Lawn Care Forum banner

Overspoten Sulfentrazone

2.8K views 11 replies 9 participants last post by  Redtwin  
#1 ·
Dus, ik probeerde snel genoeg te lopen en mijn gazon gelijkmatig te besproeien met de Ortho Nutsedge Killer RTS (1,5%), maar uiteindelijk gebruikte ik ongeveer het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid. Kan mijn Bermuda dat aan of moet ik een soort actie ondernemen (vaker irrigeren, meststof toevoegen) om mogelijke schade te helpen beperken?

Bedankt voor de hulp.

#2 ·
Ik zou het zo snel mogelijk flink water geven. Probeer het eruit te wateren of het product te verdunnen. Had het plaatselijk moeten spuiten, tenzij je hele tuin besmet was met cypergras.

Lees het etiket opnieuw voordat je een herbicide gebruikt. PBM is een goed idee.

#12 ·
Ik zou zo snel mogelijk flink water geven. Probeer het te verdunnen of het product te verdunnen. Had het plaatselijk moeten spuiten, tenzij je hele tuin besmet was met cypergras.

Lees het etiket nogmaals voordat je een herbicide gebruikt. PBM is een goed idee.
Met Sulfentrazone is het te laat voor water om iets te doen. Het komt helemaal goed. Sulfentrazone heeft zelfs bij lage doseringen effect op je gazon, dus het ziet er beter uit als je een dekkende toepassing doet, vooral tijdens het groen worden. Cypergrassen zoals Kyllinga kunnen superlaag groeien en zich verstoppen, dus het is het beste om een dekkende toepassing te doen, zodat je het niet in je tuin achterna zit, zoals @GCoco al zei.

#3 ·
Bedankt voor de suggestie. Ik heb het etiket gelezen zoals ik altijd doe en ik gebruik PBM. Het probleem is hoe snel het werd afgegeven. Ik heb van greendoc gelezen dat je rus moet bespuiten met een dekkende spray en niet met een spot spray, anders blijven ze terugkomen.

#10 ·
Als dat je bermudagras doodt, zullen ze over de hele wereld standbeelden van je oprichten, een federale vakantie van 2 weken op je verjaardag houden en ouderen zullen hun kleinkinderen millennia lang over je vertellen.
En al diegenen onder ons die een gazon hebben in een koel seizoen en die momenteel wanhopig vechten tegen bermudagras, zullen je geld sturen voor het recept. 😂

#8 ·
Hoeveel vierkante meter heeft u dit bespoten? Fles zegt dat het 5000 vierkante meter bedekt... en bij 0,03 lbs a.i. is het equivalent aan 0,26 lbs a.i. per acre.
Het Dismiss-label toont 0,25 - 0,375 lbs a.i. als de maximale gebruiksrate per toepassing, wat betekent dat u meer heeft aangebracht dan de maximale a.i.-rate per toepassing. Overmatig gebruik veroorzaakt tijdelijke verkleuring. Aangezien uw grasmat in rust is, zeg ik dat er niets is om op de ingrediënt te reageren. Persoonlijk zou ik me er niet al te veel zorgen over maken. Als er iets is, heeft u geleerd waarom RTS-afleversystemen niet zo exact zijn... er is geen out-of-the-box kalibratie voor!

Attachments

#11 ·
Wat betreft spot vs. broadcast. Spot kan ervoor zorgen dat je wack a mole speelt. Hangt er echt van af hoeveel je hebt. Een paar hier en daar, spot. Als je markeerverf gebruikt bij het spot-spuiten en het er aan het einde uitziet als een Smurf-massacre, dan moet je broadcast gebruiken.