veel na ongeveer 2 inch. Ik hoop dat je snel een haspelsnede kunt krijgen!

Discussion starter · #22 · (Edited)
Heb me gesneden met de kooimaaier. Dit was voordat ik een beetje kantwerk deed. Het is duidelijk dat ik het een beetje heb gemaaid. Ik heb het op de hoogste stand van de mclane gemaaid, dus ongeveer een inch en een kwart. Sommige plekken waren echt hoog gegroeid, zoals je in de andere post had gezien.

Ik was van plan om het op 1" te maaien. Ik denk dat dat betekent dat ik het lager moet maaien (0,75 inch?) en het dan naar 1" moet laten groeien. Klopt dat? Ik heb de grond ongeveer 4 weken geleden bemest voordat ik graszoden legde. Raden jullie aan om nog een ronde meststoffen te geven als ik het lager maai?

Attachments

Discussion starter · #23 ·
Ik ben toe aan een update... Ik bleef mijn sneden bijwerken, dus heb ik de maaihoogte gereset naar de laagste stand van de hogere/midden snijmodus op de mclane. Dit was op 31 juli.

Image

Heb gisteren gemaaid, hier is een foto van vanochtend. Het is behoorlijk goed gegroeid. Een paar plekken groeien nog, en een gebied (rechtsachter) dat eruitziet alsof het meer water nodig heeft.

Image

Jammer genoeg heb ik een gopher die van de tuin van de buren achter komt. Er is een betonnen keermuur, dus ik dacht dat ik veilig was. Ik besefte niet hoe diep gophers tunnelen. Ik heb spijt van mijn keuze om geen soort gopherbarrière neer te leggen voordat ik ging gazonneren. Ik heb er geen neergelegd, vooral omdat de diepte waarop ze geplaatst zouden moeten worden, zou betekenen dat ik meerdere kubieke meters aarde met de hand zou moeten uitgraven (er past geen groot spul in mijn zijtuin). Ik heb een gopherhawk in een van de gaten, we zullen zien wat er gebeurt. Ik zou echter graag wat advies willen.

Hoe houdt de Tahoma zich? Ik overweeg het over een paar weken ook in mijn achtertuin aan te leggen, ik ben ook in SoCal... Ik heb 4-5 uur schaduw in een deel van de tuin waar de zon over mijn huis beweegt. De rest van de tuin is volle zon, dus ik ben benieuwd hoe dit zich houdt. Ik ben er vrij zeker van dat het goed zal gaan, ik heb nu gewoon gras in het schaduwrijke deel, ik denk dat als het gewone gras in de schaduw overleeft, de Tahoma het geweldig zou moeten doen. 😆

Discussion starter · #27 ·
Hoe houdt de Tahoma zich? Ik overweeg het over een paar weken ook in mijn achtertuin te leggen, ik ben ook in SoCal... Ik heb 4-5 uur schaduw in een deel van de tuin waar de zon over mijn huis beweegt. De rest van de tuin staat vol in de zon, dus ik ben benieuwd hoe dit zich houdt. Ik ben er vrij zeker van dat het goed zal gaan, ik heb nu gewoon gras in het schaduwrijke deel, dus ik denk dat als het gewone gras in de schaduw overleeft, de Tahoma het geweldig zou moeten doen. 😆
Ik denk dat het voor mij nog vroeg is. Het is moeilijk te zeggen of het op sommige plekken die minder licht krijgen dunner zal worden. Dat gezegd hebbende, tot nu toe is het geweldig geweest.

Discussion starter · #29 ·
Snelle update. Ik denk dat ik tekenen begin te zien van het gebrek aan zon. Hier is een video. Het toont enkele "pluizige" plekken die er spichtig uitzien. Nog steeds behoorlijk dicht echter, en het groeit daar snel. Het toont ook enkele gebieden die praktisch niet groeien en erg kort blijven. Weet niet zeker wat daar aan de hand is, ze krijgen vrijwel vergelijkbare hoeveelheden licht.

Hier is een foto van het meest spaarzame gebied.
Image

Het ziet er nog steeds geweldig uit. Gisteren vroegen twee mensen me of het kunstgras was.

Image

Image

De jouwe zien er echt goed uit. Tahoma lijkt nog steeds langzaam verticaal te groeien. Ik ben net begonnen met een ander deel ervan met stekken. Hopelijk is het half oktober vol. Ik ben een paar mijl ten zuiden van je.

Landschapsarchitect heeft gisteren Tahoma 31 gelegd... het kwam van Desert en ziet er mooi groen uit. Hij zei dat ze het op de boerderij erg kort hadden gesneden, ongeveer een kwart inch... Ik hou eerlijk gezegd van die hoogte, het ziet eruit als tapijt. Het is super goed gelukt, tot nu toe erg blij mee.
Image
Image
Image

Landschapsarchitect heeft gisteren Tahoma 31 gelegd... kwam uit de woestijn en ziet er mooi groen uit. Hij zei dat ze het op de boerderij erg kort knippen, ongeveer een kwart inch... Ik hou eerlijk gezegd van die hoogte, het ziet eruit als tapijt. Het is super goed gelukt, ben er tot nu toe erg blij mee. View attachment 77125 View attachment 77126 View attachment 77127
Ziet er geweldig uit, ik ben jaloers. Het duurt maanden voordat mijn stekken verdikt zijn tot gras.
Houd je hier een gazonjournaal van bij?

Landscaper sodded Tahoma 31 yesterday... came from Desert and looks nice green color. He said they cut it really short at the farm, like quarter of an inch... I like it that height to be honest, looks like carpet. Turned out super good, really happy with it so far. View attachment 77125 View attachment 77126 View attachment 77127
Looks awesome I’m jealous. Takes months for my plugs to thicken up into turf. Are you keeping a lawn journal on this?
Nee, ik volg dit bericht alleen omdat ik me zorgen maak over het gebrek aan zon op de Tahoma 31... De zijkant van het huis krijgt in de zomer/lente/herfst misschien 3-5 uur zon, ik maak me zorgen dat het daar niet goed zal doen. Maar we zullen zien! Ik zal hier updates plaatsen. Ik kweek SPF 30 Bluegrass in de voortuin Reno. Ik kan daar ook updates plaatsen.

21 - 35 of 37 Posts