Lawn Care Forum banner
21 - 40 of 60 Posts
cutigers08 said:
HĂ© jongens, ik heb hier een paar vragen over. Ik heb gezocht en weet dat de ideale afstand voor tee jet 110 nozzles 20" is. Ik heb eigenlijk de Solo twin boom en hij past op mijn Chapin-spuit en tee jets passen er direct in. Ik ben bezig met het toevoegen van Chapin CF-kleppen en tee jets samen met een messing staafverlenging zodat het niet zo slap is. Mijn enige probleem is dat de Solo op 24" afstand staat. Gaat dit problemen veroorzaken of overdenk ik dit?

Het komt goed. De juiste afstand van 20" is maar zo goed als iemands vermogen om de boom consequent 20" van de grond te houden. In dat opzicht zou je dezelfde 1:1-verhouding kunnen bereiken door die boom 24" van de grond te houden. Maar nogmaals, zolang je in de buurt bent, komt het goed. :thumbup:

Dus als iemand geĂŻnteresseerd is om deze route te volgen, zou ik de Solo-boom ten zeerste aanbevelen. Het is 24" breed, maar wordt geleverd met filters en terugslagkleppen. De Chapin CF-kleppen passen direct en de Solo-doppen accepteren Tee Jets. Je kunt een behoorlijk solide 2-boom-spuitmachine bouwen zonder al te veel uit te geven.

985arrowhead said:
Ik geloof dat het Tee Jet was. Ik heb besteld na het zoeken op het web bij een echte winkel voor landbouw onderdelen.

Werkt het goed? De beschrijvingen zeggen dat het 3/8 FPT (wat NPT is) x 11/16-16 is. Chapin is zogenaamd 3/8 BSP, en uit wat ik heb gelezen zijn NPT en BSP niet compatibel.

Hier is het op Amazon

Ware said:
985arrowhead said:
Ik geloof dat het Tee Jet was. Ik heb besteld na het zoeken op het web van een echte winkel voor landbouw onderdelen.

Werkt het goed? De beschrijvingen zeggen dat het 3/8 FPT (wat NPT is) x 11/16-16 is. Chapin is zogenaamd 3/8 BSP, en van wat ik heb gelezen zijn NPT en BSP niet compatibel.

Hier is het op Amazon
Het werkte prima. Ik heb de foto's gemaakt om de onderdeelnummers te laten zien en ik heb het besteld bij het magazijn voor sproeieronderdelen.

Ik denk dat degene die u van Amazon liet zien dezelfde is, alleen van messing en niet van roestvrij staal.

Ik moest wat teflontape gebruiken om het aan de lans zelf te bevestigen, omdat het een beetje zou druppelen en dan lekken de plastic schroefdraden niet als ik de spuitboom op de adapter plaats. Ik haal het eraf om mijn apparatuur op te bergen, dus ik heb een paar van de schroefdraden beschadigd door het eraf te halen en erop te zetten, maar ik heb geen goede manier gevonden om het op te bergen met de spuitboom eraan.

Maar ik heb niet het gevoel of geloof dat het niet past, want het schroeft heel soepel in. Het is echter plastic en kruist vrij gemakkelijk.

.

De rest van mijn onderdelen is vandaag aangekomen. Alles in elkaar gezet en het uitgeprobeerd en boem, lek in een van de naden op de T van de giek. Terug naar de enkele sproeier en ik zal Solo bellen om de T te krijgen. Dat is echt een rotopmerking!

@985arrowhead bedankt voor de info. Ik ben in de war over hoe je dat hebt gebruikt. Ik ben er vrij zeker van dat ik dezelfde opstelling heb die je op de eerste pagina van deze thread hebt geplaatst...Mannelijke 3/8 threads en een vrouwelijke 11/16 TeeJet klep. Ervan uitgaande dat de adapter die je hebt geplaatst op de 3/8 threads schroeft, hoe heb je de twee vrouwelijke 11/16 uiteinden verbonden? Of mis ik iets?

cutigers08 said:
Dus als iemand geĂŻnteresseerd is om deze route te volgen, zou ik de Solo-boom ten zeerste aanbevelen. Het is 24" breed maar wordt geleverd met filters en terugslagkleppen. De Chapin CF-kleppen passen direct en de Solo-doppen accepteren Tee Jets. Je kunt een behoorlijk solide 2-boom-spuit maken zonder al te veel uit te geven.

Hoi @cutigers08 Vind je het erg om de lijst met onderdelen te delen?

Ik ben geĂŻnteresseerd in het bouwen van hetzelfde, aangezien de Chapin-boom niet op voorraad lijkt te zijn.

Ik ben van plan om hem te gebruiken met mijn Chapin 97902-druksprayer en wil Teejet-sproeiers gebruiken.

Wat wordt er ook met de boom geleverd?

Bedankt bij voorbaat!

LawnSolo said:
cutigers08 said:
Dus als iemand geĂŻnteresseerd is om deze route te volgen, zou ik de Solo-boom ten zeerste aanbevelen. Het is 24" breed, maar wordt geleverd met filters en terugslagkleppen. De Chapin CF-kleppen passen direct en de Solo-doppen accepteren Tee Jets. Je kunt een vrij solide 2-boomspuit maken zonder al te veel uit te geven.

Hoi @cutigers08 Zou je de lijst met onderdelen willen delen?

Ik ben geĂŻnteresseerd in het bouwen van hetzelfde, aangezien de Chapin-boom niet op voorraad lijkt te zijn.

Ik ben van plan om hem te gebruiken met mijn Chapin 97902-druksprayer en wil Teejet-sproeiers gebruiken.

Wat wordt er ook met de boom geleverd?

Bedankt op voorhand!
Ik heb de 2-sprayer Solo-boom gekocht bij Amazon, maar ik kan hem niet meer vinden. Verder zijn het Chapin CF-kleppen en teejet-sproeiers. De boom wordt geleverd met een aantal sproeiers en de filters erin.

Ik denk erover om de Chapin 6-2000 te kopen en de dubbele sproeier te gebruiken. Lijkt efficiënter, maar hoe spuit je... voor je uit? Met mijn goedkope 2 gallon spuit ik vanaf de zijkant, het lijkt me niet mogelijk zonder de lans te verlengen.

Ik heb de Chapin-sproeilans met dubbele sproeier en spuit met de lans opzij in één richting, wissel dan van hand en kom terug in de andere richting, waarbij ik hem weer opzij houd. Mijn voeten blijven grotendeels droog en ik loop bijna nooit waar ik al gespoten heb.

985arrowhead said:
Ik denk dat het Tee Jet was. Ik heb besteld na het zoeken op het web bij een echte winkel voor landbouw onderdelen.

http://www.spraypartswarehouse.com/nozzle-body-adapters/4676-ss-3/8-3/8-fpt-x-11/16-female-nozzle-thread-adapter-ss/

https://www.sprayersupplies.com/4676-ss-3-8-teejet-a7053627?gclid=EAIaIQobChMIoY640fPH6AIVFI_ICh0CgwBPEAQYBCABEgIXCPD_BwE
Net de jacto twee sproeierlans gekregen, Alles erop is 11/16"-16 draad. Vrouwelijk naar vrouwelijk. waarom kan ik geen koppelstuk vinden dat hierop lijkt.
Wat doe ik verkeerd?

985arrowhead said:
Dus ik heb een Chapin 24 volt accu rugsproeier en deze beweert te spuiten met 35-40 psi en de pomp is beoordeeld op 0,4-0,5 gpm

Ik heb de 2 sproeier met teejet XR11002vs (geel) sproeiers besteld, dus bij 0,02gpm@40psi zou ik precies op 0,4gpm@40psi zitten, wat ik nu krijg met mijn XR11004vs (rood) sproeier.

Ik zal gewoon mijn 1000 sqft mengverhouding voor dragers opnieuw moeten kalibreren?

Bedankt bij voorbaat voor advies.
Hoi @985arrowhead - hoe vind je de sproeiers met je chapin sproeier? Ik heb de TeeJet XR Nozzle - 110 graden 0,4gpm en als ik er 2 van krijg, neem ik aan dat de Chapin 24volt pompsproeier op basis van de wiskunde de output niet kan bijhouden. Klopt dit?

21 - 40 of 60 Posts