Ik heb vorig jaar de verzorging van mijn tiftuf bermuda gazon overgenomen nadat TruGreen het begon te doden. Ik heb in september een bodemtest laten uitvoeren en de belangrijkste conclusies waren:
pH - 5,83
N - 2,36 (7 - 18) [Ideaal bereik] LAAG
P - 0,47 (5 - 11) LAAG
K - 41,12 (38 - 72) Optimaal
Zwavel - 43,94 (7 - 16) HOOG
Al het andere was in orde. Mijn gazon leed aan het einde van het groeiseizoen onder hen en zelfs nu ziet het er erg schaars en hongerig uit. Ik heb kleigrond (ik weet niet zeker of dat gevolgen heeft voor de voedingsstoffen).
Kan iemand de beste productverhoudingen en een plan aanbieden? Moet ik eerder een evenwichtige meststof aanbrengen, zoals wanneer ik een pre-emergent aanbreng, en dan stikstof toevoegen wanneer het begint te groeien?? Ik woon in centraal NC.
Bedankt voor alle inzichten!!
pH - 5,83
N - 2,36 (7 - 18) [Ideaal bereik] LAAG
P - 0,47 (5 - 11) LAAG
K - 41,12 (38 - 72) Optimaal
Zwavel - 43,94 (7 - 16) HOOG
Al het andere was in orde. Mijn gazon leed aan het einde van het groeiseizoen onder hen en zelfs nu ziet het er erg schaars en hongerig uit. Ik heb kleigrond (ik weet niet zeker of dat gevolgen heeft voor de voedingsstoffen).
Kan iemand de beste productverhoudingen en een plan aanbieden? Moet ik eerder een evenwichtige meststof aanbrengen, zoals wanneer ik een pre-emergent aanbreng, en dan stikstof toevoegen wanneer het begint te groeien?? Ik woon in centraal NC.
Bedankt voor alle inzichten!!