Ware vroeg me om wat informatie te delen over de 2-sproeierboomlans die ik gebruik met mijn rugspuit. Het is de chapin 2-sproeier poly boom. Ik kocht hem voorgemonteerd voor ongeveer $30. Ten eerste ben ik er dol op en zou ik geen enkele breedwerptoepassing zonder doen! Het sproeit ongeveer 40" breed, wat snel werk maakt van mijn 4.700 sq ft gazon. Ik gebruik 21 psi cf kleppen en teejet extended range sproeiers. De chapin sproeierdoppen werken prima met deze teejet sproeiers. Voor bladtoepassingen gebruik ik de xr teejet extended range flat fan 110 02 sproeier en voor bodemtoepassingen de xr extended range air induction flat fan 110 03 sproeier. Ik verschilt waarschijnlijk van anderen hier, maar ik gebruik ongeveer de minimale hoeveelheid aanbevolen drager voor mijn toepassingen. Voor pgr/ijzer spuit ik ongeveer 0,5 gal/1000 en voor pre-m/insecticide ongeveer 0,75 gal/1000. Alles lijkt goed voor me te werken bij deze dragersnelheden en het maakt het ook mogelijk om het hele gazon te bespuiten met één mix per toepassing.