Lawn Care Forum banner

Wat te doen met verhoogde bloembedden?

1.9K views 1 reply 2 participants last post by  bernstem  
#1 ·
Eerder deze zomer heb ik twee lagen klinkers langs de rand van het gazon, rond de achterkant van het huis, verwijderd. Ik groef sleuven en vulde ze met strandkeien.

Kleine hoeveelheden regen zijn geen probleem. Maar ik ben een probleem tegengekomen waarbij de grond erodeerde en de kiezels bedekte. De sleuf was ongeveer 4" diep, net als de kiezels. Zou het werken om de sleuven nog eens 2-3" uit te graven en erwtengrind onder de strandkeien te leggen?

Ik kan de bloembak niet verlagen, want dan zou ik alles moeten uitgraven.

Is het mogelijk om zoiets te doen? De blokken zo te krijgen dat ze ongeveer gelijk liggen met de grond? Of de rand van de bloembak meer of schuin afsnijden en de genoemde klinkers in een hoek van 45° plaatsen om de bak te verstevigen?

#2 ·
Een levende rand zoals je op de eerste paar foto's ziet, vereist wat continu onderhoud. Meestal is het niet al te veel, maar de rand moet een paar keer per jaar opnieuw worden gedaan. De stenen zien er een korte tijd mooi uit en worden dan bedekt met vuil/mulch en worden een pijn om schoon te maken. Bestrating helpt bij het onderhoud, maar je zult nog steeds de rand moeten afwerken en vuil en mulch terug in de border moeten vegen.

Ik houd een levende rand die lager is dan het gazon. Ik moet elke 2-4 weken de rand afwerken en de rand elke 1-2 maanden opnieuw definiëren, omdat deze langzaam volloopt met vuil/mulch en begint te vermengen met het gazon.