Lawn Care Forum banner

Welke maaier moet ik kopen? 2010 Toro Flex 18, 2017 JD 180 e-cut, 2010 JD 180SL

8.5K views 25 replies 13 participants last post by  jayhawk  
#1 ·
Ik probeer te beslissen tussen de volgende 3 maaiers die ik zou moeten kopen:

1. 2010 Toro Flex 18 met 66 uur - $2.500 (inclusief wielen, opvanger)

2. 2017 John Deere 180 e-cut met 1305 uur $2.000 (geen wielen, inclusief grasopvanger & verticuteermachine)

3. 2010 John Deere 180SL met onbekend aantal uren - $1.800 (geen wielen of opvanger)

Ik heb een gazon van 2.500 vierkante meter dat is opgedeeld door bloembedden, trottoirs, vlonders, oprit en zwembad. Wendbaarheid is een prioriteit.

Ik heb ook een zeer kleine garage, dus ik heb indien mogelijk een kleine maaier nodig.

Ik wil de flexibiliteit hebben om een verscheidenheid aan HOC's te onderhouden. Ik weet niet welke maaier me die optie geeft. Ik zou in staat willen zijn om indien mogelijk tot 1,25 HOC te gaan. Hoewel ik van plan ben om een HOC van iets minder dan 1" te onderhouden.

Mijn onopgevoede gedachten:

1. JD 180sl - de oudste met de meeste uren, maar het gemakkelijkst te manoeuvreren en het goedkoopst. Ik denk dat ik een rol van 3" kan kopen om een hogere HOC te krijgen. Het heeft de kleinste voetafdruk en past dus beter in de garage

2. Toro Flex 10 - Duurste, zeer nette staat met slechts 66 uur, maar toch 11 jaar oud. Ik ben bang dat ik misschien niet over 1" HOC kan gaan. Grotere voetafdruk dan SL

3. JD 180 e-cut - nieuwste maaier. De kooimaaier heeft achteruit, dus ik kan veel gemakkelijker achteruit snijden. Grotere voetafdruk dan SL. Ik denk dat ik een 1,25" HOC kan krijgen met een rol van 3".

Mijn perceptie is dat Toro John Deere zou kunnen overtreffen als een betere maaier.

Dit is mijn eerste aangedreven kooimaaier. Ik gebruik momenteel een Fiskars.

Bedankt bij voorbaat voor uw input.

#2 ·
Ik raad ten zeerste aan om maximaal 1" te gaan met die maaiers. De flex 18 is het minst ideaal omdat hij wordt geleverd met een 14-bladige haspel, die ideaal is voor extreem lage sneden. Je krijgt een schokkerig effect van gemiste grassprieten bij 0,75"+ met die haspel. Ik weet niet zeker of er een HOC-snede is, maar dat zijn extra kosten om ook te overwegen.

Ik zou voor de SL gaan, omdat deze volledig mechanisch is en gemakkelijker te onderhouden/repareren is. De Ecut is een goede tweede omdat het prijsverschil niet groot is.

#4 ·
Voor 2.500 sq/ft zijn die maaiers overdreven. Vooral als die oppervlakte wordt onderbroken door bloembakken en dergelijke. Ik zou je ten zeerste aanraden om voor een TruCut te gaan. Deze is oneindig wendbaarder en gewoon makkelijker te gebruiken. Iedereen is verliefd op greensmowers, maar het feit is dit: ze zijn gebouwd voor commercieel gebruik en zijn erg zwaar, snel en hebben veel meer ruimte nodig om te maaien dan de meeste mensen hebben. Je kunt het doen, zeker, maar zoiets als een TruCut of aan de duurdere kant, en een Allett Kensington zou een veel betere optie zijn.

#5 ·
Bombers said:
Ik raad ten zeerste aan om maximaal 1" te gaan met die maaiers. De flex 18 is het minst ideaal omdat hij wordt geleverd met een 14-bladige haspel, wat ideaal is voor extreem laag maaien. Je krijgt een schokkerig effect van gemiste grassprieten bij 0,75"+ met die haspel. Ik weet niet zeker of er een HOC-snede is, maar dat zijn ook extra kosten om te overwegen.

Ik zou voor de SL gaan, omdat deze volledig mechanisch is en gemakkelijker te onderhouden/repareren. De Ecut is een goede tweede omdat het prijsverschil niet groot is.
Bedankt voor de input. De Flex 18 die ik bekijk, heeft een haspel met 11 bladen, maar je punt is goed. Voor zover ik weet, geven de Flex-modellen me de minste speling om de HOC aan te passen. Als gevolg daarvan ga ik nu kijken naar de Toro Greensmaster 800 versus de JD 180SL en JD 180e-cut.

#6 ·
TheCutShop said:
Elektrische sunjoe zou wel eens precies goed kunnen zijn
Ik zoek iets robuuster dan de sunjoe. Ik heb de SunJoe overwogen, maar als ik een elektrische maaier ga kopen, denk ik dat ik de Allet Liberty of de Swardman Electra zou nemen.

Ik vond de Allet erg mooi, maar ik kan niemand van de verkoop laten terugbellen. Als ze me niet bellen voor een verkoop, ben ik er vrij zeker van dat ze me na de verkoop niet terugbellen.

#7 ·
potatochip said:
Voor 2.500 sq/ft zijn die maaiers overkill. Zeker als die oppervlakte is opgedeeld door bloembedden en dergelijke. Ik zou je ten zeerste aanraden om voor een TruCut te gaan. Deze is oneindig veel wendbaarder en gewoon makkelijker te gebruiken. Iedereen is verliefd op greensmowers, maar het feit is dit: ze zijn gebouwd voor commercieel gebruik en zijn erg zwaar, snel en hebben veel meer ruimte nodig om te maaien dan de meeste mensen hebben. Je kunt het doen, zeker, maar zoiets als een TruCut of aan de duurdere kant, en een Allett Kensington zou een veel betere optie zijn.
Bedankt voor je feedback.

Ik was aan het kijken naar de TruCut, McLane en Allett. Elke keer als ik er naar vroeg, leek iedereen aan te bevelen dat ik een Toro of JD moest nemen. Ze zeiden dat de meeste mensen die er een kopen, uiteindelijk wensten dat ze een van de commerciële maaiers hadden gekocht.

Ik had ook moeite om mensen te vinden om ze in Houston te onderhouden (wat gek lijkt).

Ik vond de Allett erg leuk, maar ik heb Allett 3 keer gebeld om de gas- versus elektrische opties te bespreken, maar niemand heeft me ooit teruggebeld. Slechte service voor de verkoop betekent slechtere service na de verkoop.

Misschien moet ik het overwegen om naar deze maaiers te kijken. Zeker als ze wendbaarder zijn en gemakkelijker de HOC in te stellen zijn. Bezit je een Tru Cut? Zo ja, waarom heb je de Tru Cut boven de McLane gekozen?

#8 ·
Mgonzales100 said:
potatochip said:
Voor 2.500 sq/ft zijn die maaiers overdreven. Zeker als die oppervlakte is opgedeeld door bloembedden en dergelijke. Ik zou je ten zeerste aanraden om voor een TruCut te gaan. Deze zal oneindig veel wendbaarder zijn en gewoon gemakkelijker te gebruiken. Iedereen is verliefd op greensmowers, maar het feit is: ze zijn gebouwd voor commercieel gebruik en zijn erg zwaar, snel en hebben veel meer ruimte nodig om te maaien dan de meeste mensen hebben. Je kunt het doen, zeker, maar zoiets als een TruCut of aan de duurdere kant, en een Allett Kensington zou een veel betere optie zijn.

Ik was aan het kijken naar de TruCut, McLane en Allett. Elke keer als ik er naar vroeg, leek iedereen aan te bevelen dat ik een Toro of JD moest kopen. Ze zeiden dat de meeste mensen die er een kopen, uiteindelijk wensten dat ze een van de maaiers van commerciële kwaliteit hadden gekocht.

Ik had ook moeite om mensen te vinden om ze in Houston te onderhouden (wat gek lijkt).

Ik vond de Allett erg leuk, maar ik heb Allett 3 keer gebeld om de gas- versus elektrische opties te bespreken, maar niemand heeft me ooit teruggebeld. Slechte service voor de verkoop betekent slechtere service na de verkoop.

Misschien moet ik het opnieuw overwegen om naar deze maaiers te kijken. Zeker als ze wendbaarder en gemakkelijker in te stellen zijn. Bezit je een Tru Cut? Zo ja, waarom heb je de Tru Cut boven de McLane gekozen?
Ik heb in het verleden zowel een TruCut als een McLane gehad, evenals een Cal Trimmer. Het aanpassen van de maaihoogte was gemakkelijker op de Trimmer dan op de andere 2. McLane, indien correct afgesteld, gaf een behoorlijk goede snede, maar het was erg priegelig en ik kon het nooit helemaal goed krijgen.

TruCut of Trimmer zijn beide geweldige opties, ik beloof je dat het kopen van een greensmower niet de juiste keuze is. Je zult hem uiteindelijk verkopen en gefrustreerd zijn. De ultieme keuze is Allett. Ze zijn zo gemakkelijk om de maaihoogte aan te passen, zijn zeer goed gebouwd (ze maken al langer kwaliteitsmaaiers dan zowel JD als Toro) en gemakkelijk te bedienen. Bestel gewoon een Kensington op benzine en het is goed.

Ik weet niet zeker waarom je het moeilijk hebt om daar iemand te bereiken. Roland is geweldig geweest om mee samen te werken in de paar jaar dat ik de mijne heb gehad.

#10 ·
Ja, ik zal hem zijn info sturen.

Ik heb geen mening over elektrisch versus gas. Ik heb een gas Kensington en die is ongelooflijk geweest, dus het is moeilijk om iets anders dan dat aan te bevelen. Ik weet dat er mensen zijn die ook tevreden zijn met hun Liberty's. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik de benzinemotor nemen. Ik weet dat het niet veel helpt, sorry.

#11 ·
potatochip said:
Ja, ik zal je zijn info sturen.

Ik heb geen mening over elektrisch versus gas. Ik heb een gas Kensington en die is ongelooflijk geweest, dus het is moeilijk om iets anders dan dat aan te bevelen. Ik weet dat er mensen zijn die ook tevreden zijn met hun Liberty's. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik de benzinemotor nemen. Ik weet dat dat niet veel helpt, sorry.
Heb je de 17b of 17h en heb je alleen de 6 bladen of heb je een upgrade naar de 10 bladen?

#12 ·
potatochip said:
TruCut of Trimmer zijn beide geweldige opties, ik beloof je dat het kopen van een grasmaaier niet de juiste keuze is. Je zult hem uiteindelijk verkopen en gefrustreerd zijn.
Er zijn veel gelukkige mensen op TLF met grasmaaiers die ooit een kooimaaier voor residentieel gebruik bezaten (Allet, Swardman, Cal-Trimmer, Trucut & McLane). Sommige mensen gaan terug naar een kooimaaier voor residentieel gebruik en sommigen stoppen helemaal met laag maaien.

@Mgonzales100 Persoonlijk zou ik geen van de drie maaieropties kopen. Ze zijn veel te duur voor 18" maaiers. De wederverkoopmarkt voor deze maat maaier is erg klein. Ik zou je aanraden om een JD 220SL, JD 220E of Toro GM1000 te kopen van een van de aankomende veilingen van gazons. Als je besluit om hem te verkopen, zul je volgend voorjaar hoogstwaarschijnlijk geld verdienen.

FWIW...Ik gebruik een 22" grasmaaier op een gazon dat half zo groot is als dat van jou.

#13 ·
potatochip said:
Mgonzales100 said:
potatochip said:
Voor 2.500 sq/ft zijn die maaiers overdreven. Zeker als die oppervlakte wordt opgedeeld door bloembedden en dergelijke. Ik zou je ten zeerste aanraden om voor een TruCut te gaan. Deze is oneindig wendbaarder en gewoon makkelijker in gebruik. Iedereen is verliefd op greensmowers, maar het feit is: ze zijn gebouwd voor commercieel gebruik en zijn erg zwaar, snel en hebben veel meer ruimte nodig om te maaien dan de meeste mensen hebben. Je kunt het doen, zeker, maar zoiets als een TruCut of aan de duurdere kant, en een Allett Kensington zou een veel betere optie zijn.

Ik was aan het kijken naar de TruCut, McLane en Allet. Elke keer als ik er naar vroeg, leek iedereen aan te bevelen dat ik een Toro of JD moest kopen. Ze zeiden dat de meeste mensen die er een kopen, uiteindelijk zouden willen dat ze een van de maaiers van commerciële kwaliteit hadden gekocht.

Ik vond de Allet erg leuk, maar ik heb Allet 3 keer gebeld om de gas- versus elektrische opties te bespreken, maar niemand heeft me ooit teruggebeld. Slechte service voor de verkoop betekent slechtere service na de verkoop.

Misschien moet ik het opnieuw overwegen om naar deze maaiers te kijken. Zeker als ze wendbaarder en gemakkelijker in te stellen zijn. Bezit je een Tru Cut? Zo ja, waarom heb je de Tru Cut boven de McLane gekozen?
Ik heb in het verleden zowel een TruCut als een McLane gehad, evenals een Cal Trimmer. Het aanpassen van de maaihoogte was gemakkelijker op de Trimmer dan op de andere 2. McLane, bij correcte afstelling, gaf een behoorlijk goede snede, maar het was erg priegelig en ik kon het nooit goed krijgen.

TruCut of Trimmer zijn beide geweldige opties, ik beloof je dat het kopen van een greensmower niet de juiste keuze is. Je zult hem uiteindelijk verkopen en gefrustreerd zijn. De ultieme keuze is Allett. Ze zijn zo gemakkelijk om de maaihoogte aan te passen, zijn zeer goed gebouwd (ze maken al langer kwaliteitsmaaiers dan zowel JD als Toro) en gemakkelijk te bedienen. Bestel gewoon een benzine-aangedreven Kensington en noem het goed.

Ik weet niet zeker waarom je moeite hebt om daar iemand te bereiken. Roland is geweldig geweest om mee samen te werken in de paar jaar dat ik de mijne heb.
Ik ben het 100% oneens met de algemene opmerking dat een greensmower een betreurenswaardige aankoop is. Ik heb een 180c, 220sl, 260sl en een 220e gehad en ik ben met elk tevreden geweest. Er is een leercurve, net als bij elk ander nieuw stuk apparatuur, maar niets dat mensen zou moeten ontmoedigen om er een te kopen. Ik heb ook consequent op 1"+ gesneden zonder problemen.

#14 ·
Betucker3 said:
potatochip said:
Ja, ik zal je zijn info sturen.

Ik heb geen mening over elektrisch vs. gas. Ik heb een gas Kensington en het is ongelooflijk geweest, dus het is moeilijk om iets anders dan dat aan te bevelen. Ik weet dat er mensen zijn die ook tevreden zijn met hun Liberty's. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik de benzinemotor nemen. Ik weet dat het niet veel helpt, sorry.
Heb je de 17b of 17h en heb je alleen de 6-blads of heb je geĂĽpgraded naar de 10-blads?
Ik heb de 20b en gebruik zowel de 6- als de 10-blads haspel

#15 ·
Ik ben het 100% oneens met de algemene opmerking dat een greensmower een betreurenswaardige aankoop is. Ik heb een 180c, 220sl, 260sl en een 220e gehad en ben met elk tevreden geweest. Er is een leercurve, net als bij elk ander nieuw stuk gereedschap, maar niets dat mensen zou moeten ontmoedigen om er een te kopen. Ik heb ook consequent op 1"+ gesneden zonder problemen.

Paarden voor cursussen. Ik heb 2 greensmowers en gebruik ze graag. Ze geven een geweldige snede. Ik heb ook een Allett-maaier. Greensmowers zijn veel zwaarder en aanzienlijk moeilijker te manoeuvreren en ik zou willen betogen dat mijn Allett een betere snede geeft. Het heeft ook veel gebruiksvriendelijke functies. Gereedschapsvrije maaihoogteverstelling (duurt 2 seconden), gesplitste trommelrol voor gemakkelijk draaien, stevige grasopvangbak, maaien is onafhankelijk van de aandrijftrommel (je kunt maaien zonder dat de trommel is ingeschakeld), enz.

Greensmowers zijn niet ontworpen voor het maaien van kleine oppervlakken met moeilijk te navigeren gazonsecties. Kun je ze gebruiken en succesvol zijn? Ja. Dat ben ik en mijn gazon ziet er geweldig uit. Ik heb ook veel gazon te maaien met heel weinig obstakels om omheen te navigeren.

Nogmaals, je KUNT een greensmower krijgen en een geweldig gazon hebben. Het is mijn persoonlijke mening dat de meeste mensen die minder dan 0,25 hectare grond hebben, veel beter af zijn met iets minder zwaars. Er is een verhaal dat je een greensmower NODIG hebt om een mooi, laag, gestreept gazon te krijgen en ik ben hier om je te vertellen dat dat gewoon niet waar is.

#16 ·
Ik maai mijn 2000 sqft verdeeld over 3 gazons. Is het overdreven, waarschijnlijk wel, maar ik ben dol op het feit dat het ding elke keer start en een heel mooie snede geeft. Laten we eerlijk zijn, mensen die niet geĂŻnteresseerd zijn in een greensmower voor hun persoonlijke huis, vallen al buiten de algemene opmerkingen over dingen. Van die opties zou ik degene kiezen die een verticuteerhulpstuk bevat. Als je een Mclane koopt, besteed dan het extra geld en neem er een met een Honda-motor. De Briggs and Stratton-motor bezorgde me de hel, toegegeven het was een oud model, maar dit was de belangrijkste reden dat ik overstapte naar de Toro GM1000 en het feit dat ik hem voor $350 in geweldige staat kreeg.

#20 ·
potatochip said:
Mgonzales100 said:
potatochip said:
Voor 2.500 sq/ft zijn die maaiers overdreven. Zeker als die oppervlakte wordt opgedeeld door bloembedden en dergelijke. Ik zou je ten zeerste aanraden om voor een TruCut te gaan. Dit zal oneindig veel wendbaarder zijn en gewoon gemakkelijker te gebruiken. Iedereen is verliefd op greensmowers, maar de feiten zijn: ze zijn gebouwd voor commercieel gebruik en zijn erg zwaar, snel en hebben veel meer ruimte nodig om te maaien dan de meeste mensen hebben. Je kunt het doen, zeker, maar zoiets als een TruCut of aan de duurdere kant, en een Allett Kensington zou een veel betere optie zijn.

Ik was aan het kijken naar de TruCut, McLane en Allet. Elke keer als ik er naar vroeg, leek iedereen aan te bevelen dat ik een Toro of JD moest kopen. Ze zeiden dat de meeste mensen die er een kopen, uiteindelijk wensten dat ze een van de maaiers van commerciële kwaliteit hadden gekocht.

Ik vond de Allet erg leuk, maar ik heb Allet 3 keer gebeld om de gas- versus elektrische opties te bespreken, maar niemand heeft me ooit teruggebeld. Slechte service voor de verkoop betekent slechtere service na de verkoop.

Misschien moet ik het opnieuw overwegen om naar deze maaiers te kijken. Zeker als ze wendbaarder en gemakkelijker in te stellen zijn. Bezit je een Tru Cut? Zo ja, waarom heb je dan de Tru Cut boven de McLane gekozen?
Ik heb in het verleden zowel een TruCut als een McLane gehad, evenals een Cal Trimmer. Het aanpassen van de maaihoogte was gemakkelijker op de Trimmer dan op de andere 2. McLane, bij correcte afstelling, gaf een behoorlijk goede snede, maar het was erg priegelig en ik kon het nooit helemaal goed krijgen.

TruCut of Trimmer zijn beide geweldige opties, ik beloof je dat het kopen van een greensmower niet de juiste keuze is. Je zult hem uiteindelijk verkopen en gefrustreerd zijn. De ultieme keuze is Allett. Ze zijn zo gemakkelijk om de maaihoogte aan te passen, zijn zeer goed gebouwd (ze maken al langer kwaliteitsmaaiers dan zowel JD als Toro) en gemakkelijk te bedienen. Bestel gewoon een Kensington op benzine en klaar is Kees.

Ik weet niet zeker waarom je het moeilijk hebt om daar iemand te bereiken. Roland is geweldig geweest om mee samen te werken in de paar jaar dat ik de mijne heb.
Ik heb gisteren met Roland gesproken. Ze hadden wat technische problemen. Hij was erg informatief. Ik ga waarschijnlijk een Allett bestellen.

#22 ·
Mgonzales100 said:
potatochip said:
Mgonzales100 said:

Ik keek naar de TruCut, McLane en Allet. Elke keer als ik er naar vroeg, leek iedereen aan te bevelen dat ik een Toro of JD moest kopen. Ze zeiden dat de meeste mensen die er een kopen, uiteindelijk wensten dat ze een van de maaiers van commerciële kwaliteit hadden gekocht.

Ik vond de Allet erg leuk, maar ik heb Allet 3 keer gebeld om de gas- versus elektrische opties te bespreken, maar niemand heeft me ooit teruggebeld. Slechte service vóór de verkoop betekent slechtere service na de verkoop.

Misschien moet ik overwegen om naar deze maaiers te kijken. Vooral als ze wendbaarder en gemakkelijker in te stellen zijn. Bezit je een Tru Cut? Zo ja, waarom heb je dan de Tru Cut boven de McLane gekozen?
Ik heb in het verleden zowel een TruCut als een McLane gehad, evenals een Cal Trimmer. Het aanpassen van de maaihoogte was gemakkelijker op de Trimmer dan op de andere 2. McLane, indien correct afgesteld, gaf een behoorlijk goede snede, maar het was erg priegelig en ik kon het nooit helemaal goed krijgen.

TruCut of Trimmer zijn beide geweldige opties, ik beloof je dat het krijgen van een greensmower niet de juiste keuze is. Uiteindelijk zult u het verkopen en gefrustreerd zijn. De ultieme keuze is Allett. Ze zijn zo gemakkelijk om de maaihoogte aan te passen, zijn zeer goed gebouwd (ze maken al langer kwaliteitsmaaiers dan zowel JD als Toro) en gemakkelijk te bedienen. Bestel gewoon een Kensington op benzine en het is goed.

Ik weet niet zeker waarom je het moeilijk hebt om daar iemand te bereiken. Roland is geweldig geweest om mee samen te werken in de paar jaar dat ik de mijne heb.
Ik heb gisteren met Roland gesproken. Ze hadden wat technische problemen. Hij was erg informatief. Ik ga waarschijnlijk een Allet bestellen.
Geweldig! Ik denk echt dat je het geweldig zult vinden. Ik zou ten zeerste aanraden om de verticutiecartridge te kopen, als dit binnen je budget valt. Dat is zo'n ongelooflijk hulpmiddel en zal een enorm verschil maken in je gazon.

#25 ·
Mgonzales100 said:
potatochip said:
Mgonzales100 said:

Ik keek naar de TruCut, McLane en Allet. Elke keer als ik er naar vroeg, leek iedereen aan te bevelen dat ik een Toro of JD moest kopen. Ze zeiden dat de meeste mensen die er een kopen, uiteindelijk wensten dat ze een van de commerciële grasmaaiers hadden gekocht.

Ik had ook moeite om mensen te vinden om ze in Houston te onderhouden (wat waanzinnig lijkt).

Ik vond de Allet erg leuk, maar ik heb Allet 3 keer gebeld om de gas- versus elektrische opties te bespreken, maar niemand heeft me ooit teruggebeld. Slechte service vóór de verkoop betekent slechtere service na de verkoop.

Misschien moet ik overwegen om naar deze maaiers te kijken. Vooral als ze wendbaarder zijn en gemakkelijker de HOC in te stellen. Bezit je een Tru Cut? Zo ja, waarom heb je dan de Tru Cut boven de McLane gekozen?
Ik heb in het verleden zowel een TruCut als een McLane gehad, evenals een Cal Trimmer. Het aanpassen van de maaihoogte was gemakkelijker op de Trimmer dan op de andere 2. McLane, bij correcte afstelling, gaf een behoorlijk goede snede, maar het was erg priegelig en ik kon het nooit helemaal goed krijgen.

TruCut of Trimmer zijn beide geweldige opties, ik beloof je dat het kopen van een greensmower niet de juiste keuze is. Uiteindelijk zult u hem verkopen en gefrustreerd zijn. De ultieme keuze is Allett. Ze zijn zo gemakkelijk om de maaihoogte aan te passen, zijn zeer goed gebouwd (ze maken al langer kwaliteitsmaaiers dan JD en Toro) en gemakkelijk te bedienen. Bestel gewoon een Kensington op benzine en het is goed.

Ik weet niet zeker waarom je het moeilijk hebt om daar iemand te bereiken. Roland is geweldig geweest in de paar jaar dat ik de mijne heb.
Ik heb gisteren met Roland gesproken. Ze hadden wat technische problemen. Hij was erg informatief. Ik ga waarschijnlijk een Allet bestellen.
Er is een dealer in AZ die volgens mij veel betere prijzen heeft dan wat Roland kan bieden. Ik heb van beiden offertes ontvangen en het verschil was aanzienlijk.

Stuur me een pm voor details als je geĂŻnteresseerd bent.