Lawn Care Forum banner

Prodiamine, Poa Annua, zaaien

1.7K views 2 replies 3 participants last post by  uts  
#1 ·
Hallo, vraag over het toepassen van prodiamine. Ik heb op 22 augustus een KBG-renovatie gedaan en het kwam goed uit, maar er kwam vorige maand of zo een hoop poa annua door. Het is veel. Ik heb een week geleden prodiamine gestrooid en ben de poa annua met de hand aan het trekken. Sinds ik al deze poa trek, zijn er een heleboel kale plekken achtergebleven.

Ik wil in het voorjaar opnieuw inzaaien, maar dat zou betekenen dat ik een prodiamine-toepassing moet overslaan, toch? Moet ik het gewoon laten zoals het is en hopen dat de KBG zich vanzelf verspreidt en de prodiamine normaal toepassen? Er zijn klonten kale plekken met een diameter van 20-30 cm.

#2 ·
Foto's? Mijn eerste suggestie zou zijn om een ProPlugger te nemen en deze te gebruiken om stekken van uw dichtere gebieden over te zetten naar de grote kale plekken. Voor kleine kale plekken, laat ze in het voorjaar vanzelf opvullen met wat hulp van stikstof. Zaaien in het voorjaar moet naar mijn mening een laatste redmiddel zijn, tenzij het echt slecht is. Je zult die voorjaars pre-m niet willen overslaan.

Ik heb veel poa a in mijn renovatie. Handmatig getrokken, maar er is gewoon te veel. Ik doe een ronde van frequente tenacity-apps met een lage dosis om zoveel mogelijk poa te doden voor de winter. Het is veel gemakkelijker om het te doden terwijl het jong is en voor de winter. Afhankelijk van hoe erg het in het voorjaar is, kan ik doorgaan met tenacity of mijn back-upplan, ethofumesaat, gebruiken. De zomerhitte zou er een flink deel van moeten doden en een solide pre-m-barrière voorkomt dat alle zaden in de herfst weer ontkiemen. Mijn stappen zijn gedocumenteerd in mijn dagboek.