Lawn Care Forum banner

Hulp bij bodemtest = Selectie van kunstmest

1.1K views 9 replies 6 participants last post by  Amoo316  
#1 ·
Ik heb vorig jaar de verzorging van mijn tiftuf bermuda gazon overgenomen nadat TruGreen het begon te doden. Ik heb in september een bodemtest laten uitvoeren en de belangrijkste conclusies waren:
pH - 5,83
N - 2,36 (7 - 18) [Ideaal bereik] LAAG
P - 0,47 (5 - 11) LAAG
K - 41,12 (38 - 72) Optimaal
Zwavel - 43,94 (7 - 16) HOOG

Al het andere was in orde. Mijn gazon leed aan het einde van het groeiseizoen onder hen en zelfs nu ziet het er erg schaars en hongerig uit. Ik heb kleigrond (ik weet niet zeker of dat gevolgen heeft voor de voedingsstoffen).

Kan iemand de beste productverhoudingen en een plan aanbieden? Moet ik eerder een evenwichtige meststof aanbrengen, zoals wanneer ik een pre-emergent aanbreng, en dan stikstof toevoegen wanneer het begint te groeien?? Ik woon in centraal NC.

Bedankt voor alle inzichten!!

#2 · (Edited)
Uit nieuwsgierigheid, waar heeft u uw bodemtest vandaan? En wanneer was de laatste bemesting vóór de test?

Op basis van uw cijfers denk ik dat ik het zou aanpakken met een startmeststofverhouding na uw laatste vorst van het jaar en ook nadat u wat Bermuda groen hebt. Dan zou ik gewoon verder gaan met 46-0-0 voor de rest van het seizoen. Het is goedkoop en effectief. Ik zou uit de buurt blijven van AMS en kalium op basis van uw rapport.

Wat betreft een pre-emergent, ik zou het voor 1 februari aanbrengen. Ik speel niet graag het bodemtemperatuurspel en kies er gewoon voor om elke 3 maanden een andere pre-E te roteren gedurende het hele jaar. Dit helpt om eventuele omgevingsfactoren die in het spel kunnen komen te elimineren en helpt om te allen tijde een actieve pre-E-barrière in de bodem te behouden.

#5 ·
Wat betreft een pre-emergent, ik zou het voor 1 februari aanbrengen. Ik speel niet graag het bodemtemperatuurspel en kies er gewoon voor om elke 3 maanden een andere pre-E te roteren. Dit helpt om alle omgevingsfactoren die in het spel kunnen komen te elimineren en helpt om te allen tijde een actieve pre-E-barrière in de bodem te behouden.
Ik doe precies dezelfde methode met pre-emergent met een overlap van ongeveer 30 dagen van wanneer de laatste prem verloopt. Eén jaar heb ik dithiopyr en prodiamine afgewisseld over toepassingen van Trifluralin en Isoxaben zonder nadelige effecten waar ik me bewust van ben. Ik begrijp niet hoe overlappende prem geen gemeenschappelijke praktijk is, aangezien veel mensen de toepassing missen wanneer ze vergeten de bodemtemperaturen bij te houden en dan het hele seizoen met het onkruid te maken hebben. Is het vanwege de kosten van extra toepassingen? Mijn gazon is klein, dus de kosten zijn nihil. Misschien kan iemand reageren.

#3 ·
HĂ©, heel erg bedankt, ik waardeer dit echt. Ik heb de MySoil-testkit gebruikt. Ik weet niet hoe geweldig de steekproef eerlijk gezegd was. Ik heb mijn best gedaan, maar ik heb zoveel klei onder mijn gras, veel van wat ik ze gaf was klei. Nogmaals, ik ben niet zeker van de implicaties daarvan op de bodemtest of de relatieve voedingswaarden.

#4 · (Edited)
Gebaseerd op iemand die veel slimmer is dan ik over dit onderwerp, zou ik geen resultaten van MySoil vertrouwen, omdat hun harskralen-uitwisselingsprocedure niet is gecorreleerd voor gras. Bekijk deze video als je wilt. Er zijn gerenommeerde laboratoria met net zo eenvoudige thuistestprocedures en waarschijnlijk goedkoper of even duur.

Op basis van uw lage P bent u misschien de enige persoon die ik zou aanraden om milorganite te gebruiken wanneer de lente warmte komt. Een startmeststof zoals hierboven aanbevolen, zou ook de extra P hebben die u nodig heeft. Dat N-getal fluctueert te snel om nuttig te zijn. Streven naar 4-5 lbs N per jaar zou een best practice zijn.

#7 ·
Gebaseerd op iemand die veel slimmer is dan ik op dit gebied, zou ik geen resultaten van MySoil vertrouwen, omdat hun harskralen-uitwisselingsprocedure niet is gecorreleerd voor gras. Bekijk deze video als je wilt. Er zijn gerenommeerde laboratoria met net zo eenvoudige thuistestprocedures en waarschijnlijk goedkoper of even duur.

Op basis van uw lage P, bent u misschien de enige persoon die ik zou aanraden om milorganite te gebruiken als de lente warmte komt. Een startmeststof zoals hierboven aanbevolen, zou ook de extra P hebben die u nodig heeft. Dat N-getal fluctueert te snel om nuttig te zijn. Streven naar 4-5 lbs N per jaar zou een best practice zijn.
Waarom zou u milorganite niet aanbevelen? Ik wist niet dat milorganite een slechte zaak kan zijn :unsure:

#8 ·
Milorganite bevat relatief veel fosfor en de meeste gazons hebben er voldoende of te veel van. Ik zou @PuredShank aanraden om een ​​andere bodemtest te laten uitvoeren door het lokale voorlichtingsbureau om zijn niveaus te bevestigen.

#10 ·
Het enige getal waar ik me echt zorgen over zou maken als het nauwkeurig was in die bodemtest, is de pH-waarde. Als die zo laag is voor Bermuda, is de kans groot dat je problemen krijgt.

Eens met @Redtwin over een hertest van een lokale instantie op de juiste bemonsteringsdiepte om ervoor te zorgen dat je metingen niet verkeerd zijn en als ze vergelijkbaar uitvallen, zou ik kalken en evenwichtig bemesten. Vooral kalken echter.