Lawn Care Forum banner

1e keer gemaaid met de kooimaaier!! (Voortgangsfoto's)

14K views 54 replies 18 participants last post by  Txmx583  
#1 ·
Kreeg mijn haspelrol de andere dag in de post. Vanochtend geïnstalleerd en mijn tuin van 2,5" naar 0,50" gebracht. Het was een hels karwei, maar na 20 volle zakken is het klaar.. nu regent het, maar ik zal morgen wat meststoffen strooien.

Voor

Na

#5 ·
SGrabs33 said:
Goed gedaan, de roller ziet er geweldig uit. Hij zal in een mum van tijd weer groen zijn :)
Bedankt man, de kwaliteit lijkt geweldig!! Ik ben tot nu toe erg blij met de McLane, het lijkt een geweldige rol om mee te beginnen. Het is echter wel een beetje traag, waardoor ik me afvraag of de toeren per minuut op de motor wel goed staan. De zelfaandrijving is lang niet zo snel als mijn Toro roterende maaier.

#7 ·
Wauw, ik bewonderde je gazon op een paar eerdere foto's en ik kan me de verzengende hitte voorstellen. Het was hier 37°C toen ik klaar was met het beluchten van het gazon van mijn buren, en ik gaf de teugels van de machine over aan mijn middelste buurman om voor zijn perceel te zorgen. Ik heb meer dan 20.000 vierkante meter aarde belucht. Ik ben gesloopt. :nod: Grappig genoeg waren alle grote warenhuizen uitverkocht van Milo, zelfs Wally World. Ik ging naar mijn lokale vee- en zaadwinkel en ze hadden een pallet ervan. Mijn vrouw wilde mee, en 10 zakken Milo in de bus op een dag van 37°C is nog steeds geen erg prettige rit :lol: Ik ben benieuwd naar de resultaten die je de komende dagen zult hebben.

#8 ·
Colonel K0rn said:
Wow, ik bewonderde je gazon op een paar eerdere foto's en ik kan me de verzengende hitte voorstellen. Het was hier 99 °F toen ik klaar was met het beluchten van het gazon van mijn buren en ik gaf de teugels van de machine aan mijn middelste buurman om voor zijn perceel te zorgen. Ik heb meer dan 20.000 sqft aarde belucht. Ik ben geslagen. :nod:

Het grappige is dat alle grote warenhuizen geen Milo meer hadden, zelfs Wally World niet. Ik ging naar mijn plaatselijke voeder- en zaadwinkel en ze hadden er een pallet van. Mijn vrouw wilde mee en 10 zakken Milo in de bus op een dag van 99 °F is nog steeds geen erg prettige rit :lol:

Ik ben benieuwd naar de resultaten die je de komende dagen zult hebben.
De volgende keer dat je belucht, huur dan een stand-on versie. Zeker als je 20K ft2 doet. Ik heb te veel walk-behinds geworsteld voor mijn smaak. Ja, ze kosten meer, maar wat uren zou kunnen duren met een walk-behind, zou slechts een fractie van die tijd duren met de stand-on. Dagelijkse huur voor een walk-behind versus 4 uur huur voor een stand-on is meestal een wash.

#9 ·
Colonel K0rn said:
Wow, ik bewonderde je gazon op een paar eerdere foto's en ik kan me de verzengende hitte voorstellen. Het was hier 99°F toen ik klaar was met het beluchten van het gazon van mijn buren en ik gaf de teugels van de machine over aan mijn middelste buurman om voor zijn perceel te zorgen. Ik heb meer dan 20.000 sqft aarde belucht. Ik ben geslagen. :nod:

Het grappige is dat alle grote warenhuizen geen Milo meer hadden, zelfs Wally World niet. Ik ging naar mijn lokale voeder- en zaadwinkel en ze hadden een pallet ervan. Mijn vrouw wilde mee en 10 zakken Milo in de bus op een dag van 99°F is nog steeds geen erg prettige rit :lol:

Ik ben benieuwd naar de resultaten die je de komende dagen zult hebben.
Ik heb vandaag 4 zakken Milo bij Home Depot gehaald, ze hebben het altijd op voorraad! Ik denk dat niemand hier er nog van weet haha :lol: :lol:

#13 ·
high leverage said:
De volgende keer dat u belucht, huur dan een stand-on versie. Vooral als u 20.000 ft2 doet. Ik heb te veel loopmaaiers getemd naar mijn zin. Ja, ze kosten meer, maar wat uren zou kunnen duren met een loopmaaier, zou met de stand-on maar een fractie van die tijd kosten. Dagelijkse huur voor een loopmaaier versus 4 uur huur voor een stand-on is meestal gelijk.
Bedankt voor die info. Ik zal er zeker naar kijken als ik mijn apparatuur terugbreng. Het gekke van dit gebied is dat je zou denken dat er genoeg plaatsen zouden zijn om apparatuur als die te huren, maar om de een of andere reden lijken er niet zoveel leveranciers te zijn die wat ik zou beschouwen als "normale" gazonverzorgingsapparatuur hebben, zoals een doorzaaimachine. Ik kan er geen vinden in een straal van 50 mijl. Ik zou waarschijnlijk net zoveel moeite hebben om een stand-on versie te vinden als ik heb met een doorzaaimachine. Er zijn een paar andere gereedschappen en dingen die ik nodig heb gehad die ik gemakkelijk kon vinden in Central GA, maar niet hier beneden. Hetzelfde geldt voor aannemers/HVAC/loodgieters, enz. Het is een vreemd gebied, maar ik dwaal af.

Geweldig werk met de 50 met zijwieltjes!

#15 ·
DetroitRocker said:
Erg leuk! Scalpen is een b, vooral in deze hitte, maar de resultaten zullen het zeker waard zijn. Ik kijk ernaar uit om het eindproduct te zien. Deze regen zou zeker helpen!
Ja hoor!! Begin nu in de achtertuin, ben gisteren ongeveer halverwege gekomen en toen kwam de storm. Zou niet lang moeten duren, dan gooi ik twee zakken Milo voor de regen!!!!!🇺🇸🤘🏻

#16 ·
Vanmorgen klaar, in totaal 21 zakken gras.... Dat was kut lol..

Heb een paar zakken Milo neergegooid!!!!!!

De afgelopen dagen op de proef gesteld!!! Het ging goed, maar had het een beetje moeilijk toen het gras hoog was. Waarschijnlijk mijn schuld, aangezien ik nieuw ben met kooimaaiers... Ik heb het John genoemd... Zoals in John McLane haha

#17 ·
Ik heb het teruggebracht tot 7/16 inch. Kan ik het maaien op 5/8 inch of moet ik hoger gaan? Bedankt (volgens de hoogtes vermeld in de McLane-handleiding)

#24 ·
Ziet er niet uit als veel, maar een deel ervan wordt eigenlijk hoog!! Ga het vandaag voor het eerst maaien sinds de scalp om alleen het spul te trimmen dat is opgestegen en de rest te laten inhalen... (Ook kan ik het niet uitstaan om niet te maaien haha). Kan niet wachten om te zien hoe het er volgend weekend uitziet!!!