Lawn Care Forum banner

Opinie voor de lente: eenjarig raaigras zaaien of braak laten liggen tot de herfst?

5K views 3 replies 3 participants last post by  shiltz  
#1 ·
Ik ben momenteel bezig met het aanleggen van trottoirs en rotslandschap en het verbreden van de oprit in de voortuin. We egaliseren ook de tuin tijdens het proces om gelijk te komen met de nieuwe looppaden en oprit.

Mijn vraag is: Moet ik in het voorjaar eenjarige raaigras planten of kale grond behouden en omgaan met het stof tot de herfst, wanneer ik van plan ben Kentucky Bluegrass op het hele terrein te zaaien? Als ik eenjarig raaigras plant, zal het dan in de herfst veel meer werk zijn voor de grondvoorbereiding voor de nieuwe KBG-zaden? Ik denk dat het misschien het beste is om de hele lente en zomer onkruid te doden, maar het zal veel stof en een doorn in het oog zijn.

Bedankt voor jullie gedachten.

#2 ·
Niets van het bovenstaande. Ten eerste wil je geen kale grond om erosie te voorkomen. Ten tweede lijkt eenjarig raaigras op een onkruid. Het laat zaden vallen en is moeilijker uit te roeien.

Ik stel voor om nu gewoon gewoon goed meerjarig raaigras te gebruiken. In de zomer kun je het gewoon doden met Roundup voordat je het opnieuw egaliseert.

#3 ·
g-man said:
Niets van het bovenstaande. Ten eerste wil je geen kale grond die gevoelig is voor erosie. Ten tweede is eenjarig raaigras bijna een onkruid. Het laat zaden vallen en is moeilijker uit te roeien.

Ik stel voor om nu gewoon regelmatig goed meerjarig raaigras te gebruiken. In de zomer gewoon doden met round-up voordat je opnieuw nivelleert.
+1 voor het gebruik van meerjarig raaigras als tijdelijke bedekking voor grond die bestemd is voor een toekomstige renovatie. Ontkiemt snel, houdt de grond op zijn plaats, helpt de dreiging van serieuzere onkruidgrassen zoals Poa annua of Poa trivialis die zich in kale grond vestigen, te verminderen en is gemakkelijk te doden met glyfosaat wanneer het klaar is om te renoveren.

Oh, en ik zou niet wachten tot de lente om het PRG deze herfst te zaaien. Ik heb met succes PRG laten ontkiemen en de winter laten overleven toen het op 11 oktober werd gezaaid, wat 2,5 weken na de gemiddelde eerste vorst in mijn omgeving is.