Lawn Care Forum banner

Vragen over mijn St. Augustinus gazon.

5.8K views 17 replies 4 participants last post by  ionicatoms  
#1 ·
Hallo!

Ik ben blij dat ik dit forum een paar weken geleden heb gevonden en ik lees en leer sindsdien veel. Hier komen heeft me eigenlijk doen beseffen hoe ondermaats mijn gazon is! Zoveel gazons van leden die ik zie, zien er ongelooflijk uit en ik ben officieel jaloers!

Dus in een poging om op jullie niveau te komen, heb ik een paar vragen waarvoor ik geen specifieke antwoorden heb kunnen vinden door de site te doorzoeken.

Ik moet beginnen met te zeggen dat we de afgelopen twee jaar kippen hebben gekregen. Sindsdien ben ik gestopt met het behandelen van onkruid uit angst dat de behandelingen de kippen zouden kunnen schaden die af en toe vrij rondlopen in de tuin. Dit was waarschijnlijk achteraf een vreselijk idee, want nu heb ik natuurlijk van alles een beetje wat betreft onkruid. Dollarweed, Crabgrass, Nutsege om er een paar te noemen die ik kan identificeren. Ik moet eraan toevoegen dat een grote bijdrage aan de dollarweed is dat de voorkant van mijn eigendom een ​​sloot heeft die de stad gebruikt om regenwater naar de St. Johns rivier te leiden. De sloot staat vol met vegetatie en hoewel ik hem gemaaid houd, is er geen behandeling of het doden van wat erin zit (voor zover ik weet) die veilig zou zijn om te gebruiken met een waterweg.

Mijn eerste vraag heeft betrekking op het voorste gazon. Het is St. Augustine, waarschijnlijk een mix van meerdere cultivars. De eerste dingen die me opvallen, zijn de kleurvariatie en de vreemde groeipatroon. Ik heb irrigatie en terwijl ik aan het tuinieren ben, is mijn hond meestal de hele dag bij ons buiten, dus hij plast uiteindelijk in de voortuin. Ik wed dat dit een enorme rol speelt in de verkleuring. Met groeipatroon bedoel ik dat sommige gebieden voornamelijk harde wortels of verdichte grond lijken te hebben, terwijl andere misschien krachtig zijn maar minder verdicht. Moet ik meer beluchten en bemesten? Ik heb dit jaar voor het eerst kippenpoep verspreid en het is groen geworden, maar langzaam en zonder uniformiteit. Hier zijn een paar foto's:

Mijn volgende vraag is egaliseren. Is het de moeite waard om dit allemaal met zand te egaliseren? Ik heb gelezen dat sommige mensen zeggen dat als het meer dan 1 inch is, je zand en compost moet mengen? Anderen zeggen dat je alleen zand moet gebruiken en dat alles wat meer dan 3-4 inch is, moet worden uitgegraven met een spade en dat het zand eronder moet worden geplaatst? Het is erg ongelijk. Moet ik het hele ding affakkelen en overstappen op Bermuda of iets fijners? Ik zou graag op een dag mijn gazon kunnen strepen en St. Augustine lijkt te stinken voor strepen. Wensdromen.

Bedankt voor het lezen! Gelegen in Jacksonville, Florida.
-Derrek

#2 ·
Welkom bij TLF!

Ik zou beginnen met de schroevendraaiertest om een idee te krijgen van de bodemverdichting. Dat kan u helpen beslissen over de waarde van beluchting.

Hoeveel meststof heeft u dit jaar uitgestrooid? Ik stel ook voor om een ​​dagboek te maken en dit aan uw handtekening te koppelen. Dit helpt met context als u vragen heeft.

Wat betreft het werken rond de kippen, kunt u mogelijk pre-emergente herbiciden onderzoeken die u in de toekomst zou kunnen gebruiken. Op dit moment zou u waarschijnlijk een vloeibare spuittoepassing van Dithiopyr kunnen gebruiken, omdat het ook enige na-emergente werking heeft. Maar voor later in het jaar, zeg oktober, zou u kunnen kijken naar prodiamine en isoxaben (ook bekend als Gallery). Pre-emergente herbicide zal uw problemen in de toekomst echt verminderen. Ik raad over het algemeen geen atrazine of simazine aan mensen in Florida, maar het is een andere optie die u kunt bekijken.

Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken over het direct egaliseren. De vlekkerige kleur is voor mij een grotere zorg.

#3 ·
Je moet eerst het onkruid onder controle krijgen. Het is te laat in het seizoen in Jax om een pre-emergent te gebruiken, dus ik zou beginnen met het halen van een fles Celsius bij je lokale Site One. Het is duur, maar één fles gaat een paar jaar mee. Zodra je een deel van het onkruid hebt gedood, kun je je concentreren op specifiek onkruid zoals cypergras. Ik zou het bemesten uitstellen tot minstens een paar weken na je post-emergent toepassing. Heeft Duval Co. een zomerverbod op kunstmest? Zo ja, dan is Memorial Day misschien je laatste kans om te bemesten. Je gazon is helemaal niet zo slecht en zal snel terugkomen met de zomerregens. Pak dat onkruid zo snel mogelijk aan, want het wordt veel erger. Je kunt in de zomer ijzer aanbrengen om het groener te maken.

#5 ·
ionicatoms said:
Welkom bij TLF!

Hoeveel meststoffen heb je dit jaar gebruikt? Ik stel ook voor om een ​​dagboek te maken en dit aan je handtekening toe te voegen. Dit helpt met de context als je vragen hebt.
Ik heb waarschijnlijk ongeveer 40 pond kippenmest rond maart verspreid en sindsdien geen behandelingen meer gedaan. Ik had mijn knipsels in zakken gedaan en in de ren gedaan zodat de kippen ze konden omdraaien en composteren, maar ik heb net een nieuwe ZT-maaier gekregen die geen zak heeft, dus ik verdeel de knipsels nu weer in de tuin. Ik zal kijken naar het maken van een dagboek, logisch. Bedankt voor de suggestie!

ionicatoms said:
Wat betreft het werken met de kippen, zou je onkruidverdelgers kunnen onderzoeken die je in de toekomst zou kunnen gebruiken. Op dit moment zou je waarschijnlijk een vloeibare spray van Dithiopyr kunnen gebruiken, omdat het ook een bepaalde nawerking heeft. Maar voor later in het jaar, zeg oktober, zou je naar prodiamine en isoxaben (ook bekend als Gallery) kunnen kijken. Onkruidverdelger zal je problemen in de toekomst echt verminderen. Ik raad over het algemeen geen atrazine of simazine aan mensen in Florida, maar het is een andere optie die je kunt bekijken.
Ik kan de kippen zeker zo veel weken van het gazon houden als ik nodig heb, ze hebben een mooie ren en uitloop.

Is de pre-emergentie meestal een korrel? Een paar jaar geleden gebruikte ik Fertilome's St. Aug. Weed and Feed, wat echt een groot verschil maakte in het gazon, het enige probleem was dat ik me er niet van bewust was dat het graswortelstelsel het product op zo'n manier zou transporteren dat het bijna een 40 jaar oude citrusboom in mijn voortuin doodde. Ik bleef ongeveer 5 voet van de druiplijn, maar het was blijkbaar niet ver genoeg. Is er een risico op hetzelfde met naburige bomen met deze producten? Ik had eigenlijk een product genaamd MDS dat vroeger wonderen deed voor dollarweed, maar nu heeft mijn Ace Hardware het niet meer op voorraad omdat het "eikenbomen doodde".

GPO Man said:
Je moet eerst het onkruid onder controle krijgen. Het is te laat in het seizoen in Jax om een ​​pre-emergentie toe te passen, dus ik zou beginnen met het kopen van een fles Celsius van je lokale Site One. Het is duur, maar één fles gaat een paar jaar mee. Zodra je een deel van het onkruid hebt gedood, kun je je concentreren op specifiek onkruid zoals cypergras. Ik zou wachten met bemesten tot minstens een paar weken na je post-emergentie toepassing. Heeft Duval Co. een zomerbemestingsverbod? Zo ja, dan is Memorial Day misschien je laatste kans om te bemesten. Je gazon is helemaal niet zo slecht en zal snel terugkomen met de zomerregens. Zorg ervoor dat je die onkruiden zo snel mogelijk aanpakt, want ze zullen veel erger worden. Je kunt in de zomer ijzer aanbrengen om het groener te maken.
Bedankt! Ik ben niet op de hoogte van een bemestingsverbod. Ik wist niet eens dat dat bestond! Zal het bekijken!

ionicatoms said:
Ik ben in Gainesville en ik heb net Isoxaben gespoten, maar ben het ermee eens dat het een beetje laat begint te worden voor conventionele pre-emergentie toepassingen. Maar zelfs in Jacksonville moet je nog steeds nadenken over een strategie voor het hele jaar.
Bedankt! Ik hoop nu een plan te kunnen opstellen nu ik deze site heb gevonden. Ik ben al jaren een fervent tuinier, maar gek genoeg niet erg deskundig als het om gazons gaat. Dat probeer ik te veranderen!

#6 ·
Rook said:
Is de pre-emergentie meestal een korrel? Een paar jaar geleden gebruikte ik Fertilome's St. Aug. Weed and Feed, wat echt een groot verschil maakte in het gazon, het enige probleem was dat ik me er niet van bewust was dat het wortelstelsel van het gras het product zou transporteren op een manier dat het bijna een 40 jaar oude citrusboom in mijn voortuin doodde.
Pre-emergentie is verkrijgbaar in zowel vloeibare als korrelvorm. U kiest het formaat dat voor u werkt. Vloeistof, na het bewateren en drogen, kan beter zijn voor een gebied waar kippen rondlopen.

U zou de etiketten voor fruitbomen moeten controleren, het is niet iets waar ik heel nauw naar kijk. Ik heb een sinaasappelboom en heb geen problemen gehad met prodiamine of isoxaben.

Dat Fertilome-product dat u noemde, bevat atrazine, wat niet goed is voor zandgrond. Het beweegt te gemakkelijk. En je moet het sowieso uit de buurt van bomen en struiken houden.

Celsius is een goed product om onkruid te doden als het warm is. Maar ik heb begrepen dat de dicamba erin ook kan afdrijven, dus lees het etiket van wat u ook zorgvuldig kiest.

#7 ·
Rook said:
ionicatoms said:
Welkom bij TLF!

Hoeveel meststof heb je dit jaar gebruikt?
Ik heb waarschijnlijk ongeveer 40 pond kippenmest verspreid rond maart en heb sindsdien geen behandelingen meer gedaan.
Het lijkt erop dat je baat zou kunnen hebben bij wat meer meststof. Ik zou hier een experiment uitvoeren om te zien of dit helpt met de kleurconsistentie voordat ik gek word met beluchting.

#8 ·
ionicatoms said:
Rook said:
ionicatoms said:
Welkom bij TLF!

Hoeveel meststof heb je dit jaar gebruikt?
Ik heb waarschijnlijk ongeveer 40 pond kippenmest rond maart verspreid en sindsdien geen behandelingen meer gedaan.
Het lijkt erop dat je baat zou kunnen hebben bij wat meer meststof. Ik zou hier een experiment uitvoeren om te zien of dit helpt met de kleurconsistentie voordat ik gek word met beluchting.
Ik zal zeker meer meststof proberen. Ik heb Fertilome's St. Augustine gazonvoeding (zonder onkruid) korrels op voorraad. Een snelle webduik geeft aan dat het niet gebruikt mag worden bij temperaturen boven de 80 graden. Betekent dit aanhoudende temperaturen of zou ik het 's avonds kunnen aanbrengen en water geven? Is het waarschijnlijk dat het de volgende dag verbrandt als de temperaturen midden jaren 80 tot begin jaren 90 zijn?

Nogmaals bedankt voor alle feedback tot nu toe!

#11 ·
ionicatoms said:
Rook said:
Ik heb Fertilome's St. Augustine gazonvoeding (geen onkruid) korrels bij de hand. Een snelle webduik geeft aan dat het niet gebruikt mag worden bij temperaturen boven de 80 graden.
Ik kon dit product niet vinden op de website van Fertilome. Heeft u een link naar het etiket?
Mijn fout, dit is Fertilome Lawn Food Plus Iron and Sulfur. Ik moet gedacht hebben dat het "St. Augustine" op het etiket was, omdat de onkruid- en voederversie "St. Augustine Weed and Feed" heet. Sorry voor de verwarring.

Wat vreemd is, is dat ik Lawn Feed Plus Iron op hun website zie, maar op mijn zak staat Plus Iron and Sulfur, wat ik niet op de website zie. Hier is een link naar het productlabel van de Plus Iron dat ik kon vinden. https://www.domyown.com/msds/Lawn-Food-Plus-Iron-Label.pdf

Mijn zak is 16-4-8 in tegenstelling tot 24-0-4 op de Iron only zak. De zak zelf zegt niets met betrekking tot de temperatuur.

#13 ·
ionicatoms said:
Ik denk dat dit het wel eens kan zijn. Lijkt slow release te zijn, "altijd" toepassen. Ik denk dat zolang het gras droog is als je het verspreidt, het goed moet zijn.

https://www.bwicompanies.com/item/FE10797
Perfect. Zal het vanavond aanbrengen en mijn eerste dagboeknotitie maken. Nogmaals bedankt!

#15 ·
saeroner said:
Is dat geen korter gras centipede? Niet St Aug... Ik zit in een vergelijkbare situatie als OP. Ik heb dit spul gemengd met mijn st Aug in de achtertuin en maai lager om er beter uit te zien.
Dat zou veel van mijn funky groei verklaren als dat het geval is.

We hebben ongeveer 2 jaar geleden een uitbouw aan ons huis laten doen en de bouwer bracht graszoden mee en legde wat ik dacht dat St Augustine was waar de rupsbanden en andere schade van apparatuur waren... misschien was het dat niet.

#17 ·
Hier zijn nog wat meer afbeeldingen om een beter beeld te schetsen van waar ik mee bezig ben. Wees gewaarschuwd, het is een puinhoop.
Dit is de achtertuin. "Nieuw" septic drain field. Ze hebben gras gelegd aan de zijkanten, maar alleen "hooi en de bovenkant ingezaaid", dus het meeste wat aansloeg was onkruid. Ik heb mijn bijenkorven er nu. Een deel van de reden dat ik het heb laten gaan, maar ik ben klaar om het zo veilig mogelijk te behandelen.

Droogteschade in de buurt van de kippenhok. Veel witte klaver die we probeerden in te zaaien op de bovenkant van de septic tank, weggespoeld in zware regen. Ik vind de klaver niet erg, want de bijen zijn er dol op. Ik ben super geĂŻnteresseerd in een volledig klavergazon.

Bovenkant van de heuvel.

Bovenkant van de heuvel, het is echt slecht. :?

Zijkanten van de heuvel en veel droogteschade die deze week zichtbaar wordt, mijn irrigatie komt hier niet. Werken aan het zo snel mogelijk installeren van een extra kop.

Voortuin

Hier heeft de bouwer 2 jaar geleden veel nieuw gras gelegd nadat er apparatuur in en uit was voor de uitbreiding.

Dichterbij

De sloot die langs de voorkant van mijn eigendom loopt. Is er iets waarmee ik de groei kan behandelen als de afvoer in een waterweg terechtkomt?

Dichterbij de onkruiden in de sloot. Het is een nachtmerrie, constant zaaien in mijn gazon.

#18 ·
Ziet er eigenlijk best goed uit. Veel potentie! Laat die onkruiden groeien met mest en water, en spuit dan Celsius gemengd met een niet-ionische oppervlakteactieve stof. Ik zou aanraden om te spuiten op een vochtige avond wanneer de wind erg zwak is om afdrijving te minimaliseren - vooral onder of in de buurt van bomen. Gezien het algemene terrein en de locatie, neem ik aan dat je cypergras zult hebben, dus misschien wil je wat Certainty of Sedgehammer mengen met de Celsius. Merk op dat Sedgehammer+ al een oppervlakteactieve stof bevat.

Je kunt waterverontreiniging minimaliseren door te spuiten wanneer het 48 uur niet regent/irrigatie en het behandelen van de sloot helemaal te vermijden.

Omdat je ook bijen hebt, raad ik je ten zeerste aan om GrubEx of Acelepryn te gebruiken in plaats van imidacloprid op je grasvelden. LCN ziet al schade door webwormen in het zuiden, dus ik gok dat het weer een zwaar jaar wordt.