Lawn Care Forum banner

Veen vs. Leem

7.4K views 8 replies 5 participants last post by  Scagfreedom48z+  
#1 ·
Ik heb dit najaar een groot gebied om opnieuw in te zaaien en ik wil mijn succes optimaliseren. Ik weet dat velen veenmos gebruiken om hun zaad te bedekken. Ik probeer de kosten van veenmos en leem te berekenen. Veenmos kopen bij Home Depot per baal kost me $10. Ik kan een kubieke meter gezeefde leem kopen voor $28 per kubieke meter.

Ik ben van plan om een ecolawn strooier te gebruiken om beide te verspreiden, wat ongeveer 1/4 inch per 1M zal zijn en dan een roller te gebruiken.

Voor mij is het logischer om leem te strooien gezien de kosten versus het veenmos. Wat denken jullie?

#3 ·
Ik zou veen gebruiken voor de doorzaai en leem als amendement indien nodig. De baal veen is gecomprimeerd en zet behoorlijk uit, houdt meer water vast en verandert duidelijk van kleur om de behoefte aan meer water aan te geven. Als je rondkijkt, zou je veen 40% goedkoper moeten kunnen vinden dan de prijs bij je bouwmarkt.

#4 ·
Op die diepte heb je 24 kubieke yards nodig, wat $672 is (plus eventueel bezorging?). Veemos wordt over het algemeen neergelegd met ongeveer 1,5-2 balen per 1k, dus dat zou 45-60 zakken zijn, wat $450 - $600 is. Het gebruik van het volume van de baal voor berekeningsdoeleinden is geen goed idee, omdat het spul super gecomprimeerd is en behoorlijk opbolt als het uit de zak wordt gehaald.

Veemos is dood plantmateriaal. Het is organisch materiaal en zal na verloop van tijd afbreken en verdwijnen. Het is in wezen steriel, dus het bevat geen onkruidzaden.

Leem is toplaag. Het zal niet afbreken, dus je voegt 1/4" hoogte toe aan je gazon. Wil je dat (probeer je het te egaliseren)? Vrijwel geen toplaag is steriel, ongeacht wat ze zeggen, dus er zullen onkruidzaden in zitten.

#5 ·
De gecomprimeerde vorm van veen en het potentieel van de toplaag die met onkruid binnenkomt. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat zijn goede punten. Ik heb een paar plaatsen in Massachusetts bekeken, maar ik ben niet zeker van een plek die veen verkoopt, behalve de grote bouwmarkten. Ik zou graag veen in bulk vinden.

#6 ·
Scagfreedom48z+ said:
De gecomprimeerde vorm van veen en het potentieel van de toplaag die met onkruid binnenkomt. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dat zijn goede punten. Ik heb een paar plaatsen in Massachusetts bekeken, maar ik ben niet zeker van een plek die veen verkoopt, behalve de grote bouwmarkten. Ik zou graag veen in bulk willen vinden
Controleer kwekerijen en commerciële leveranciers van gazon. Ze zijn mogelijk bereid om aan u te verkopen en leveren doorgaans allemaal. Zo nodig kunt u een lokale golfbaan, sportveld of schoolmeester vinden met wie u kunt "chatten", die u mogelijk wat contactgegevens van leveranciers kan geven.

#8 ·
Scagfreedom48z+ said:
Dat is een goed punt over de golfbaan, ik heb er een in de buurt die ik kan bellen en vragen
Als je ook naar de website van de fabrikant gaat, kun je misschien een lokale bulkdistributeur in de buurt vinden. Ze hebben soms grotere balen tegen betere eenheidsprijzen dan grote warenhuizen, en kunnen kortingen op volledige pallets aanbieden met levering via laadklep.

HD en Lowes bieden kortingen op bulk aankopen van sommige producten. Een andere optie is om een prijs van hen te krijgen en een lokale leverancier te vinden die dat product verkoopt om prijzen te vergelijken.

#9 ·
Chris LI said:
Scagfreedom48z+ said:
Dat is een goed punt over de golfbaan, ik heb er een in de buurt die ik kan bellen en vragen
Ook als je naar de website van de fabrikant gaat, kun je misschien een lokale bulkdistributeur in de buurt vinden. Ze hebben soms grotere balen tegen betere eenheidsprijzen dan grote bouwmarkten, en kunnen kortingen op volledige pallets aanbieden met levering via laadklep.

HD en Lowes bieden kortingen op bulkinkopen van sommige producten. Een andere optie is om een prijs van hen te krijgen en een lokale leverancier te vinden die dat product verkoopt om prijzen te vergelijken.
Allemaal geweldige punten! Waardeer de reacties