Lawn Care Forum banner

Een lange, smalle strook van 4' x 75' besproeien

11K views 3 replies 4 participants last post by  Mister Bill  
#1 ·
Hallo allemaal - Ik heb een Rain Bird-systeem door mijn tuin, met uitzondering van de zijkant van het huis en de oprit, deze strook is 4' x 75'. Er loopt momenteel een afgedichte 1" buis naar de locatie, dus ik wil wat water toevoegen. Ik ben op zoek naar opties, maar wil het bij Rain Bird houden. Zijn er goede sproeiers voor of zouden een paar begraven zakschijfslangen een betere keuze zijn?

#4 ·
tpothen said:
Hallo allemaal - Ik heb een Rain Bird-systeem door mijn hele tuin, met uitzondering van langs de zijkant van het huis en de oprit, deze strook is 4' x 75'. Er loopt momenteel een afgedichte 1"-pijp naar de locatie, dus ik wil wat water toevoegen. Ik ben op zoek naar opties, maar wil het graag bij Rain Bird houden. Zijn er goede sproeiers hiervoor of zou een paar begraven zakschijven een betere keuze zijn?
Rain Bird heeft eind-/zijstrooksproeiers in zowel sproei- als roterend. Maak niet de veelgemaakte fout om de sproeiers slechts aan één kant van de strook te laten lopen. Een rij aan elke kant van de strook is de juiste manier om de lay-out te maken, ik zou 12,5' centers doen voor 75' om kop-aan-kop-dekking te garanderen wanneer deze wordt teruggebracht tot 4'. Ze bereiken zelden de gespecificeerde 15' zoals beweerd, tenzij de druk hoog is, en dan krijg je verneveling. Houd de druk binnen het bereik en gebruik een extra kop om de afstand te halen. Je zult blij zijn.

Naar mijn mening is ondergronds meer gedoe voor een 4' breed gebied. Ik zou sproeikoppen in dat gebied gebruiken.