Lawn Care Forum banner

Steveo's volledige renovatie van 2022 - Gazondagboek

9.5K views 20 replies 5 participants last post by  callmestevee_o  
#1 ·
4/3/2022

De volledige renovatie is begonnen! Gisteren de eerste toepassing van glypho op de voortuin gedaan; vandaag de achtertuin. Ik wilde ze spreiden zodat ik altijd een veilige plek had om de honden te laten gaan. Ik heb dit huis vorig jaar in augustus gekocht en het was een salade van gewone Bermuda, kweekgras, gele cypergras en al het andere onder de zon.

De vorige eigenaar had honden die enorme gaten groeven, waarvan er één 3' diameter was en 3,5' diep. Er waren er nog meer verspreid over de tuin, tegen het hek en tegen onze fundering. Ze hebben ook nooit regenpijpbochten geïnstalleerd (vandaar mijn tijdelijke flexibele regenpijpen), dus de regen viel rechtstreeks van de daklijn naar beneden, waardoor er grote kuilen ontstonden. Ik heb alles gevuld met een zand/bovengrondmengsel en wat TTTF neergegooid om wat erosie te voorkomen om me de winter door te helpen. Nu is het tijd om alles te doden en te zaaien met een aangepaste Bermuda! Ik denk aan een Monaco/Yukon-mengsel. Ik zal ook Franse afvoeren aan de achterkant installeren die achter het hek uitkomen. Ik zal ook de kleine patio een beetje uitbreiden en rond de zijkant van het huis naar de poort verlengen met betonklinkers en rivierstenen. Dan zal ik egaliseren en afwerken met een toplaag of compost voordat ik alles inzaai. Ik zal een zelfrijdende schranklader gebruiken met een bak, sleuvengraver en Harley-hark voor alles.

#2 ·
11 april 2022

Het grootste deel van de voortuin lijkt behoorlijk mooi te bruinen! De witbalans is anders in deze foto's omdat het bewolkt was, dus ik zal eraan moeten denken dat niet te doen de volgende keer dat ik ze neem. Slechts een handvol plekken die meer nodig hebben, maar ik zal gewoon weer een algemene toepassing over alles doen. Achtertuin is 1 dag achter, maar ongeveer 7 uur na de eerste glypho-toepassing daar had ik behoorlijk wat regen, dus dat kan me behoorlijk hebben teruggezet. De tweede toepassing zal dit komende weekend plaatsvinden! Zal afwachten of een derde nodig is.

#5 ·
28 april 2022

Dit wordt een lange, dus pak een biertje en zet je schrap….

We hebben tot nu toe een ongewoon koude lente gehad, maar de regen is lang niet zo schaars geweest als de hitte. Ongeveer om de 2-3 dagen hebben we wel wat buien, dus dat heeft de vooruitgang die ik heb kunnen boeken echt vertraagd. Dat gezegd hebbende, we hadden eindelijk een periode van 4 dagen met temperaturen van 65-75°F (18-24°C) zonder regen, dus ik ging naar buiten en schoor het zo laag als ik kon. De bodemtemperaturen zitten nu ook rond de 60°F (15°C). Met de hoeveelheid hobbels en gaten die er zijn, werd het op verschillende plaatsen tot aarde geschoren en bleef het vaak hangen, wat erg frustrerend was. De glyfosaat heeft duidelijk fantastisch werk verricht door grotendeels alles uit te schakelen, maar ik heb nog een paar plekken die ik moet bespuiten. Ik heb ook 25 lbs Royal TXD Bermuda-zaad (mengsel van Royal Bengal, Yukon & Mirage) gekocht van Hancock en ik ben van plan het te leggen rond de 3 lbs/1000. Nu voor mijn plan voor de toekomst (en ik sta altijd open voor suggesties en advies):

1) Breng een mini-schranklader mee. Ik ben van plan de bakbevestiging en een andere te gebruiken, maar daar ben ik mee in conflict. Ik twijfel tussen een Harley-hark en een grondbewerker. Ze lijken allebei vergelijkbare klussen te klaren, maar ze lijken allebei hun plek te hebben en ik weet niet zeker welke het beste bij mijn behoeften zou passen. Input?

2) De eerste taak is het uitgraven voor de patio-uitbreiding. Ik ben van plan het op een of andere manier uit te breiden, vergelijkbaar met de laatste foto hieronder. Ik ben van plan ongeveer 5" (13 cm) naar beneden te gaan - dat laat 3" (7,6 cm) over voor gebroken grind, 1" (2,5 cm) voor zand en 1" (2,5 cm) voor betonklinkers. Een soort decoratieve steen wordt tussen de klinkers geplaatst, maar op dit moment wil ik gewoon de uitgraving voltooien.

3) Graaf 2 sleuven voor Franse afvoeren - 1 in elke hoek aan de achterkant van het huis waar de regenpijpen zich bevinden, die zich uitstrekken naar de achterkant van het pand onder het hek.

4) Zodra alle graafwerkzaamheden zijn voltooid, ben ik van plan onkruidbarrière te leggen en het gebroken grind binnen te halen om het over het geplande patio-oppervlak en in de bodem van de sleuven te verspreiden. Dit voorkomt een modderige puinhoop als ik dit over meerdere dagen moet uitbreiden als er regen komt.

5) Leg Franse afvoerbuizen met sok en pak met grind

6) Met behulp van een Harley-hark of grondbewerker wil ik zowel de voor- als achtertuin frezen en egaliseren. Ik ben ook van plan wat kalk in alles te verwerken om de pH-waarden te verhogen (bodemtest hieronder). Ik denk erover om kalkhoudende kalk te gebruiken in plaats van dolomietkalk, omdat het er niet op lijkt dat ik meer magnesium nodig heb. Als je denkt dat ik een andere route moet volgen, laat het me dan weten. Ik denk niet dat ik toplaag hoef binnen te halen, aangezien ik de indruk heb dat de grond die van de achterkant is uitgegraven, kan worden gebruikt op alle lage plekken. Als ik het eenmaal heb zoals ik het wil, zal ik alles rollen

7) Breng zand, klinkers, randen en decoratieve steen binnen om de patio af te werken

Nu voor het leuke gedeelte… Ik heb een familiestrandtrip gepland voor de week van Memorial Day eind mei (28/5 - 5/6). Vanwege de constante aandacht die nieuwe zaden vereisen, denk ik erover om de dingen in deze fase stil te leggen en verder te gaan waar ik was gebleven toen ik terugkom. Zodra de achtertuin naar mijn zin is, zodat ik de schranklader niet meer nodig heb, zal ik de patio afmaken, omdat ik de schranklader niet over de nieuwe klinkers wil rijden en die nieuwe poort de enige manier is om in en uit te gaan. Over de nieuwe poort gesproken, ik heb dat project net voltooid, maar ik moet het nog verwijderen en de piketten aan elk uiteinde installeren, zodat de scharnieren en de aanslag er rechtstreeks doorheen kunnen worden gemonteerd. Hoe dan ook…

8) Eenmaal terug van de strandtrip zal ik alle laatste afwerkingen doen met een landschapsreken, inclusief het krabben van het oppervlak, voordat ik eindelijk zaad leg. Ik twijfel nog steeds of ik de grond gewoon licht wil harken en erin wil rollen, of ook wat veenmos wil neergooien, omdat ik vorig jaar worstelde met wind en ongedierte die bij het zaad kwamen. Ik zal die beslissing waarschijnlijk op dat moment nemen, maar ik neig naar de veenmosroute, omdat het niet veel meer werk is en het veel beter zal helpen om vocht vast te houden.

9) Werk aan mijn bovengrondse sproeisysteem door een paar pop-ups op spikes aan elkaar te koppelen.

Hoe klinkt dat allemaal?? En nu voor de foto's, te beginnen met mijn bodemtestresultaten. Alle tuinfoto's zijn genomen voordat ik maaide

#6 ·
Snelle foto van de mobiele telefoon toen ik vanmorgen wegging om de hoofdhuid te laten zien. Zelfs ik kan een vreselijke tuin af en toe goed laten lijken, hah! Rood zijn hoge plekken, blauw zijn lage plekken. Omdat mijn tuin van nature vrij vlak is (alleen niet uniform vlak), neig ik naar de grondbewerker. Iemand het daar niet mee eens?

#8 ·
dubyadubya87 said:
Grondbewerker. Geen persoonlijke ervaring, maar van gesprekken met LCO's.
Waardeer de steun van mijn bevestigingsbias ;) Ik denk dat dat de route is die ik zal volgen.

Besloten om de SunJoe tevoorschijn te halen en een beetje te scarificeren voordat de regen morgen intrekt en de komende dagen aanhoudt. Had alleen tijd om de achterkant te doen en deed het maar in één richting, maar het trok absoluut een hoop dood materiaal omhoog. Vooral waar dingen aan het matten waren. Waarschijnlijk tijdverspilling, aangezien ik de grondbewerker zal gebruiken om dit nog grondiger te doen, maar ik dacht, waarom niet, hah. Ging er met de maaier overheen om het allemaal op te halen en ik begin me de dingen veel beter voor te stellen. Deze buien die eraan komen, gaan een serieuze demper op mijn plannen zetten, maar ik kan gedwongen worden om er gewoon mee om te gaan en natte aarde uit te graven. We zullen zien!

#9 ·
De Royal TXD Bermuda-zaden zijn gearriveerd! Ik ontdekte dit nadat ik het gazondagboek van @Bermuda_Rooster had gelezen en het lijkt echt goed spul. Mix van Mirage II, Yukon en Royal Bengal. Getest in Oregon, goedgekeurd door honden, hah

Ik heb wat in een kleine plantenbak met Miracle Grow en wat veenmos gegooid en toen flink water gegeven, dus ik ga dit gebruiken als testperceel om de kiemtijd te meten. Vorig jaar heb ik hetzelfde gedaan met wat TTTF dat ik op mijn kantoor bewaarde en het is geweldig geworden! Misschien moet ik deze echter thuis laten, omdat hij zoveel zonlicht nodig heeft. Hij staat nu bovenop een van mijn 4x4-hekpalen

#11 ·
Gisteren kreeg ik 6yds³ zeefzand geleverd om te beginnen met het opvullen van het terras. Uiteindelijk heb ik iets dieper uitgegraven bij de poort, omdat ik het daarvoor maar ongeveer 2" diep had, terwijl de rest van het terras dichter bij 8" lag. Ik heb het teruggebracht tot 6", wat ongeveer zo diep was als ik kon gaan zonder een te steile helling te creëren. Ik ben van plan het vandaag nat te maken en aan te stampen, en dan de kleine hoeveelheid die ik over heb te gebruiken om verder op te vullen, te egaliseren, aan te stampen, enz... Ik heb de materiaalschattingen PERFECT geraakt, ik was echt verrast. Normaal bestel ik ofwel veel te veel ofwel lang niet genoeg. Maar deze keer zat ik er precies goed!

Ook een Harley-hark meegenomen en begonnen met het verscheuren van al het dode materiaal. Had hem maar een dag, dus ik heb me voorlopig alleen op het frezen geconcentreerd. We hebben geen regen voorspeld, dus ik wacht tot de grond wat meer is opgedroogd en dan begin ik met het egaliseren en rollen.

#12 ·
De eerste ronde van verdichting is voltooid en ik ben erg blij met hoe het uitpakt! Ik heb nog ongeveer 2 Gorilla Cart (7ftÂł grootte) ladingen zeefzand over, wat perfect zal zijn voor het opbouwen van de lage gebieden en rond de omtrek. Dat doe ik morgen en ik zal het vlak afreien en de helling bevestigen, maar tot nu toe gaat het goed

#13 ·
We krijgen de komende week echt slecht weer, dus ik hoop op het beste en bereid me dienovereenkomstig voor. Geschatte 5-7" regen tussen vandaag en donderdag. Ik heb de voorkant met de hand geharkt en zoveel mogelijk gedaan, en een heleboel dood materiaal, stenen en oud bouwafval verwijderd. Ik bleef bakstenen vinden die ik met de Harley-hark had geraakt en die ongeveer 4" begraven lagen, vermoedelijk restanten van de bouw. Ik bleef ook dit groene gaasmateriaal vinden waarvan ik aanneem dat het werd gebruikt voor erosiebestrijding toen het huis in 2011 werd gebouwd. Je zou denken dat ze een biologisch afbreekbaar materiaal zouden hebben gebruikt, maar 12 jaar later zijn we hier. De achterkant is nog steeds hetzelfde als ik het heb achtergelaten, omdat ik niet genoeg tijd of energie had om dat project aan te pakken, maar het is nu op een redelijk goed stoppunt aangekomen, nu ik het basismateriaal voor de patio heb verdicht. Ik heb nog steeds een berg aarde in de hoek die ik graag wil gebruiken om wat lage plekken aan de voorkant op te vullen, en ook de rand aan de achterkant op te bouwen die grenst aan waar de patio komt, zodat deze van het huis af kan worden geëgaliseerd. Ik vertrek volgende week zaterdag voor een week naar Florida, dus ik hoop dat ik de voorkant op zijn minst zo ver heb dat ik direct kan planten als ik terug ben. De achterkant heeft misschien nog een paar dagen extra egalisatie nodig voordat er geplant kan worden. Zo zal het er de komende dagen uitzien terwijl ik deze regen bekijk!

#14 ·
Het is een tijdje geleden dat ik voor het laatst heb geĂĽpdatet, maar we hebben VEEL regen gehad. Zoveel dat ik glypho nog twee keer opnieuw heb moeten spuiten, waardoor ik in totaal 4 blanket apps en 1 spot spray heb. Hoe dan ook, al die regen heeft een paar behoorlijk diepe geulen in de tuin uitgesneden, dus besloot ik de SunJoe-scarifier tevoorschijn te halen en hem als cultivator te gebruiken. Verrassend genoeg werkte het GEWELDIG! Net genoeg om de samenklonterende kleigrond los te maken en terug te brengen naar zijn poederachtige, gemakkelijk te verspreiden vorm. Ik krijg morgen 6 kubieke meter verse tuinaarde om de lage plekken op te vullen, dinsdag komen terrastegels om de achtertuin af te maken, en ik zou woensdag het zaad moeten hebben gezaaid!

#15 ·
6 yards aarde zijn gearriveerd! Ze voorspellen maxima rond de 97-100° met hitte-indexen rond de 105-110° voor de komende 14 dagen, dus ik zal het meeste werk 's avonds doen nadat ik om 17.00 uur thuiskom. Ik hoop van deze temperaturen te profiteren, zodat ik over ongeveer 5 dagen kieming kan zien.

#16 ·
20-6-22

Ik ben achtergebleven met mijn updates, maar de bestratingsstenen zijn op 14-6 aangekomen, dus ik wacht gewoon tot ik dit vuil heb opgeruimd voordat ik zand laat leveren voor de laatste laag op de ondergrond van het terras. Ik ben erin geslaagd om ongeveer de helft van dat vuil rond het grootste deel van de voorkant te verspreiden, dus op 15-6 heb ik wat zaad op die plek verspreid, evenals wat Lesco 18-24-12 startermest. Ik heb nog een 1/4 verplaatst naar de achterkant, en nu wacht ik gewoon om de rest daarheen te verplaatsen. Het is de laatste tijd zo ongelooflijk heet dat ik echt maar een uur of twee kan werken voordat het te warm wordt. Ik heb ook de metalen rand aan de achterkant geĂŻnstalleerd die rond het nieuwe terras loopt. Op 19-6 begon ik de eerste tekenen van kieming te zien, dus het ziet er veelbelovend uit! Ik zal binnenkort betere foto's met de drone moeten maken voor een echte vergelijking.

Ik merkte voordat ik aan dit hele project begon dat het gebied rond de A/C-unit erg gevoelig is voor mosvorming. De condensafvoer druppelt direct op de betonnen plaat en loopt dan over in de aangrenzende grond, waardoor het een perfecte voedingsbodem is. Ik weet op dit moment niet wat ik ga doen, maar hoogstwaarschijnlijk niets. Omdat dit aan de zijkant van mijn huis is en niet echt zichtbaar, laat ik de rest van de tuin zo goed mogelijk opvullen en zal ik het misschien in de herfst aanpakken, wanneer we het minder gebruiken, zodat er minder vocht is om te bestrijden. Elk advies wordt gewaardeerd!

#18 ·
clbphllps said:
@callmestevee_o, hoe gaat dit? Ik heb Arden gezaaid op de laatste dag van juli 2019 in mijn voortuin en tegelijkertijd in 2020 in mijn zijtuin, maar dit was in de omgeving van Atlanta, dus er was een iets langer groeiseizoen. Zou geĂŻnteresseerd zijn om je Royal TXD-progressie te zien.
Man, ik heb serieus zitten slapen op de updates, nietwaar?! Ik moet echt weer met de drone naar buiten om goede vergelijkingsfoto's te maken. Tot die tijd, hier zijn slechts een paar foto's van een item dat ik op 17 juli te koop heb gezet in mijn lokale off-road groep, evenals de laatste volledige gazonfoto die ik op 6 juli heb weten te maken. Sinds die foto is genomen, is het ENORM opgevuld! Vooral in de hoek het dichtst bij de plek waar ik de foto nam, evenals langs de oprit. Ik heb eindelijk een rand!! De enige dunne plek die ik heb, is in de buurt van het eiland waar een grote crepe myrtle rechts van die foto staat, maar ik kan zien dat het zichzelf langzaam opvult.

Deze volgende foto is genomen op 11 juli om te laten zien dat de uitbreiding van de achtertuin bijna voltooid is. Ik heb een dunne laag zand afgeveegd en de bestrating neergegooid. Nu proberen we gewoon de juiste steen te vinden om de opening op te vullen. We willen een donkergrijze of zwarte gepolijste steen van ongeveer 1/2" groot, maar het is moeilijker te vinden dan je denkt. Het meeste wat we hebben gevonden is ofwel te groot of te klein en we willen geen erwten-grind formaat. Ik heb geëxperimenteerd met voorgekiemd zaad en dat is wat je op deze foto ziet ontkiemen. Ik heb echter twee labs die constant rennen en elkaar tackelen, dus ze hebben het overal verspreid. Ik heb sindsdien meer neergegooid en het is veel beter opgevuld dan je ziet. Ik heb het feit geaccepteerd dat de achtertuin nooit zo mooi zal zijn als de voortuin en dat is oké! Ik houd alles rond de 2" vanwege de extreme hitte die we de afgelopen 2 maanden hebben gehad. Ik zal deze week bijgewerkte foto's maken om te laten zien hoe ver het is gekomen

#19 ·
En bijna 1 heel jaar later…

Ben er al een tijdje niet geweest en ben mijn dagboek helemaal vergeten! 2 maanden geleden kocht ik een gebruikte GM1000 uit 2014 voor $600. Wielen, groomer, 1 lamp, geen opvanger. Carburateur, filter, bougie, olie, ondermes, brandstofkraan en tankdop vervangen. De man van wie ik hem kocht was een veilingmeester en zei: “Hij sneed geweldig toen hij hem gisteren probeerde.” Eén blik en de hoek van het ondermes zat vast in de haspel.…

#21 ·
Hier is mijn jaarlijkse update lol

Ik ben erg blij met hoe het er nu uitziet. Ik maai momenteel op 5/8" en heb net mijn tweede toepassing van PGR dit seizoen gedaan. MasTec kwam langs en deed wat ondergrondse boringen voor Comcast-glasvezel (hoewel ik AT&T gebruik), dus daar komt de zandvlek in het midden vandaan en ze hebben ook een nieuwe nutsbedrijfspedaal toegevoegd. De overblijfselen van orkaan Beryl kwamen eerder deze week langs met 4,5" regen in 6 uur, maar het trekt er mooi in.

Mijn vrouw en ik verwachten onze eerste baby over ongeveer 3-4 weken, dus ik hoop dat deze PGR echt de controle overneemt, aangezien ik niet de kans zal hebben om zo vaak te maaien.

Image