Lawn Care Forum banner
181 - 200 of 247 Posts
Ik overweeg om volgend jaar te proberen de Bermuda die zich door mijn TTTF-gazon verspreidt, te onderdrukken/te beheersen. Ik heb Gordon's Ornamec Over-The-Top dat 6,75% Fluazifop-P-butyl bevat.

Als ik het etiket lees onder sectie 3.2 'Bermudagrasbestrijding in Engels raaigras', zie ik dat de aanbeveling is om het toe te passen met 0,4-0,5 oz/M en met tussenpozen van 14-21 dagen. Zoals ik dat interpreteer, is het een toepassing van 0,027 oz/M - 0,034 oz/M van de AI Fluazifop. Klopt mijn wiskunde hier?

Dit lijkt aanzienlijk minder te zijn dan wat @DocV aan het begin van deze thread noemt, namelijk 0,14 oz/M.

Ik weet niet zeker of dat verklaard kan worden door de frequentere toepassing die wordt aanbevolen op het productetiket van Gordon?

Discussion starter · #184 ·
@dleonard11122 de hoeveelheden op de OOTP zijn per toepassing, niet per seizoen. De hoeveelheid fluazifop in OOTP is 4x minder dan in Fusilade II (het product dat ik in mijn bericht citeer en dat in de UT Tenn-studie is gebruikt). OOTP heeft 0,5 lbs. fluazifop per gallon en Fusilade II bevat 2 lbs. per gallon. Om de lagere concentratie te corrigeren, moet u 4x meer OOTP per 1000 sq.ft. gebruiken. Technisch gezien brengt OOTP iets minder fluazifop aan dan Fusilade II. Deze hoeveelheden resulteren in een toepassing van fluazifop die ongeveer gelijk is aan 0,00219 lbs. fluazifop per 1000 sq.ft.

Ik moet mijn bericht waarschijnlijk bijwerken om Fusilade II te citeren als het gebruikte product en niet OOTP.

@DocV Bedankt, ik denk dat het zinvol zou zijn om de informatie bij te werken, alleen om duidelijk te maken of we het hebben over de dosering van een product (Fusilade II/Ornamec Over-The-Top) of de dosering van een AI (Fluazifop/Topremezone).

Ik heb geprobeerd toegang te krijgen tot enkele van de UT-studies waarnaar u linkte, maar het lijkt erop dat deze inloggegevens vereisen.

Dus denkt u dat het prima zou moeten zijn om Gordon's Ornamec Over-The-Top in een hogere dosering toe te passen? 2 oz/M zou ongeveer dezelfde AI-dosering zijn als wat de Fusillade toepast bij 0,5 oz/M.

@DocV weet u het zeker?

Dit komt van het Fusillade II-label:

Breng 16-24 fl oz/A (0,4 - 0,6 fl oz/1.000 sq ft) Fusilade II Turf and Ornamental Herbicide aan in voldoende water samen met 0,25% (1/2 pt/25 gal) van een niet-ionische oppervlakteactieve stof.
Ervan uitgaande dat we 0,5 fl oz/M gebruiken, is dat bij 24,5% Fluazifop 0,1225 fl oz/M van de AI.

Het OOTP-label schrijft ook een dosis van 0,5 FL oz/M voor, maar het is slechts 6,75% Fluazifop, dus slechts 0,0338 FL oz/M van de AI.

Het lijkt mij dat de OOTP verdund is in vergelijking met de Fusillade II, maar ze hebben beide dezelfde aanbevolen toepassingssnelheid.

Wat mis ik hier?

ergray3 said:
Vandaag hebben we GDD10C 200 bereikt in Chattanooga. Ik heb afgelopen herfst een drievoudige toepassing van Pylex gedaan, wat redelijk goed leek te werken, hoewel het bermudagras hier net wakker wordt en eerlijk gezegd moeilijk te zien zou zijn onder mijn TTTF. Ik dacht dat ik dit jaar Doc's hybride aanpak zou proberen; een voorjaarstoepassing doen en kijken of er gedurende dit seizoen een verbeterde effectiviteit was. Ik gebruikte fenoxaprop in plaats van fluazifop, omdat fenoxaprop goedkoop verkrijgbaar was in verdunde vorm van HD via BioAdvanced Bermudagrasbestrijding. Ik voegde ook triclopyr toe. Zoals het er nu uitziet, ben ik van plan om slechts één voorjaarstoepassing te doen en vervolgens de drie Pylex-toepassingen in de herfst, maar ik ben benieuwd of anderen meerdere vroege toepassingen van fluazifop/fenoxaprop doen, naast een Pylex-regime? Zoals ik het papier over de timing begreep, verhoogden extra voorjaarsbehandelingen de bestrijding niet significant, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen?

Mijn buurman heeft gewoon bermudagras, dus ik weet dat ik het nooit zal uitroeien, maar als ik het kan terugbrengen tot alleen jaarlijks mijn grens met zijn gazon te bespuiten, ben ik tevreden.
Voor degenen die geĂŻnteresseerd zijn in een vervolg, heb ik een paar foto's gemaakt van de met fenoxaprop behandelde versus onbehandelde gebieden na 3 lagen pylex. Je kunt zien dat het gebied in de buurt van het bermudagras van de buurman er veel beter uitziet dan het gebied verder weg in de buurt van de brievenbus (geen fenoxaprop). Ik heb net een drainagebuis tussen de erven geplaatst, dus er is een strook aarde op de erfgrens. Ik ben ongeveer 5 dagen verwijderd van het doorzaaien, klaar om dit vlekkerige gazon kwijt te raken!

Ik heb twee toepassingen van pylex (1 ml) en triclopyr (0,5 oz) met MSO in 1 gallon water op mijn gazon gedaan. Hier zijn foto's van hoe het gazon eruitzag op 9 juli en hoe het er nu uitziet na twee toepassingen van pylex/triclopyr.

Dit is mijn tweede jaar dat ik pylex-toepassingen doe en het lijkt erop dat mijn zwenkgras flink te lijden heeft van deze toepassingen. Zien anderen een vergelijkbare hoeveelheid schade aan hun zwenkgras? Ik had wel wat molproblemen, dus ik weet niet zeker of de mol het zwenkgras heeft beschadigd of dat het de pylex/triclopyr-toepassingen zijn. De resultaten van dit jaar lijken op wat ik vorig jaar zag.

lpd4321 said:
Ik heb twee toepassingen van pylex (1ML) en triclopyr (0,5 oz) met MSO in 1 gallon water op mijn gazon gedaan. Hier zijn foto's van hoe het gazon eruitzag op 9 juli en hoe het er nu uitziet na twee toepassingen van pylex/triclopyr.

Dit is mijn tweede jaar dat ik pylex-toepassingen doe en het lijkt erop dat mijn zwenkgras flink te lijden heeft van deze toepassingen. Zien anderen een vergelijkbare hoeveelheid schade aan hun zwenkgras? Ik had wel wat molproblemen, dus ik weet niet zeker of de mol het zwenkgras heeft beschadigd of dat het de triclopyr/pylex-toepassingen zijn. De resultaten van dit jaar lijken op wat ik vorig jaar zag.

Ik krijg een vergelijkbaar resultaat met fusillade. Wat ik van plan ben te doen, is een foto te maken waar ik nu Bermuda zie. Ik zal het in de lente behandelen, zodat het het zwenkgras niet belast. Omdat het in de lente moeilijk is om Bermuda te zien, neem ik daarom foto's. Ik weet niet zeker hoe dat zal werken?!?!

Ik krijg een vergelijkbaar resultaat met fusillade. Wat ik van plan ben te doen, is een foto te maken waar ik nu Bermuda zie. Ik zal het in de lente behandelen, zodat het de fescue niet belast. Omdat het in de lente moeilijk is om Bermuda te zien, neem ik daarom foto's. Ik weet niet zeker hoe dat zal werken?!?!
Komt je fescue terug? De mijne is bruin geworden in deze gebieden. Ik weet niet zeker of het volledig dood is of dat het een kans heeft om weer groen te worden.

Ik heb dit jaar zelfs de hoeveelheid triclopyr verlaagd, maar hetzelfde resultaat.

lpd4321 said:
Ik krijg een vergelijkbaar resultaat met fusillade. Wat ik van plan ben te doen, is een foto te maken waar ik nu Bermuda zie. Ik zal het in de lente behandelen, zodat het de fescue niet belast. Omdat het moeilijk is om Bermuda in de lente te zien, maak ik foto's. Ik weet niet zeker hoe dat zal werken?!?!
Komt je fescue terug? De mijne is bruin geworden in deze gebieden. Ik weet niet zeker of het volledig dood is of dat het nog kans heeft om weer groen te worden.

Ik heb dit jaar zelfs de hoeveelheid triclopyr verlaagd, maar hetzelfde resultaat.
Ik dacht dat triclopyr de schade van fusillade zou moeten verminderen?!?! Het is nog steeds geel, maar nog niet bruin, dus ik hoop dat het later in de herfst kan herstellen. Ik heb het gespoten toen het 90F was, omdat ik pas in de zomer wist dat er Bermuda was.

lpd4321 said:
Ik krijg een vergelijkbaar resultaat met fusillade. Wat ik van plan ben te doen, is een foto te maken waar ik nu Bermuda zie. Ik zal het in de lente raken, zodat het de fescue niet belast. Omdat het moeilijk is om Bermuda in de lente te zien, maak ik foto's. Ik weet niet zeker hoe dat zal werken?!?!
Komt je fescue terug? De mijne is bruin geworden in deze gebieden. Ik weet niet zeker of het volledig dood is of dat het een kans heeft om weer groen te worden.

Ik heb deze zomer behoorlijk wat fescue geroosterd door pylex+triclopyr toe te passen. Ik denk dat het de triclopyr is die in de zomer zwaar is voor de fescue. Daarna heb ik in augustus een pylex-applicatie alleen gedaan en geen extra stress op de fescue gezien. Dus probeer het misschien de volgende keer zonder de triclopyr. Als ik volgend jaar Nimblewill moet behandelen, denk ik dat ik gewoon elke 3 weken vanaf 15 juli Pylex doe en dan overschakel op twee applicaties van Tenacity als er nog iets over is.

lpd4321 said:
Ik heb twee toepassingen van pylex (1ML) en triclopyr (0,5 oz) met MSO in 1 gallon water op mijn gazon gedaan. Hier zijn foto's van hoe het gazon eruitzag op 9 juli en hoe het er nu uitziet na het doen van twee toepassingen van pylex/triclopyr.

Dit is mijn 2e jaar dat ik pylex-toepassingen doe en het lijkt erop dat mijn zwenkgras flink te lijden heeft van deze toepassingen. Zien anderen een vergelijkbare hoeveelheid schade aan hun zwenkgras? Ik had wel wat molproblemen, dus ik weet niet zeker of de mol het zwenkgras heeft beschadigd of dat het de triclopyr/pylex-toepassingen zijn. De resultaten van dit jaar lijken op wat ik vorig jaar zag.

Ik heb 3 weken geleden mijn allereerste Pylex Triclopyr MSO-cocktail gedaan en dezelfde resultaten gekregen als jij. Heeft hoogstwaarschijnlijk mijn TTTF gedood; het lijkt erop dat ik een slechte bruine vlek heb.
2e toepassing gisteren was Pylex alleen.
Duim dat doorzaaien over een paar weken het terugbrengt.

Ik heb 3 weken geleden mijn allereerste Pylex Triclopyr MSO-cocktail gemaakt en dezelfde resultaten gekregen als u. Waarschijnlijk heeft het mijn TTTF gedood; het lijkt erop dat ik een slechte bruine vlek heb.
2e toepassing gisteren was Pylex alleen.
Duim er voor dat doorzaaien over een paar weken het terugbrengt.

Dus het klinkt alsof de triclopyr- en pylex-combinatie gewoon een dure en ingewikkelde manier is om je zwenkgras te vernietigen :D

Volgend seizoen doe ik gewoon pylex en sla ik de triclopyr over.

Ik denk dat het erg afhankelijk is van het weer wanneer triclopyr wordt gecombineerd met Pylex. Als je een ruwe periode van hitte hebt tijdens het groeiseizoen, dan ben ik het ermee eens dat we het moeten overslaan. Ik heb geen problemen gehad tijdens mijn enkele Pylex-toepassing, vooral niet wanneer deze in de schemering en met regelmatige irrigatie werd toegepast.

Ik heb hier ten noorden van Atlanta lichte schade. Verder hebben we ideaal weer gehad, anders vermoed ik dat het veel erger zou zijn. Deze apps staan zo dicht bij het opnieuw inzaaien dat ik me geen zorgen maak. Ik heb dit jaar geluk gehad, maar in dit meerjarenproces verwacht ik 50% tot 75% van mijn TTTF te verliezen om de Bermuda te verwijderen.

@VALawnNoob Ik heb een Brinly 48" Pull Behind Rake gekocht om deze Bermuda-stollens voor ronde 3 omhoog te wrikken. Hopelijk kan ik het op tijd afkrijgen.

181 - 200 of 247 Posts