Lawn Care Forum banner

Waterpartij Bouwen

6.5K views 37 replies 16 participants last post by  remsta  
#1 ·
Besloten om een waterpartij te plaatsen. Eenvoudige regenval met 1 inch PVC en een rivierrotsbasis. Het is 4 1/2 ft bij 8 ft.

Het weer werkte dit weekend niet mee, dus ik zal het waarschijnlijk in de loop van de volgende week afmaken of wachten tot het weekend.

#4 ·
Bedankt, ik ben ook benieuwd hoe het gaat werken. Ik heb gisteren de bovenkant en een laag lijnzaadolie aangebracht. Misschien moet ik het reservoir iets naar achteren verplaatsen om het vallende water op te vangen. Ik kijk er niet naar uit om weer te graven, maar het stond in een rare hoek, dus het is de moeite waard om het nu te repareren. Ik ga elke 3/4 inch 2 GPH irrigatiedruppelaars op de PVC gebruiken om de stroom te regelen. Het wordt aangedreven door een vijverpomp van 20 ft, 2100 gal.

#6 ·
Ik heb gewerkt aan het plaatsen van de druppelaars in de 1 inch PVC. Ik heb een gat geboord dat iets kleiner is dan de fitting en een heteluchtpistool gebruikt om de PVC te verwarmen en de druppelaar er snel in geduwd voordat het gat weer kleiner werd. Na de foto hieronder heb ik een flinke hoeveelheid siliconen rond elke druppelaar aangebracht. Ze zijn op 1 inch afstand geplaatst. Ik ben ook begonnen met het werken aan de pompleidingen.

#15 ·
We krijgen vandaag wat zon in de omgeving van Seattle, dus ik heb net 3 dunne lagen vernis aangebracht. Dat zou me, in aanvulling op de gekookte lijnolie, de weersbestendigheid moeten geven die ik zoek, zelfs in dit PNW-klimaat. Ik zal de komende dag of zo aan de landschapsarchitectuur rond de basis werken en het zou klaar moeten zijn voordat de grill dit weekend wordt aangestoken. Dan kan ik weer aan het gazon beginnen!

#16 ·
Afgezien van wat opruimwerkzaamheden rond het project, inclusief wat nieuwe mulch en een paar hoge grasplanten. Het is klaar! Ik denk dat ik de komende weken elektriciteit naar een doos op het hek zal leiden en dat ik dan misschien een LED-strip aan de binnenkant bovenop zal toevoegen, die naar de beek wijst.

#26 ·
nnnnnate said:
Hoor je het druppelen van het water? Voor mij is dat een van de grootste aantrekkingskrachten van een waterpartij en de reden waarom ik van plan ben om in de toekomst een waterval zonder vijver toe te voegen.

Dat is echter een geweldig project en het ziet er fantastisch uit.
Ja, het is een val van 8 voet, dus het is behoorlijk luid. Ik ben het er ook mee eens dat het geluid een van de belangrijkste redenen is waarom ik de constructie wilde doen, en ook waarom ik hem zo hoog heb gemaakt. Hier is een video van het geluid