Lawn Care Forum banner

Erics poging tot verlossing!

18K views 65 replies 8 participants last post by  Eric  
#1 ·
Oké, dit is geen renovatiethread per se, het is mij die probeert te repareren wat ik heb verknald!!

Een beetje achtergrond. Ik ga een deel herhalen voor de andere thread en daarvoor mijn excuses. We zijn op 12 mei in een nieuw huis ingetrokken, de tuin zag er goed uit en ik was best tevreden met de staat ervan. De tuin is 16 jaar oud en ik heb geen idee wat er in de loop der jaren mee is gedaan, dus dat is allemaal achteraf.

Ongeveer een week na de verhuizing heb ik een volledige toepassing van Milo neergelegd, alles was goed, de tuin zag er goed uit en de dingen zagen er goed uit. Tegen het midden/eind van juni heb ik een zak forever green meststof van Menards neergelegd (vraag me niet waarom, maar ik heb het gedaan). Daarna werd het echt heet, echt droog (droogte), en het duurde een hele tijd. Sterker nog, we zitten nog steeds in een droogte, maar er valt wel wat regen. Ik was niet aan het water geven omdat ik dat in mijn vorige huis niet hoefde te doen en het gazon oké bleef, maar niet geweldig.

Midden juli nog steeds geen regen begon ik de voorkant water te geven omdat het er slecht uitzag (echt slecht), maar na een paar weken vertoonde niets leven. Ik gaf het op en besloot dat het in rust was en geen hoeveelheid water die ik kon neerleggen zou helpen. Twee weken geleden lieten de temperaturen wat na en er werd wat regen voorspeld, dus legde ik nog een toepassing van Milo neer en gaf het goed water.

Snel vooruit naar het heden, de achtertuin vertoont enkele tekenen van leven, minus 3 problematische gebieden, maar de voortuin is naar de knoppen. Ik heb hier veel vragen gesteld en ik waardeer alle inzichten die ik heb gekregen enorm. Ik heb de ochtend bij Earl May doorgebracht met het stellen van talloze vragen, want het is tijd om een beslissing te nemen en ermee aan de slag te gaan. Er is vastgesteld dat de meststoftoepassing die ik in juni heb aangebracht, het gazon heeft geroosterd, aangezien 1) het niet goed is bewaterd en 2) de hoge stikstof het gras heeft geroosterd en gestrest.
Voortuin

Achtertuin

Nu voor het plan:
Vandaag heb ik de voortuin en problematische plekken in de achtertuin overgezaaid met het volgende

Startmeststof is neergelegd, ik ga de komende week als een gek water geven met slangen, een melnor 4-kleppen-timer en MP-rotator DIY-sproeiers. Volgende week ga ik de voortuin en 3 plekken in de achtertuin behandelen met Lawn Restore. En blijf water geven.

De rest van het gazon ga ik strikt behandelen met maandelijkse toepassingen van Full Milo die stikstof pushen. Omdat ik deze zomer de boel heb verknald, aarzel ik om dit najaar ureum te gebruiken, dus ik houd me aan Milo. Milo is vandaag neergegaan.

Ik ben nieuw in dit alles en ik hoop dat sommigen kunnen leren terwijl ik bezig ben, niet alleen door wat ik doe, maar ook door mijn grote fout die me nu in de situatie brengt waarin ik me bevind!

Bedankt voor het lezen!!

#2 ·
Eric said:
rs. Volgende week ga ik de voortuin en 3 plekken in de achtertuin behandelen met Lawn Restore.
Hoi Eric,

Bedoel je met Lawn Restore de organische meststof?
Wat was het percentage stikstof in je startmeststof en hoeveel heb je neergelegd?
Ik vraag dit omdat ik niet had verwacht te lezen dat je van plan bent om over een week extra meststof neer te leggen nadat je vandaag/gisteren startmeststof hebt neergelegd.

#3 ·
Eric,

Het zien van de afbeeldingen en je bericht vertelt me dat droogte niet je echte probleem was. Te veel meststof was het. Voornamelijk de Menards-zak in juni. Die secties zien er echt weg uit. Als je een centimeter water hebt laten vallen (meet het met tonijndozen) en het vertoont geen tekenen van terugkeer, dan is het weg.

Begin in de toekomst een logboek. Bereken hoeveel stikstof je per k sqft hebt aangebracht. Overschrijd niet 1 N per rollende maand als je zou kunnen irrigeren. Gebruik geen stikstof als er droogte is. Hier is een bericht van het Excel-bestand van het logboek dat ik gebruik. http://thelawnforum.com/viewtopic.php?f=9&t=921

Zoals social port aangaf, laat je huidige plan te veel stikstof zien. Het gebied dat er kaal uitziet, heeft niet veel stikstof nodig totdat die zaden een jong gazon worden. Geef water om de zaden vochtig te houden (licht en frequent) en laat ze niet uitdrogen.

Nu de achterkant, geef ook niet te veel water, want dat leidt tot schimmel. Probeer 0,5 inch (gemeten) om de 3-4 dagen totdat de temperatuur wat meer daalt, en schakel dan over op 1 inch/week. Milo is geweldig, maar het werkt niet het hele seizoen. Het heeft actieve bodemmicroben nodig en die gaan slapen als de temperatuur daalt. Je moet overschakelen op een synthetische meststof. Maak je geen zorgen, zolang je een logboek bijhoudt en niet over de 1 lb N/k gaat, moet het goed gaan.

#4 ·
De startmeststof was 15-23-10, voor een zak van 17 lb heb ik 10 lbs over 4000 sq ft gestrooid. Wat, als mijn wiskunde me goed bedient, 2,5 lbs/k en 0,375# N is. Earl May stelde voor om volgende week de restore te gebruiken, zolang ik maar regelmatig water geef. Maar ik kan ook 4 weken wachten, dat dacht ik vanavond. Ringer is 10-0-6, en een volledige toepassing zou nog eens 0,5# N toevoegen.

Ik heb een Melnor-timer ingesteld die de 2 zones aan de voorkant 10 minuten om de 4 uur water geeft, de achterkant heb ik ingesteld op 10 minuten om de 8 uur, omdat er meer gevestigd gras rond deze gebieden is en ik nadacht over de schimmelproblemen. Vanaf morgen zou ik de voorkant terugbrengen naar elke 6 uur, wilde gewoon de startmeststof en zaden goed inbedden.

Ik ben het er helemaal mee eens dat ik te veel meststof heb gestrooid, ik weet niet wat ik dacht, ik wou dat ik jullie allemaal veel eerder had gevonden en dan had ik niet zo'n domme fout gemaakt.

Ik zou volgende week de ringer doen, nogmaals, ik hoef niet, ben meer dan bereid om te wachten, en dan rond 20/9, een volledige dosis Milo op het gazon strooien, zou hetzelfde doen rond 20/10, en dan een soort synthetisch middel in november gebruiken voor de laatste run (op zoek naar advies hier over een snelle afgifte N-bron naast ureum). Is het veilig om Milo in oktober te gebruiken of moet dat ook een synthetisch middel zijn?

Vooruitkijkend zal ik documenteren wat ik in godsnaam aan het doen ben, mijn denkproces was duidelijk scheef en het heeft me in het verleden nog nooit verbrand, dus ik denk dat ik het niet beter wist. Ik weet het nu, zo ongeveer na 1 juni ben ik klaar met bemesten tot de temperaturen in augustus dalen.

#5 ·
g-man said:
Eric,

Als ik de afbeeldingen en je bericht zie, lijkt het erop dat droogte niet je echte probleem was. Te veel kunstmest was het. Vooral de Menards-zak in juni. Die secties zien er echt weg uit. Als je een centimeter water hebt laten vallen (meet het met tonijnblikjes) en het vertoont geen tekenen van terugkomen, dan is het weg.

Begin een logboek. Bereken hoeveel stikstof je per k sqft hebt aangebracht. Overschrijd niet 1 van N per rollende maand als je zou kunnen irrigeren. Gebruik bij droogte geen stikstof. Hier is een bericht van het Excel-bestand van het logboek dat ik gebruik. http://thelawnforum.com/viewtopic.php?f=9&t=921

Zoals social port aangaf, laat je huidige plan te veel stikstof zien. Het gebied dat er kaal uitziet, heeft niet veel stikstof nodig totdat die zaden in een jong gazon veranderen. Geef water om de zaden vochtig te houden (licht en frequent) en laat ze niet uitdrogen.

Nu de achterkant, geef ook niet te veel water, want dat leidt tot schimmel. Probeer 0,5 inch (gemeten) om de 3-4 dagen totdat de temperatuur wat daalt, en schakel dan over op 1 inch/week. Milo is geweldig, maar het werkt niet het hele seizoen. Het heeft actieve bodemmicroben nodig en die gaan slapen als de temperatuur daalt. Je zult moeten overstappen op een synthetische meststof. Maak je geen zorgen, zolang je een logboek bijhoudt en niet over de 1 lb N/k gaat, moet het goed komen.
Die sheet is een geweldige referentie! Bedankt!! Paar vragen, het lijkt erop dat je Milo en gebroken maïs gebruikt? Ik moet me daarover inlezen, het lijkt erop dat je Milo-snelheid rond de 6#K ligt en je gebroken maïs rond de 9#K, klopt dat? Zie, ik heb veel te leren. Het lijkt er ook op dat je zwaar gaat in de maand mei, een kleine voeding van 0,5K geeft rond de vierde en dan wacht tot augustus, is dat ook een eerlijke aanname?

Ik heb de afgelopen 4 weken ook rond de 2,25" gemaaid (nou ja, het gras dat daadwerkelijk groeit, lol) moet ik die hoogte aanhouden of een stapje hoger gaan naar ongeveer 2,75", momenteel om de 3 dagen maaien om de groei te stimuleren.

#6 ·
Eric said:
De startmeststof was 15-23-10, voor een zak van 17 lb heb ik 10 lbs neergelegd over 4000 sq ft. Wat, als mijn wiskunde me goed bedient, 2,5 lbs/k en 0,375 # N is. Earl May stelde voor om volgende week de restore te gebruiken, zolang ik maar regelmatig water gaf. Maar ik kan ook 4 weken wachten, dat dacht ik vanavond. Ringer is 10-0-6, en een volledige app zou nog eens 0,5 # N toevoegen.
OK, dat klinkt logisch. Je gaat voor lagere doses per toepassing.
Dat klinkt goed in mijn oren, maar je moet wachten tot iemand anders zich meldt. De extra N van eerder in het jaar kan veranderen wat momenteel nodig is - gewoon voorzichtig zijn.

#7 ·
Hoe lang blijft N in de grond zitten, wat de eerdere toepassingen betreft. Rusteloze nacht, druk bezig met nadenken, heeft me op die gedachte gebracht. Voeg over 4 weken Restore toe over het hele gazon, wat overeenkomt met .313#N, en voeg daar nog eens .5#N Milo aan toe. Dit is geen volledig #, maar in feite zal het in de loop van de volgende maand door water geven en hopelijk wat regen helpen om wat van de oude N van de zomer uit te logen. Gisteravond een mooie, gestage regen van 0,5 inch gehad, met meer voor vandaag/nacht!

#8 ·
Eric said:
De startmeststof was 15-23-10, voor een zak van 17 lb heb ik 10 lbs over 4000 sq ft gestrooid. Wat, als mijn wiskunde me goed bedient, 2,5 lbs/k en .375# N is. Earl May stelde voor om de restore volgende week te gebruiken, zolang ik maar regelmatig water gaf. Maar ik kan ook 4 weken wachten, dat dacht ik vanavond. Ringer is 10-0-6, en een volledige toepassing zou nog eens .5# N toevoegen.

Ik heb een Melnor-timer ingesteld die de 2 zones aan de voorkant 10 minuten om de 4 uur water geeft, de achterkant heb ik ingesteld op 10 minuten om de 8 uur, aangezien er meer gevestigd gras rond deze gebieden is en ik nadacht over de schimmelproblemen. Vanaf morgen zou ik de voorkant terugbrengen naar elke 6 uur, wilde net de startmeststof en zaden goed inbedden.

Ik ben het er helemaal mee eens dat ik te veel meststof heb gestrooid, ik weet niet wat ik dacht, ik wou dat ik jullie allemaal veel eerder had gevonden en dan had ik niet zo'n domme fout gemaakt.

Ik zou volgende week de ringer doen, nogmaals, ik hoef niet, ben meer dan bereid om te wachten, en dan rond 20/9, een volle dosis Milo op het gazon strooien, hetzelfde zou ik rond 20/10 doen, en dan een soort synthetisch middel in november gebruiken voor de laatste run (op zoek naar advies hier als een snelle afgifte N-bron behalve ureum). Is het veilig om Milo in oktober te gebruiken of moet dat ook een synthetisch middel zijn?

Vooruitkijkend zal ik documenteren wat ik in hemelsnaam aan het doen ben, mijn denkproces was duidelijk scheef en het heeft me in het verleden nog nooit verbrand, dus ik denk dat ik niet beter wist. Ik weet nu dat ik zo ongeveer na 1 juni klaar ben met meststof tot de temperaturen in augustus dalen.
Ben je een nachtdienst aan het draaien? :) het lijkt erop dat je de hele nacht wakker bent gebleven.

15-23-10 is 15% stikstof per gewicht, 23% fosfor per gewicht en 10% kalium. Als je 10lb van het product hebt aangebracht, heb je dan 1,5lb N, 2,3lb p en 1,0lb kalium aangebracht. Omdat je het product over 4k hebt verspreid, is je snelheid .375lb N/k, 0.575lb P/k en 0.25lb K//k. In het logbestand dat ik heb verzonden, als je de NPK-waarde en het gewicht van het aangebrachte product intypt, wordt dit allemaal berekend. Als je meerdere rijen in de n/K-kolom selecteert, krijg je het totaal voor die rijen (gemakkelijke manier om het maandtotaal te krijgen).

10 minuten om de 4 uur betekent dat om 23.00 uur en 02.00 uur het gazon water krijgt of dat je na 18.00 uur uitschakelt? 's Nachts water geven wordt niet aanbevolen omdat het schimmel bevordert.

Dat blad is een geweldige referentie! Dank u!! Paar vragen het lijkt erop dat je Milo en gebroken maïs gebruikt? Ik moet dat lezen, het lijkt erop dat je Milo-snelheid rond de 6#K en je gebroken maïs rond de 9#K ligt, klopt dat? Zie, ik heb veel te leren. Het lijkt er ook op dat je zwaar gaat in de maand mei, een kleine voeding van .5K rond de vierde en dan wacht tot augustus, is dat ook een eerlijke aanname?

Ik heb ook de afgelopen 4 weken rond de 2,25" gemaaid (nou ja, het gras dat daadwerkelijk groeit, lol) moet ik die hoogte aanhouden of een stapje omhoog gaan naar ongeveer 2,75", momenteel maai ik om de 3 dagen en probeer ik de groei te stimuleren.
Het blad is een voorbeeld. Ik heb verschillende dingen toegevoegd om voorbeelden te laten zien. Lees er niet te veel in of gebruik het als leidraad. Het wegen van dingen kost tijd, dus ik vermijd het indien mogelijk in de dingen met een laag risico. Ik laat Milo per zak (36lb) of de zak maïs (50lb) vallen, dus ik hoef het niet te wegen of gedeeltelijke zakken met spullen te hebben.

#10 ·
Eric said:
Hoe lang blijft N in de bodem, wat de eerdere toepassingen betreft?
Ik ben niet zeker. De meeste laboratoria rapporteren geen waarden voor stikstof, vermoedelijk omdat stikstof zelfs over een korte periode sterk kan variëren. Ik denk niet dat stikstofwaarden om die reden zo nuttig zijn. Het lijkt erop dat we allemaal stikstoftoepassingen plannen op basis van meer algemene kennis met betrekking tot wat nodig is voor een bepaald grassoort in een bepaalde regio.

Uw plan, zoals ik het begrijp, zal u iets minder dan een pond N in een maand geven. Het zou goed moeten gaan. Ik wilde alleen de kwalificatie toevoegen dat in uw geval mogelijk een speciale aanbeveling nodig is vanwege de zeer zware toepassing eerder dit jaar. Ik wilde geen suggestie doen die mogelijk uw... verlossing in de weg zou kunnen staan. ;)

#11 ·
Nou en shit!!! De dag nadat ik besluit om door te zaaien, krijgen we meer dan 2,5 cm regen met wat lijkt op meer dat eraan komt! Laten we hopen dat het zaad zich heeft ingebed in de grasdeeltjes die er nog waren en niet allemaal zijn weggespoeld. De positieve kant is denk ik dat ik het vroeg heb gedaan, dus ik kan volgende week meer toevoegen als het erop lijkt dat ik geen kieming krijg!! Al meer dan 3 maanden geen regen gehad, dus daar ben ik in ieder geval dankbaar voor. We zullen nu kunnen zien of er nog leven zit in de probleemgebieden!!

#13 ·

Nou, ik ben er vrij zeker van dat dit de schuldige is die mijn tuin heeft verpest! Toen ik vanavond naar de etiketten keek, realiseerde ik me dat het 22% snelwerkende ureum/6% langzaamwerkende ureum is. Zou goed zijn voor de herfstblitz, niet zo goed om op 26/6 te laten vallen met enorme hitte en op weg naar een droogte! Voor iedereen die op zoek is naar een relatief goedkope ureumbron, is dit misschien het ticket. $12 voor een zak van 32 lb laat 1,12 #N vallen op mijn 8k

#14 ·
Oké, we kijken uit naar de herfst en werken een plan uit! Op 20/8 heb ik 0,375#N op de doorgezaaide gebieden en 0,72#N op de rest van het gazon gezet. Ik heb een ruw schema bedacht om de herfst door te komen, op zoek naar inzicht of het te veel N is voor de doorgezaaide gebieden, te weinig N voor de rest, of een goed compromis om het gazon weer op te lappen. Dit is allemaal gebaseerd op 8k gazon.

9/3- 1 zak Restore en 1 zak Milo = 0,54#
9/17- 2 zakken Milo= 0,45#
10/1- 2 zakken Milo= 0,45#
10/15-2 zakken Milo= 0,45#

Nu, de laatste app kan niet gebeuren. Ik heb 50% kans op vorst tegen 10/3 en 90% tegen 10/16. Op dat moment stop ik met bemesten, maai ik tot het gras stopt met groeien en dan, voordat de grond bevriest, zal ik waarschijnlijk de bovenstaande boosdoener als mijn ureumbron gebruiken, want ik besef nu dat het ureum is.

Dus laat me horen, is het te veel voor de nieuwelingen of niet, agressief genoeg voor de anderen?

#18 ·
social port said:
Eric said:
Dus laat me horen, is het te veel voor de nieuwelingen of niet agressief genoeg voor de anderen?
Ik denk dat deze regel je beste gids is.

g-man said:
Overschrijd niet 1 van N per rollende maand als je zou kunnen irrigeren
Ja, ik zorg er in principe voor dat ik die regel niet overtreed, zo niet, dan ga ik er een beetje onder!! Ik wist alleen niet of het minder stressvol is om om de 2 weken te gaan in plaats van eens in de 4 weken? Sommige artikelen zeggen dat je harder kunt pushen bij een # om de 2, maar aangezien het gestrest is van de zomer, zou ik een pond per maand gaan en het een beetje voeden, ook al zeggen de meeste artikelen die ik heb gelezen dat voeden wekelijks is.

#19 ·
Het blijkt dus dat mijn tuin eigenlijk een soort fescue-mengsel is en geen KBG, ik voel me nu super slim! Ik heb al doorgezaaid met een KBG PRG-mengsel en nu moet ik beslissen wat ik ga doen. Opties zijn om het feit gewoon te negeren en te blijven bemesten en water te geven, meer van het mengsel over de rest van de tuin te verspreiden, of een pure fescue-mix te kopen en die over de hele tuin te verspreiden! Neigt echt naar optie 1, de schade is al aangericht, ik denk dat ik moet kijken hoe alles terugveert en zich vult

#20 ·
Het wordt een Noordelijke mix genoemd. Met de juiste bemesting en verzorging ziet het er geweldig uit. Ga naar de reno-thread van pete1313 en bekijk de foto van vóór de roundup. Gebruik dit gazon om te leren hoe je het naar een hoger niveau kunt tillen en doe dan over een paar jaar misschien een renovatie.

#21 ·
Ik was eerst echt gefrustreerd en had toen een beetje dezelfde gedachte! Ik ga leren door vallen en opstaan en over een paar jaar, als ik het beter begrijp en precies weet wat ik doe, zal ik het afmaken en opnieuw beginnen, geeft me de tijd om in die periode ook irrigatie aan te leggen, wat de tuin toch al zal verpesten! Bedankt voor de boost van het vertrouwen!!

#24 ·
Wekelijkse foto van de voortuin! Een deel van het oude gras komt terug, het heeft 2 weken constante irrigatie geduurd, maar als alles nieuw ontkiemt, hoop ik dat het mooi opvult! Ik ga deze week een offerte aanvragen voor irrigatie, als de prijs goed is, ga ik misschien overstag. Hoewel slangen en sproeiers werken, is het gewoon niet zo effectief/efficiënt als ik zou willen. Ik ben echter bang dat de prijs hoger zal zijn dan ik wil, dus we zullen zien. Gisteren ook de voorkant gemaaid, voor het eerst in meer dan 6 weken!!

#26 ·
Eric, ik weet niet wat de officiële aanbeveling is voor testen met betrekking tot bemesting, maar ik vermoed dat jouw grond jouw grond is. Elke toegevoegde meststof wordt daar onderdeel van. Neem een diepte van 0 tot 4, en je krijgt een representatief resultaat van hoe je grond er op dat moment voor staat.