Lawn Care Forum banner
161 - 180 of 247 Posts
Grass Clippins said:
@rockinmylawn label beveelt 24 uur aan. Ook niet maaien twee dagen voor en na de toepassing.
DocV said:
@rockinmylawn het is het beste als het 12-24 uur na de toepassing niet regent
Bedankt jullie beiden. Zal het dit weekend perfect timen als ik ervoor ga.

Wat betreft de luchttemperatuur, zijn er temperatuurlimieten, vooral als Triclopyr in de mix zit?

DocV said:
@rockinmylawn Triclopyr moet worden opgenomen in de eerste 2 Pylex-toepassingen, zie mijn bericht aan het begin van deze thread. Triclopyr in zijn estervorm is vrij vluchtig, dus ik spuit het net voor zonsondergang om de dampdrift te minimaliseren.
Re: Triclopyr - Dus geen zorgen over de temperatuur, maar meer over de wind - waar?

Discussion starter · #167 ·
Vluchtigheid en winddrift zijn twee verschillende dingen. Je kunt drift van de spray door de wind krijgen, maar vluchtige chemicaliën zoals triclopyr-ester vormen bij lagere temperaturen een damp die zich kan verspreiden als damp en door de wind. Bij hogere temperaturen zoals 80F+ vormt triclopyr-ester een damp alleen al door de verhoogde temperatuur. Kortom, met triclopyr-ester moet je je zorgen maken over zowel wind als temperatuur.

ergray3 said:
Ik heb fenoxaprop gebruikt in plaats van fluazifop, omdat fenoxaprop goedkoop verkrijgbaar was in verdunde vorm van HD via BioAdvanced Bermudagrass control. Ik heb ook triclopyr toegevoegd.
@ergray3 Hoe heeft u de BioAdvanced Bermudagrass Control gemengd met de triclopyr en vond u het effectief?

Ik weet niet hoe ik dit gemist heb, maar het Ornamec-product (Fluazifop) mag niet worden gebruikt met KBG.

Old Hickory said:
@ergray3 Hoe heb je de BioAdvanced Bermudagras Control gemengd met de triclopyr en vond je het effectief?

Ik weet niet hoe ik dit gemist heb, maar het Ornamec-product (Fluazifop) mag niet worden gebruikt met KBG.
Ik heb fenoxaprop en 0,75 oz/M triclopyr gespoten op de dag dat we GDD10C 200 bereikten. Gemengd met water als drager bij 1 g/M, verder niets.

Controleer mijn wiskunde, maar als ik me goed herinner, was de BioAdvanced-fles 32 oz en gelabeld voor een totale dekking van 4000 sqft. Ik heb de concentratie van AI op het BioAdvanced-product vergeleken met de aanbevolen dosis van de Acclaim Extra (merknaam voor pro geconcentreerd fenoxaprop) en het bleek dat 8 oz van het BioAdvanced-product dezelfde AI was als aanbevolen voor 1000 sqft op het Acclaim Extra-label. Ik heb genoeg afgemeten voor 1,5k uit de fles en in mijn rugspuit gedaan (het komt in een van die flessen met slanguiteinde, maar die schroeft los, ik heb die specifieke waarschuwing op het etiket genegeerd haha). Toen ik spoot, behandelde ik het ~1,5k gebied dat het vorige jaar het ergst was getroffen door herinnering, het Bermuda was niet genoeg gegroeid om zichtbaar te zijn in de TTTF-kroon. Later in de zomer presteerde dat gebied veel beter dan het aangrenzende gebied dat alleen met herfst-Pylex/triclopyr was behandeld. Ik schat de controlepercentages in het voorjaar, behandeld versus niet behandeld, op ongeveer 90% versus 50-60%. Dit is helaas anekdotisch, dus YMMV, maar ik denk dat het zeer effectief was.

Volgend voorjaar zal ik de hele tuin behandelen in plaats van alleen het ergste gebied. Ik zou ook een fles Acclaim kunnen kopen, aangezien meerdere bespuitingen van bio advanced snel de kostenbesparingen zullen aantasten en het gewone Bermuda van mijn buurman nergens naartoe gaat. Ik zal mijn resultaten blijven posten!

Discussion starter · #170 ·
@ergray3 je hebt het genageld. Zoals je zag, is de wiskunde een beetje ingewikkeld en zal het herinneringen oproepen aan de scheikunde op de middelbare school, omdat Bayer Bermudagrass Control for Lawns meer verdund is dan Acclaim Extra (het commerciële product). Dit artikel van de Universiteit van Tennessee over het bestrijden van bermudagras in zwenkgrasgazons beveelt 20-28 oz Acclaim Extra per acre aan (https://extension.tennessee.edu/publications/Documents/W237.pdf). Je moet de totale concentratie van de actieve stof (ai), namelijk fenoxaprop, van Acclaim Extra per 1000 sq.ft. vinden en dan die hoeveelheid van het verdunde Bayer-product aanbrengen om dezelfde ai-concentratie/M te krijgen (ik zal 1000 sq.ft. afkorten als M). Hier zijn links naar de etiketten voor elk product en hun concentratie staat op het etiket https://www.environmentalscience.ba...edstates/documents/resource-library/product-labels/acclaim-extra-herbicide.ashx en https://www.bioadvanced.com/sites/d...(CM) 3-1-19388438c86a07b727356be11d0a4280ad2038c4e978ffb4e36613a53a40165f19.pdf).

Converteer eerst de concentratie van Acclaim Extra van gal naar oz: 0,57 lb. ai Acclaim Extra/gal (van etiket) x 1 gal/128oz = 0,00445 lb. ai/oz

Converteer nu 20-28 oz/A naar oz/M: 20 oz/A x 1A/43,50M = 0,459 oz/M tot 28 oz/A x 1A/43,56M = 0,643 oz/M

Bereken de lb. ai vereist/M: 0,459 oz/M x 0,00445 lb. ai/oz = 0,00204 lb. ai/M tot 0,643 oz/M x 0,00445 lb. ai/oz = 0,00286 lb. ai/M. Dit is het concentratiebereik van fenoxaprop dat per 1000 sq.ft. nodig is volgens het UT-artikel.

Bereken nu de hoeveelheid Bayer-product die nodig is om die concentratie van fenoxaprop/M te bereiken. De concentratie van het Bayer-product is 0,035 lb. ai/gal, dus converteer dit als volgt naar lb. ai/oz:

0,035 lb. ai/gal x 1 gal/128 oz = 0,000273 lb. ai/oz

Bereken ten slotte de hoeveelheid Bayer-product die nodig is om het concentratiebereik van ai uit het UT-artikel te bereiken:
0,00204 lb. ai/M x 1 oz/0,000273 lb. ai/oz Bayer-product = 7,47 oz Bayer-product/M
0,00286 lb. ai/M x 1 oz/0,000273 lb. ai/oz Bayer-product = 10,48 oz Bayer-product/M

Je moet dus 7,5 - 10,5 oz Bayer Bermudagrass Control for Lawns per 1000 sq.ft. gazon aanbrengen om de door UT aanbevolen hoeveelheid te bereiken. Ik had een paar oude flessen van dit spul, dus ik opende ze en gebruikte een rugspuit om deze hoeveelheid samen met triclopyr aan te brengen.

DocV said:
@ergray3 als je TTTF hebt, is het goedkoper om fluazifop te kopen dan Acclaim Extra. Ik gebruik fluazifop/triclopyr op de GDD10C-datum.
Goed om te weten, ik heb TTTF vooraan en nieuw KBG achteraan. Er staan momenteel een paar Bermuda-planten achteraan, maar ik heb ze net met de hand getrokken. Ik zal zien hoe het eruit ziet als de winter komt en ik zal een beslissing moeten nemen op basis van de achtertuin. Ik hoop dat ik de KBG kan laten verdikken en kan overtreffen voor de volgende zomer.

DocV said:
Volatiliteit en winddrift zijn twee verschillende dingen. Je kunt drift van de spray door de wind krijgen, maar vluchtige chemicaliën zoals triclopyr-ester vormen een damp bij lagere temperaturen die zich kan verspreiden als damp en door de wind. Bij hogere temperaturen zoals 80F+ vormt triclopyr-ester een damp alleen al door de verhoogde temperatuur. Kortom, met triclopyr-ester moet je je zorgen maken over zowel wind als temperatuur.
Bedankt @DocV voor je geduldige feedback.

Het lijkt erop dat mijn plannen dit weekend vertraging oplopen door de regen.

Wat alles heeft teruggedrongen op doorzaaien.

Het wordt dit jaar krap.

g-man said:
Wil je het Bermuda-gras over de rest van het gazon verspreiden?
Mijn bermudaprobleem verdwijnt, maar ik zweer dat de kernbeluchting van afgelopen herfst bijdraagt ​​aan mijn klaverproblemen dit voorjaar. En nee, ik heb mijn kernen niet opgepakt en ik heb ook geen ​​tenacity toegepast als onderdeel van mijn doorzaaien

DocV said:
@YardWork314 Als u fluazifop gaat gebruiken, gebruik het dan voor uw eerste of tweede toepassing in combinatie met triclopyr. Op deze manier kunt u Pylex gebruiken voor de laatste toepassing en direct zaaien.
Even een update. Dit plan om Pylex te gebruiken bij de eerste toepassing, ornamec en triclopyr bij de tweede en Pylex als derde lijkt tot nu toe goed te werken. Ik heb de eerste twee toepassingen in de reeks voltooid en de Bermuda is grotendeels bruin, terwijl het rood zwenkgras er nog steeds sterk uitziet. Ik wacht 2-3 weken voor de laatste Pylex-toepassing. Bedankt voor de informatie die u heeft verstrekt.

Tja, deze zomer is volledig aan me voorbijgegaan en ik realiseerde me net dat ik volgend weekend of het weekend erna wil doorzaaien. Doe de achtertuin dit weekend, maar daar zijn geen Bermuda-problemen. Veel te laat voor het volledige pylex/triclopyr-schema en wilde niet het risico lopen dat triclopyr de doorzaai zou beĂŻnvloeden, dus ik heb vanmiddag pylex gespoten. Hopelijk is het beter dan niets.

edixon88 said:
Nou, deze zomer is volledig aan me ontsnapt en ik realiseerde me net dat ik ofwel volgend weekend of het weekend erna wil doorzaaien. Doe de achtertuin dit weekend, maar daar geen Bermuda-problemen. Veel te laat voor het volledige pylex/triclopyr-schema en wilde niet het risico lopen dat triclopyr de doorzaai zou beĂŻnvloeden, dus ik heb vanmiddag pylex gespoten. Hopelijk is het beter dan niets.
Die pylex-app gaf me een serieuze bleekbeurt

161 - 180 of 247 Posts