Lawn Care Forum banner

Nieuwe Falkenstein-cilindermaaier. Duitse versie van de Hudson Star

19K views 19 replies 9 participants last post by  turfbro  
#1 ·
Echt geïnteresseerd in deze. Lijkt qua prijs vergelijkbaar te zijn. Beschikbaar in de VS in 2024.

#4 ·
D) "Dr. Falkenstein?" "FAL-ken-steen." "Je maakt een grapje." "Nee! Het wordt uitgesproken als "FAL-ken-steen." "Zeg je ook FRO-derick?" "Nee. Fredrick." "Maar waarom is het niet FRO-derick FAL-kensteen?" "Dat is het niet! Het is Fredrick FAL-kensteen." "Ik begrijp het." "Jij moet Igor zijn". "Nee, het wordt uitgesproken als EYE-gor." "Maar ze vertelden me dat het Igor was." "Nou, dan zaten ze fout, nietwaar?"

#11 ·
De link over de haspelproductie gevonden. Leuk om naar te kijken en heeft me echt de waarde laten inzien van het werk dat nodig is om een kwaliteitsrol te maken...

Moteck Machining
Shane Kosteszyn
Pinjarra, Western Australia
20" 8-blads haspel: $735 USD (au!)

Haspelproductie:

Haspel draaien op een draaibank:

Op de vraag waarom hij slijpt met een draaibank in plaats van een slijpmachine, zei Shane iets in die zin dat hij "gelooft dat de draaibank nauwkeuriger is dan een slijpmachine". Elke machinist weet dat slijpmachines doorgaans werken met toleranties die ongeveer 10x kleiner zijn (0,0001") dan andere bewerkingsmachines zoals draaibanken of freesmachines. Dus ik denk dat wat Shane wilde zeggen, was dat commerciële haspelslijpmallen minder nauwkeurig zijn dan een goed afgestelde draaibank. In beide gevallen zijn de toleranties die worden verkregen van een haspelslijpmal of een draaibank ruim voldoende voor elke maaier.

#12 ·
Op de vraag waarom hij slijpt met een draaibank in plaats van een slijpmachine, zei Shane iets in die zin dat hij "gelooft dat de draaibank nauwkeuriger is dan een slijpmachine". Elke machinist weet dat slijpmachines doorgaans werken met toleranties die ongeveer 10x kleiner zijn (0,0001") dan andere bewerkingsmachines zoals draaibanken of freesmachines. Dus ik denk dat wat Shane wilde zeggen, was dat commerciële haspelslijpmallen minder nauwkeurig zijn dan een goed afgestelde draaibank. In beide gevallen zijn de toleranties die worden verkregen van een haspelslijpmal of een draaibank ruim voldoende voor elke maaier.
Alle beste afwerkingen en kleinste toleranties worden inderdaad gedaan op slijpmachines, niet op snijgereedschappen. Ik heb er geen bezwaar tegen om de cilinder op de draaibank te richten, en vind het heel fijn dat hij probeert de haspel zo concentrisch mogelijk te bouwen in plaats van hem in elkaar te zetten en hem op maat te bewerken. Maar ik weet niet zeker hoe je de lossingshoek(en) op die haspel zou moeten zetten, behalve misschien met een aangepaste gereedschapspost-slijpopstelling. Dit werkt waarschijnlijk ook niet zo goed met geharde snijvlakken, omdat ik verwacht dat de trillingen toenemen naarmate de snijwerking moeilijker wordt.

#14 ·
#18 ·
De kwaliteit ziet er geweldig uit. Maar voor $2500 kun je een uitstekende, nieuwere, gebruikte JD of Toro krijgen. De Hudson, en ik neem aan dat dit model ook, levert geweldige resultaten, maar ze zijn gewoon te arbeidsintensief bij het maaien op lage hoogtes of het in één keer aanzienlijk verlagen van de hoogte. Elke dag maaien is waarschijnlijk prima, maar in werkelijkheid kunnen maar weinig huiseigenaren elke dag of zelfs om de dag maaien. En voor $2500 wil ik de veelzijdigheid hebben om te kunnen scalperen of laag te maaien zonder tot uitputting te worden gedreven. We hebben een maaier als deze nodig, maar dan voor een redelijkere prijs.