Lawn Care Forum banner

Gele gazon aanhoudende problemen

1.9K views 23 replies 10 participants last post by  2L8  
#1 ·
Hallo mensen;
Sorry op voorhand voor een lange post
Ik woon in het noordoosten (MA) en mijn gazon is ongeveer 6 jaar oud (ik heb graszoden in de voortuin gelegd) en ik heb een paar problemen en ik hoop dat iemand me hier een goed voorstel kan doen
Eerste probleem:
* De afgelopen 3-4 jaar is het altijd geel geweest, zoals te zien is op de foto's (het gazon van al mijn buren is zelfs nu in het vroege voorjaar groen)
Ik heb alles geprobeerd, inclusief twee keer verticuteren vorig jaar, maar het wordt nog steeds geel zoals je kunt zien.
Elk jaar wordt het een beetje groen tegen het einde van het seizoen.. Ik weet niet zeker waarom? Is mijn toplaag te dun? Laatst heb ik gecontroleerd dat het ongeveer 4 inch diep is
Wat zou de beste oplossing hiervoor zijn? Ik heb 2 ideeën:
1. Verticuteren het gazon opnieuw, dan doorzaaien en water geven OF
2. Verticuteren het gazon, dan een dunne laag toplaag over het hele gazon aanbrengen, dan doorzaaien en water geven (zo ja, wat voor soort toplaag kan het beste worden gebruikt?) OF
3. Het hele gazon vernietigen en veel toplaag "zoals 2 inch" toevoegen en gewone zaden/vloeibaar gras gebruiken om overal te zaaien en water te geven?

Tweede probleem:
Mijn achtertuin lijkt een paar centimeter te zijn gezakt.. Wat zou de beste oplossing zijn om het te verhogen en groen te houden?

Attachments

#2 ·
Heeft u irrigatie?

Het lijkt erop dat het voor mij nog wakker wordt. Je kunt groen zien op je laatste foto rond de rotsen en kale grond, die naar ik aanneem warmer worden dan het gazon. Misschien heb je een warm seizoen gazon en geen koel seizoen?

We hebben hier in centraal NJ de afgelopen week of zo net groen gekregen. Nog steeds koel 's nachts. De bodemtemperatuur van 5 dagen is 56*F

#10 ·
Heeft u irrigatie?

Het lijkt erop dat het voor mij nog wakker wordt. Je kunt groen zien op je laatste foto rond de rotsen en kale grond, waarvan ik me voorstel dat die warmer wordt dan het gazon. Misschien heb je een warm seizoen gazon en geen koel seizoen?

We hebben hier in centraal NJ de afgelopen week of zo net groen gekregen. Nog steeds koel 's nachts. De bodemtemperatuur van 5 dagen is 56*F
"We hebben hier in centraal NJ de afgelopen week of zo net groen gekregen. Nog steeds koel 's nachts. De bodemtemperatuur van 5 dagen is 56*F "
Waar haal je je gegevens over de bodemtemperatuur vandaan? Ik heb erover nagedacht om een ​​bodemthermometer te kopen, maar als ik deze van een betrouwbare bron kan krijgen, zou ik dat liever doen.

#5 ·
Dank jullie wel allemaal. Hier zijn de antwoorden:
Ik heb veel kunstmest gebruikt en dit jaar heb ik een bedrijf ingehuurd om de 6 behandelingen uit te voeren. Ik heb irrigatie. Ik weet zeker dat ik een probleem heb, want geen van mijn buren heeft water aangezet en hun gazon is al groen.
Ik weet eerlijk gezegd niet zeker wat voor soort gras ik heb. Ik heb vorig jaar ook een gazontest gedaan en hier zijn de resultaten.

Attachments

#6 · (Edited)
Ik weet zeker dat ik een probleem heb, want geen van mijn buren heeft water aangezet en hun gazon is al groen
Ik denk dat er veel mogelijke redenen hiervoor zijn, maar het zou kunnen dat je gewoon een ander type gras hebt dan je voorburen. Ziet het ernaar uit dat de buren aan dezelfde kant van de straat als jij hetzelfde hebben? Is hun voortuin op het zuiden gericht? (Warmer, meer licht)

Ik heb hier iets soortgelijks in die zin dat ik er een paar jaar altijd super laat bij ben om groen te worden. Al mijn buren zijn al groen en zorgen er niet eens voor. Maar aan het einde van het seizoen en bij het ingaan van de winter heb ik het mooiste gazon. Het irriteert me een beetje, maar ik heb het gevoel dat het komt omdat ik een Tall Fescue-gras heb dat ik heb gerenoveerd en zij waarschijnlijk KBG en tonnen onkruid en ongewenste grassoorten hebben.

#8 · (Edited)
Bedankt.. maar ik zie ook een paar buren aan mijn eigen kant met groener gazon..

Wat zou op dit moment het beste actieplan voor mij zijn? Ik wil dat het groen wordt
Je moet identificeren wat je grassoort is voordat iemand commentaar kan geven.

Als het zoysia is, zou die kleur normaal zijn totdat het meer opwarmt.

Vroeg groen worden hangt meestal samen met het grassoort en de bodemtemperatuur. Kan het een kickstart geven met een dosis stikstof zodra het wakker wordt om het te helpen.

Irrigatie zou mijn nummer 1 zijn. Dan bemesting met wat Monoammoniumfosfaat voor het jaar zou je fosforgehalte verhogen en zou geen kwaad kunnen, ook al is je gras al gevestigd. Een routine met stikstofmeststof wekelijks of tweewekelijks zou een must zijn, waarschijnlijk met ureum omdat je pH goed is. Een zak van 50 pond Kaliumsulfaat verspreid over het jaar om je kaliumgehalte te verhogen als je wilt uitgeven. Niets te kritisch daar, aangezien je bodemtest er redelijk uitziet, behalve het routinematig aanbrengen van stikstof.

#9 ·
Zoals opgemerkt, hangt de vroege groene kleur af van het grassoort en de variëteit, de temperaturen en de hoeveelheid zonlicht. Ik ben niet in Noord-NJ en mijn rogge (die het grootste deel van de dag goed licht krijgt) begint net te groeien. Mijn zwenkgras (zowel in het goede licht als in de halfschaduw) is pas de afgelopen week groen geworden. Je zit een goede week noordelijker in breedtegraad. En als je een langzaam groen wordend gras hebt, zou dat veel verklaren. Water is in het voorjaar eigenlijk niet zo cruciaal voor het groen worden, ervan uitgaande dat er in ieder geval een beetje vocht in de grond zit (wat er na de winter zou moeten zijn). De buren aan jouw kant van de straat hebben een vergelijkbare kleur, dus niet verrassend. Je bodemtest is een beetje laag op dingen, maar niets kritisch dat 'dood gras' zegt.

Je hebt maar een klein beetje PtNC nodig.

#11 ·
Bedankt jongens… Jullie weten veel meer dan ik.. Ik ben van plan om dit weekend een ronde te gaan verticuteren om dood gras te verwijderen (laat het me alsjeblieft weten als ik dat niet zou moeten doen). Is het schadelijk als ik een dunne laag aarde toevoeg en dan opnieuw inzaai?

#13 ·
Bedankt jongens…. Jullie weten veel meer dan ik.. Ik ben van plan om dit weekend een ronde te gaan verticuteren om dood gras te verwijderen (laat het me alsjeblieft weten als ik het niet moet doen).
Is het schadelijk als ik een dunne laag aarde toevoeg en dan opnieuw inzaai?
De lente is niet de tijd om opnieuw in te zaaien, je hebt daar genoeg gras.

Je moet er alleen achter komen wat voor soort gras het is voordat je er te veel tijd en geld in steekt.

Ik heb een huis in de Catskills en ze lopen altijd een maand achter in de lente en een maand sneller in de herfst in vergelijking met mijn huis hier in New Jersey. Op dit moment is alles meestal groen in NJ, de bomen lopen uit en bloeien. In de Catskills ziet alles eruit als je gazon.

Wat betreft verticuteren, ik zou dat pas doen als het wakker wordt.

#15 ·
Bedankt.. Vorig jaar moest ik twee keer verticuteren nadat het bedrijf dat ik had ingehuurd voor de behandeling kwam en zei dat ik moest verticuteren omdat ze geen product konden toevoegen voordat ik verticuteerde, dus dat moest ik doen en tegen het einde van het jaar werd het groen, maar niet supergroen, maar het werd groener dan dat.

#19 · (Edited)
Hier is mijn foto van vorig jaar, eerste week van augustus
Ook, wat is het beste product om kalium te verhogen?
Ik ben geen man van het koele seizoen, maar ik kan je vertellen dat voeding waarschijnlijk niet je probleem is. Stop met het verspreiden van al dat kalium en fosfor. Het aanbrengen van meer dan 1 lb per 1.000 vierkante voet kalium in een jaar kan zelfs een nadelig effect hebben op de gezondheid van het gazon. Bodemtests, zelfs Mehlich III (de beste), meten kalium in de bodem toch al niet nauwkeurig. Breng gewoon voldoende stikstof aan voor uw gazontype. Gebruik een app zoals plantnet om uw gazon te identificeren. Als je meer wilt weten over gazonbeheer en waarom bodemvoeding overschat wordt, bekijk dan turf epistemology op Youtube. Travis Shaddox heeft talloze video's waarin hij onderzoekspapers behandelt over onderwerpen als kalium, fosfor, het voeden van de bodem, humuszuren, enz. Temperatuur, water en zonlicht hebben veel meer impact op uw gazon dan bodemvoeding.

#24 ·
Ik heb foto's van mijn gras gemaakt en Google zegt dat het voornamelijk Dallisgras is (zie de foto's)
Google liegt!

Te oordelen naar de foto's, is het waarschijnlijker KBG en TTTF of misschien PRG (mogelijk ook warm seizoen grassen die ik niet zo goed ken).

Details zijn belangrijk om dit te verifiëren:

1. Gras met dubbele groef in het midden:
KBG: Onderkanten van bladeren licht glanzendZeer korte ligula, geen haren, wortelstokken

2. Gras met veel longitudinale aderen:
TTTF: Onderkanten van bladeren licht glanzend, bijna plat, korte haren op bladoren, bladvernatie gerold

PRG: Onderkanten van bladeren gekield, zeer glanzend, bladvernatie gevouwen
beide: zeer korte ligules, bladoren (niet altijd duidelijk herkenbaar), poltype