Lawn Care Forum banner

Sproeikoppen omhoog zetten

8.9K views 10 replies 5 participants last post by  kodyketterling  
#1 ·
Dus elk jaar zakken mijn sproeikoppen verder naar beneden, gemiddeld 7,6 cm na het maaien van het gras. Op dit moment heb ik ongeveer 30 die moeten worden verhoogd. Ik gok dat de beste manier is om ze gewoon allemaal op te graven en te verhogen, maar ik zag een kit bij Home Depot genaamd "Kap it" die er veel gemakkelijker uitziet en minder ingrijpend is voor de tuin. Dus zijn er andere kits zoals deze en zijn ze een goed idee of veroorzaken ze op de lange termijn problemen met de sproei-installatie? Alle gedachten of adviezen zijn welkom.

#5 ·
Bedankt voor het antwoord. Dus bedoel je dat ik de 6" sprinklerbehuizing moet vervangen zodat hij hoger reikt, maar de bovenkant van de sprinkler onder de grond moet laten?
Ik verwees naar de behuizingen met onderinlaat, die de bovenkant van uw sprinkler ongeveer 2,5" hoger zouden moeten brengen, samen met de extra 2" pop-up hoogte. Ik neem aan dat dit sproeibehuizingen zijn waar u naar verwijst (?). Ik heb een vergelijkbaar probleem waarbij mijn sproeikoppen de neiging hebben om in de grond te zakken en tegen deze tijd van het jaar heeft dat gevolgen voor mij, aangezien mijn tttf Max-hoogte heeft. Ik heb de mijne op een flexibele slang met een 1/2" 90-ellebooginlaat, dus het is gewoon een kwestie van de oude eraf schroeven en deze plaatsen. Klinkt alsof uw situatie vergelijkbaar is (?).

#6 ·
Zijn ze niet bevestigd aan een grappige pijp? Ik heb al mijn sproeiers op een grappige pijp geĂŻnstalleerd en zal in de toekomst nooit problemen hebben om ze omhoog te brengen.

Nog geen week nadat ik mijn systeem had geĂŻnstalleerd, werd een van de sproeiers overreden door een vrachtwagen met zowel de voor- als achterbanden... heeft hem niet eens beschadigd.

#8 ·
@herein2023 - Het gebruik van een flexibele buis helpt de druk van de hoofdleiding te halen als je eroverheen rijdt, etc. - en zorgt voor flexibiliteit bij de uiteindelijke plaatsing van de kop, ongeacht de zijdelingse loop - maar die kop zal wegzakken en af en toe omhoog gebracht moeten worden. Het is een beetje lastig om ze in hun ideale positie te houden als de verdichte grond eronder is gezakt. Ik heb geprobeerd zand eronder te duwen om ze omhoog te houden, wat veelbelovender lijkt dan het gebruik van stenen of aarde. Omdat ik de hogere pop-up hoogte nodig heb, denk ik dat het vervangen ervan de beste optie is. 2 vliegen in één klap?

#9 ·
@herein2023 - Het gebruik van grappige pijp helpt de druk van de hoofdleiding te halen als je eroverheen loopt, etc. - en zorgt voor flexibiliteit bij de uiteindelijke plaatsing van de kop, ongeacht de zijwaartse loop - maar die kop zal wegzakken en af en toe omhoog moeten worden gebracht. Het is een beetje lastig om ze in hun ideale positie te houden als de verdichte grond eronder is gezakt. Ik heb geprobeerd zand eronder te duwen om ze omhoog te houden, wat veelbelovender lijkt dan het gebruik van stenen of aarde. Omdat ik de hogere pop-up hoogte nodig heb, denk ik echter dat het vervangen de beste optie is. 2 vliegen in één klap?
Dat klinkt logisch, ik wist niet dat koppen die in de grond zakken een ding waren. Ik dacht dat hogere koppen alleen nodig waren als je het gras hoger laat groeien. Ik kan me niet voorstellen wat een sproeikop in de grond zou laten zakken, tenzij misschien door ophoping van mulch?

Ik dacht dat je met de grappige pijp de koppen gewoon omhoog kon brengen en er zand onder kon stoppen, geen vervanging nodig. Ik heb de hoogte van een paar van de mijne tijdens de installatie moeten aanpassen en met de grappige pijp kon ik zoveel op en neer bewegen als nodig was, daarom vroeg ik ernaar.

#10 ·
Onze hoofden zakken niet, maar ons grondniveau stijgt een beetje door de kleine hoeveelheid stro (we verpakken al ons maaisel) en de 2-3 inch aarde uit de lucht die achterblijft na een regenbui. Het is verbazingwekkend hoeveel vuil er na een regenbui in de goten achterblijft, daarom heb ik scheidingsboxen aan de voet van de regenpijpen gebouwd.

#11 ·
Dus elk jaar zakken mijn sproeikoppen verder naar beneden, gemiddeld 3" na het maaien van het gras. Op dit moment heb ik ongeveer 30 die moeten worden verhoogd. Ik gok dat de beste manier is om ze allemaal op te graven en te verhogen, maar ik zag een kit bij Home Depot genaamd "Kap it" die er veel gemakkelijker en minder storend voor de tuin uitziet. Dus zijn er andere kits zoals deze en zijn ze een goed idee of veroorzaken ze op de een of andere manier problemen met de sproeierassemblage op de lange termijn? Alle gedachten of adviezen zijn welkom. homedepot.com/p/Pop-up-riser-extension-from-the-top-of-the-sprinkler-1-1-2-in-raise-Pop-Up-Extender-Kap-black-contractor-10-pack-KAP-10/313655827
De Kap-It werkt en is een snelle en gemakkelijke manier om de sproeiers te verhogen. De stijgleidingen zijn 1,5 inch en de Kap beschermt de stijgleiding. De binnenkant van de kop blijft hetzelfde. Onze landschapsteams verhogen elk seizoen ongeveer 2000 sproeiers met de Kap-Its. We hebben er heel weinig problemen mee gezien. Af en toe kunnen ze vast komen te zitten, maar ze hoeven alleen maar te worden doorgespoeld als ze met water lopen. We zouden aanraden ze uit te proberen. Ik kan je vertellen dat onze technici ze leuk vinden omdat ze elke sproeier in ongeveer 2 minuten verhogen met heel weinig graafwerk. Ze stellen ons in staat snel door te gaan naar de volgende klus.