Lawn Care Forum banner

Zal KBG over raaigras heen groeien?

3.5K views 7 replies 5 participants last post by  Babameca  
#1 ·
Hallo mensen,

Ik vroeg me af of/wanneer ik mijn roggegrasveld opnieuw inzaai met KBG (Bewitched, Midnight of Mazama), of de KBG uiteindelijk het roggegras zal overgroeien en het gazon zal domineren.
Of moet ik een agressievere variëteit van *** gebruiken?

Ik kijk uit naar de suggesties en ervaringen van leden die dit hebben gedaan.

#2 ·
Nee. U zult een niet-selectief herbicide moeten gebruiken om de bestaande PRG te doden. U kunt ook doorzaaien met KBG en dan een jaar later de PRG wegspuiten.

TheDutchman said:
Hoi mensen,

Ik vroeg me af of/wanneer ik mijn roggegras gazon doorzaai met KBG (Bewitched, Midnight of Mazama) het KBG uiteindelijk het roggegras zal overgroeien en het gazon zal domineren.
Of moet ik een meer agressieve variëteit van *** gebruiken?

#4 ·
TheDutchman said:
Hoi mensen,

Ik vroeg me af of/wanneer ik mijn roggegras gazon met KBG (Bewitched, Midnight of Mazama) opnieuw inzaai, zal de KBG uiteindelijk het roggegras overgroeien en het gazon domineren.

Is het je doel om een 100% kbg-tuin te hebben?

#5 ·
jha4aamu said:
TheDutchman said:
Hoi mensen,

Ik vroeg me af of/wanneer ik mijn roggegrasveld met KBG (Bewitched, Midnight of Mazama) opnieuw inzaai, de KBG uiteindelijk het roggegras zal overgroeien en het gazon zal domineren.

is het je doel om een 100% kbg-gazon te hebben?
Ja, dat is het doel. Ik denk dat het eerst een mix moet zijn, zodat ik kan zien welke variëteiten het hier goed doen. Met die kennis zal ik een monostand proberen.

#8 ·
TheDutchman said:
Hoi mensen,

Ik vroeg me af of/wanneer ik mijn roggegras gazon met KBG (Bewitched, Midnight of Mazama) opnieuw inzaai, of de KBG uiteindelijk het roggegras zal overgroeien en het gazon zal domineren.

In mijn ervaring zaai je KBG opnieuw in met PRG, niet andersom. De cultivars (minstens twee) die je noemde zijn laag groeiende KBG. Ik probeer me net voor te stellen hoe je een venster van 4 weken hebt voor de nieuwe zaden om te concurreren om de zon met PRG op zijn plaats...