Lawn Care Forum banner
4.7K views 4 replies 5 participants last post by  adoucette  
#1 ·
Hallo, ik heb een sproeikop die niet hoog genoeg omhoog komt om het gras te besproeien. Uit de DD die ik al heb onderzocht, denk ik dat het een vrij eenvoudige doe-het-zelf reparatie is. MAAR... ik weet niet zeker wat voor soort koppen we hebben. Ik zorg voor het huis van mijn moeder vanwege dementie. Dus ik heb geen idee welke afzonderlijke onderdelen 20 jaar eerder bij de installatie zijn gebruikt. Maar ik probeer het uit te zoeken. Ik hoop te voorkomen dat ik de kop hoef op te graven om erachter te komen dat het niet nodig was om hem te verlengen. De koppen zijn pop-up koppen waarbij helemaal niets zichtbaar is als ze niet sproeien. Ik kan niets detecteren dat aanvoelt als de Kap-adapter waaraan hij zou worden bevestigd. Ik voel alleen een schacht waar de kop in terugtrekt. Ik weet niet of dat genoeg info is om te helpen... maar ik heb een paar foto's gemaakt van een andere kop terwijl hij aan het sproeien was. Misschien helpt dat meer. Het spreekt voor zich dat ik ook geen idee heb wat er onder de grond zit. Wat betreft pijpen en hulpstukken. Alle hulp wordt vooraf gewaardeerd. Vooral als u me kunt behoeden voor graven in deze Arizona-zon! En vertel me welke onderdelen ik nodig heb om een kop omhoog te brengen. Dank u! 😊

#3 ·
Als je hem niet kunt verhogen, meet dan gewoon hoeveel hij voorbij het lichaam uitsteekt wanneer hij aan staat en ga naar je favoriete bouwmarkt en haal er een die langer is, ze hebben ze in de maten 2, 3, 4, 6, 12 of 24 inch. Schroef gewoon de hele sproeier in de grond los en schroef de nieuwe erin en pas de sproei aan en pas de hoogte aan indien nodig wanneer hij uit staat, zodat je niet door de maaier wordt geraakt. De behuizingen zijn redelijk, ongeveer $5, sommige hebben zelfs een nieuw 90 graden mondstuk.

#4 ·
Wat betreft het merk, enz., maak het gras rond de kop ongeveer 1/2" of zo schoon. De dop kan worden losgeschroefd als je je vingers eromheen kunt krijgen. De popup-assemblage komt eruit met de kopdop. Er zouden details op de dop moeten staan. De huidige lichaamshoogte is goed - precies op grondniveau - dus je kunt er direct overheen maaien.

Als je meer popup-hoogte nodig hebt, moet je de behuizing vervangen door een hogere. Of dat lukt, hangt af van hoeveel ruimte je hebt tussen de onderkant van de nieuwe behuizing en de toevoerbuis - er zijn veel verschillende schroefdraadadapters om ze te verbinden en sommige zijn "op lengte gesneden". Als de kop wordt gevoed door een zwenkarm flexibele pijp, moet je nog steeds wat graven om de nieuwe te verplaatsen. Niet moeilijk, kost alleen wat tijd en een paar extra tripjes naar de bouwmarkt de eerste keer.

#5 ·
Ik haal een oud draadje weer naar boven, voor het geval dit iemand anders helpt.
Ik heb net een half dozijn pop-ups omhoog gebracht die in de loop der jaren onder de grond waren gezakt.
Ik heb deze verstelbare stijgbuisverlenging gebruikt.
Gewoon water rond de sproeier gieten en een half uur wachten (voorkomt dat vuil eromheen in het gat kruimelt), dan de dop van de sproeier losdraaien, dan de sproeier losdraaien en verwijderen (deze tool past toevallig perfect in de sproeier en werkt als een sleutel om hem eruit te halen als je er een nodig hebt). Snijd de stijgbuis op de gewenste lengte, schroef de stijgbuis op de behuizing, schroef vervolgens de behuizing terug op zijn plaats in het gat en zet de sproeierdop er weer op. Snel en gemakkelijk.