Lawn Care Forum banner

Sodding in Nashville

2.1K views 3 replies 3 participants last post by  Nashvillerookie  
#1 ·
Nieuw op het forum (althans als lid, maar ik gebruik het al maanden als referentie) en ik ben dol op alle inzichten. Kortom, mijn vrouw en ik zijn afgelopen augustus met onze honden naar Nashville verhuisd en vinden het geweldig (we zaten 18 jaar in de omgeving van NYC). We kochten een nieuwbouwwoning in de buurt van het centrum met drie aparte tuinruimtes (voor, achter en achter) - die elk relatief klein zijn. Zoals bij de meeste nieuwbouw werd de tuin ingezaaid met vuilnis-TF. Ik heb het gazon afgelopen herfst voorin opnieuw ingezaaid met een zuidelijke mix van Home Depot en het werd van de herfst tot begin zomer dit jaar het beste gazon in de buurt - in feite heb ik vijf buren geĂŻnspireerd om in het voorjaar hun voortuinen opnieuw in te zaaien. Ondertussen heb ik de achtertuin volledig gesloopt en eind mei ingezaaid met Latitude 36. De Latitude 36 ziet er geweldig uit en is perfect voor de honden. Helaas is de voorkant uitgebrand door de hitte in Nashville, ondanks frequent water geven (het lijkt erop dat we sinds mei in de jaren 90 zitten), waarschijnlijk wat bemestingsfouten (maar ik geef de hitte de schuld) en inferieur zaad. Daarom heb ik vorige week de voor- en achtertuin gesloopt en was ik van plan om opnieuw in te zaaien met Blumuda (of Bluemuda, afhankelijk van waar je kijkt), in de hoop dat de zichtbare tuingedeelten het hele jaar groen zouden blijven. Helaas was de graszodenkwekerij die ik voor Latitude 36 gebruikte, door Blumuda heen. Ik overweeg nu RTF (Fescue) en/of HGT (KBG) graszoden. Ik denk erover om HGT aan de voorkant te gebruiken (directe zon het grootste deel van de dag) en RTF aan de achterkant (zon laat op de dag achter een vrijstaande garage). Ik dacht er ook aan om RTF te gebruiken in sterk beschaduwde gebieden en te combineren met HGT in gebieden met meer zon. Nogmaals, mijn doel is om het hele jaar door groene delen van het huis te hebben. Ik moet deze beslissing waarschijnlijk de komende dagen nemen en dacht dat ik hem zou voorleggen aan de experts op TLF. Alle adviezen zijn welkom. Bedankt.

#3 ·
Er is hier een nieuwe man genaamd DocV en ik zou hem een privébericht sturen. Bekijk zijn profiel. Hij komt ook uit Nashville en lijkt iets meer te weten dan de rest van ons.

Veel hangt af van het aantal uren direct zonlicht. Het is warm en vochtig. Maar hoeveel direct zonlicht krijgt uw gazon? 2 uur? 4 uur? Bermuda (6 uur) of Zoyisa (4 uur) of roodzwenkgras (2 uur)?

Ik ben in Chattanooga en welkom in de zomers in het zuiden. Heet, vochtig en heiig. Tot 21 september (dank u Aarde, Wind en Vuur).

#4 ·
Bedankt voor de reacties. Ik moet het nu met zode doen, omdat de voor- en achterkant volledig verscheurd zijn. Om te herhalen, ik was van plan om Blumuda te leggen, maar de boerderij was uitverkocht. Mijn enige opties op dit moment (omdat ik met mijn rug tegen de muur sta) zijn de RTF-fescue (lijkt interessant omdat het groeit door rhizomen) of het HGT-blauwgras. Ik zal absoluut contact opnemen met DocV - bedankt voor de verwijzing. De voorkant krijgt ruim 6 uur, de achterkant waarschijnlijk 2 tot 4 uur (tussen onze huizen is het veel minder). Ik heb erover nagedacht om mijn eigen Blumuda te creëren, maar mijn achtertuin vereist veel werk om te onderhouden (Latitude 36) en ik heb niet de tijd of de apparatuur om het goed te mengen (en het lijkt erop dat de jury nog steeds niet weet of het het beste van beide werelden is of het slechtste). Voor zover ik weet, kan ik de HGT het hele jaar door groen houden en mogelijk ook de RTF. Hier zijn een paar foto's van mijn achtertuin met Latitude 36 - in mei gelegd en actueel (samen met een landingsbaan die ik aan het aanleggen ben met mijn nieuwe maaier na een paar biertjes).