Lawn Care Forum banner

UConn vs. MySoil: Wyniki testów

3.5K views 13 replies 5 participants last post by  spraying_and_praying  
#1 ·
Właśnie otrzymałem wyniki moich badań. Pobierałem próbki z mojego przedniego/bocznego podwórka i mojego podwórka do testów za pośrednictwem UConn i MySoil. Aby test był jak najbardziej porównywalny, użyłem czystej sondy glebowej i rękawic oraz pobrałem 10-15 próbek w każdym oddzielnym obszarze (10 cm głębokości), zmieszałem każdy zestaw w czystym plastikowym wiadrze i pobrałem moje przesłane próbki z tej samej puli gleby dla każdego przypadku. Oczyściłem sondę i wiadro między obszarami pobierania próbek i również zmieniłem rękawice. Wyniki znajdują się poniżej.

Interesują mnie Twoje przemyślenia, zarówno dotyczące porównania UConn i MySoil, jak i pomocne sugestie dotyczące tego, co powinienem zastosować wiosną/jesienią. Z góry dziękuję za Twoje spostrzeżenia!

Przedni i boczny podwórko:









Podwórko:







 
#2 ·
Cieszę się, że zrobiłeś prawdziwy test.

Twoje pH gleby jest niskie i zalecają wapno, aby je podnieść.

Twoja pojemność wymiany kationowej gleby jest niska. Oznacza to, że będzie miała trudności z utrzymaniem składników odżywczych. Sugeruję stosowanie połowy miesięcznej dawki składników odżywczych co 2 tygodnie.

Twoje P i K są niskie. Zbilansowany nawóz byłby dobrym podejściem.
 
#3 ·
@g-man Dzięki za spostrzeżenia i rady! Mam kilka pytań, jeśli mógłbyś pomóc. Wciąż próbuję zrozumieć te wszystkie informacje. :?

1) Mój ogród ma dziwny kształt - trochę płaski, trochę pochyły, a trochę stromy. Ponadto mam wywierconą studnię o głębokości ponad 200 stóp ze stojącą wodą na głębokości około 30 stóp i systemem septycznym na miejscu. Przeczytałem o niskiej pojemności wymiany kationowej (CEC) od czasu Twojego postu i jeśli dobrze rozumiem, gleby o niskiej CEC mają tendencję do wymywania składników odżywczych. UConn zaleca nie więcej niż 2 funty na 1 tys. stóp kwadratowych azotu rocznie, jeśli stosuje się ściółkowanie ścinkami (co robię). Biorąc to wszystko pod uwagę, czy powinienem "karmić łyżką" mój trawnik nawozem w ciągu sezonu, upewniając się, że nie przekraczam rocznej granicy 2 funtów, aby chronić wody gruntowe? UConn zalecał dwie aplikacje rocznie (maj i wrzesień), każda dostarczająca 1 funt na 1 tys. stóp kwadratowych, ale biorąc pod uwagę moje niskie wartości CEC, czy to nie sprzyjałoby wymywaniu?!?

2) Oprócz podnoszenia pH i ściółkowania ścinkami i liśćmi w celu dostarczenia większej ilości materiału organicznego, czy jest coś, co powinienem robić, aby promować wyższą wartość CEC?

3) Biorąc pod uwagę dziwną topografię mojej ziemi, jest ona naprawdę cała pocięta. Nie mam praktycznego sposobu nawadniania, więc pozwalam, aby deszcz dbał o podlewanie. Rozumiem, że nigdy nie należy stosować nawozów ani innych ulepszeń gleby podczas uśpienia. Jak mam sobie radzić z karmieniem łyżką w tych warunkach? Zastosować krótko przed lekkim deszczem wiosną i jesienią i zaprzestać w czasie letniego i zimowego uśpienia? UConn zaleca brak aplikacji między 15 października a 15 kwietnia, ale letnie uśpienie jest nadal problemem, prawda?

4) Poziom magnezu został przetestowany jako optymalny, więc kupiłem peletowany wapno kalcytowe. Czy to właściwy wybór? I czy to również powinno być karmione łyżką w ciągu sezonu (z wyjątkiem okresu uśpienia letniego)?

5) Czy jest coś jeszcze, o czym powinienem pomyśleć, gdy zaczynam sezon pielęgnacji trawnika? Byłeś bardzo pomocny - wiedz, że jest to doceniane! Dziękuję!
 
#4 ·
Dla CEC - chciałbym uzyskać członkostwo w SiteOne i odebrać CarbonPro G. Sprawdź to! Optymalizuje pH, a także pomaga zwiększyć CEC. Zawiera kwasy humusowe i biochar.

Spryskiwanie przychodzi mi do głowy, kiedy mówisz o karmieniu łyżeczką. Prawdopodobnie będziesz miał lepszą kontrolę. Kilka zdjęć topografii podwórka pomogłoby w poradach ekspertów.
 
#5 ·
spraying_and_praying said:
@g-man Dzięki za spostrzeżenia i rady! Mam kilka pytań, jeśli mógłbyś pomóc. Nadal próbuję zrozumieć te wszystkie informacje. :?

1) Mój ogród ma dziwny kształt - częściowo płaski, częściowo pochyły, a częściowo stromy. Dodatkowo mam wywierconą studnię o głębokości ponad 60 metrów ze stojącą wodą na głębokości około 9 metrów i szambo na miejscu. Przeczytałem o niskim KWK od czasu Twojego postu i jeśli dobrze rozumiem, gleby o niskim KWK mają tendencję do wymywania składników odżywczych. UConn zaleca nie więcej niż 2 funty na 1 tys. stóp kwadratowych azotu rocznie, jeśli stosuje się ściółkowanie (co robię). Biorąc to wszystko pod uwagę, czy powinienem "karmić łyżeczką" mój nawóz do trawnika w ciągu sezonu, upewniając się, że nie przekraczam rocznej granicy 2 funtów, aby chronić wody gruntowe? UConn zalecił dwie aplikacje rocznie (maj i wrzesień), każda dostarczająca 1 funt na 1 tys. stóp kwadratowych, ale biorąc pod uwagę moje niskie wyniki KWK, czy nie sprzyjałoby to wymywaniu?!?

2) Oprócz podnoszenia pH w górę oraz ściółkowania ścinkami i liśćmi w celu dostarczenia większej ilości materiału organicznego, czy jest coś jeszcze, co powinienem robić, aby promować wyższą liczbę KWK?

3) Biorąc pod uwagę dziwną topografię mojej ziemi, jest ona naprawdę cała pocięta. Nie mam praktycznego sposobu nawadniania, więc pozwalam deszczowi zająć się podlewaniem. Z tego co wiem, nigdy nie należy stosować nawozów ani innych ulepszaczy gleby podczas okresu spoczynku. Jak mam sobie radzić z karmieniem łyżeczką w tych warunkach? Zastosować krótko przed lekkim deszczem wiosną i jesienią i zaprzestać podczas letniego i zimowego spoczynku? UConn zaleca brak aplikacji między 15 października a 15 kwietnia, ale letni spoczynek jest nadal problemem, prawda?

4) Moje poziomy magnezu zostały przetestowane jako optymalne, więc kupiłem peletowany wapno kalcytowe. Czy to właściwy wybór? I czy to również powinno być podawane łyżeczką w ciągu sezonu (z wyjątkiem okresu letniego spoczynku)?

5) Czy jest coś jeszcze, o czym powinienem pomyśleć, rozpoczynając sezon pielęgnacji trawnika? Byłeś bardzo pomocny - proszę wiedz, że jest to doceniane! Dziękuję!
Kilka przemyśleń:

Istnienie studni wzbudza we mnie dzwonek alarmowy. W takim przypadku użyłbym organicznych źródeł N, ponieważ uwalniają się one wolniej - co oznacza, że trawa zużyje większość z nich, zanim będzie mogła się wymyć. Organika ma również tę zaletę, że nie zakwasza dodatkowo gleby. Widziałeś, ile S jest w Scott's Turf Builder? Używaj nie więcej niż 1 funt na 1000 stóp kwadratowych na aplikację - raz wiosną na początku wiosennego spłukiwania i raz późnym latem/wczesną jesienią. Pomiędzy tym a zrecyklingowanymi ścinkami trawy, Twój trawnik będzie miał całe N, którego potrzebuje. Więcej oznacza tylko częstsze koszenie i większą presję chorób. Jeśli nie możesz nawadniać, zawsze powinieneś planować aplikacje nawozów przed deszczem.

O ile wiem, jedynym sposobem na podniesienie KWK jest zwiększenie zawartości materii organicznej. Zgaduję, jako kolega z Nowej Anglii, że Twoja gleba jest piaszczysta jak moja. Piasek robi ładne sito, ale nie robi wiele, aby zatrzymać składniki odżywcze i wodę.

Wapno kalcytowe jest właściwym wyborem wapna. Wapno należy stosować w ilości nie większej niż 50 funtów na 1000 stóp kwadratowych na aplikację w odstępach około 6 miesięcy. Twoje pH jest nieco niskie, ale nie straszne. Jedna aplikacja może wystarczyć, aby doprowadzić Cię do optymalnego zakresu.
 
#6 ·
spraying_and_praying said:
@g-man Dzięki za spostrzeżenia i rady! Mam kilka pytań, jeśli mógłbyś pomóc. Wciąż próbuję zrozumieć te wszystkie informacje. :?

1) Mój ogród ma dziwny kształt - częściowo płaski, częściowo pochyły, a częściowo stromy. Ponadto mam wywierconą studnię o głębokości ponad 200 stóp ze stojącą wodą na głębokości około 30 stóp i szambo na miejscu. Przeczytałem o niskim KWK od czasu Twojego posta i jeśli dobrze rozumiem, gleby o niskim KWK mają tendencję do wymywania składników odżywczych. UConn zaleca nie więcej niż 2 funty na 1 tys. stóp kwadratowych azotu rocznie, jeśli ściółkujesz ścinkami (co robię). Biorąc to wszystko pod uwagę, czy powinienem "karmić łyżeczką" mój nawóz do ogrodu w ciągu sezonu, upewniając się, że nie przekraczam tej rocznej granicy 2 funtów, aby chronić wody gruntowe? UConn zalecił dwie aplikacje rocznie (maj i wrzesień), każda dostarczająca 1 funt na 1 tys. stóp kwadratowych, ale biorąc pod uwagę moje niskie liczby KWK, czy nie sprzyjałoby to wymywaniu?!?
Częstsze aplikacje w niższych dawkach mają na celu promowanie zdolności korzeni do chwytania składników odżywczych, zamiast ich przenikania do podwarstw. Ale ilość, którą stosujesz, jest bardzo, bardzo mała w porównaniu z tym, co robi rolnik po zaoraniu gleby. Ich zalecenie 2 funtów N/ksqft jest naprawdę po niskiej stronie. Nakarm trawnik, aby uzyskać 1 - 1,5 cala/tydzień wzrostu i nie skupiaj się na liczbie.

2) Oprócz podnoszenia pH i ściółkowania ścinkami i liśćmi w celu dostarczenia większej ilości materiału organicznego, czy jest coś jeszcze, co powinienem zrobić, aby promować wyższą liczbę KWK?
Prawdziwa odpowiedź to zmiana gleby, ale to nie jest wykonalne. OM to najlepszy wybór, ale nie myśl, że osiągniesz 20KWK. Skoro znasz już swoje KWK, po prostu się do niego dostosuj.

3) Biorąc pod uwagę dziwną topografię mojej ziemi, jest ona naprawdę cała pocięta. Nie mam praktycznego sposobu na nawadnianie, więc pozwalam deszczowi zająć się podlewaniem. Z tego co rozumiem, nigdy nie należy stosować nawozów ani innych ulepszaczy glebowych w okresie spoczynku. Jak mam sobie poradzić z karmieniem łyżeczką w tych warunkach? Zastosować krótko przed lekkim deszczem wiosną i jesienią i zaprzestać w czasie letniego i zimowego spoczynku? UConn zaleca brak aplikacji między 15 października a 15 kwietnia, ale letni spoczynek jest nadal problemem, prawda?
Nakarm trawnik, gdy warunki są dobre (np. nie w szczycie lata) i głównie azotem. Wapno, zrób to wszystko teraz.

4) Poziom magnezu został przetestowany jako optymalny, więc kupiłem peletyzowane wapno kalcytowe. Czy to właściwy wybór? I czy to również powinno być karmione łyżeczką w ciągu sezonu (z wyjątkiem okresu letniego spoczynku)?

5) Czy jest coś jeszcze, o czym powinienem pomyśleć, rozpoczynając sezon pielęgnacji trawnika? Byłeś bardzo pomocny - proszę, wiedz, że jest to doceniane! Dziękuję!
Tak, kalcyt jest w porządku. Upewnij się, że przestrzegasz dawki z worka, jeśli jest to typ "szybki".
 
#7 ·
AvgHomeOwner said:
Dla CEC - dostałbym członkostwo SiteOne i odebrał CarbonPro G. Poszukaj tego! Optymalizuje pH, a także pomaga zwiększyć CEC. Zawiera kwasy humusowe i biochar.

Spryskiwanie przychodzi mi do głowy, kiedy mówisz o karmieniu łyżeczką. Prawdopodobnie będziesz miał lepszą kontrolę. Kilka zdjęć topografii podwórza pomogłoby w poradach ekspertów.
Wiem, że kanały YT i być może twierdzenia na worku to twierdzą, ale wątpię, czy może to zmienić pH lub mieć znaczący wzrost CEC. Słowo optymalizuj brzmi jak mowa marketingowa, co jest optymalne? Czy to zmienia?
 
#9 ·
g-man said:
AvgHomeOwner said:
Dla CEC - dostałbym członkostwo w SiteOne i odebrał CarbonPro G. Poszukaj tego!
Optymalizuje pH, a także pomaga zwiększyć CEC. Zawiera kwasy humusowe i biochar.
Wiem, że kanały YT i być może twierdzenia na worku to głoszą, ale wątpię, żeby mogło to zmienić pH lub znacząco zwiększyć CEC. Słowo optymalizuj brzmi jak mowa marketingowa, co jest optymalne? Czy to zmienia?
Tak. Brzmi dla mnie jak woda po wężu.
 
#10 ·
g-man said:
AvgHomeOwner said:
Dla CEC - dostałbym członkostwo w SiteOne i odebrał CarbonPro G. Poszukaj tego! Optymalizuje pH, a także pomaga zwiększyć CEC. Zawiera kwasy humusowe i biochar.

Spryskiwanie przychodzi mi do głowy, kiedy mówisz o karmieniu łyżeczką. Prawdopodobnie będziesz miał lepszą kontrolę. Kilka zdjęć topografii podwórza pomogłoby w poradach ekspertów.
Wiem, że kanały YT i być może twierdzenia na worku to mówią, ale wątpię, czy może to zmienić pH lub mieć znaczący wzrost CEC. Słowo optymalizuj brzmi jak mowa marketingowa, co jest optymalne? Czy to zmienia?
Zgodnie z etykietą faktycznie podnosi PH.
 
#11 ·
@g-man @Deadlawn @AvgHomeOwner Po wszystkich waszych spostrzeżeniach przeprowadziłem dodatkowe badania i jestem ciekaw waszych przemyśleń.

1) Szereg renomowanych źródeł wskazuje, że gleba może pomieścić 10-krotność wartości pojemności wymiany kationowej (CEC) azotu na akr. W moim przypadku, jeśli uśrednimy wyniki testów do CEC 4,6, aby uzyskać na 1 tys. stóp kwadratowych, to będzie:

4,6 x 10 = 46
46 / 43,56 = 1,1 funta na 1 tys. stóp kwadratowych.

Zatem moja gleba teoretycznie może pomieścić nie więcej niż około 1 funt na 1 tys. stóp kwadratowych. Nie znam wartości początkowej azotu, ponieważ UConn nie mierzy tego składnika odżywczego, a MySoil ma go niski, ale wiarygodność i tak jest wątpliwa. Czy ta matematyka jest poprawna? I to zdecydowanie popiera sugestię g-mana dotyczącą mniejszych aplikacji, aby upewnić się, że nie wystąpi ługowanie.

2) Zaleca się stosowanie kwasów humusowych w celu zwiększenia wartości CEC (między innymi ulepszeń gleby). Czy zastosowanie w tym sezonie po napowietrzaniu wertykulacyjnym na jesieni byłoby korzystne dla dodania materii organicznej do gleby? Będę nadal ściółkował ścinkami i liśćmi (na obszarach z liśćmi jesienią), ale dodanie kompostu do trawnika takiego jak mój byłoby ogromnym przedsięwzięciem, więc zastosowanie granulowanego kwasu humusowego wydaje się atrakcyjne. Pomyślałem, że tuż po napowietrzaniu wertykulacyjnym gleby jest czas na zastosowanie (ale jestem ciekaw waszych przemyśleń). Dzięki.
 
#12 ·
spraying_and_praying said:
@g-man @Deadlawn @AvgHomeOwner Po wszystkich waszych spostrzeżeniach, przeprowadziłem dodatkowe badania i jestem ciekaw waszych przemyśleń.

1) Szereg renomowanych źródeł wskazuje, że gleba może pomieścić 10-krotność wartości pojemności wymiany kationowej (CEC) azotu na akr. W moim przypadku, jeśli uśrednimy wyniki testów do CEC 4,6, aby uzyskać na 1 tys. stóp kwadratowych, to będzie:

4,6 x 10 = 46
46 / 43,56 = 1,1 funta na 1 tys. stóp kwadratowych.

Zatem moja gleba teoretycznie może pomieścić nie więcej niż około 1 funt na 1 tys. stóp kwadratowych. Nie znam wartości początkowej N, ponieważ UConn nie mierzy tego składnika odżywczego, a MySoil ma go niski, ale wiarygodność i tak jest podejrzana. Czy ta matematyka jest poprawna? I to zdecydowanie popiera sugestię g-mana dotyczącą mniejszych aplikacji, aby upewnić się, że nie wystąpi ługowanie.

2) Zastosowania kwasów humusowych są zalecane w celu zwiększenia wartości CEC (między innymi ulepszeń gleby). Czy zastosowanie w tym sezonie po napowietrzaniu wertykulacyjnym jesienią byłoby korzystne dla dodania materii organicznej do gleby? Będę nadal ściółkował ścinkami i liśćmi (w obszarach z liśćmi jesienią), ale dodanie kompostu do trawnika takiego jak mój byłoby ogromnym przedsięwzięciem, więc granulowane zastosowanie kwasu humusowego wydaje się atrakcyjne do wykonania. Pomyślałem, że tuż po napowietrzaniu wertykulacyjnym gleby jest czas na zastosowanie (ale jestem ciekaw waszych przemyśleń). Dzięki.
#1 Dla mojego amatorskiego mózgu matematyka wygląda na poprawną, a zalecenie @g-man ma sens, biorąc pod uwagę twoją sytuację ze studnią.

#2 Na podstawie tego, co przeczytałem, sensowne jest dodanie po napowietrzaniu wertykulacyjnym. Zostałby on bezpośrednio zdeponowany w strefie korzeniowej. Więc masz swoją szansę, gdy rdzenie zostaną usunięte. CarbonPro G, o którym wspomniałem wcześniej, to w zasadzie odchody kurczaka, choć przetworzone w celu usunięcia zapachu (dowiedziałem się tego z innych wątków na tym forum).
 
#13 ·
... Więc moja gleba teoretycznie może pomieścić nie więcej niż około 1 funt na 1 tys. stóp kwadratowych. Nie znam wartości początkowej N, ponieważ UConn nie mierzy tego składnika odżywczego, a MySoil ma go niski, ale i tak niezawodność jest wątpliwa. Czy ta matematyka jest poprawna? I to zdecydowanie popiera sugestię g-mana dotyczącą mniejszych aplikacji, aby upewnić się, że nie występuje ługowanie.
Azot może występować w postaci kationu lub anionu, amonu lub azotanu. Utrata azotu może nastąpić na kilka sposobów, takich jak ługowanie, denitryfikacja, ulatnianie, erozja lub spływ. Formy azotu mogą być wysoce mobilne w glebie.
Trawa będzie pobierać azot w miarę możliwości, a próba budowania rezerw azotu nawet w glebie o wysokiej pojemności wymiany kationowej na trawnikach jest niepraktyczna. Większość laboratoriów będzie testować azot za dodatkową opłatą, ale większość nie uwzględni go w swoim teście, jak wspomniano.

... ale dodanie kompostu do podwórka takiego jak moje byłoby ogromnym przedsięwzięciem, więc zastosowanie granulowanego kwasu huminowego wygląda atrakcyjnie.
Moim zamysłem było to, że tuż po napowietrzeniu gleby jest czas na zastosowanie...
Humus można dodawać w dowolnym momencie, wszystko, co dodasz po napowietrzaniu, jest plusem. Istnieją usługi pielęgnacji trawników, które mogą dostarczyć i rozprowadzić kompost, niektóre mają nawet rozsiewacz kompostu. Jest to podobne do rozsiewacza granulatu, ale do kompostu. Dla majsterkowiczów można wypożyczyć rozsiewacz ręczny.


Jakie są Twoje przemyślenia na temat porównania dwóch używanych przez Ciebie laboratoriów?
 
#14 ·
@Lawn Whisperer Dzięki za ten filmik - ciekawe! Nie wiedziałem, że istnieje możliwość wynajmu. Będę musiał to sprawdzić na jesieni.

Jeśli chodzi o pytanie dotyczące porównania, rozumiem teraz wartość tradycyjnych testów i ograniczenia testów MySoil/Soil Savvy. W przyszłości planuję nadal korzystać z laboratorium UConn dla spójności (i niższych kosztów!). Jestem zaskoczony, że więcej członków forum nie skomentowało porównania moich wyników. Jestem pewien, że nie jest to pierwszy raz, ale przeprowadziłem dwa jednoczesne testy (przód/bok i tył ogrodu osobno), używając obu metod. To tak blisko tego samego, jak to tylko możliwe, więc wyniki te powinny odzwierciedlać wiele podobieństw/różnic między nimi. Czy masz jakieś przemyślenia?

Albo może zostało to już przedyskutowane do znudzenia na forum. :)