Lawn Care Forum banner

Ik heb echt een hekel aan spuiten.

13K views 65 replies 34 participants last post by  marcjw  
#1 ·
Meet, meng, giet, mors, veeg op, tracker sterft overal. Probeer in het juiste tempo te lopen met de juiste afstand. Herhaal nog twee keer.

Krijg nooit alle mix eruit, vul met een gallon water, spuit willekeurig rond de tuin. Als dat klaar is, spoel de spuit een paar keer af, doe alles terug in de schuur en zweer het nooit meer te doen.

Neem een douche. Bekijk Lowes - https://www.lowes.com/pd/Sunniland-50-lb-20000-sq-ft-Crabgrass-Preventer-0-0-7/1000008818.

$50 per jaar versus veel, veel, veel minder voor de prodiamine die ik al heb. Toch de moeite waard.

Mijn nek doet pijn. Ik dwaal af.

#4 ·
De sprong van een rugzak van 4 gallon naar een drukspuit van 12 gallon (chapin 97902) is het helemaal waard geweest. 1/3 van de tijd, 1/3 van de vullingen. Ik kan gemakkelijk van sproeikop wisselen per product en het schoonmaken is ongeveer even vervelend als met de rugzak. Dus, misschien kun je dat eens proberen. Ik heb ongeveer hetzelfde betaald als wat je vandaag de dag voor een van de rugzakken zou betalen. Het is ook vrij eenvoudig aan te passen. Ik verkoop niet, ik vertel het je gewoon! Het heeft de ervaring veel aangenamer gemaakt, omdat ik ook bang was om te spuiten.

#6 ·
Jimefam said:
Philly_Gunner said:
Koop een sproeier met giek. Absoluut de moeite waard.
Dit is wat ik ook van plan ben. Aanbevelingen?
Ik koos voor de 31 gallon NorthStar van Northern Tool, maar ik heb bijna 27.000 gazon. Er is een 21 gallon die waarschijnlijk goed voor je zou werken en die kost minder dan $300. Ze maken ook een roerkit om te voorkomen dat je mengsel bezinkt. Ik weet echter niet zeker of het nodig is, tenzij je iets hebt met een hoge neiging tot scheiding. Ik heb het gevoel dat het gespetter mijn spullen goed gemengd houdt. Ik heb het gekalibreerd op een snelheid op mijn maaier om 1 gallon per 1000 neer te leggen. Werkt goed.

#8 ·
@david_ Ik ben het met je eens. Ik heb een spuit voor achter de trekhaak van 25 gallon. Hoewel ik dit jaar mijn tweede pre-emergent app zou kunnen spuiten, heb ik besloten om het Sunniland-product van Lowes met Dithiopyr te gebruiken. Ik denk dat het gebruik van de strooier veel gemakkelijker voor me is dan het uitladen van de grasmaaier, de spuit, de chemicaliën en de boormixer. Ik kan in ongeveer 15 minuten aanbrengen en beton blazen zonder te mengen. Ik ben zelfs een beetje geneigd om ook de Sunniland onkruid- en voederkunstmest te gebruiken. Als het gazon nat is, wil ik de grasmaaier echt niet op het gras hebben, dus de strooier is een betere optie.

#10 ·
crstude said:
De sprong van een rugzak van 4 gallon naar een duwspuit van 12 gallon (chapin 97902) is het helemaal waard geweest. 1/3 van de tijd, 1/3 van de vullingen. Ik kan de sproeiers gemakkelijk per product verwisselen en het schoonmaken is ongeveer even vervelend als met de rugzak. Dus, misschien moet je dat eens proberen. Ik heb ongeveer hetzelfde betaald als wat je vandaag de dag voor een van de rugzakken zou betalen. Het is ook vrij eenvoudig aan te passen. Ik verkoop niet, ik vertel het je gewoon! Het heeft de ervaring veel aangenamer gemaakt, omdat ik ook bang was om te spuiten.
Ik heb hetzelfde gedaan, maar dan met een handmatige rugspuit, die een seizoen meeging voordat ik de duwspuit kreeg. Nu veel sneller en ik hoef maar één keer te mengen.

#12 ·
Philly_Gunner said:
Jimefam said:
Philly_Gunner said:
Koop een sproeier met een giek die je achter je kunt trekken. Absoluut de moeite waard.
Dit is wat ik ook van plan ben te doen. Aanbevelingen?
Ik heb gekozen voor de 31 gallon NorthStar van Northern Tool, maar ik heb bijna 27.000 gazon. Er is een 21 gallon die waarschijnlijk goed voor je zou werken en die kost minder dan $300. Ze maken ook een roerkit om te voorkomen dat je mengsel bezinkt. Ik weet echter niet zeker of het nodig is, tenzij je iets hebt met een hoge neiging tot scheiding. Ik heb het gevoel dat het klotsen mijn spullen goed mengt. Ik heb het gekalibreerd op een snelheid op mijn maaier om 1 gallon per 1.000 neer te leggen. Werkt goed.
Cool, ik had die eigenlijk bekeken en was niet zeker van de kwaliteit. 21 gallon moet genoeg zijn. Bedankt!

#13 ·
De grootte van het gazon heeft hier veel mee te maken. Mijn nieuwe tuin is zo klein dat ik probeer alles wat ik vroeger in korrels gebruikte om te zetten in een vloeistof, ook al heb ik alleen een sproeier voor aan het uiteinde van de slang en een goedkope 1 gallon. Als ik op dit gazon nooit een strooier gebruik, ben ik helemaal tevreden.

#14 ·
Greendoc said:
Ik zou het haten om te spuiten als ik geen apparatuur had die de taak aankon. Geen tracker-kleurstof. 5 ft dekking zo snel als ik kan lopen. Mogelijkheid om sproeiers van 01 tot en met 08 te gebruiken. Niet pompen.
Kun je me de sleutel geven om 5 ft dekking te krijgen met een My4Sons rugzakspuit? Het zou me een derde van de tijd kosten om mijn gazon van 10.000 ft te bespuiten

#15 ·
Ik ben het eens met de posters hier. Northstar-sproeier is het antwoord. Ik heb een jaar lang gespoten met een sproeier van twee gallon, ben halverwege het seizoen gestopt en zei: niet meer. Het is teveel om te doen, plus al je andere gazontaken. Je zult er geen spijt van krijgen om een aanhangersproeier te kopen

#16 ·
mre_man_76 said:
Greendoc said:
Ik zou het haten om te spuiten als ik geen apparatuur had die de taak aankon. Geen tracker-kleurstof. 5 ft dekking zo snel als ik kan lopen. Mogelijkheid om sproeiers van 01 tot en met 08 te gebruiken. Niet pompen.
Kunt u mij de sleutel geven om 5 ft dekking te krijgen met een My4Sons rugspuit? Het zou me een derde van de tijd kosten om mijn gazon van 10.000 ft te spuiten
Dat soort output krijg je niet van iets dat op batterijen werkt. Mijn spuittoestel kan 3 GPM en minstens 500 PSI aanhouden. Ik gebruik een spuitboom met 4 sproeiers die zo is gekalibreerd dat hij 1,25 gallon per M aanbrengt, zo snel als ik kan lopen.

De spuitboom die ik gebruik is modulair. Kan worden gebruikt als een spuitboom met 2 sproeiers of worden uitgebreid om 4 sproeiers te dragen. In beide gevallen kan de rugzak beide scenario's bijhouden.

#19 ·
Ik ben het met je eens, man. Ik heb vorig jaar de N-ext producten gekocht en niets tegen de producten, maar ik haat dat verdomde ortho gebed dat iedereen aanbeveelt om ze mee te bespuiten. Ik heb veel meer geluk gehad met de spuit die bij de eenvoudige gazonoplossingen zit en ik spoot maar 4K sqft. Ik sta op het punt om deze week meer graszoden te leggen op 8,5k sqft en ik zie het gewoon niet zitten om het dit jaar te doen. Ik was laatst bij Northern tool en zag een paar mooie opties voor sleepspuiten, dus misschien. Maar ik ben het ermee eens, granulair is gewoon zoveel makkelijker en sneller.

#21 ·
Blij te horen dat ik niet de enige ben en bedankt voor de ideeën over apparatuur.

Een push-rig of een rig om in mijn spreader te zitten zou ideaal zijn. Mijn erfconfiguratie leent zich niet voor een aanhanger. Te veel onregelmatige vormen voor een gelijkmatige toepassing.

In de tussentijd zal ik de korrel proberen en als ik mijn pre-M bijhoud, hoef ik Celsius/Certainty misschien maar één keer per jaar te verspreiden, waar ik mee kan leven!

#22 ·
Ik gebruik een boomopstelling met 2 sproeiers waar Greendoc me mee heeft geholpen. Het ziet er net zo uit als de foto van hem hierboven, minus de drukregelaar. Het is zeker een gamechanger en ik gebruik nooit meer een enkele sproeier met die spuit. Voor spot-spuiten gebruik ik een handkan van 2 gallon.

Als je kunt upgraden naar een boomopstelling met 2 sproeiers, zou dit zeker je plezier in het spuiten vergroten.

#23 ·
Greendoc said:
mre_man_76 said:
Greendoc said:
Ik zou het haten om te spuiten als ik geen apparatuur had die de taak aankon. Geen tracker kleurstof. 5 ft dekking zo snel als ik kan lopen. Mogelijkheid om sproeiers van 01 tot en met 08 te gebruiken. Niet pompen.
Kunt u mij de sleutel geven om 5 ft dekking te krijgen met een My4Sons rugzakspuit? Het zou me een derde van de tijd kosten om mijn gazon van 10.000 ft te bespuiten
Je gaat dat soort output niet krijgen van iets dat op batterijen draait. Mijn spuit is in staat om 3 GPM en minimaal 500 PSI te handhaven. Ik gebruik een 4-sproeierboom die is gekalibreerd om 1,25 gallon per M aan te brengen, zo snel als ik kan lopen.

De boom die ik gebruik is modulair. Kan worden gebruikt als een 2-sproeierboom of worden uitgebreid om 4 sproeiers te dragen. In beide gevallen kan de rugzak beide scenario's bijhouden.
Duly noted, bedankt!!!

#24 ·
Gilley11 said:
Ik gebruik een boomopstelling met 2 sproeiers waar Greendoc me mee heeft geholpen. Het ziet er net zo uit als de foto van hem hierboven, minus de drukregelaar. Het is zeker een game changer en ik gebruik nooit meer een enkele sproeier met die spuit. Voor spot spraying gebruik ik een handkan van 2 gallon.

Als je kunt upgraden naar een boomopstelling met 2 sproeiers, zou dit zeker je plezier in het spuiten vergroten.
Wat voor soort sproeier heb je?

#25 ·
@mre_man_76 de M4S kan niet effectief meer dan 1 sproeier aan, hij is er gewoon niet voor bedoeld. Bekijk dit: https://thelawnforum.com/viewtopic.php?p=250756#p250756 Ik kan (2) 06 sproeiers zonder problemen gebruiken. Ik heb niets groters om mee te testen.

#26 ·
Gilley11 said:
@mre_man_76 de M4S kan niet effectief meer dan 1 sproeier aan, daar is hij gewoon niet voor bedoeld. Bekijk dit eens: https://thelawnforum.com/viewtopic.php?p=250756#p250756

Ik kan (2) 06 sproeiers zonder problemen gebruiken. Ik heb niets groters om mee te testen.
Ah ja, ik heb deze thread een tijdje geleden gelezen. Lol, ik ben gewoon nerveus om mijn pomp te modificeren. Ik denk dat het tijd is om aan de slag te gaan!!!