Lawn Care Forum banner

Beste handmaaiers?

1 reading
52K views 81 replies 17 participants last post by  garyswri  
#1 · (Edited)
Wat is de beste handmatige kooimaaier? Wat is de beste voor Bermuda rond 1" of iets lager? Wat is de beste handmatige kooimaaier voor maximale wendbaarheid?

Ik heb gehoord van McLane handmatige kooimaaiers, maar kan er geen vinden die te koop zijn.
Ik heb ook gelezen dat de Earthwise 16" 7-blads erg populair is en voor $130 een goede deal lijkt.
Weet iemand iets over de American Lawn Mower Company 16" 7-blads roterende maaier voor $150?
Voor ~$265 zie ik dat Fiskars Stay Sharp 18" door veel mensen zeer gewaardeerd wordt, maar ik weet niet zeker of het de moeite waard is?

#37 ·
Wat voor soort kooimaaier stond er op die fotogroep? Ik denk dat ik precies dezelfde heb die ik van een klant heb gekregen. Er groeide een boom doorheen, maar geen beetje roest. Hij is erg zwaar, dus het voelt als een van hogere kwaliteit. Eentje die ik heb is een Smith & Hawken. Als de jouwe hetzelfde is, weet je dan iets over het merk? Is het van hogere kwaliteit, enig idee van de nieuwprijs? Ik weet dat hij één dik mes van zware kwaliteit heeft. Ik heb deze schoongemaakt en ben hem nu pas aan het gebruiken, omdat ik mijn maaihoogte verhoog. Het golft te erg bij 1/2", 5/8". Het klaart nu op bij 3/4".

#6 ·
Ik had een Amerikaanse kooimaaier en hij was geweldig voor een handmatige kooimaaier. Een van de redenen dat ik hem kreeg, was omdat je de kooi kon afstellen tot 0,5 inch? Denk ik. Wat geweldig was voor scalperen en daarna hoger onderhouden. Sommige van de andere handmatige kooimaaiers hadden niet zo'n lage hoogteverstelling. Dus bekijk gewoon de specificaties. Zoals bij de meeste handmatige kooimaaiers leed hij aan wasbordvorming als het gras dik werd op een inch of minder.

Ik heb nu een stil mascotte, wat oké is. Eigenlijk gaf ik de voorkeur aan de snede van de Amerikaanse kooimaaier, maar hij is me geschonken, dus ik gebruik hem nog steeds. Het enige voordeel dat hij heeft ten opzichte van de Amerikaanse is dat hij veel zwaarder is en dus niet rondspringt.

#7 ·
@Puffoluffagus Kun je wat meer vertellen over de Mascot? Ik ben het gaan beschouwen als een van de heilige grasmaaiers. Ik vermoed dat je Amerikaanse maaier 5 messen had, tegenover de 6 van de Mascot? Is de Mascot om een andere reden dan zijn gewicht gemakkelijker door dik laag gras te duwen?

Ik zou ook vermoeden dat een zwaardere maaier/stevigere haspel minder wasbhoarding zou hebben, omdat hij met minder weerstand beweegt.

#9 ·
@Puffoluffagus Kun je wat meer vertellen over de Mascot? Ik ben het gaan beschouwen als een van de heilige grasmaaiers. Ik gok dat je Amerikaanse maaier 5 messen had, versus de 6 op de Mascot? Is de Mascot om een andere reden dan zijn gewicht gemakkelijker door dik laag gras te duwen?

Ik zou ook gokken dat een zwaardere maaier/stevigere haspel minder wasbordvorming zou hebben, omdat hij met minder weerstand beweegt.
Ja, 5 messen versus de 6 messen.
Ik heb tif419 en ik heb nog nooit problemen gehad met een van de maaiers wat betreft het gemak van het duwen door het gras, zelfs niet als het dikker werd, zolang ik het in de zomer om de 2-3 dagen maaide. De Amerikaanse maaier was echter zo licht dat je de neiging had om op het dikke gras te "drijven", wat het niet moeilijk maakte om te maaien, maar je verhoogde in feite langzaam de maaihoogte gedurende het seizoen. De Mascot is zeker stevig en zakt beter in het gras en behoudt je hoogte beter.

Beide en eerlijk gezegd, elke handmatige kooimaaier zal problemen hebben met wasbordvorming naarmate het seizoen vordert. Omdat de omwentelingen van de haspel vastliggen met de rotatie van het wiel in tegenstelling tot een onafhankelijke aandrijving, zijn de enige manieren om dit te beperken meer messen te gebruiken of te proberen dubbel te maaien. Het gewicht van de haspel helpt daar naar mijn mening niet echt bij.

#8 ·
Ik heb de Earthwise en ben halverwege mijn tweede seizoen ermee. Het is mijn eerste en enige handmatige kooimaaier, dus een korreltje zout. Het is geweldig geweest. Ik heb een sectie van 1200 sqft rond mijn zwembad met bochten en een hek. Ik maai meestal enkelvoudig, niet kruislings en niet strepend (misschien ooit). Ik maai 3-5 keer per week op 1” op rogge. De snede is echt goed. Na een seizoen en de helft ben ik nu net op het punt dat ik denk dat ik hem moet slijpen. Hij vangt de meeste bladen in één keer goed op. Af en toe moet ik terug voor een klein stukje of een klein strookje. Omdat ik zo vaak maai, maak ik me meestal geen zorgen.

Hij is licht. Geweldig om te manoeuvreren, maar als je gras echt dik is, moet je spelen met de maaihoogte-instelling versus de werkelijke maaihoogte. Ik sta op 1” op de maaier, maar ik durf te wedden dat het gras op plekken waar het superdik is 1,25-1,5 inch is.

De hoogte aanpassen is gemakkelijk en ook een pijn, afhankelijk van de hoogte. Plus/minus een kwart inch is gemakkelijk. Een halve inch beide kanten op is ook niet slecht. Meer dan dat en je moet de as op de wielen aanpassen. Hij maait schoon en gemakkelijk op 2”. Dat heb ik vorig jaar gedaan toen het een vroege lente was en mijn gazon snel groen werd, maar mijn landschapsarchitecten het hoofdgazon nog niet aan het maaien waren.

Ik denk dat ik de 16” heb en praktisch gezien maai je 10” per keer, zodat je een beetje overlapt. Hij maait niet verschrikkelijk dicht bij de rand van de wielen, dus als je de wielen langs een platte muur laat lopen, heb je 2” van de muur die niet gemaaid wordt.

#11 ·
Na meer onderzoek kwam ik 3 verschillende 'Amish grade' handmaaiers tegen, bij gebrek aan een betere beschrijving. Van wat ik heb gelezen, zijn dit in feite de best gemaakte handmatige loopmaaiers.

~$700

~$470

~$380

Ik heb deze nog niet te koop zien staan, gebruikt of ergens anders online. Heeft iemand ervaring met Amish-maaiers?
Ik hoorde dat de Silver Pro waarschijnlijk binnenkort uit de handel wordt genomen.

Apart idee.. Overweeg een kloon hiervan voor minder dan $150 op Amazon. De Encore ER-18. Misschien een budget Mascot. Misschien een... Onverstandig gebruik van $148.

#14 ·
Ik heb gekozen voor de 'Chevy' van de kooimaaiers. Dus bestelde ik de Silver Pro.l en tot nu toe is het proces een beetje vreemd.

Bestelling ging online rond 13:00 uur op 22/5 voor $472 met standaard 9” wielen, geen opvangbak en verzending. Ik heb 0 informatie, bevestigingen, e-mails of statusupdates voor de bestelling. De enige informatie die ik heb om te suggereren dat de bestelling is doorgegaan, is de afschrijving die op mijn creditcard staat.

Ziet eruit als een geweldige maaier en het wachten waard! Houd je op de hoogte

#17 ·
Ik heb gekozen voor de 'Chevy' van de kooimaaiers. Dus ik heb de Silver Pro.l besteld en tot nu toe is het proces een beetje vreemd geweest.

Bestelling ging online rond 13:00 uur op 22/5 voor $472 met standaard 9” wielen, geen opvangbak en verzending. Ik heb 0 informatie, bevestigingen, e-mails of statusupdates voor de bestelling. De enige informatie die ik heb om te suggereren dat de bestelling wel is doorgegaan, is de afschrijving op mijn creditcard.

Ziet eruit als een geweldige maaier en zal het wachten waard zijn! Houd je op de hoogte

View attachment 45510
Ik heb vandaag om twaalf uur een trackingnummer gekregen! De geschatte levering is woensdag 29 mei. Zeer redelijke feedback en timing, ik kan niet wachten om het te zien!

#15 ·
Het beste is waarschijnlijk deze:

#18 ·
Het beste is waarschijnlijk deze:

Wauw! Als ik mijn gazon perfect had en die maaier het waard was en geld geen probleem was, dan zou dat waarschijnlijk de allerbeste handmaaimachine zijn die er is.

Realistisch gezien is meer dan $2700 en meer dan 100 pond voor minder dan 16 inch snijbreedte en die krappe HOC-aanpassingsbereiken (0,6 - 1 inch of 0,4 - 0,6 inch of 0,2 - 0,6 inch) voor mij veel te moeilijk te rechtvaardigen. Aan de andere kant zou dit technische meesterwerk zichzelf waarschijnlijk rechtvaardigen door je meer geneigd te maken om hetzelfde gras 3-5 keer per week te maaien.

#19 ·
De zilveren pro kwam op tijd en ik ben er eindelijk aan toegekomen om foto's te maken. Ik moet nog een of twee keer snijden met de hrx217 roterende maaier voordat ik deze voor de eerste keer gebruik.

Over het algemeen ben ik erg blij met de eerste indrukken en het is de prijs waard. Het voelt gewoon als een kwaliteitsgereedschap, solide, zwaar, stevig. Hij weegt ongeveer 50 pond en is zo afgesteld dat hij direct uit de doos papier snijdt. De reel is 18" breed, 24" buitenkant wiel tot buitenkant wiel en de roller is misschien 15,25" breed. HOC-aanpassingen worden geadverteerd als 0,5" - 2,25" met de 9" banden die ik heb gekregen. Ik heb de daadwerkelijke HOC-aanpassingen nog niet gemeten, maar ik vermoed dat deze misschien tot 3/8" kan gaan.

#21 ·
De zilveren pro arriveerde op tijd en ik ben er eindelijk aan toegekomen om foto's te maken. Ik moet nog een of twee keer snijden met de hrx217 roterende maaier voordat ik deze voor de eerste keer ga gebruiken.

Over het algemeen zijn de eerste indrukken echt heel blij en de prijs waard. Het voelt gewoon als een kwaliteitsgereedschap, solide, zwaar, stevig. Hij weegt ongeveer 50 pond en is zo afgesteld dat hij direct uit de doos papier snijdt. De rol is 18" breed, 24" buitenwiel tot buitenwiel en de rol is misschien 15,25" breed. De maaihoogte-aanpassingen worden geadverteerd als 0,5" - 2,25" met de 9" banden die ik heb gekregen. De werkelijke maaihoogte-aanpassingen heb ik nog niet gemeten, maar ik vermoed dat deze tot misschien 3/8" kan gaan.

View attachment 46697
View attachment 46698
View attachment 46696
View attachment 46695
Houd ons op de hoogte van hoe hij snijdt!

#22 ·
Mooi.

Dat heeft dezelfde hoogte-instelling als mijn Masport Push Reel. U zult merken dat hoe lager de maaihoogte, hoe moeilijker het is om te duwen.
Er zullen overlappende maaihoogte-instellingen op de maaier zijn. 5 F - 1 R = 4 F - 3 R
U zult de plastic achterrol vervangen door een metalen rol. Het zal zoveel beter snijden.

#24 ·
Hudson-ster voor "de beste".
Ze zijn zeker prijzig, maar sommigen hebben geluk en vinden er gebruikte.
Ik vind deze echt leuk. Hij zit als het ware in zijn eigen klasse als handmatige greenmaaier.

$2400 is echter veel om geen mooie handvatten te hebben zoals die andere $2700-maaier.

#25 ·
Het gras een paar keer gemaaid met de silver pro en het is alles wat ik wilde en meer! Zeker een work-out, zelfs bij het maaien van een kleine tuin, maar de kwaliteit van het maaien en de voldoening zijn het waard.

Ik ben geen fan van het moeten harken of schoonmaken van het gazon voordat ik ga maaien om te voorkomen dat de maaier losse mulch of takken oppakt, maar dat is de prijs die je betaalt als je laag Bermuda-gras hebt.

De volgende stap is om mijn tuin vlakker te maken en lager te maaien. Ik heb gemaaid op stand 3 van 5, wat ongeveer 1/8 inch lager is dan de op één na laagste stand van mijn hrx 217 roterende maaier.

#27 ·
Ik ben onlangs verslaafd geraakt aan het maaien met een kooimaaier, nadat ik vorig jaar mijn gazon had bezaaid met emerald zoyisa. Ik heb het kunnen onderhouden op 1/2 inch met een Earthwise 16”. Het gaat goed, geen wasbord, maar moet het om de 24-36 uur maaien. Onlangs heb ik voor een klant gewerkt en deze klant had een kooimaaier die al heel lang niet meer bewogen had. Hij stond er 2 jaar geleden al en had niet bewogen. Het is een 18 inch Smith and Hawken, ik kan er geen informatie over vinden, behalve dat Scott's Smith and Hawken in 2004 kocht en in 2009 volledig liquideerde. Ik merkte dat hij vrijwel hetzelfde frame heeft als het zilveren model. Hij weegt zeker 50 pond, het ondermes is hetzelfde af te stellen, heeft 6 messen. Hij zag er vrij nieuw uit, maar een paar moeren en bouten zijn versleten, dus ik heb het gedaan met wat ik had, aangezien er geen vervangende onderdelen besteld kunnen worden. Heeft iemand van jullie informatie over dit merk?

Attachments

#28 ·
Ik ben onlangs verslaafd geraakt aan het maaien met een kooimaaier vorig jaar nadat ik mijn gazon had bezaaid met emerald zoyisa. Ik heb het kunnen onderhouden op 1/2 inch met een earthwise 16”. Het gaat goed, geen wasbord, maar moet het om de 24-36 uur maaien. Onlangs heb ik wat werk gedaan voor een klant en deze klant had een kooimaaier die al heel lang niet meer bewogen had. Hij stond er 2 jaar geleden al en had niet bewogen. Het is een 18 inch Smith and Hawken, ik kan er geen informatie over vinden, behalve dat Scott's Smith and Hawken in 2004 kocht en het in 2009 volledig liquideerde. Ik merkte dat hij vrijwel dezelfde frame heeft als het zilveren model. Hij weegt zeker 50 pond, het ondermes is hetzelfde af te stellen, heeft 6 messen. Hij zag er vrij nieuw uit, maar een paar moeren en bouten zijn gestript, dus ik heb het gedaan met wat ik had, aangezien er geen vervangende onderdelen besteld kunnen worden. Heeft iemand van jullie informatie over dit merk? View attachment 49666 View attachment 49668
Om eerlijk te zijn, de silver pro is mijn allereerste kooimaaier en ik weet niet hoe ze op hoog niveau functioneren.

Dat ziet er heel vergelijkbaar uit. Misschien is het een eerdere iteratie waar de silver pro op de een of andere manier uit is geëvolueerd.

Informatie is echt moeilijk te vinden. Bijna alles wat ik weet, komt van een website waar ik het heb gekocht.

#29 ·
Waarschijnlijk wel, of misschien is het ontwerp standaard voor push-reels van gemiddeld niveau. Deze die ik heb, heeft de elementen doorstaan ​​voor wie weet hoe lang, ik moest hem letterlijk wegsnijden voor wijnranken en kleine bomen die erdoorheen groeiden lol. Boom waarschijnlijk 5-6 jaar oud lol.

#30 ·
Waarschijnlijk wel, of misschien is het ontwerp standaard voor duwmaaiers van gemiddeld niveau. Deze die ik heb, heeft de elementen doorstaan ​​voor wie weet hoe lang, ik moest het letterlijk wegsnijden voor wijnranken en kleine bomen die erdoorheen groeiden lol. Boom waarschijnlijk 5-6 jaar oud lol.
Hopelijk betekent dat dat de silver pro net zo lang meegaat! Als ik er beter naar kijk, zien de wielen, de rol, de handgrepen, de haspel, de HOC-verstelling en het kleine frontje en hoe het met de ene grove schroef aan de onderkant vastzit, er voor mij allemaal precies hetzelfde uit.

De enige echte grote visuele verschillen zijn de kleur en de verstelhendels aan de onderkanten.

Heb je hem weer aan het snijden gekregen? Ik heb een onderdelentekening voor de silver pro met onderdeelnummers gevonden als het helpt:

#38 ·
Heb mijn tweede kooimaaier ooit, de Webb WEH12r @turfbro had het erover. De moeite waard!

Ik gebruik hem nu ongeveer een maand en vind hem erg fijn. 12" breed duurt veel langer om te maaien. Ik kan niet zeggen dat hij beter is of mijn silver pro vervangt.

Voordelen (voor mij)
Goedkoop. Zelfs met $120+ verzendkosten uit het VK
Licht, gemakkelijk en leuk in gebruik
Kooi naar ondermes eenvoudige klikverstelling
Handvat geometrie
Strepen

Nadelen (voor mij)
Goedkoop. Niet gebouwd om voor altijd mee te gaan zoals silver pro
Kan niet in de VS worden gekocht zonder een omweg
12" snijbreedte, dubbel of driedubbel maaien is vereist voor dezelfde snijkwaliteit als silver pro

Image

Eerste seizoen Bermuda enkele snede 3 dagen uit elkaar 3/4" HOC
Image

Image

#39 ·
Heb mijn tweede kooimaaier ooit, de Webb WEH12r @turfbro waar hij het over had. De moeite waard!

Ik gebruik hem nu ongeveer een maand en vind hem erg fijn. 12" breed duurt het veel langer om te maaien. Ik kan niet zeggen dat hij beter is of mijn silver pro vervangt.

Voordelen (voor mij)
Goedkoop. Zelfs met $120+ betalen om te verzenden vanuit het VK
Licht, gemakkelijk en leuk in gebruik
Kooi naar ondermes eenvoudige klikverstelling
Handvat geometrie
Strepen

Nadelen (voor mij)
Goedkoop. Niet gebouwd om voor altijd mee te gaan zoals silver pro
Kan niet in de VS worden gekocht zonder een omweg
12" snijbreedte, dubbel of drievoudig snijden is vereist voor dezelfde snijkwaliteit als silver pro

View attachment 57227

Eerste seizoen Bermuda enkele snede 3 dagen uit elkaar 3/4" HOC
View attachment 57226
View attachment 57225
Welke expediteur heeft u gebruikt?

#45 ·
Wat is de beste handmatige kooimaaier? Wat is de beste voor Bermuda rond 1" of iets lager? Wat is de beste handmatige kooimaaier voor maximale wendbaarheid?

Ik heb gehoord van McLane handmatige kooimaaiers, maar kan er geen te koop vinden.
Ik heb ook gelezen dat de Earthwise 16" 7-blads erg populair is en voor $130 een goede deal lijkt.
Weet iemand iets over de American Lawn Mower Company 16" 7-blads roterende maaier voor $150?
Voor ~$265 zie ik dat Fiskars Stay Sharp 18" door veel mensen geprezen wordt, maar ik weet niet zeker of het de moeite waard is?
Ik ben in hetzelfde konijnenhol geweest en heb geprobeerd de beste handmatige kooimaaier te vinden voor Bermuda op 1" of lager. Eerlijk gezegd, voor die maaihoogte is een 7-blads bijna een must, omdat het dicht warm-seizoen gras zoals Bermuda veel beter aankan dan een 5-blads. De American Lawn Mower Company 16" 7-blads is solide, maait super schoon en is stevig genoeg gebouwd om mee te gaan met regelmatig onderhoud. De Earthwise 16" 7-blads is vrijwel dezelfde maaier (sommigen zeggen identieke onderdelen), alleen iets lichter en goedkoper. Wat de Fiskars StaySharp 18" betreft, ik heb hem gebruikt, geweldig voor wendbaarheid en hoog gras, maar niet ideaal als je echt laag wilt maaien. Hij maait niet zo dicht bij de grond als de anderen. En ja, de handmatige modellen van McLane zijn nu bijna als eenhoorns, ik heb hun gasmaaiers alleen ooit in het wild gezien. Als je serieus bent over die 1" hoogte, zou ik vasthouden aan een van de 7-blads 16" opties.