Lawn Care Forum banner
41 - 60 of 75 Posts
Ik voel je. Het heeft hier elke dag geregend en mijn duizendpoot is waarschijnlijk 5 centimeter groot. Als het ooit opdroogt, moet ik hem om de dag langzaam weer naar beneden halen.

Discussion starter · #42 · (Edited)
Image

Image

Image

Oké, ik ga "de overwinning uitroepen" op het zand egaliseren. Het is voor 90% gegroeid en zoveel beter. Ik moet nog steeds het gebied met de ene boomuitspoeling repareren en ik zal het volgend jaar opnieuw moeten doen om alle kleine afwikkeling te verbeteren, maar alle grote gebieden zijn dramatisch beter en het gras groeit mooi dik en donker. Ik kan maaien op 1" zonder noemenswaardige scalping. De echte reden dat ik verder wil gaan, is dat ik PGR op de achterkant moet zetten. De voorkant groeit lang niet zo snel, maar de achterkant is op het zuiden gericht, schuin om nog meer zon te krijgen, en de meeste plaatsen hebben geen schaduw. Het groeit minstens twee keer zo snel als de voorkant. Ik had vrijdag gemaaid en vandaag weer gemaaid en waarschijnlijk bijna een inch van de achterkant afgehaald. Dus morgen krijgt de achterkant 0,2 oz/1000. Ik ga de voorkant voorlopig niet reguleren. Ik zal wat ijzer toevoegen aan de PGR en dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag 0,25 lbs N aan AMS toevoegen en dan 's ochtends erna water geven.

We hebben wat regen gehad, maar niet zo veel. Dallas en gebieden ten noorden daarvan zijn dit voorjaar absoluut verpulverd. We hebben een week veel regen gehad, maar verder niet zo veel. We zitten nu in de volle zomerstand! Hier is de 10-daagse voorspelling: zelfs de dingen van 7 en 8 dagen zijn minder dan 40% en ongeveer 0,1 inch, dus gewoon heet en vochtig en laat de watermeter draaien.

Image

De Earthwise-cilindermaaier doet het nog steeds prima. Ik moest vandaag de tandwiel op de messenasaandrijving opnieuw vastdraaien en maakte van de gelegenheid gebruik om ervoor te zorgen dat ik het contact van het mes met de cilinder lichtjes aanpaste om ervoor te zorgen dat het papier overdwars werd gesneden en alles in orde was en ik maaide daarna. Volgend jaar ga ik waarschijnlijk voor een "echte" cilindermaaier, maar voorlopig vind ik het prima, want omdat hij zo klein is, duurt het ongeveer 2 uur om te maaien en ik maai niet graag 's ochtends vanwege de dauw, dus ik draag gewoon een enorme hoed en drink veel water en zweet veel in de midden jaren 90.

Een paar foto's om mee af te sluiten.

Image

Image

Image

Image

Discussion starter · #43 ·
Nog twee snelle dingen.

1) Het sproeien is absoluut fantastisch geweest.

Van dit:
Image

Image

Tot dit in 6 weken!

2
Image
Image

Ten tweede, helaas hebben de aannemers met de bouw van de steiger van de buren besloten dat het oké is om mijn oprit en tuin te gebruiken om voorladers te laten rijden, vuil te storten, enz. Het is nu een puinhoop, dus dit gebied zal volledig opnieuw moeten worden gedaan. Mijn buren zijn goede mensen, dus ik weet zeker dat ze zullen betalen om het te repareren, maar het is frustrerend dat ik het net had geëgaliseerd en het er goed uitzag. Zo is het leven, het komt goed.

Image

Discussion starter · #44 ·
Image

Image

Image

Image

Even een snelle PSA. Breng nooit een vuurwerkafvalzak in de garage/het huis. Dit was na water en 2 uur na het afsteken. Eerlijk gezegd, het beste scenario gezien de opties, maar veel opruimwerk/schade en ik ben er zeker van dat ik met de verzekeringsmaatschappij moet vechten! Heb de garage vandaag helemaal leeggehaald en de auto's relatief schoon na enkele uren werk.

Discussion starter · #46 ·
Dat is gek! Ik denk dat het erger zou kunnen zijn. Ik hoop dat je het snel weer in orde krijgt!
Absoluut, ik bedoel, het is een puinhoop en een pijn, maar zo gelukkig dat het beperkt bleef tot de garage en niemand gewond raakte! Leven en leren. Mijn vrouw zei dat ik de garage toch moest schoonmaken, dus dit doet het. Er moet echter zoveel weggegooid worden met al het roet. Het is triest, maar nogmaals, op de grote schaal hebben we een verzekering en geen menselijk letsel, dus veel beter dan het had kunnen zijn!

Twee andere snelle dingen.

1) Het sproeien is absoluut fantastisch geweest.

Van dit:
View attachment 71384

View attachment 71385

Tot dit in 6 weken!

2 View attachment 71382 View attachment 71383

Ten tweede, helaas hebben de aannemers met de bouw van de steiger van de buren besloten dat het oké is om mijn oprit en tuin te gebruiken om voorladers te laten rijden, vuil te storten etc. Het is nu een puinhoop, dus dit gebied zal volledig opnieuw gedaan moeten worden. Mijn buren zijn goede mensen, dus ik weet zeker dat ze zullen betalen om het te repareren, maar het is frustrerend dat ik het net geëgaliseerd had en het er goed uitzag. Zo is het leven, het komt goed.

View attachment 71386
Je tuin ziet er geweldig uit, moest je het zand rollen of aandrukken op de plaatsen die diep/schuin waren om te voorkomen dat het wegspoelde?

Discussion starter · #48 ·
Je gazon ziet er geweldig uit, heb je het zand moeten rollen of aandrukken op de plaatsen die diep/hellend waren om te voorkomen dat het wegspoelde?
Nee. Ik heb alleen met mijn voeten "pseudo-aangestampt", maar daarna gewoon 2 weken lang dagelijks water gegeven en dat heeft het behoorlijk goed geregeld. Ook de sprietjes en pluggen helpen om het zelfs na een week of zo vast te houden. Het belangrijkste is om in de eerste paar weken geen stortregen te krijgen, dan zit je waarschijnlijk goed. Je kunt kijken, hoewel ik een grote uitspoeling had op het steilste gedeelte bij een van mijn bomen. Dat heb ik nog steeds niet gerepareerd.

Discussion starter · #50 · (Edited)
Dus wat goed nieuws. Ik heb eindelijk het weggespoelde gebied bij de boom gerepareerd en de pop-up afvoer verplaatst die het probleem echt veroorzaakte! Ik ben daar erg enthousiast over, want het was het enige gebied in mijn hele tuin dat een doorn in het oog was en waar ik niet eens de maaier kon laten draaien. Ik heb een lokale man betaald om dit te doen en ook een rotsbed rond mijn zwembadapparatuur te plaatsen. (Nog geen foto's daarvan). Vandaag ook gemaaid. En dan vanavond, net toen het donker werd, 0,5 N/1000 aan AMS verspreid. De sproeiers staan ingesteld om om 5 uur 's ochtends te draaien om het water te geven. Ik heb maar 2 stukken gazonapparatuur. Mijn handige geëlektrificeerde Earthwise en ik heb net een nieuwe Echo RB60 strooier gekocht. Ik had nog verschillende zakken AMS over, maar die zijn allemaal met vuur weggegaan, dus ik wacht gewoon tot de claims zijn afgehandeld en de garage opnieuw is gedaan, zodat ik kan beginnen met het herbouwen van de mest- en chemische voorraden. Ik heb ook een DeWalt stokzaag gekocht, want Ace had er vorige week een in de aanbieding voor $150. Zal de bomen deze week snoeien. De voorste 2 hebben het hard nodig!

Attachments

Discussion starter · #51 ·
Vandaag was het vuilnisdag, dus om 7:01 uur was ik buiten de bomen in de voortuin aan het snoeien, zodat ik het kon bundelen en buiten kon zetten voor het vuilnis. Missie geslaagd. Ongeveer 3 uur werk, daarna volledig gekleed in het zwembad gesprongen, want ik was toch al doorweekt! Ik doe dit ongeveer om de 6 maanden, want het is de enige manier om de Bermuda-grasmat aan de voorkant te behouden. Ik zou ze verwijderen als de VvE het niet zou vereisen, maar dat doen ze wel, dus dit zou me door het einde van het seizoen moeten helpen en dan krijg ik weer een wintersnoei. De DeWalt-stokzaag presteerde briljant.

Discussion starter · #52 ·
Even een snelle update voordat ik deze hitte een paar weken verlaat.

Het plan voor de reis hierboven is zo goed als uitgevoerd. Ik heb besloten om de laatste AMS-dosis over te slaan, omdat ik 11 dagen niet kan maaien en zelfs als ik de regelgeving begrijp, zal het een puinhoop zijn als ik terugkom, daar ben ik zeker van. Ik wil N en dus de groei tijdens die periode niet pushen.

De rebound na de laatste PGR was behoorlijk bruut aan de achterkant. Ik moest 5 dagen wachten met maaien vanwege wat regen en andere problemen en minstens een centimeter afsnijden op 1 inch HOC. Zeker behoorlijk kaal. Ik heb toen zaterdagavond de PGR aangebracht. Ik heb gisteravond (3 dagen) weer gemaaid en het was ruim voldoende lang. Ik kan zien dat het nu wel afneemt met PGR en ik weet dat het een paar dagen duurt voordat het begint te werken. Met de hitte ziet het gras er niet geweldig uit, maar het is helemaal niet slecht. Verreweg de beste vorm die het ooit heeft gehad in deze tijd van het jaar.

Ik kom op een zondag terug van de reis, breng waarschijnlijk zondagavond PGR aan, maai op maandag en breng ijzer en AMS aan op dinsdag of woensdag. Ik ben er vrij zeker van dat de kale plekken behoorlijk ernstig zullen zijn, maar ik denk dat als ik het water geef en bemest, het binnen een paar weken goed zal zijn. Ik leef liever met wat kale plekken dan dat het weer uit de regelgeving komt.
Dan op de 17e en 18e de knoop doorhakken en al mijn goten naar ondergrondse drainage leiden en het rotsgedeelte achter bij het meer opfrissen. Ik denk dat het, gezien de tuin zoals hij is en de buren die nog steeds hun steiger en achterkant afmaken, de beste tijd is om de knoop door te hakken. Ik weet dat de tuin een klap zal krijgen, maar waarschijnlijk weer gelijk zal worden (althans op sommige plekken) en hem klaar zal maken voor de winterslaap en volgend jaar een geweldig seizoen zal hebben zonder grote verstoringen!

Discussion starter · #53 ·
Dus gisteravond laat teruggekomen, dus vandaag goed kunnen bekijken. Al met al gaat alles goed. Ik had dit jaar voor het eerst behoorlijk wat wolfsmelk opkomen, dus heb dat vanochtend allemaal getrokken en moet isoxaben (Gallery) aanbrengen, dus ik ben van plan dat later deze week te doen met nog eens 0,3 AMS.

Eén ding kan ik ook zeggen, het is lang, zelfs op PGR. Ik wilde vandaag maaien, maar het regende net genoeg en precies op het moment dat ik tijd had om te maaien, dus dat wacht tot morgen. Ik zal foto's maken na het maaien, maar ik weet zeker dat het behoorlijk kaal zal zijn. Ik ben van plan om morgen vroeg wakker te worden en nog een ronde PGR aan te brengen en dan 's avonds te maaien.

Volgende week ga ik al mijn dakgoten aansluiten op de bestaande ondergrondse drainage, waar ik erg enthousiast over ben.

Trip naar het noordwesten was geweldig. Ik hield van Vancouver en vooral de rit van Vancouver naar Whistler, maar het hoogtepunt waren de Buchart Gardens in Victoria op Vancouver Island. Een echte aanrader als je ooit die kant op gaat.

Discussion starter · #54 ·
Ik ga niet liegen, het maaien na 12 dagen was een echte :poop: show. Ik heb 2 volle batterijen verbruikt. De voorkant was niet verschrikkelijk, maar de achterkant was traag en hobbelig, geschild etc. Het zal even duren om te herstellen. Ik heb gisteren vroeg PGR uitgebracht en gisteravond rond 19.00 uur gemaaid. Om eerlijk te zijn, heb ik het erger gemaakt omdat ik voor het eerst in 6 weken een geleende trimmer heb gebruikt. Al mijn gereedschap, behalve mijn handmatige kooimaaier, wordt buiten de locatie gereinigd en getest na de brand, dus ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar natuurlijk zijn de randgebieden bij het beton helemaal bruin omdat ik waarschijnlijk 4 inch heb afgesneden!

Voorkant redelijk schilferig maar ok
Image

Image

Achterkant ongelijk en schilferig, maar ik weet zeker dat het snel weer goed komt

Image

Image

Interessant, de beste plek achterin is waar het in juni is gesproeid. Het is nu prachtig en dik en donker!

Image

Helaas besloten de aannemers van mijn buren om graszoden te leggen terwijl ik op vakantie was. Waarschijnlijk moeilijk te zeggen, maar het is een puinhoop. Ze hebben zich eerst niet erg goed genivelleerd. Pure rotzooi klei toplaag, geen meststof en gewoon echt waardeloos werk. Betekent gewoon dat ik in het voorjaar meer nivelleringswerk te doen heb, denk ik. Tenminste, mijn hele tuin ziet er niet zo uit als die van hen. De mijne is links van dat hek T.

Image

Hoe dan ook, dat is genoeg voor deze post. Ga vanavond of morgenavond Gallery en AMS aanbrengen en waarschijnlijk zaterdag weer maaien. Ga vrijdag vissen in de Golf om de laatste snappertrip van het seizoen te maken.

Attachments

Ik ga niet liegen, het maaien na 12 dagen was een echte :poop: show. Ik heb 2 volle batterijen verbruikt. De voorkant was niet verschrikkelijk, maar de achterkant was traag en gegolfd, geschild etc. Het zal even duren om te herstellen. Ik heb gisteren vroeg PGR uitgebracht en gisteravond rond 19.00 uur gemaaid. Om eerlijk te zijn, heb ik het erger gemaakt omdat ik voor het eerst in 6 weken een geleende grastrimmer heb gebruikt. Al mijn gereedschap, behalve mijn handmatige kooimaaier, is niet op locatie en wordt schoongemaakt en getest na de brand, dus ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar natuurlijk zijn de randgebieden bij het beton helemaal bruin omdat ik waarschijnlijk 4 inch heb afgesneden!

Voorkant redelijk geschild, maar oké View attachment 74914
View attachment 74913

Achterkant ongelijkmatig en geschild, maar ik weet zeker dat het snel goed komt

View attachment 74917

View attachment 74915

Interessant, de beste plek aan de achterkant is waar het in juni is gesproeid. Het is nu prachtig en dik en donker!

View attachment 74918

Helaas besloten mijn buren, aannemers, graszoden te leggen terwijl ik op vakantie was. Waarschijnlijk moeilijk te zeggen, maar het is een puinhoop. Ze hebben zich eerst niet erg goed genivelleerd. Pure rotzooi klei toplaag, geen meststof en gewoon over het algemeen echt slecht werk. Betekent gewoon dat ik in het voorjaar meer nivelleringswerk te doen heb, denk ik. Tenminste, mijn hele tuin ziet er niet zo uit als die van hen. De mijne is links van dat hek T.

View attachment 74919

Hoe dan ook, dat is genoeg voor dit bericht. Ga vanavond of morgenavond Gallery en AMS aanbrengen en waarschijnlijk zaterdag weer maaien. Ga vrijdag vissen in de Golf om de laatste snappertrip van het seizoen te maken.
Succes met de snapper, we hebben hier maar 2 dagen, maar konden er het beste van maken

Discussion starter · #56 ·
Succes met de snapper, we hebben hier maar 2 dagen, maar konden er het beste van maken
Uitgesteld tot volgende week vanwege hoge zeeën en storm in de Golf

Hij is in Houston, hij staat op het punt een stortvloed aan water te krijgen.

41 - 60 of 75 Posts