Lawn Care Forum banner

Rozpocząć proces zabijania trawnika lub mocnego wertykulowania, napowietrzania, dosiewania jesienią?

1.9K views 5 replies 3 participants last post by  LawnMavrik  
#1 ·
Szukam wskazówek, ponieważ wciąż jestem na etapie początkującego w pielęgnacji trawnika. Mam jeden fragment (na szczęście mały), który sprawia mi trudności. Wiem, że trzeba go wyrównać i planuję to zrobić, zanim ponownie zasieję lub dosieję. Moje pytanie brzmi: czy zabiłbyś ten fragment trawnika i zaczął od nowa, czy pozwoliłbyś mu przetrwać lato, mocno napowietrzył i wyczesał, dodał ziemi i wyrównał cały fragment, a następnie dosiał na jesieni?

Zrobiłem badanie gleby, które wykazało, że mam niedobór N-P-K. Wiosną dodałem ziemię i nasiona z nawozem startowym Scotta i RGS - część nasion wzeszła, ale wygląda na to, że mam całą masę chwastów i chwastów rosnących na tym obszarze. Pierwsze zdjęcie jest sprzed dodania ziemi i nasion, a ostatnie z początku tego tygodnia.

#2 ·
Dwie obserwacje na podstawie zdjęć. Wygląda na to, że możesz mieć zagęszczoną glebę. Widzę też dużo resztek z ogrodu na wierzchu obszarów, gdzie trawa jest rzadka lub nie rośnie. Niechętnie polecam spulchnianie gleby, ale osobiście skupiłbym się na uzyskaniu dobrego podłoża pod siew na jesień. Nie mówię, że trawa nie może rosnąć w obecnym stanie Twojego trawnika, ale zauważyłem, że zarządzanie podłożem pod siew daje mi największą szansę na sukces.

#3 ·
@LawnMavrik to szczere pytanie: jak można stwierdzić na zdjęciu, czy gleba jest zagęszczona?

@jdaltman w Twoim profilu jest napisane, że Twoja trawa to KBG. Czy to 100% KBG? Czy wiesz to na pewno, czy to tylko przypuszczenie?

Zgadzam się, że jest dużo kamieni i gruzu. Użyłbym wertykulatora i grabi ręcznych, aby usunąć jak najwięcej zanieczyszczeń.

Następnie jesienią zasiałbym nagie obszary i nawoziłbym azotem resztę trawnika (jeśli rzeczywiście jest to 100% KBG). Bardziej gęste obszary wypełnią się same azotem.