@Art James Hier in Houston belucht ik zeker twee keer per jaar, vooral omdat mijn huis pas 2 jaar oud is en ik probeer de ravage te herstellen die achterblijft nadat een bouwer het perceel verlaat. Hopelijk kan ik dat in de toekomst terugbrengen tot één keer per jaar.
Als ik in het voorjaar belucht (afgelopen weekend zelfs) doe ik een zeer lichte topdressing met bladschimmelcompost om vroeg in het seizoen wat goede organische stoffen in de grond te krijgen.
Dan, zodra de echte groei in de zomerse hitte doorzet, zal ik beluchten en topdressen met zand. Ik gooi ook wat meststof neer vlak voor het zand en dan water ik gestaag en het herstel is verbazingwekkend. De foto hieronder was naar mijn mening te veel, te vroeg in het jaar. Het duurde veel te lang om te herstellen, omdat het niet genoeg "momentum" had opgebouwd.
Ik heb uit ervaring geleerd dat hoewel de Bermuda zich zeker zal herstellen van een vroege voorjaarszandnivellering, het veel langer duurt dan wanneer het in optimale groeiomstandigheden in de zomer is. Ik werd gisteren wakker met 40 graden en hoewel het gazon groen is en er goed uitziet, heeft het nauwelijks zijn benen gestrekt voor het seizoen!
Wat betreft beluchting, ben ik het eens met een aantal van de eerdere opmerkingen. Haal een goede, zware machine van het verhuurbedrijf. Maak een dubbele pas (je raakt uitgeput voordat je te veel schade aan je tuin kunt aanrichten, die dingen zijn straf voor de onderrug). Doe dan je topdressing naar keuze.
Hier is een link voor het product dat ik gebruik van een lokale tuin voor mijn biologische behandeling in het voorjaar, er is misschien iets vergelijkbaars bij jou in de buurt - https://thegroundup.com/leafmoldcompost
Succes!