Lawn Care Forum banner

Zinger's 2020 Gazonjournaal

3.4K views 9 replies 3 participants last post by  zinger565  
#1 ·
Eind vorige zomer verhuisden we van Iowa terug "naar huis" naar Wisconsin, in de buurt van Milwaukee. Vanwege verhuisproblemen (shit werd gestolen) en werkeisen kreeg ik lang niet genoeg tijd om aan de nieuwe tuin te werken voordat de winter begon. Het enige wat ik deed was een snelle toepassing van "herfst-winterbemesting" van een van de grote bouwmarkten.

Het nieuwe gazon is veel, veel groter dan mijn vorige gazon in Iowa. Ik werk nu met bijna 10.000 sq.ft. versus mijn vorige 4.000 sq.ft. Ongeveer 8.000 van het nieuwe gazon is de achtertuin, met nog eens 2.000 in de achterkant van de landschapsarchitectuur. Het huis is gebouwd in de late jaren 70 en er staan een paar goed gevestigde bomen die een groot deel van de dag schaduw op de tuin werpen. Ik heb nog geen bodemtest voltooid (de pro plugger kwam net in het weekend binnen), maar ik kan zien dat de structuur totaal anders is dan wat ik in Iowa had. SE WI wordt gekenmerkt door veel en veel klei, wat een nieuwe uitdaging voor me is.

Huidig ​​plan voor 2020:
  • Voed het gazon met een lepel
  • Bestrijd onkruid dat verschijnt
  • Bepaal mijn irrigatiestrategie
  • Doorzaaien in de herfst

Ik ben van plan om door te zaaien met Hogan's Par 5-mix, wat me een gezonde mix van schaduwtolerante variëteiten met wat KBG zou moeten geven. Ik heb ook gespeeld met het idee om wat Mazama KBG van SuperSeedStore te mengen. De testplot @ryanknorr heeft er echt goed uitgezien en het is schaduwtolerant.

Hoofddeel van de achtertuin (genomen om 6 uur):

Lege plek met klei (er zijn er een paar van):

Kleine zijtuin met veel schaduw en wat twijfelachtige grond, deze krijgt binnenkort een klaver doorzaai:

Een klomp klei die ik heb opgetild tijdens het planten van frambozen (het is erg hard na de regen van vorige week):

#2 ·
Na het bekijken van de gazondagboeken van een paar anderen, vind ik het idee leuk om niet alleen een nieuw bericht toe te voegen met dingen, maar ook een bericht in de buurt van het begin bij te werken met alles wat er is gebeurd.

April:
  • 12e 24-0-3 Menard's "Forever Green" Crabgrass Pre-Em neergelegd

Mei:
  • 3e Legde een zak van 36 pond Milo (5-2-0) neer voor 0,19 lbN/k; onkruid gespoten
  • 15e Legde 25 pond Chick'n'Poo (2-4-3) neer voor 0,05 lbN/k; N-Ext GreeNeEfFect (7-0-0) achterin gespoten voor 0,04 lbN/k; onkruid gespoten

#4 ·
Heb de pro-plugger vanavond uitgeprobeerd. Verdomme, wat is dit ding geweldig en gemakkelijk te gebruiken. Heb wat "gezond" gras verplaatst naar een paar probleemgebieden om te zien of ik de aanwezige KBG wat kan laten verspreiden.

Plugger wijst naar de transplantatie.

Gelukkig hebben we een stuk gras verstopt tussen een hek en wat seringen. Het gras groeit daar vrij goed, dus het kan de donorplek worden voor de rest van de tuin. Het is niet zichtbaar vanaf het terras, noch is het echt bruikbare ruimte, dus geen zorgen over stress of kale plekken daar.

#5 ·
Doe iets meer dan de zakhoeveelheid Milorganite in de voortuin voor 1,15 lb N/M. De achtertuin krijgt iets anders.

Het kleine zijgedeelte waar klaver is geplant, is begonnen met ontkiemen. Het is 4 dagen sinds het zaaien, dus ik ben tot nu toe tevreden met mijn proces.

Het plan voor de achtertuin is een mix van synthetische en organische meststoffen tegen lage percentages om lepelvoeding te simuleren. Ik ben echter een beetje bang om te verbranden.

#9 ·
Eerst met klaver. Ik wilde iets met een snelle kiemtijd, schaduwtolerantie, en dat de grond zou helpen verbeteren. Na wat gelezen te hebben, lijkt het erop dat het zonder doorzaaien in 2-3 jaar afsterft. Perfect voor dit kleine stuk gazon en dit "revalidatie"-project.

Maak je geen zorgen, ik ga nog steeds volledig onkruidbestrijding doen in de rest van de tuin.

#10 ·
De klaver groeit geweldig. Ik heb het nog niet gemaaid, dus het bestaande gras is een beetje lang, maar veel van de kale plekken zijn bedekt door klaver. In het bredere beeld kun je zien hoe klein dit gebied is.

Koude temperaturen vandaag en dit weekend zullen de groei waarschijnlijk stagneren. Prima voor het gras, want werk en weer hebben me van het maaien afgehouden en het wordt hoog.