Lawn Care Forum banner

Nieuw op het forum. Advies over mijn gazon.

2.7K views 15 replies 7 participants last post by  softwire  
#1 ·
Mijn vrouw en ik hebben onlangs een huis gekocht met 0,85 hectare. We hebben nog nooit een huis met een gazon gehad, dus dit is allemaal nieuw voor mij. Ik heb de maaier-situatie nu onder controle, maar onze tuin is een puinhoop. Er is een rechthoekige bruine plek in de achtertuin die er al is sinds we een maand geleden zijn verhuisd. Ik weet niet zeker wat daar is gebeurd. De plek ligt ongeveer 3 meter van het huis. De tuin heeft geen bomen en geen schaduw, behalve een beetje van het huis overdag. De man van Invisible Fence merkte op dat onze tuin veel kraaiengras en onkruid had, maar het is tenminste een tuin. Ik heb geprobeerd wat onderzoek te doen op Google om erachter te komen wat ik kan doen om het gazon volgend jaar beter te laten groeien en zo min mogelijk kraaiengras te hebben, maar ik raakte nogal in de war. Ik vroeg me af of iemand me wat tips kon geven over wat ik moet doen. Ik had naar onkruid- en voeding voor het herfstseizoen gekeken, maar ik heb geen ervaring. We wonen in het noordelijke deel van North Carolina.

#2 ·
Welkom bij TLF & gefeliciteerd met je nieuwe huis. Om voor de crabgrass te zorgen, breng je volgend voorjaar, begin maart, een pre-emergent aan. Ik gebruik graag prodiamine en ik spuit de mijne met een rugsproeier op batterijen. Je kunt een korrelversie vinden als je liever strooit. Strooien is gemakkelijker als je nieuw bent in gazononderhoud. Je kunt nu beginnen met het bemesten van je gazon als je voornamelijk roodzwenkgras hebt. De herfst is de beste tijd van het jaar om een koelgras zoals roodzwenkgras te bemesten. Als je bermudagras hebt, dan is het een warmgras en wordt het in de late lente bemest wanneer het begint te vergroenen vanuit de rustfase. Plaats een paar foto's als je kunt met een paar close-ups van het gras en het zal ons helpen om te bepalen wat voor soort gras je hebt. Upper NC, welke stad of welk graafschap? Ik ben gevestigd in de omgeving van Mebane.

#5 ·
Van de foto's en het feit dat je aan de kust van NC woont, lijkt het erop dat je gewoon Bermuda-gras hebt. Ik zie veel vingergras samen met andere onkruiden. Het Bermuda-gras moet volgend jaar bemest worden als het uit de rust komt. Ik zal @Ware taggen om te zien of hij dit naar het subforum voor het warme seizoen kan verplaatsen, waar je een betere zichtbaarheid en hulp krijgt.

#9 ·
@softwire Ik zie een heleboel paardenbloemen en misschien wel dollarweed. Misschien een beetje vingergras en wolfsmelk erdoorheen. Het meeste daarvan lijkt te bezwijken voor een seizoen van de Bermuda Bijbel en de Bermuda Driehoek.

U zult geschokt zijn hoe snel het Bermuda-gras zich vult en het onkruid overneemt als u de initiële onkruiddruk vermindert en voedingsstoffen aan het gras begint te geven. Maak u klaar om te maaien!

#10 ·
Bedankt allemaal voor de adviezen en links. Ik zal alles wat je me hebt gegeven bekijken. Ik doe graag veel onderzoek naar alles wat ik doe, dus dit is perfect. Ik kijk uit naar veel maaien. Als kind haatte ik het om het gras te maaien (duwmaaier op de boerderij). Nu ik een huis heb gekocht en de zero turn heb, kan ik er niet genoeg van krijgen.

#11 ·
Neem alles wat je kunt, maar als je nu iets wilt opschrijven, moet je een pre-emergent gebruiken om te voorkomen dat winteronkruid je bermuda volgend voorjaar vertraagt. Spuiten is de beste manier voor de grootte van je onroerend goed (economischer, betere controle/dekking), maar een korrelproduct (Ă  la Lesco Stonewall 0-0-7) uit de bouwmarkt zou voorlopig volstaan.

Je zei ook dat je 0,85 hectare hebt, maar meet je daadwerkelijke bruikbare grasveld op. Je kunt het handmatig doen of een online tool gebruiken voor een redelijk nauwkeurige schatting.

#13 ·
Ik had een probleem met het maaidek van mijn zero turn en heb uiteindelijk het gazon iets korter gemaaid dan ik normaal gesproken doe. Ik heb het op ongeveer 2 inch gemaaid en had uiteindelijk veel maaisel. Ik heb een gazonveger gekocht en het maaisel opgeraapt (het was veel, aangezien het gras ongeveer 4-5 inch hoog was) en het achterin het perceel gelegd, waar voornamelijk heel weinig gras, aarde en onkruid is, en het gladgestreken. We hebben geen vuilnisophaling, dus ik wist niet wat ik er anders mee moest doen totdat we met composteren beginnen. Ik heb het zo goed mogelijk gladgestreken, maar blijft dit liggen en veroorzaakt het volgend voorjaar problemen, of komt het goed? Is Prodiamine 65 WDG ook het juiste middel voor vloeibare pre-emergent?

#14 ·
softwire said:
Ik had een probleem met het maaidek van mijn zero turn en heb uiteindelijk het gazon wat korter gemaaid dan ik normaal gesproken doe. Ik heb het op ongeveer 2 inch gemaaid en eindigde met veel maaisel. Ik heb een gazonveger gekocht en het maaisel opgeraapt (het was veel omdat het gras ongeveer 4-5 inch hoog was) en het achterin het perceel gelegd, waar voornamelijk heel weinig gras, aarde en onkruid is, en het gladgestreken. We hebben geen vuilnisophaling, dus ik wist niet wat ik er anders mee moest doen totdat we met composteren beginnen. Ik heb het zo goed als ik kon gladgestreken, maar blijft dit liggen en veroorzaakt het volgend voorjaar problemen, of komt het goed? Is Prodiamine 65 WDG ook het juiste spul voor vloeibare pre-emergent?
Nou, je hebt overal crabgrasszaden verspreid, maar het zou goed moeten komen als je je pre-m volgend jaar op tijd aanbrengt. En ja, prodiamine 65 wdg is correct als je vloeibaar wilt spuiten.

#15 ·
Zorg ervoor dat u de juiste maat voor uw tuin heeft. U zou goed moeten zitten met de helft van het jaarlijkse maximumtarief totdat u zich in maart/april opnieuw moet aanmelden. Dat is de basis- en minimale pre-emergente praktijk en zou 90% van de onkruiden moeten voorkomen als het correct wordt toegepast.
Ik zie dat u een natuurlijk gebied aan de achter- of zijkant heeft. U kunt uw knipsels daar gewoon storten in plaats van op uw gazon.

#16 ·
Ik ben van plan om tegen maart volgend jaar een aanhangerspuit te hebben, die ik wil gebruiken voor een vloeibaar vooropkomstmiddel. Ik realiseerde me al snel dat het lopen met een Scott's DLX strooier vandaag een beetje te veel voor me zou zijn, omdat ik medische problemen met mijn rug heb. Ik heb vandaag wel geprobeerd wat Lesco 0-0-7 te strooien en de strooier gevuld met een zak van 50 pond. Ik las op de website dat je het nummer van de zak moest halen en dat moest matchen met de strooier. Ik had de instelling duidelijk verkeerd, want die 50 pond was maar genoeg voor een zijtuin en een paar rijen achterin. Ik denk dat de juiste instelling 4 moest zijn en niet 7. Ik maakte me zorgen over de crabgrasszaden, maar hopelijk komt het goed met het aanbrengen van het vooropkomstmiddel. Interessant genoeg is dat natuurlijke gebied achter ons perceel de achtertuin van de buren. Ik heb de online tool gebruikt om een ruwe schatting van de tuin te krijgen, maar ik heb een meetwiel gekocht en ga morgen de tuin opmeten om een nauwkeurige meting te krijgen. Ik heb de tuinen aan weerszijden van ons bekeken en ik merkte dat ze dezelfde gazonproblemen hebben als wij. Als ik het Bermuda-gras goed laat groeien en het vooropkomstmiddel aanbreng, zal de onkruiddruk van de andere tuinen dan overwaaien?