Pozwolę sobie zaznaczyć na wstępie, że jestem nowicjuszem w kwestii trawników. Dorastałam w Teksasie, więc znałam tylko trawy sezonu ciepłego, a ponieważ był to Teksas i nienawidziłam upałów, unikałam prac ogrodowych jak ognia. Przenieśmy się do moich wczesnych do połowy lat 30., a mój mąż i ja kupiliśmy nasz dom w rejonie Richmond, VA w zeszłym roku. Podwórko było w opłakanym stanie. Jest to zacieniona działka z wieloma drzewami, więc już toczymy przegraną bitwę. Dom jest zorientowany na wschód-zachód, więc części podwórka są całkowicie wypalane przez słońce, a następnie muszą radzić sobie z ciężkim cieniem dzięki pozycji słońca i drzewom. Nie mamy nawadniania podziemnego, ale opracowałam pół-porządny system naziemny typu "zrób to sam" przy użyciu węży i głowic zraszaczy. Nie wiedziałam nic o "dosiewaniu", ale spróbowałam desperackiej próby na początku do połowy października zeszłego roku i ponownie na początku wiosny tego roku. Wyrosło trochę trawy, ale nie przetrwała zimy. Podwórko to jakaś mieszanka TTTF i KBG od Virginia Green (poprzedni właściciele), TTTF i Fine Fescue od Jonathan Green (ja) i trochę Southern States Shade Scape.