Lawn Care Forum banner

Welk knaagdier beschadigt mijn tuin?

23K views 32 replies 6 participants last post by  e.herston  
#1 ·
De knaagdieren in mijn tuinen worden belachelijk. Vorig jaar kreeg ik gras in de achtertuin en het ging bijna allemaal dood door wat er in de tuin aan het tunnelen is. Dacht dat het mollen waren en probeerde ze te vangen. Het werkte niet. Toen zaad gezaaid, het gras groeide geweldig in de lente en nu is het bijna allemaal dood. Voorkant geëgaliseerd en zaad/tarwestro neergelegd. Veel nieuwe tunnels en gaten. Nu denk ik dat het geen mollen zijn vanwege het type gaten (niet vulkaanvormig). Weet iemand het? Mijn onderzoek zegt dat het grondeekhoorns of chipmunks kunnen zijn (misschien woelmuizen). Er zijn bovengrondse zichtbare looppaden die vrij breed zijn (woelmuizen zouden kleinere tunnels hebben, denk ik), veel gaten in de tuin, denk ik voor voedselopslag die niet zo ver onder de grond lijken te gaan en enkele ingangen/uitgangen zonder aarde. Nu zitten ze in de voortuin en zijkant. Iemand een mening over de schuldige zodat ik dit kan proberen te beheersen?? Misschien heb ik woelmuizen en chipmunks die tunnels graven en gaten maken? Grond eekhoorns? iets anders? Ik ben in de omgeving van Atlanta. Tunnels, tunnelgaten en ondiepe gaten in foto's.

#6 ·
robjak said:
Konnen woelmuizen zijn. Ik heb dit jaar 7 woelmuizen in de tuin van mijn buren gedood.

Ik heb de afgelopen jaren last gehad van eekhoorns die mijn tuin beschadigden, dus ik ben ze ook begonnen te vangen. Tot nu toe 21 gevangen. Je kunt ze net zo goed allemaal pakken.
Alles lijkt op woelmuizen, maar de looppaden zijn breder dan 2,5-5 cm - wat anders zou deze verhoogde looppaden veroorzaken? Of zouden ze breder kunnen zijn dan 5 cm voor woelmuizen? Ik denk dat eekhoorns de ondiepe gaten kunnen maken die ik heb geplaatst om voedsel op te slaan. Hoe krijg ik ze allemaal? Ik weet niet wat ik moet doen. Bedankt

#7 ·
robjak said:
geplaatst door Phids
https://naturalresources.extension.iastate.edu/files/page/images/holes_in_yard_graphic.jpg
Ik heb deze grafiek gezien/gebruikt en ben nog steeds onzeker. Ik zou denken aan woelmuizen, maar mijn looppaden zijn breder dan ze zouden moeten zijn voor woelmuizen. Dus ik dacht dat sommige schade ook van grondeekhoorns of chipmunks zou kunnen komen. Ik denk dat ik meer dan één ongedierteprobleem heb. Ik weet niet hoe ik voor een of allemaal moet zorgen. Ik heb te veel online gelezen en er zijn zoveel verschillende oplossingen. Ik ben er niet gerust op om ze te hanteren als ik ze zelf vang. 😩

#8 ·
Pannellde said:
Het is niet nodig om ze te vangen als er niets voor ze te eten is. Elimineer het voedsel waar ze achteraan zitten. Raap alle noten op die van bomen zijn gevallen, dood de insecten, neem een kat en ze zullen vanzelf vertrekken.
Je laat het makkelijk klinken. Ik kan geen noten vinden die gevallen zijn, ik heb een ongedierteservice voor binnen, maar hoe dood je alle insecten buiten en in de grond. Misschien ben je sarcastisch? Ik heb eigenlijk een buitenkat overwogen. Denk je dat dit enorm zou helpen? Ik ben geen kattenmens, maar ik zou eventueel een kat nemen die ik 's nachts in de garage zou laten wonen, een kattenbak neerzetten, voeren, etc. Is dit wat de meesten doen met een buitenkat? Ik heb er nog nooit een gehad.

#11 ·
@robjak veroorzaken woelmuizen dit?

@randibeth11 Ik wil het niet gemakkelijk laten klinken. Ik ben ook geen kattenmens. 10 jaar geleden adopteerde een kat ons. Hij hangt overdag in huis en 's nachts buiten. Hij brengt me vaak 'cadeaus' zoals grondeekhoorns, eekhoorns, muizen, konijnen, mollen, etc. Hij is hier een grote hulp.

Wat dit ook veroorzaakt, zou op zoek kunnen zijn naar larven of andere gazoninsecten. Als je ze doodt, zal het beest elders naar voedsel zoeken.

Ik hoop dat dit helpt.

#13 ·
Randibeth

https://www.youtube.com/watch?v=pTEzqB5wjcE&t=163s

Enige gopher, heuvels?
Is foto 4 een gat dat in een tunnel gaat?
Foto in de buurt van de stoep met een gat ziet er eekhoornachtig uit, zijn er nog meer?
Kunt u kleine tunnelingangen vinden in de buurt van vegetatie zoals struiken of in de buurt van beboste gebieden naast het gazon?

#14 ·
robjak said:
Weet niet zeker of het woelmuizen zijn. De oorspronkelijke poster gelooft niet dat het mollen zijn. Ik denk dat het een combinatie van grondeekhoorns en woelmuizen zou kunnen zijn. Grond eekhoorns zijn meestal niet slecht, maar kunnen erg destructief zijn als ze overbevolkt zijn.
Kunnen mollen zijn, aangezien de verhoogde looppaden eruitzien als die van mollen, gebaseerd op online foto's. Ze zijn meer dan 1-2" zoals ik las voor woelmuizen. Het zijn verhoogde richels, dus behoorlijk molachtig, maar geen vulkanisch gevormde heuvels. Vrij schone gaten. Kunnen mollen geen molshopen hebben?

#15 ·
robjak said:
Randibeth

Enige gophers, heuvels?
Is foto 4 een gat dat in een tunnel gaat?
Foto in de buurt van de stoep met een gat ziet er eekhoornachtig uit, zijn er nog meer?
Kunt u kleine tunnelingangen in de buurt van vegetatie zoals struiken of in de buurt van beboste gebieden naast het gazon lokaliseren?
Ik heb zoveel op internet gezocht dat ik deze video ook heb gezien. Er zijn geen heuvels die ik kan zien. Dat doet me denken aan mollen, maar de verhoogde, geribbelde looppaden gooien me van mijn stuk. Die zijn molachtig. Ik zal zoeken naar meer gaten bij trottoirs. Je kunt zien waarom ik denk dat ik meer dan 1 plaag heb. Welk dier maakt de gaten die geen ingangen naar tunnels hebben?

#16 ·
Pannellde said:
@robjak veroorzaken woelmuizen dit?

@randibeth11 Ik wil het niet gemakkelijk laten klinken. Ik ben ook geen kattenmens. 10 jaar geleden heeft een kat ons geadopteerd. Hij hangt overdag in huis en 's nachts buiten. Hij brengt me vaak 'cadeaus' zoals grondeekhoorns, eekhoorns, muizen, konijnen, mollen, enz. Hij is hier een grote hulp.

Wat dit ook veroorzaakt, zou op zoek kunnen zijn naar larven of andere gazoninsecten. Als je ze doodt, zal het beestje elders naar voedsel zoeken.

Ik hoop dat dit helpt.
Suggesties om van de insecten af te komen waar ze zich mee voeden, graag. Ik dacht dat het bij mollen regenwormen en larven zijn.

#19 ·
****o1 said:
Hier in de buurt zijn er voornamelijk 3 graafdiersoorten: wasberen, stinkdieren en grondeekhoorns.

De ondiepe gaten die niet op holen lijken, zien eruit alsof wasberen naar voedsel graven. Stinkdieren maken er een veel grotere puinhoop van. Het gat tegen de plaat lijkt op een grondeekhoornhol.
Ik heb net een bewakingscamera gekocht om te proberen een dier bovengronds te zien om een einde te maken aan deze saga. Laten we kijken of het wasberen of iets dergelijks laat zien?? Ik heb nog nooit een wasbeer of een stinkdier in mijn omgeving gezien. Ik heb wel veel grondeekhoorns en eekhoorns gezien, maar ik heb ze de gaten niet zien maken, dus de camera kan misschien helpen.

Ik ga ervan uit dat ik een grondeekhoornprobleem heb. Misschien ook een mol of een woelmuis. De tunnels zijn onwerkelijk en talrijk - bovengronds... Misschien deelt de grondeekhoorn de tunnels van de mol of heb ik 1 soort ondergrondse tunnels.... Lijkt erop dat grondeekhoorns geen verhoogde tunnels maken??

#20 ·
robjak said:
Molshopen zullen klein zijn, gewoon vuil op hun pad/tunnel geduwd. Steek je vinger hierin en je zult een tunnel vinden, als ze hem weer vullen, zet hier je val. Hoe lang zijn de tunnels?

Woelmuizen maken ook tunnels. Hoeveel grasschade? Woelmuizen eten graswortels, mollen niet.
Ik was bezig om gras te proberen te laten groeien in de achtertuin en de schade is enorm. Aan de voorkant is het net geëgaliseerd en is er nieuw zaad en tarwestro gelegd. De tunnels zijn lang. Laat me eens kijken of ik kan meten. Het is een ramp, dus het is serieus een puinhoop.