Lawn Care Forum banner

Aanbevolen ego-tools?

3.8K views 6 replies 2 participants last post by  atticus  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb net een geweldige deal gekregen voor een in de fabriek gereviseerde ego rugzakblazer van Acme Tools. $199 en kwam met een 5.0ah batterij en oplader. Ik denk dat ik dit ga gebruiken als mijn entree in het ego-ecosysteem en ik vraag me gewoon af welke van hun gereedschappen mensen het meest aanbevelen, aangezien ik heb gemerkt dat het merk in populariteit groeit. Ik wil een elektrische roterende schaar aan mijn arsenaal toevoegen en ik weet niet zeker of deze zou werken met mijn 20v dewalt trimmer, dus ik dacht dat de krachtigere ego trimmer misschien een goede toevoeging zou zijn.

#2 ·
Ik heb de Power Rotary Scissors op mijn Ego geĂŻnstalleerd en ze werkten goed. Ik heb ook de stangensnijder veel gebruikt. Ik ben terug overgeschakeld op benzine voor het trimmen en afkanten op onze nieuwe plek (veel groter), maar heb de blazer en heggenschaar behouden.

#3 ·
Ware said:
Ik heb de Power Rotary Scissors op mijn Ego geĂŻnstalleerd en ze werkten goed. Ik heb ook de stookrandensnijder veel gebruikt. Ik ben teruggegaan naar benzine voor het trimmen en afkanten op onze nieuwe plek (veel groter), maar heb de blazer en de heggenschaar behouden.
Ik vind het idee van de verwisselbare hulpstukken leuk. Ik zou mezelf de heggenschaar, de randensnijder en de draadtrimmer kunnen zien gebruiken. Ik heb niet meer oppervlakte te bedekken dan mijn Dewalt draadtrimmer aankan met een 5ah batterij. De blazer wordt echter een game changer. Mijn Dewalt blazer vreet batterijen alsof het uit de mode raakt.

Werkt de randensnijder in uw ervaring beter dan de powerschaar voor het afkanten/aanleggen van bedden?

#5 ·
@Ware Sorry dat ik je lastigval met ego-vragen.. Ik heb net nog twee bedacht.

1) Aangezien het idee is om de aandrijfas te gebruiken om de schaar aan te drijven, maakt het dan uit of de ego-opzetkop die vervangen moet worden specifiek de draadtrimmer is, of dat de schaar ook met de kantenmaaier-opzet werkt?

2) Hoeveel moeite kost het om de ego-kop te verwisselen voor de schaar?

Ik vraag het alleen omdat ik momenteel een trimmer heb, maar geen kantenmaaier, het misschien gemakkelijker is om de baas te overtuigen als ik een tool koop die ik momenteel niet heb in plaats van een duplicaat. En als het gemakkelijk genoeg is om heen en weer te wisselen, zou ik de stelenkantenmaaier nog steeds afwisselend met de schaar kunnen gebruiken.

#6 ·
atticus said:
@Ware sorry dat ik je lastig val met ego-vragen.. Ik heb net nog twee bedacht.

1) Aangezien het idee is om de aandrijfas te gebruiken om de schaar van stroom te voorzien, maakt het dan uit of de ego-opzetkop die vervangen moet worden specifiek de draadtrimmer is of dat de stroomschaar ook met de kantenmaaier-opzet werkt?

2) Hoeveel moeite kost het om de ego-kop te verwisselen voor de schaar?

Ik vraag het alleen maar omdat het, aangezien ik momenteel een trimmer heb, maar geen kantenmaaier, misschien gemakkelijker is om de baas te overtuigen als ik een tool koop die ik momenteel niet heb in plaats van een duplicaat. En als het gemakkelijk genoeg is om heen en weer te wisselen, zou ik de stelkantenmaaier nog steeds afwisselend met de schaar kunnen gebruiken.
1) De PRS zou moeten werken op de Ego-kantenmaaier-opzetas, maar ik heb het niet geprobeerd.

2) Verwisselen vereist gereedschap, dus dat is niets waar ik in geĂŻnteresseerd zou zijn, maar ik heb hier ook vastgelegd dat ik de voorkeur geef aan speciale powerheads boven snelle opzetstukken.

Het klinkt alsof uw goedkoopste toegangsprijs zou zijn om de PRS-kop te kopen en gewoon de draadtrimmerkop te vervangen die u heeft. Misschien ontdekt u dat het goed werkt voor al uw trim- en kantwerkzaamheden. Als dat zo is, bent u klaar. Zo niet, koop dan de opzet die u het meest nodig denkt te hebben.

Ik heb vermeld dat ik de voorkeur geef aan een stelkantenmaaier, maar anderen knippen graag met hun PRS. Voor het trimmen merkte ik dat ik zelden/nooit een draadtrimmer nodig had voor mijn gazon nadat ik overstapte op de PRS, dus voor mij was het het meest logisch om die opzet als host te gebruiken.

Een andere optie zou zijn om een Ego-trimmer-opzetas te kopen. Ik denk dat iemand het onderdeelnummer in de grote Ego-thread heeft gevonden.

#7 ·
Ware said:
1) De PRS zou moeten werken op de as van de Ego-kantenaanbouw, maar ik heb het niet geprobeerd.

2) Verwisselen vereist gereedschap, dus dat is niet iets waar ik in geĂŻnteresseerd zou zijn, maar ik heb hier ook te boek gestaan dat ik de voorkeur geef aan speciale powerheads boven snelle hulpstukken.

Het lijkt erop dat uw goedkoopste toegangsprijs zou zijn om de PRS-kop te kopen en gewoon de draadtrimmerkop te vervangen die u heeft. U zult misschien merken dat het goed werkt voor al uw trim- en kantwerkzaamheden. Als dat zo is, bent u klaar. Zo niet, koop dan het hulpstuk dat u het meest nodig denkt te hebben.

Ik heb gezegd dat ik de voorkeur geef aan een stokkaantensnijder, maar anderen snijden graag met hun PRS kanten. Voor het trimmen merkte ik dat ik zelden/nooit een draadtrimmer nodig had voor mijn gazon nadat ik overstapte op de PRS, dus voor mij was het het meest logisch om dat hulpstuk als host te gebruiken.

Een andere optie zou zijn om een Ego-trimmeraanbouw-as te bemachtigen. Ik denk dat iemand het onderdeelnummer in de grote Ego-thread heeft gevonden.
Bedankt voor de info, uit wat ik heb gelezen, moet de trimmer, om de PRS te laten werken, het type zijn waarbij de motor niet aan de kop zit. Mijn trimmer is een 20v dewalt-model met de borstelloze motor aan de kop. Ik heb eigenlijk een heel goede prijs voor de PRS op Amazon gevonden, dus ze komen morgen en ik kan het testen voordat ik beslissingen neem over de ego. Nogmaals bedankt voor al je hulp!