Lawn Care Forum banner

Gebruikte kooimaaiers, de moeite waard?

2.4K views 8 replies 4 participants last post by  FATC1TY  
#1 ·
Ik denk erover om de trekker over te halen voor een gebruikte kooimaaier in de hoop een diamant in de ruwe staat te vinden. Ik ben oké met iets dat wat werk nodig heeft. Ik denk dat het een goede manier is om te leren hoe je eraan kunt werken. Zou iemand op een van deze springen? Ervaren kooimaaiergebruikers, zien jullie rode vlaggen?
Image
Image

#2 ·
Ik denk erover om de trekker over te halen voor een gebruikte kooimaaier in de hoop een diamant in de ruwe staat te vinden. Ik vind het prima met iets dat wat werk nodig heeft. Ik denk dat het een goede manier is om te leren hoe je eraan kunt werken. Zou iemand op een van beide springen? Ervaren kooimaaiergebruikers, zien jullie rode vlaggen? View attachment 53347 View attachment 53348
Persoonlijk zou ik voor de Mclane gaan. Ik heb er onlangs een gekocht als project voor $ 75 en als ik de originele Briggs-motor behoud, moet ik ongeveer $ 120 uitgeven om hem aan de praat te krijgen, de mijne is in veel slechtere staat. Nog steeds een goede investering in mijn ogen! De mclane hierboven heeft de betere haspel erop. Omdat het een haspel met 10 bladen is, is het enige nadeel van die haspel dat hij "het meest geschikt" is voor een reeds goed onderhouden tuin die niet erg hoog is. Hij zal nog steeds snijden, je zult er gewoon vaker overheen moeten gaan.

#3 ·
Als ik op zoiets zou springen, zou ik me zorgen maken over het direct overstappen op een maaier met 10 messen. Mijn tuin is daar niet klaar voor lol. Ik zou dit jaar mijn eerste PRG-doorzaai doen en dacht dat de winter een goede tijd zou zijn om te werken aan, te restaureren en te leren over rolmaaien voor volgend voorjaar. Bedankt voor je input @Tyoung291!

#4 ·
Houd er rekening mee dat u waarschijnlijk een voorrol nodig heeft voor beide machines, wat u waarschijnlijk nog eens +/- $150 zal kosten. Mijn interesse (nu obsessie) begon met een 30 jaar oude Cal Trimmer, maar werd snel geüpgraded naar JD 220SL.

1. Wat is uw budget?
2. Doel snijhoogte?
3. Zijn er hellingen in uw tuin om mee te kampen?
4. Bent u gevestigd in Nashville? Zag een andere post die dat zou kunnen aangeven, maar die screenshots geven Atlanta aan.

#6 ·
Houd er rekening mee dat u waarschijnlijk een voorrol nodig heeft voor beide machines, wat u waarschijnlijk nog eens +/- $150 gaat kosten. Mijn interesse (nu obsessie) begon met een 30 jaar oude Cal Trimmer, maar werd snel geüpgraded naar JD 220SL.

1. Wat is uw budget?
2. Doel snijhoogte?
3. Zijn er hellingen in uw tuin?
4. Bent u gevestigd in Nashville? Zag een andere post die dat zou kunnen aangeven, maar die screenshots geven Atlanta aan.
Ik heb me nog niet echt vastgelegd op een budget, maar ik zou graag willen weten of ik in de $500 range kan blijven om te beginnen. Repareren en upgraden is prima. Nogmaals, dit is een kans voor mij om te knutselen en te leren.

Ik onderhoud momenteel 3/4" met een handmatige maaier. Zou het niet erg vinden om te verlagen naar ongeveer 1/2".

Geen hellingen.

Atlanta is dicht genoeg bij mij in de buurt dat het geen probleem is om op een zaterdag iets op te halen.

Bedankt voor uw inzicht! Ik ben echt op zoek naar ervaren kooimaaiergebruikers om te reageren op waar ze naar zouden zoeken in een klein project kooimaaier.

#9 ·
Ik heb een Trucut H20 met een voorrol. Briggs-motor. Hij sneed behoorlijk goed. Misschien een nieuw ondermes of een backlap nodig, ik heb hem al een tijdje niet meer gebruikt, had vooral wat afstelling nodig aan de haspel van het ondermes, maar werkte geweldig om mijn hell strip te maaien omdat hij smaller is dan mijn 1600. Stuur me een bericht. Ik ben ten zuiden van Atlanta, maar maak vaak genoeg uitstapjes naar WNC om onderweg af te spreken als je serieus bent. Als je net begint met kooimaaien, zijn ze allemaal goede investeringen. Ze werken goed, komen goed rond hellingen en obstakels. Ze kunnen wat werk vergen om ze af te stellen, en onderdelen zijn in sommige gevallen geen koopje.