TheSwede said:
Dus, ik heb een oppervlakte van 8 ft bij 24 ft waar ik 8 R-VAN's heb geplaatst, de 8-14ft versie in een vierkant patroon met head-to-head dekking. Het punt is dat het veel meer water afgeeft dan ik per uur had verwacht - ik heb het vandaag gemeten en het geeft meer dan twee keer de hoeveelheid water af in vergelijking met wat in de technische specificaties staat. Ik vind het ook erg moeilijk om de worplengte terug te brengen tot 8 ft. Zou het kunnen dat de druk te hoog is voor deze zone? Ik gebruik de 1" Rain Bird DVF-kleppen, dus ik denk dat ik de flow naar deze vrij kleine zone kan verlagen (ik heb 26 gallons/minuut flow en 65 PSI statische druk)?
Ik vermoed dat je sproeiers in orde zijn en dat je de druk/flow moet reguleren en je bewateringspraktijken moet veranderen.
1. De aanbevolen werkdruk is 45 psi, dus je moet de waterstroom regelen of anderszins reguleren. De hoogste druk die de R-van kan verdragen is 55 psi. Bovendien, tenzij je de 360-sproeier hebt, mag je niet meer dan 1 gpm per sproeier gebruiken. De aanbevolen gpm voor een 270 graden sproeier is 0,94 gpm bij 45 psi.
2. De sproeiers zijn bedoeld om snel veel water af te geven, zodat je kunt experimenteren met intermitterend bewateren. Je moet de sproeitijden aanpassen en ervoor zorgen dat je in meerdere korte intervallen over een periode van uren bewaterd in plaats van continu.