Lawn Care Forum banner

Heb grote hulp nodig met gazon

2K views 13 replies 6 participants last post by  creediddy2021  
#1 ·
Hé,

Ik heb hier al een paar keer gepost en ik weet echt niet wat ik moet doen.

Mijn eerste helft van mijn achtertuin is redelijk beschaduwd met 4 essen en het gras valt gewoon uit elkaar. Oorspronkelijk zag het er allemaal goed uit, maar toen merkte ik in de zomer afsterving en het bord hier benadrukte dat ik te maken had met poa triv.

In de loop der jaren heb ik een paar keer Tenacity toegepast (meerdere sessies per keer), maar ik weet niet zeker of dat veel heeft gedaan. Ik heb elk jaar opnieuw ingezaaid met TTTF en kruipende fescues en andere fijne fescues. Ik heb een bodemtest gedaan waaruit is gebleken dat alles in goede staat verkeert, behalve meer kunstmest en ijzer.

Image

Vorig jaar in de herfst heb ik Acclaim extra op het gras gespoten in de juiste hoeveelheid, slechts één toepassing, niet twee, en het gras ziet er nu dood uit en voelt zo aan, met plekken mos dat groeit en meer poa triv dat ironisch genoeg nu gedijt. Ik weet niet zeker waarom de Acclaim veel van het gras heeft gedood, vooral de gebieden die ik een paar jaar geleden na roundup opnieuw had gedaan (rond de vuurplaats). Ik zie hier en daar wat groen, maar als ik aan het bruine gras trek, komt alles los, wat me aangeeft dat het dood is, niet inactief.

Ik heb grote plekken met helderder groen gras waarvan ik dacht dat het poa triv was, maar als ik aan de plekken trek, komt het niet gemakkelijk omhoog, maar ik heb gemerkt dat in de lente de poa triv sterker vastzit dan in de zomer.

Wat zouden jullie hier doen? Ik heb een kind van 1 jaar en mijn vrouw wil in het gazon spelen. Ze is al een beetje pissig dat ik in het verleden roundup heb gebruikt en nu is het gras dood met de Acclaim, waarvan ik hoopte dat het de poa triv zou stuiten, en ze is daar niet blij mee. Oorspronkelijk had ik het groenste gazon en werd ik de gazonman genoemd, maar ik ben in een neerwaartse spiraal terechtgekomen. Zelfs de plek die ik heb afgerond (ongeveer 6.000 SQFT) en opnieuw heb ingezaaid samen met de rest van mijn gazon, zag er dom uit omdat het een andere kleur had.

1) Roundup het hele gebied, 16000 SQFT lijkt onmogelijk omdat het de hele zomer dood zou zijn en ik het moeilijk zal hebben om nieuwe grond/compost op 16k sqft te leggen. Verder is de tuin van de buren een vuilnisbak met poa die gewoon terug in mijn tuin zal waaien. Of moet ik nu de specifieke, zeer groene gebieden afronden, hoewel ik elders bladeren zie, dus ik heb het gevoel dat het in de eerste plaats redelijk verspreid is over mijn gras.

2) Moet ik nog een keer Tenacity spuiten en gewoon de zeer witte stukken afronden?

3) Moet ik proberen het zeer heldergroene gras nu uit te snijden? Is het zelfs poa triv omdat de wortels sterk zijn

4) Heeft poa triv in de lente sterkere wortels dan in de herfst? Ik vermoed dat het nog steeds poa triv is omdat je de grond niet kunt zien omdat het gebied drassig aanvoelt omdat het altijd deze bol van bladeren en wortels eronder is.

5) Klaver verspreiden?

6) Wat zijn die blauwe bloemen die elk jaar opduiken, de plekken worden elke keer groter lol

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Redelijkerwijs ben ik alleen in deze strijd met een kind van 1 jaar thuis. Het is een lange post, maar als iemand me zou kunnen helpen met een redelijk plan, zou ik zo dankbaar zijn. Ik weet dat het perfecte antwoord hier vaak wordt gezegd. Roundup twee keer, met twee weken tussen, nieuwe grond binnenhalen, premium zaad kopen, zaaien etc... Maar 16k is gewoon niet haalbaar.

Image

#2 ·
Bent u op zoek naar een pronk gazon? Kunt u wat grasachtige onkruiden verdragen? Het klinkt alsof u moet beheren wat u heeft en een herinzaai deze herfst moet plannen. Als u geen pre-emergents heeft toegepast, dan is een voorjaarszaai een optie, ervan uitgaande dat u irrigatie heeft en bereid bent om matig tot hoog verlies over de zomer te accepteren.

#3 ·
bernstem said:
Mijn eerste gedachte is dat het eruitziet als veel grote bomen en waarschijnlijk schaduw. Het feit dat het veel beter gaat in het open veld aan de achterkant ondersteunt dat. Het kan moeilijk zijn om daar een gazon te laten groeien met Engels raaigras of bluegrass. Fijne zwenkgrassen zijn misschien een betere optie, maar zelfs die hebben wat zonlicht nodig. Ik verwacht dat wat je ook doet, gras daar zal worstelen met de schaduw.

Ben je op zoek naar een pronk gazon? Kun je wat grasachtige onkruiden verdragen? Het klinkt alsof je moet beheren wat je hebt en een herinzaai deze herfst moet plannen. Als je nog geen pre-emergents hebt toegepast, dan is een voorjaarszaai een optie, ervan uitgaande dat je irrigatie hebt en bereid bent om matig tot hoog verlies in de zomer te accepteren.
Hoe zou je omgaan met de POA triv of alle lichtgekleurde gebieden die nu groeien? Op een gegeven moment beheerde ik een redelijk vol stuk gras onder de bomen, omdat ik al 4 jaar in de lente/herfst heb doorgezaaid met fijne zwenkgrassen en TTTF, terwijl ik mesotroïne op dat gebied en dimension op de achterkant gebruikte. Het gebied krijgt wat zon, niet genoeg, maar wel wat zon, aangezien de essen oud zijn en niet meer het volst zijn.

#5 ·
john5246 said:
Het hoeft niet allemaal tegelijk, doe het meer beschaduwde deel in het voorjaar (8k sq ft), doe dan het andere deel eind augustus.

Alles is haalbaar. Zet je verstand erop en je zult een manier vinden. Ik kan niet wachten om de resultaten te zien!
Zou je niet gewoon de onkruidverdelger volgend jaar weer verspreiden en mulchen? Ik kan niet achteruit met mijn maaier.

#6 ·
Ik zou dit voorjaar twee keer glyfosaat op de Triv spuiten en die gebieden dan inzaaien met schaduwbestendig gras. Je zult een constante, voortdurende strijd met de Triv hebben, hoe dan ook. Er zijn veel threads die de Triv-beheer bespreken.

Een andere optie zou Poa Supina zijn.

Uiteindelijk zult u moeten beslissen wat uw verwachtingen zijn voor het gebied. Als u gewoon een gazon wilt waar de kinderen op kunnen spelen, dan kunt u doorgaan met doorzaaien en kleurvariatie accepteren. Als u meer wilt dan alleen groen en gras, zult u de rest van de familie moeten laten accepteren dat er chemicaliën worden gebruikt.

Triv heeft 2+ rondes glyfosaat nodig om het te doden. Het moet worden aangebracht terwijl het groen is en actief groeit, wat meestal in de lente of herfst is. Zelfs met een glyfosaat-kill en braakliggend terrein, zul je volgend jaar waarschijnlijk nog steeds Triv terugkrijgen. Dat betekent meestal dat je de Triv-bladeren met glyfosaat moet schilderen, tenzij je bereid bent het omliggende gras te doden. Tenacity gaat de Triv niet doden. Houd er ook rekening mee dat de Tenacity-doseringen in Fine Fescue lager zijn dan in TTTF en KBG.

#7 ·
@Belgianbillie -- Ik voel je pijn, broeder. Een Poa Triv-plaag over grote oppervlakken, zeg 5.000 vierkante voet en meer, is een heel ander beest om mee om te gaan in vergelijking met een paar kleine plekken waar anderen op het forum mee te maken hebben.

Je gaat hier veel verschillende meningen over krijgen, maar ik ga een alternatieve aanpak voorstellen, namelijk je mindset veranderen van uitroeiing naar mengen. Zeker, in een perfecte wereld, als je 2-4" zou kunnen afsteken en opvullen met verse, schone grond - geweldig, maar dat is geen realiteit voor 16.000 vierkante voet. Ik denk ook dat de glyfosaatroute over zo'n groot gebied op de lange termijn een verloren strijd is, omdat de uitlopers en zaden van Poa Triv jarenlang inactief kunnen blijven. Het is waarschijnlijk dat je, zelfs nadat je zo'n gebied hebt opgeruimd, er binnen een paar jaar weer mee te maken krijgt. Ik zeg dit niet om pessimistisch te zijn, maar om realistische verwachtingen te scheppen om je mentaal gezond te houden (en te voorkomen dat je vrouw je vermoordt).

Als je mijn berichten van de afgelopen jaren hebt gevolgd, weet je dat ik in een vergelijkbare, hoewel niet zo'n slechte situatie zit. Ik heb Poa Triv verweven over ongeveer 10.000 vierkante voet, dus ik heb dezelfde mentale gymnastiek doorlopen waar jij nu mee te maken hebt. Wat vorig jaar goed voor me werkte, en mijn plan voor de toekomst is, is een gemengde aanpak.

Om mijn 'minimaliseer / meng triv-programma' samen te vatten:
- 0 stikstof in de herfst. maaien op 2 - 2,5" op een mix voor het koele seizoen
- 0 stikstof in het vroege tot middenvoorjaar. maaien op 2 - 2,5" op een mix voor het koele seizoen
- eerste bemesting rond Memorial Day als triv begint te 'vervagen'
- eventueel een langzaam vrijkomende / milo-achtige meststof rond 4 juli. maaien rond 3" op een mix voor het koele seizoen
- 0 stikstof de rest van het jaar. maai in de herfst terug tot 2,5"
- gebruik indien nodig extra ijzer voor kleur
- knipsels indien mogelijk opvangen

Ik heb nog geen PGR aan dit plan toegevoegd, maar het lijkt logisch dat dit zou helpen bij het verder mengen / maskeren, maar dat is waarschijnlijk een meer geavanceerde tactiek als de zaken relatief onder controle zijn.

De sleutel hier is om de triv zo min mogelijk voordeel te geven. Door de voorjaars- en herfstbemesting achter te houden, krijgt het niet de kans om in de typische hypergroei te komen die het normaal zou hebben. Ik wacht tot rond Memorial Day om de gewenste grassen te bemesten, want dan is de triv voorbij de voorjaarsbloeiperiode en begint hij een beetje te worstelen met de hogere temperaturen. Een tweede bemesting met langzaam vrijkomende (milo-achtige) meststof rond 4 juli houdt de gewenste grassen gevoed met iets terwijl de Triv het zwaar heeft.

Het andere dat dit schema doet, is de kleurverschillen verminderen. Als je de gewenste grassen in het vroege voorjaar en de herfst bemest, vallen de kleurverschillen tussen hen en triv op als de rode neus van Rudolph. Zonder de stikstof is de mix veel, veel beter en meestal zal alleen het getrainde oog de verschillen kunnen zien.

Dit is een klein voorbeeld, maar dit is een gebied dat historisch werd overspoeld met triv, maar vorig jaar vrij goed mengde na dit programma:

Het is nog vroeg dit jaar, maar het mengt zich dit voorjaar weer op een acceptabel niveau voor mij. Dit is geen perfecte oplossing, maar het kan iets zijn dat je helpt je gezond verstand te bewaren. Succes!

#8 ·
critterdude311 said:
@Belgianbillie -- Ik voel je pijn, broeder. Een Poa Triv-plaag over grote oppervlakken, zeg 5.000 sq ft en meer, is een heel ander beest om mee om te gaan in vergelijking met een paar kleine plekken waar anderen op het forum mee te maken hebben.

Je gaat hier veel verschillende meningen over krijgen, maar ik ga een alternatieve aanpak voorstellen, namelijk je mindset veranderen van uitroeiing naar mengen. Zeker, in een perfecte wereld, als je 2"-4" zou kunnen afsnijden en opvullen met verse, schone grond - geweldig, maar dat is niet de realiteit voor 16.000 SQ FT. Ik denk ook dat de glyfosaatroute over zo'n groot gebied op de lange termijn een verloren strijd is, omdat de uitlopers en zaden van Poa Triv jarenlang inactief kunnen blijven. Het is waarschijnlijk dat je, zelfs nadat je zo'n gebied hebt opgeruimd, er binnen een paar jaar weer mee te maken krijgt. Ik zeg dit niet om pessimistisch te zijn, maar alleen om realistische verwachtingen te scheppen om je mentaal gezond te houden (en je vrouw ervan te weerhouden je te vermoorden).

Als je mijn berichten van de afgelopen jaren hebt gevolgd, weet je dat ik in een vergelijkbare, hoewel niet zo'n slechte situatie zit. Ik heb Poa Triv verweven over ongeveer 10.000 SQ FT, dus ik heb de vergelijkbare mentale gymnastiek doorlopen waar je nu mee te maken hebt. Wat vorig jaar goed voor me werkte, en mijn plan voor de toekomst is, is een gemengde aanpak.

Om mijn 'minimaliseer / meng triv-programma' samen te vatten:
- 0 stikstof in de herfst. maaien op 2 - 2,5" op een mix voor het koele seizoen
- 0 stikstof in het vroege tot midden voorjaar. maaien op 2 - 2,5" op een mix voor het koele seizoen
- eerste bemesting rond Memorial Day, als triv begint te 'vervagen'
- eventueel een langzaam vrijkomende / milo-achtige meststof rond 4 juli. maaien rond 3" op een mix voor het koele seizoen
- 0 stikstof de rest van het jaar. maai in de herfst terug naar 2,5" bereik
- gebruik indien nodig extra ijzer voor kleurpop.
- knipsels in zakken doen indien mogelijk

Ik heb geen PGR aan dit plan toegevoegd, maar het lijkt logisch dat dit zou helpen met verdere menging / maskering, maar dat is waarschijnlijk een meer geavanceerde tactiek zodra de zaken relatief onder controle zijn.

De sleutel hier is om de triv zo min mogelijk voordeel te geven. Door de bemesting in het voor- en najaar achter te houden, krijgt het geen kans om in de typische overmatige groei te komen die het normaal zou hebben. Ik wacht tot rond Memorial Day om de gewenste grassen te bemesten, want tegen die tijd is de triv voorbij de voorjaarsbloeiperiode en begint hij een beetje te worstelen met de hogere temperaturen. Een tweede bemesting met langzaam vrijkomende (milo-achtige) meststof rond 4 juli houdt de gewenste grassen gevoed met iets terwijl de Triv het zwaar heeft.

Het andere dat dit schema doet, is de kleurverschillen verminderen. Als je de gewenste grassen in het vroege voorjaar en de herfst bemest, vallen de kleurverschillen tussen hen en triv op als de rode neus van Rudolph. Zonder de stikstof is de mix veel, veel beter en meestal zal alleen het getrainde oog de verschillen kunnen zien.

Dit is een klein voorbeeld, maar dit is een gebied dat historisch gezien overspoeld werd door triv, maar vorig jaar vrij goed gemengd is na dit programma:

Het is nog vroeg dit jaar, maar het mengt zich dit voorjaar weer op een voor mij acceptabel niveau. Dit is geen perfecte oplossing, maar het kan iets zijn dat je helpt je gezond verstand te bewaren. Succes!
Bedankt man. Zijn de wortels voor poa triv sterker in de lente, sommige gebieden kon ik niet gemakkelijk optrekken, maar ze waren nog steeds felgroen. Hoe zou je de eerste aanval uitvoeren om de hoeveelheid POA triv te verminderen?

#9 ·
Belgianbillie said:
critterdude311 said:
@Belgianbillie -- Ik voel je pijn, broeder. Een Poa Triv-plaag over grote oppervlakken, zeg 5.000 vierkante meter en meer, is een heel ander beest om mee om te gaan in vergelijking met een paar kleine plekken waar anderen op het forum mee te maken hebben.

Je gaat hier veel verschillende meningen over krijgen, maar ik ga een alternatieve aanpak voorstellen, namelijk je mindset veranderen van uitroeiing naar mengen. Zeker, in een perfecte wereld, als je 2"-4" zou kunnen afsnijden en opvullen met verse, schone grond - geweldig, maar dat is niet de realiteit voor 16.000 vierkante meter. Ik denk ook dat de glyfosaatroute over zo'n groot gebied op de lange termijn een verloren strijd is, omdat de uitlopers en zaden van Poa Triv jarenlang inactief kunnen blijven. Het is waarschijnlijk dat je er, zelfs nadat je zo'n gebied hebt aangepakt, binnen een paar jaar weer mee te maken krijgt. Ik zeg dit niet om pessimistisch te zijn, maar probeer gewoon realistische verwachtingen te scheppen om je mentaal gezond te houden (en te voorkomen dat je vrouw je vermoordt).

Als je mijn berichten van de afgelopen jaren hebt gevolgd, weet je dat ik in een vergelijkbare, hoewel niet zo'n slechte situatie zit. Ik heb Poa Triv verweven over ongeveer 10.000 vierkante meter, dus ik heb dezelfde mentale gymnastiek doorlopen waar jij nu mee te maken hebt. Wat vorig jaar goed voor me werkte, en wat ik van plan ben te blijven doen, is een gemengde aanpak.

Om mijn 'minimaliseer / meng triv programma' samen te vatten:
- 0 stikstof in de herfst. maaien op 2 - 2,5" op een koel seizoen mix
- 0 stikstof in het vroege tot midden voorjaar. maaien op 2 - 2,5" op een koel seizoen mix
- eerste bemesting rond Memorial Day als triv begint te 'vervagen'
- eventueel een langzaam vrijkomende / milo-achtige meststof rond 4 juli. maaien rond 3" op een koel seizoen mix
- 0 stikstof de rest van het jaar. maaien in de herfst terug naar 2,5" bereik
- gebruik indien nodig extra ijzer voor kleur
- knipsels indien mogelijk opvangen

Ik heb geen PGR aan dit plan toegevoegd, maar het lijkt logisch dat dit zou helpen bij het verder mengen / maskeren, maar dat is waarschijnlijk een meer geavanceerde tactiek als de dingen relatief onder controle zijn.

De sleutel hier is om de triv zo min mogelijk voordeel te geven. Door de bemesting in het voor- en najaar achter te houden, krijgt het niet de kans om in de typische hypergroei te komen die het normaal zou hebben. Ik wacht tot rond Memorial Day om de gewenste grassen te bemesten, want tegen die tijd is de triv voorbij de voorjaarsbloei en begint hij een beetje te worstelen met de hogere temperaturen. Een tweede bemesting met langzaam vrijkomende (milo-achtige) meststof rond 4 juli houdt de gewenste grassen gevoed met iets terwijl de Triv het zwaar heeft.

Het andere dat dit schema doet, is de kleurverschillen verminderen. Als je de gewenste grassen in het vroege voorjaar en de herfst bemest, vallen de kleurverschillen tussen hen en triv op als de rode neus van Rudolph. Zonder de stikstof is het mengsel veel, veel beter en meestal zal alleen het getrainde oog de verschillen kunnen zien.

Dit is een klein voorbeeld, maar dit is een gebied dat historisch overwoekerd was met triv, maar vorig jaar redelijk goed mengde volgens dit programma:

Het is nog vroeg dit jaar, maar het mengt zich dit voorjaar weer op een voor mij acceptabel niveau. Dit is geen perfecte oplossing, maar het kan iets zijn dat je helpt je gezond verstand te bewaren. Succes!
Bedankt man. Zijn de wortels voor poa triv sterker in de lente, sommige gebieden kon ik niet gemakkelijk uittrekken, maar ze waren nog steeds felgroen. Hoe zou je de eerste aanval uitvoeren om de hoeveelheid POA triv te verminderen?
De specifieke variëteit die ik heb, met kleigrond, vind ik het moeilijk om in de lente met de hand te trekken. Misschien als de grond nat / los is van een eerdere regenbui, maar als het droog is, is het meestal genoeg geworteld om gemakkelijk met de hand te kunnen trekken in de lente. Naarmate het weer warmer wordt, valt het uit elkaar als spaghetti. Ik heb in het verleden wat met de hand getrokken in de lente, maar het is over zo'n groot gebied dat het voor mij is als in de oceaan pissen.

#10 ·
Dus ik haalde de trekker over en bespoot de gebieden die het felst groen waren en ik zal het hele jaar door culturele praktijken en hardnekkigheid + xonerate toepassen op de andere gebieden.

Nu, ik zal over 14 dagen een tweede keer spuiten, maar hoe kan ik dan nog steeds zaad neerleggen voor de lente, en als ik dat doe.... moet ik het dan water geven, want het over al deze plekken doen kan moeilijk zijn :S.

Zou het neerleggen van zaad zonder water geven überhaupt iets doen? Ik bedoel, het is lente...

#12 ·
Belgianbillie said:
Dus ik heb de trekker overgehaald en de gebieden besproeid die het felst groen waren en ik zal het hele jaar door culturele praktijken en vasthoudendheid + xonerate over de andere gebieden uitvoeren.

Nu, ik zal over 14 dagen een tweede keer spuiten, maar hoe leg ik dan nog steeds zaad neer voor de lente, en als ik dat doe.... moet ik het dan water geven, want het over al deze plekken doen kan moeilijk zijn :S.

Zou het neerleggen van zaad zonder water geven überhaupt iets doen? Ik bedoel, het is lente...
Klinkt alsof je besloten hebt om de spuitroute te volgen. Ik respecteer het. Nog een laatste gedachte over de selectieve herbiciden - als er een van zou werken, denk je dat we dan talloze threads zouden hebben over het behandelen van triv? Ik heb geen bewijs op lange termijn gezien dat een van de selectieve middelen voor triv daadwerkelijk werkt. Glyfosaat, misschien, als je per se de nucleaire route wilt volgen, anders denk ik dat je je tijd verspilt en onnodig chemicaliën neerlegt, omdat het het probleem niet echt zal oplossen. Triv is een beest om uit te roeien, zelfs met de nucleaire optie.

#13 ·
Belgianbillie said:
Verdomme, nu denk ik dat ik een kapitale fout heb gemaakt. Ik bedoel, ik zou water geven voor deze gebieden kunnen instellen, maar door het water te geven, zou ik alleen de poa triv die ik niet heb gespoten aanmoedigen om uit te breiden, nietwaar?
Ben je vastbesloten om in dit gebied gras te hebben? Wat dacht je ervan om schaduwtolerante planten met het gras te mengen? Planten zoals hosta, varen, astilbe of bodembedekkers zoals packera obovata of inheemse grassen zoals Canadese wilde rogge. En hoe zit het met enkele ondergrondse bomen zoals de judasboom?

Gras over dat hele gebied lijkt sowieso saai, maar dat is slechts mijn smaak. Als je vastbesloten bent om gras te hebben, zou ik dat in augustus doden en zaaien met een mix van hoge zwenkgras en kbg. Voor de kbg zou ik kijken naar mazama en/of bewitched. Je zult de triv nooit verslaan, maar je kunt proberen het te beheren.

#14 ·
Het lijkt erop dat u een zware viltlaag heeft. Ik zou gaan verticuteren/ontvilten. U heeft te veel bomen voor voldoende zonlicht. Mogelijk moet u kiezen voor een zon/schaduw mix of een zwaardere schaduwmix zaad zodra u doorzaait. Ik zou aanraden om een zware bodemverbeteraar te gebruiken om een betere bodemsamenstelling te creëren. Het probleem dat u heeft, is dichte schaduw en een viltlaag om voldoende gras te laten groeien.