Lawn Care Forum banner
21 - 40 of 48 Posts
Discussion starter · #22 ·
Ik probeer het nog steeds een beetje gelijk te trekken, misschien zijn sommige planten niet zo volwassen, ik weet niet zeker waarom.

Discussion starter · #23 ·
Korte update, dit spul heeft zich echt mooi gevuld, ik heb er veel fungicide op gedaan, om de 13 dagen, afwisselend, maar het was een worsteling. Het is vrij warm geweest, maar de luchtvochtigheid is super hoog.

Al die funky uitziende vlekken zijn schimmels die proberen op te komen. De dode plek is een kunstmestverbranding van het late voorjaar, heb het zo gelaten om te zien of het in de herfst volloopt.

Mooi. Ik heb net wat Siletz gekregen om te mengen met de Champion GQ die ik deze herfst voor mijn Reno heb gekocht. Denk je dat je toezicht moet houden?

Van wat ik heb gelezen, zal het strooien van Headway G en Clearly's 3336f voor de eerste sneeuwval veel helpen bij het voorkomen van sneeuwschimmel. Heb het nog niet geprobeerd, maar zal het dit jaar proberen.

Discussion starter · #28 ·
Ik zal ernaar kijken, ik spuit tussen sneeuwsmelten door, het moeilijke deel zijn de hopen van het ploegen.

Ik heb net een zak van 10 pond gekocht bij Twin City, maar het lijkt erop dat ze momenteel niet op voorraad zijn. Hun Fielder's Choice-mengsel is op voorraad en bevat 25% Siletz. Zou dat dit jaar kunnen laten vallen en dan in het voorjaar/volgende herfst opnieuw inzaaien met pure Siletz.

Ik heb net een zak van 10 pond gekocht bij Twin City, maar het lijkt erop dat ze momenteel niet op voorraad zijn. Hun Fielder's Choice-mengsel is op voorraad en bevat 25% Siletz. Zou dat dit jaar kunnen laten vallen en dan in het voorjaar/volgende herfst kunnen doorzaaien met pure Siletz.
Bedankt. Ik zie dat Paradox ook in die mix zit. Mijn oorspronkelijke plan was 50/50 Siletz en Paradox. Dit komt helemaal goed

Ik heb een mix van fielders choice en obsidian. Het is geweldig!

View attachment 74568
Ziet er geweldig uit. Wat is je maaihoogte?

En kom je problemen met ziekten tegen en/of wat is je fungicide rotatie? Ik vraag het omdat ik een paar jaar geleden wat doorzaaien/reparaties van mijn gazon heb gedaan met een PRG-mengsel en de laatste tijd te maken heb met een ziekte-uitbraak waarvan ik het gevoel heb dat deze achter de PRG aanzit.

Ik heb dit jaar als experiment hoger gemaaid, op 1,2", en ik vind het eigenlijk heel fijn. Ik wissel religieus van fungicide en het heeft geweldig uitgepakt, want het is hier erg warm en vochtig geweest met veel regen.

Ik wissel
Azoxy
Prop
Stergo MX plus fosfiet
Clearly 3336F

21 - 40 of 48 Posts