Echt geïnteresseerd in deze. Lijkt qua prijs vergelijkbaar te zijn. Beschikbaar in de VS in 2024.
Ik ben het hier precies mee eens.$2.500 voor een mens aangedreven duwmaaier 😶
Alle beste afwerkingen en kleinste toleranties worden inderdaad gedaan op slijpmachines, niet op snijgereedschappen. Ik heb er geen bezwaar tegen om de cilinder op de draaibank te richten, en vind het heel fijn dat hij probeert de haspel zo concentrisch mogelijk te bouwen in plaats van hem in elkaar te zetten en hem op maat te bewerken. Maar ik weet niet zeker hoe je de lossingshoek(en) op die haspel zou moeten zetten, behalve misschien met een aangepaste gereedschapspost-slijpopstelling. Dit werkt waarschijnlijk ook niet zo goed met geharde snijvlakken, omdat ik verwacht dat de trillingen toenemen naarmate de snijwerking moeilijker wordt.Op de vraag waarom hij slijpt met een draaibank in plaats van een slijpmachine, zei Shane iets in die zin dat hij "gelooft dat de draaibank nauwkeuriger is dan een slijpmachine". Elke machinist weet dat slijpmachines doorgaans werken met toleranties die ongeveer 10x kleiner zijn (0,0001") dan andere bewerkingsmachines zoals draaibanken of freesmachines. Dus ik denk dat wat Shane wilde zeggen, was dat commerciële haspelslijpmallen minder nauwkeurig zijn dan een goed afgestelde draaibank. In beide gevallen zijn de toleranties die worden verkregen van een haspelslijpmal of een draaibank ruim voldoende voor elke maaier.
Ziet er goed uit! Van welk materiaal zijn de handvatten gemaakt? Ik kan het niet zien op de afbeelding. Hoe voelen ze aan tijdens het gebruik?Ik heb net de kooimaaier ontvangen. Er waren geen btw / douanekosten! Dezelfde prijs als Hudson, alles bij elkaar. Eigenlijk goedkoper omdat hij met een back lapping kit komt.
View attachment 36729
View attachment 36728
View attachment 36727
View attachment 36726