Lawn Care Forum banner

Toro 3100D - Nieuw voor mij

11K views 20 replies 6 participants last post by  MrMeaner  
#1 ·
Een geweldige deal gevonden voor een Toro3100d met zo goed als nieuwe verticuteereenheden.

#5 ·
Ik heb er eigenlijk 2 gekocht.

Deze hierboven is een 2002 met vaste 3790 uur, ziet eruit, rijdt, start en loopt als een gloednieuwe. Voor de prijs heb ik deze in feite gestolen. De verticuteermachines zijn zo goed als nieuw, de rollen zijn in perfecte staat Hoosier.

De andere die ik heb gekocht is een 2011 met 1200 uur, sidewinder en heeft 11 messen. Mijn plan is om de verticuteermachines te houden. Ik zoek wat haspels voor die hierboven en mijn buurman wil hem van me kopen.

De 2011 zou hier vrijdag moeten zijn. Ik zal proberen een goede video te maken van beide machines in actie.

#6 ·
MrMeaner said:
Ik heb er eigenlijk 2 gekocht

Deze hierboven is een 2002 met vaste 3790 uur, ziet eruit, rijdt, start en loopt als een gloednieuwe. Voor de prijs heb ik deze in principe gestolen. De verticuteermachines zijn zo goed als nieuw, de rollen zijn in perfecte staat Hoosier.

De andere die ik kocht is een 2011 met 1200 uur, sidewinder en heeft 11 messen. Mijn plan is om de verticuteermachines te houden. Ik zoek wat haspels voor die hierboven en mijn buurman wil hem van me kopen.

De 2011 zou hier vrijdag moeten zijn. Ik zal proberen een goede video te maken van beide machines in actie.
:thumbup:

Fantastisch. De vaste koppen snijden denk ik hoger, maar ik betwijfel of dat voor jou van belang is als je niet probeert er overheen te gaan met 1 3/4".

Leuk met de lagers. Ik moest dit jaar allemaal de mijne vervangen.

En je hebt ook de metalen rollen. Nog beter

#14 ·
ILoveGrits said:
MrMeaner said:
Een geweldige deal gevonden voor een Toro3100d met zo goed als nieuwe verticuteereenheden.

Hoe breed is je aanhanger tussen de rails? 7'?
Ja, het is precies 85" tussen de bovenkant van de buis - de 3100 past met een paar centimeter speling aan beide kanten.

#16 ·
MrMeaner said:
Het gazon ziet er fantastisch uit!!

Prachtig. Ik las in een andere post dat je manden hebt maar ze nooit gebruikt. Hoe ga je om met het ophopen van maaisel gedurende het hele jaar? Het lijkt erop dat je een andere machine hebt voor het opruimen - is dat zo? Ik worstel met mijn 2653a die maaisel op het gazon achterlaat en het uiterlijk na het maaien verpest, ongeacht hoeveel ik in juli-augustus maai. Kan geen manden vinden en ben op zoek naar een oplossing, behalve altijd een gazonveger gebruiken na het maaien van bijna een hectare.

#17 ·
cglarsen said:
MrMeaner said:
Het gazon ziet er fantastisch uit!!

Prachtig. Ik las in een andere post dat je manden hebt maar ze nooit gebruikt. Hoe ga je om met het ophopen van maaisel gedurende het hele jaar? Het lijkt erop dat je een andere machine hebt voor het opruimen - is dat zo? Ik worstel met mijn 2653a die maaisel op het gazon achterlaat en het uiterlijk na het maaien verpest, ongeacht hoeveel ik in juli-augustus maai. Kan geen manden vinden en ben op zoek naar een oplossing behalve altijd een gazonveger gebruiken na het maaien van bijna een hectare.
Bedankt!! Ik probeerde minstens twee keer per week te maaien met weinig problemen met de ophoping van maaisel. Verschillende keren miste ik een maaibeurt om de een of andere reden en gebruikte ik een paar dingen om te helpen. Ik maaide zoals normaal en kwam daarna terug met een rugzakblazer en verspreidde het maaisel. Ik had ook een Walker MTGHS zitmaaier die ik kon gebruiken om maaisel op te rapen als het echt erg was. De ene keer dat ik de manden probeerde, kreeg ik misschien niet eens 500 vierkante voet gazon voordat ze overliepen... een pijn in de kont met een hectare gras!! Nu dat gezegd is, doe ik in het voorjaar een zware kale kop, verticuteer ik tijdens het groeiseizoen een keer als het gras erg dik en dicht wordt en bemest ik alleen met langzaam vrijkomende meststoffen om de zes weken, samen met iets minder water geven door de week. Af en toe gebruikte ik PGR voor groeiregulatie. Ik heb inmiddels het grootste deel van de apparatuur verkocht en ben verhuisd naar een nieuw huis met een zeer kleine tuin en laat nu een keer per week een service komen.

#19 ·
cglarsen said:
@MrMeaner Goed om te weten hoe het voor je is gegaan. Ik denk dat ik me dit jaar meer zal concentreren op verticuteren en het dunner zal houden met minimaal kunstmest. Hoe beviel de 3100d je over het algemeen? Op een gegeven moment zou ik mijn machine willen upgraden naar iets met verticuteeropzetstukken en natuurlijk manden.
Ik ben dol op de 3100D en vind het de beste maaier voor wat ik nodig had. Ik heb eigenlijk een nieuwer model met weinig uren gekocht, een 2012 3100d, en die werd naar me verzonden. Toen keek ik op een dag toevallig op Turfnet.com en een golfbaan had een ouder model met meer uren, een 3100d, te koop aangeboden met verticuteerders in plaats van haspelkoppen. Het was een geweldige prijs, dus ik reed naar Denver en haalde hem op. Ik was van plan om het oudere model 3100d te verkopen totdat ik erachter kwam dat de verticuteerders niet op de nieuwere hydraulische haspelmotoren zouden passen... Toen besloot ik om naar een veel kleiner terrein te verhuizen en verkocht de oudere 3100d aan de man die mijn oude huis kocht. Ik heb nog steeds de 2012 3100d en 3150q greensmaster triplex en de set verticuteerders in opslag, maar ben gewoon te lui geweest om die items te plaatsen en te verkopen. Ik ga op zoek naar een GM1000 of GM1600 voor mijn nieuwe plek.

Ik had ook eerder een Toro 2300d (ziet er vergelijkbaar uit met de JD2653) die uiteindelijk kapot ging, maar de 8-bladige haspels pasten op de oudere haspelmotoren. Dus ik eindigde met twee 3100d-eenheden, een met 11-bladige haspels met manden en een met 8-bladige haspels samen met een set verticuteerders.

Mijn grootste klacht is dat de grasmanden vrij snel vol raken en vrij omvangrijk zijn om te hanteren, vooral de middelste haspel.

Oh, ik bedacht me net nog iets: op de 3100 haspels zit een achterklep achter de haspel die opent en sluit. Wanneer deze gesloten is, gooit hij de maaisel naar voren en versnippert of mulcht het gras veel fijner.

John S,

#20 ·
MrMeaner said:
cglarsen said:
@MrMeaner Goed om te weten hoe het voor je is gegaan. Ik denk dat ik me dit jaar meer zal concentreren op verticuteren en het dunner zal houden met minimaal kunstmest. Hoe beviel de 3100d je over het algemeen? Op een gegeven moment wil ik mijn machine upgraden naar iets met verticuteeropzetstukken en natuurlijk manden.
Oh, ik bedacht me net één ding: op de 3100-haspels hebben ze een achterklep achter de haspel die opent en sluit. Wanneer deze gesloten is, gooit hij de knipsels naar voren en in gebrek aan een betere term, dubbel snijdt of mulcht het gras veel fijner.

John S,
Ik ben zo blij dat je dit hebt genoemd. Mijn JD-haspels doen het ook en ik heb ze altijd omhoog/open gehouden. Ik zal het gesloten proberen en hopen dat het helpt om de knipsels meer te hakken en de verdeling te egaliseren. Je machine uit 2012 is waarschijnlijk nog steeds een aardig bedrag waard, anders zou ik overwegen om je een aanbod te doen. Laat het me weten als je toch besluit te posten :)

#21 ·
cglarsen said:
MrMeaner said:
cglarsen said:
@MrMeaner Goed om te weten hoe het voor je is gegaan. Ik denk dat ik me dit jaar meer zal concentreren op verticuteren en het dunner zal houden met minimaal kunstmest. Hoe beviel de 3100d je over het algemeen? Op een gegeven moment wil ik mijn machine upgraden naar iets met verticuteeropzetstukken en natuurlijk manden.
Oh, ik bedacht me net één ding: op de 3100-reels hebben ze een achterklep achter de reel die opent en sluit. Wanneer deze gesloten is, gooit hij de knipsels naar voren en in gebrek aan een betere term, dubbel snijdt of versnippert het gras veel fijner.

John S,
Ik ben zo blij dat je dit hebt genoemd. Mijn JD-reels doen het ook en ik heb ze altijd omhoog/open gehouden. Ik zal het gesloten proberen en hopen dat het helpt om de knipsels meer te hakken en de verdeling te egaliseren. Je machine uit 2012 is waarschijnlijk nog steeds een aardig bedrag waard, anders zou ik overwegen om je een aanbod te doen. Laat het me weten als je toch besluit te posten :)
Ik heb ongeveer $ 10.500 geĂŻnvesteerd in de 3100d uit 2012 - ik heb er misschien 20-25 uur op gezet voordat ik het huis verkocht en verhuisde. Ik wil $ 8900 krijgen