Lawn Care Forum banner

Aanbeveling voor vloeibare meststof

8.6K views 21 replies 8 participants last post by  bernstem  
#1 ·
Vorig jaar heb ik een bodemtest laten uitvoeren op mijn gazon van 2 hectare. Ik heb een sleepspuit die ik gebruik voor pre-emergente middelen en ik zou graag een vloeibare meststof ermee willen mengen. Ik weet dat hier verschillende meningen over bestaan, maar ik ben op zoek naar een aanbeveling voor een vloeibare meststof die het meest geschikt is voor mijn gazon op basis van mijn bodemtestresultaten - het aanbevelen van een specifiek merk zou worden gewaardeerd. De boerencoöperatie in mijn omgeving is een paar jaar geleden gesloten, dus dat is geen optie.

Als u een sterke voorkeur heeft voor een korrelmeststof, sta ik er open voor als u een specifiek merk en mengsel heeft waar ik toegang toe zou hebben.

#2 ·
@Jonessmj Aangezien uw rapport voor Macro Nutriënten is, is dat alles wat ik kan voorstellen. Ik weet niet precies hoeveel u wilt uitgeven en hoeveel tijd u wilt investeren, dus ik ga er gewoon van uit dat u een normale huiseigenaar bent en geen grasgek zoals ik of andere mensen hier.

Zowel uw P als K zijn optimaal of hoger (dus we willen deze niet toevoegen), dus ik zou gaan voor de standaard hogere N, geen P en een beetje of geen K-meststof. Dit zal verkrijgbaar zijn bij uw standaard grote merken in de bouwmarkt, maar ook andere meer speciale meststoffen die ook micronutriënten bevatten. Zoiets als een 30-0-4 etc. met een groot eerste getal, een nul in het midden en een klein (of nul) derde getal zou een goede keuze zijn. Het is niet belangrijk wat het merk is, maar iets dat langzame afgifte of verlengde voeding vermeldt, zou waarschijnlijk een goede keuze zijn. U kunt dit gewoon eenmaal in het voorjaar en dan later in de zomer (eind augustus) en opnieuw in de herfst (eind september of begin oktober) in de zakdosering aanbrengen.

U zult dit gemakkelijk kunnen vinden in een korrelvorm (wat gemakkelijk aan te brengen en te meten is) en vrij goedkoop. Als u iets meer controle wilt over uw toepassingen, kunt u overstappen op een vloeistof (dit is een meer speciaal product), maar het vereist naar mijn mening meer expertise om aan te brengen, vooral over twee hectare.

#3 ·
Voor de waarde is dit onverslaanbaar, gezien de grootte van uw gazon. Uw prijzen kunnen overigens verschillen, open een account bij hen als u geen vergelijkbare prijzen krijgt.

https://www.siteone.com/pdf/sdsPDF?skuId=329562&resourceId=20077

EDIT: Voeg dit toe aan uw mix om wat ijzer toe te voegen. Bekijk de FAS-thread op deze site voor details.

#5 ·
corneliani said:
Voor de prijs is dit onverslaanbaar, gezien de grootte van uw gazon. Uw prijzen kunnen trouwens verschillen, open een account bij hen als u geen vergelijkbare prijzen krijgt.

https://www.siteone.com/pdf/sdsPDF?skuId=329562&resourceId=20077

EDIT: Voeg dit toe aan uw mix om wat ijzer toe te voegen. Bekijk de FAS-thread op deze site voor details.

Ik zou heel voorzichtig zijn met het bespuiten van ureum..... Dit zal allemaal snel vrijkomen, wat prima zou zijn voor de herfstvoeding bij de juiste bladtoepassingssnelheid. Het toevoegen van het ijzer hierboven kan beter met ammoniumsulfaat dan met ureum...

#6 ·
Stuofsci02 said:
Ik zou heel voorzichtig zijn met het bespuiten van ureum..... Dit zal allemaal snel vrijkomen, wat prima zou zijn voor herfstvoeding met de juiste bladtoepassingssnelheid. Het toevoegen van de ijzerverbinding hierboven kan beter met ammoniumsulfaat dan met ureum gebeuren...
Ammoniumsulfaat komt ook snel vrij. Met hoeveelheden N gelijkgesteld voor ammoniumsulfaat en ureum, zal ureum ongeveer 1/2 van het verbrandingspotentieel van ammoniumsulfaat hebben. Dit komt door de lagere zoutindex en de hogere hoeveelheid N in ureum.

Simpel gezegd, als u doorgaans geen bladpuntverbranding ervaart met 0,10 lbs/M N van ammoniumsulfaat, dan kunt u geen bladpuntverbranding verwachten van 0,20 lbs/M N van ureum.

#7 ·
Om het punt van @Stuofsci02 te verduidelijken, is het misschien nodig om de behoefte aan veel drager te verduidelijken, ongeacht de N-bron. Ik stel me voor dat de aanhangerspuit van OP de capaciteit heeft om 1-gal/M te spuiten ... Ik kan me niet voorstellen dat uw 2 hectare geĂŻrrigeerd worden (?).

@Fitz - Is er enige waarde in het toevoegen van een nitrificatieremmer aan een bladspray zoals de OP vraagt? Ik begreep dat de meeste/alle (?) N-verliezen plaatsvinden zodra ze in contact komen met de bodem en de daaropvolgende urease-reactie. Iemand wees hier eerder op en het leek een eerlijk punt, maar ik weet niet zeker hoe geldig het is. Sommige kant-en-klare vloeibare stikstof (GCF als voorbeeld) lijken de slow release N te hebben.

EDIT: Ik kijk naar de kan Lesco 12-0-0 die ik op mijn garageruimte heb staan en het is pure ureum (toegevoegd aan een bladijzermix product) ... en terwijl ik de wiskunde doe, brengt het bij de aanbevolen 6-9oz rate 1/15e tot 1/10e van N per 1000. Lijkt een veilige rate.

#8 ·
Pete1313 said:
Stuofsci02 said:
Ik zou heel voorzichtig zijn met het bespuiten van ureum..... Dit zal allemaal snel vrijkomen, wat prima zou zijn voor herfstvoeding met de juiste bladtoepassingssnelheid. Het toevoegen van de Ferrous hierboven zou beter kunnen worden gedaan met Ammoniumsulfaat in plaats van Ureum...
Ammoniumsulfaat komt ook snel vrij. Met hoeveelheden N gelijkgesteld voor ammoniumsulfaat en ureum, zal ureum ongeveer 1/2 van het verbrandingspotentieel van ammoniumsulfaat hebben. Dit komt door de lagere zoutindex en de hogere hoeveelheid N in ureum.

Simpel gezegd, als u doorgaans geen bladverbranding ervaart met 0,10 lbs/M N van ammoniumsulfaat, moet u geen bladverbranding verwachten van 0,20 lbs/M N van ureum.
Ja, ik had duidelijker moeten zijn. Ik suggereerde niet dat AS langzamer vrijkomt, maar eerder dat het in dit geval een optie zou kunnen zijn om met ijzer te mengen, gezien de pH van de OP.

#9 ·
corneliani said:
Om @Stuofsci02 punt, misschien is het nodig om de behoefte aan veel drager hier te verduidelijken, ongeacht de N-bron. Ik stel me voor dat de sleepspuit van OP de capaciteit heeft om 1-gal/M te spuiten ... Ik kan me niet voorstellen dat uw 2 hectare geĂŻrrigeerd zijn (?).

@Fitz - is er enige waarde in het toevoegen van een nitrificatieremmer aan een bladspray zoals de OP vraagt? Ik begreep dat de meeste/alle (?) N-verliezen optreden zodra ze in contact komen met de bodem en de daaropvolgende urease-reactie. Iemand wees hier eerder op en het leek een eerlijk punt, maar ik weet niet zeker hoe geldig het is. Sommige kant-en-klare vloeibare stikstof (GCF als voorbeeld) lijken de langzaam vrijkomende N te hebben.

EDIT: Ik kijk naar de kan Lesco 12-0-0 die ik op mijn garageruimte heb staan en het is pure ureum (toegevoegd aan een bladijzermixproduct) ... en terwijl ik de berekening maak, met de aanbevolen dosis van 6-9 oz, brengt het 1/15 tot 1/10 van N per 1000. Lijkt een veilige dosis.

Ik had het moeten verduidelijken - als ik pure ureum gebruik, zou ik kijken naar een stikstofremmer om de afgifte te vertragen. Als u de 12-0-0 op uw plank gebruikt. Ga er mee door, zonder remmer nodig. :thumbup:

#10 ·
Bedankt voor alle antwoorden. Om eerlijk te zijn, maakt het mengen met mijn pre-emergent me een beetje nerveus. Ik heb het gevoel dat de veilige route een korrelige meststof zou kunnen zijn. Hoe denken jullie over het Menards gazonvoedsel voor mijn specifieke tuin? Aanbevolen hoeveelheid om het te verspreiden?

#11 ·
Jonessmj said:
Bedankt voor alle antwoorden. Om eerlijk te zijn, maakt het mengen met mijn pre-emergent me een beetje nerveus. Ik heb het gevoel dat de veilige route een gegranuleerde meststof zou kunnen zijn. Hoe denken jullie over het Menards Lawn Food voor mijn specifieke gazon? Aanbevolen hoeveelheid om te verspreiden?
Het is moeilijk om het etiket te lezen, maar dit lijkt een poly-gecoate ureum-meststof te zijn, wat naar mijn mening een prima keuze zou zijn voor een basisapplicatie van N in een langzamere afgifte. De zakhoeveelheid lijkt ongeveer 1 lb N per duizend te zijn. Ik ben een fan van ongeveer 0,3 - 0,5 lb N per duizend in de lente, maar het hangt af van de behoeften van je gras en of je in de herfst N hebt gepusht. Dus voor mij zou ik overal van 1 tot 3 lbs product per 1000 sqft aanbrengen, afhankelijk van je omstandigheden.

#12 ·
Jonessmj said:
Bedankt voor alle antwoorden. Om eerlijk te zijn, maakt het mengen met mijn pre-emergent me een beetje nerveus. Ik heb het gevoel dat de veilige route misschien een gegranuleerde meststof is. Hoe denken jullie over het Menards gazonvoedsel voor mijn specifieke gazon? Aanbevolen hoeveelheid om te verspreiden?
Ik hoop dat we je niet hebben afgeschrikt door te verdwalen in de details... maar het toevoegen van wat spuitbare N in je tank is niet zo ingewikkeld, vooral omdat je al je 2 hectare besproeit. En ik zou beweren dat het een betere lente-opwekkingsapplicatie is (snellere respons + lage N-invoer) dan het gebruik van granulaat (het is een beetje moeilijk om granulaat te verspreiden met 1 of 2#/1000). Maar als je meer vertrouwen hebt met een strooier, neem dan de UFLEXX 46-0-0 (ongeveer $40) die een gestabiliseerde stikstof heeft... maar je zult waarschijnlijk ongeveer 1# N (2#/1000) in die applicatie strooien.

Je kunt de waarde van de pure ureum (of AS) niet verslaan... Een zak van 50# spuitbare 46-0-0 zou je hele 2 hectare (bij 0,26#N) bedekken... of ga met een halve dosis als je het rustig aan wilt doen. Het granulaat dat je hebt gelinkt, is toevallig niets meer dan ureum dat op een dragerprill is gespoten die je vervolgens verspreidt (met een polymeercoating voor een langzaam afgifte-effect).

#13 ·
^ +1

U kunt ureum krijgen en het in korrelvorm aanbrengen of oplossen in water en het via de strooier aanbrengen. Ik zou me niet druk maken over een remmer. Ze zijn naar mijn mening het extra geld niet waard.

U vindt ureum bij de meeste coöperaties of landbouwbedrijven. Het kost ongeveer $15-20 voor een zak van 50 pond. Het is veel goedkoper dan Menards op basis van stikstof per pond.

#18 ·
Ik kwam laat in dit draadje, maar...

1 - 2 hectare is veel om vloeibare meststof toe te passen, tenzij je het hebt over bladsprays voor kleur. Als je traditionele korrelmeststoffen wilt vervangen, dan zul je meer geld en veel meer tijd kwijt zijn.

2 - Is het niet een beetje vroeg om meststof toe te passen - vooral in South Dakota?

3 - Ureum is ureum, ureum met zwavelcoating is ureum met zwavelcoating. Kijk naar de ingrediënten en koop wat het goedkoopst is, merkentrouw leidt je of het toeval bepaalt. Als de ingrediënten hetzelfde zijn, zal het product hetzelfde presteren met minimale variatie tussen merken.

Als je op zoek bent naar een eenvoudige oplossing, breng dan nu pre-emergent (Dimension of Prodiamine) aan in vloeibare of korrelvorm zonder stikstof. Als je dit niet lokaal kunt vinden, kun je het online bestellen (domyown.com heeft verschillende opties). Rond half tot eind mei een meststof met een hoog stikstofgehalte aanbrengen van 1 pond stikstof per 1000 sq ft (de Menard's Premium waar je een foto van hebt geplaatst, werkt prima).

#20 ·
Bij een nieuwe herfstrenovatie kun je een argument maken voor een lage dosis stikstof eerder (zeg 0,25 - 0,5 lb/k) dan traditioneel, maar ik zou nog steeds wachten tot het gras vanzelf wakker wordt. Je wilt dat het wortels krijgt. Veel hangt af van hoe je het in de herfst hebt beheerd. Als het stikstofarm in slaap is gevallen, is een kleine dosis eerder logischer. Als je het na de kieming met stikstof hebt gevoed en het daarna goed hebt overwinterd, zou ik wachten. Zoals alles moet je naar het gras luisteren. Hoe dan ook, het is onwaarschijnlijk dat je schade op lange termijn veroorzaakt.

#21 ·
bernstem said:
Bij een verse herfstrenovatie kun je een argument maken voor een lage dosis stikstof eerder (zeg 0,25 - 0,5 lb/k) dan traditioneel, maar ik zou nog steeds wachten tot het gras vanzelf wakker wordt. Je wilt dat het wortels groeit. Veel hangt af van hoe je het in de herfst hebt beheerd. Als het stikstofarm in slaap is gevallen, is een kleine dosis eerder logischer. Als je het na de kieming met stikstof hebt gevoed en het vervolgens goed hebt overwinterd, zou ik wachten. Zoals alles, moet je naar het gras luisteren. Hoe dan ook, het is onwaarschijnlijk dat je schade op lange termijn veroorzaakt.
Ok ja, fijn om wat goede wortelgroei te krijgen. Ik heb het afgelopen herfst met een lepel gevoed, maar afgezien van winterklaar maken. Ik heb vorig jaar iets gelezen over winterklaar maken dat niet echt nodig is, omdat ik in de herfst voer.

Ik kan het nog wat langer uitstellen en het wat laten ontwaken. Groot verschil tussen TTTF en KBG wat betreft de vroege voorjaarsgroei

#22 ·
Zeker een verschil. KBG in mijn omgeving loopt ongeveer 2 weken achter op TTTF. Ik word er best verdrietig van om al die vroeg ontwakende Fescue-gazons te zien. Als het ertoe doet, mijn gazon is goed gevestigd en is net begonnen met groeien, maar nauwelijks genoeg voor wekelijks maaien op 2,5 inch. Forsythia bloeide hier vorige week net, en ik verwacht dat ik je minstens 2 weken of meer voor ben.