Lawn Care Forum banner

Humic 12 vs. Humic DG

25K views 49 replies 27 participants last post by  Rebellawn  
#1 ·
Klopt mijn wiskunde en logica hier?

5 gallons N-Ext Humic 12 kosten $100 en bevatten 12% humuszuur. Als een gallon 10 pond weegt (slechts een aanname en ik weet dat een gallon water 8 pond weegt, dus ik geef ze een beetje extra), is dat 6 pond humuszuur, of $16,67 per pond humuszuur.

Een zak van 40 pond Anderson's Humic DG granulaat kost $65 en bevat 70% humuszuur. Dat is 28 pond, of $2,32 per pond humuszuur.

Is mijn vergelijking appels met appels?

Als de dosering van Humic 12 6 fl oz per 1k is, is dat slechts 0,056 pond humuszuur per 1k als mijn wiskunde klopt en logisch is.

Het product van Anderson zegt dat je 2 pond product per 1k moet gebruiken, wat 1,4 pond humuszuur per 1k is, wat 25x de hoeveelheid is die het N-Ext-product aanbeveelt.

Ik ben accountant, geen wetenschapper of wiskundige. Misschien klopt er iets niet aan mijn wiskunde of doe ik aannames over deze producten die niet kloppen.

Als ik gelijk heb (een grote aanname), is het N-Ext-product dan niet veel duurder, om nog maar te zwijgen van arbeidsintensiever en tijdrovender om toe te passen?

#3 ·
Bedankt. Dat maakt het dus $18,72 per pond.

Tenzij ik iets mis, kan ik me niet voorstellen dat ik vloeistof boven granulaat zou gebruiken. En afgezien van de prijs, zou je 26 gallons Humic 12 nodig hebben om de hoeveelheid humuszuren in een zak van 40 pond te krijgen.

Kan iemand me vertellen wat ik mis?

#6 ·
Jconnelly6b said:
Ik denk dat dit de reden is waarom de meesten van ons die vorig jaar de N-ext-productlijn hebben gekocht toen ze op de markt kwamen, ze dit jaar niet opnieuw hebben gekocht.

Ik was blij om mijn plank van al die kannen te ontdoen.
Denk je dat ze ĂĽberhaupt voor je hebben gewerkt?

Wat gebruik je nu, als je al iets gebruikt, naast kunstmest?

#9 ·
Ik weet niet zeker of ik actief heb geprobeerd om producten te "vervangen", want eerlijk gezegd denk ik niet dat ze veel deden.

Ik ben Jonathan Green Love Your Soil blijven gebruiken, een combinatie van humuszuren + calcium + melasse. Ik heb ook een heleboel Carbon X gekocht, dus ik krijg daar nog steeds wat RGS.

Ik denk dat er geen vervanging is voor het handhaven van macro's/micro's en goede culturele praktijken. De bodem verbetert in de loop van de tijd door wortelcycli en dat is goed genoeg voor mij.

Slechts mijn mening, zeker niet de bedoeling om iemand van GCF-producten af te praten.

#14 ·
Naidu said:
Waarmee heb je RGS vervangen? Ik gebruik voornamelijk nog steeds RGS, De-Thatch en Microgreen.
RGS is Humic plus Kelp. Alles is verkrijgbaar in korrel- of poedervorm. Microgreen is een vloeibare meststof. DeThach, lang, lang geleden uitgevonden, is gemakkelijk verkrijgbaar bij leveranciers van golfbanen. Ik koop een product Thatch-X... zegt dat je iets? :shock:
https://www.ojcompagnie.com/sites/default/files/fichiers/Thatch-X%20Label.pdf
En het is biologisch...

#15 ·
Ik weet dat ik afscheid neem van een aantal van de N-Ext producten. Overstappen op FeATURE van MicroGreene/Greene Effect en Humic12 volledig laten vallen om bovenstaande redenen. Ik ben nog steeds fan van de 18-0-1 en RGS (Humic, Kelp, Fulvic - denk ik), wat waarschijnlijk de enige twee producten zullen zijn die ik blijf kopen.

G
#17 ·
Ik heb dit jaar twee kannen "Ultramate" gekocht, een product van Andersons met 3% kalium, 1% zwavel en 12% humuszuren. Subjectief lijkt het een beetje te helpen bij het herstel. Ik ben het zat om vloeibare producten te gebruiken en zou voor het gemak de voorkeur geven aan een korrelproduct, en daarom zal ik volgend jaar waarschijnlijk een zak Humic DG kopen.

Ik heb gehoord dat een "voorgesteld voordeel" van de vloeibare producten bladopname is. Ik wil eigenlijk gewoon helemaal korrelig gaan en me houden aan de basisprincipes van water geven, maaien, bemesten en jaarlijks doorzaaien. De belangrijkste producten die me van GCF zouden interesseren, zijn Carbon X of 8-1-8.

#18 ·
bmitch05 said:
Mijn gazon was complete rommel toen ik het huis kocht en ik kan zeggen dat de GCF-producten zeker hebben geholpen. Uit nieuwsgierigheid: hoeveel vierkante meter bedekt een zak van 40 pond Humic DG? Ik heb ongeveer 6.000 vierkante meter gazon en een enkele gallon H12 gaat de hele zomer mee.

Ik heb ook de 700 Green Punch en 002 Micro Green geprobeerd in de hitte van de zomer en het gazon hield zich behoorlijk goed. Ik moet er waarschijnlijk aan toevoegen dat ik ook irrigeer. GCF-producten zijn niet allemaal slecht als ze goed werken voor jouw situatie.

Wat zijn enkele alternatieven? Ik ben zeker overtuigd van de voordelen van bodemverbeteringen na het proberen van de GCF-producten dit jaar.
Voor Humic DG - 1 lb/1000 lage dosis, 2 lb/1000 gemiddelde dosis, 4 lb/1000 hoge dosis. Ik heb Humic DG de afgelopen anderhalf jaar gebruikt. De gepatenteerde dispersie werkt ook echt, de korrels vallen uiteen in kleine korrels na contact met water.
Ik ben weggebleven van de Next-producten om dezelfde reden als OP.

#19 ·
macdawg said:
Ik heb dit jaar twee kannen "Ultramate" gekocht, een product van Andersons met 3% kalium, 1% zwavel en 12% humuszuren. Subjectief lijkt het een beetje te helpen bij het herstel. Ik ben het zat om vloeibare producten te gebruiken en zou de voorkeur geven aan een korrelproduct voor het gemak, en om die reden zal ik volgend jaar waarschijnlijk een zak Humic DG kopen.

Ik heb gehoord dat een "voorgesteld voordeel" van de vloeibare producten bladopname is. Ik wil eigenlijk gewoon alles in korrelvorm gebruiken en me concentreren op de basisprincipes van water geven, maaien, bemesten en jaarlijks doorzaaien. De belangrijkste producten die me van GCF zouden interesseren, zijn Carbon X of 8-1-8.
Technisch gezien komen Carbon X en 8-1-8 niet van GCF. Carbon Eart Fert maakt die producten, maar ze hebben een goede relatie met GCF.

#20 ·
Ik bekritiseer het product van Andersons niet, maar geef alleen informatie.

Het getal 70% humuszuur in Andersons Humic DG kan enigszins misleidend zijn bij het vergelijken van het humuszure percentage tussen verschillende humusproducten. Andersons gebruikt de A & L Western Methode om het humuszuregehalte te testen.

"De A&L Western methode is een kwalitatieve analyse, ontworpen om alle in alkali oplosbare humusmaterialen in een monster te rapporteren. Het rapporteert consequent een hoger percentage "humuszuur" dan de CDFA-methode. … Daarom omvat de A&L Western methode hoogstwaarschijnlijk zowel niet-humusmaterialen als humusstoffen."

http://maxgreenproducts.com/wp-content/uploads/2016/01/HumicSubstancesDr.Mayhew.pdf

Ik heb niet gevonden welke humuszure testmethode Green County Fert gebruikt.

#21 ·
Powhatan said:
Ik bekritiseer het product van Andersons niet, maar geef alleen informatie.

Het 70% humuszure getal in Andersons Humic DG kan enigszins misleidend zijn bij het vergelijken van een humuszure %-gehalte tussen verschillende humusproducten. Andersons gebruikt de A & L Western methode om het humuszuregehalte te testen.

"De A&L Western methode is een kwalitatieve analyse, ontworpen om alle alkalische oplosbare humusmaterialen in een monster te rapporteren. Het rapporteert consequent een hoger percentage "humuszuur" dan de CDFA-methode. … Daarom omvat de A&L Western methode hoogstwaarschijnlijk niet-humusmaterialen en humusstoffen."

http://maxgreenproducts.com/wp-content/uploads/2016/01/HumicSubstancesDr.Mayhew.pdf

Ik heb niet gevonden welke humuszure testmethode Green County Fert gebruikt.
Bedankt voor het plaatsen. Ik vroeg me dat af. Ik geloof dat ik misschien een appels met peren vergelijking heb als ik de humusproducten vergelijk. Ik dacht aan vloeibare meststoffen.

Scotts liquid 29-0-3 is 32 fl oz en bedekt 2.000 vierkante voet.
Scotts granular 32-0-4 is 12,5 lbs en bedekt 5.000 vierkante voet.

Laten we er gewoon van uitgaan dat de N-P-K-analyse hetzelfde is (voldoende dichtbij). Dat betekent dat je 20 pond korrels nodig hebt om de dekking van een gallon vloeistof te evenaren.

Een grote aanname hier: Met dezelfde logica voor de humusproducten betekent dat dat 40 lbs korrels gelijk is aan 2 gallons vloeistof.

Per 20 lbs korrels/1 gallon vloeistof, is de korrel ongeveer $33 en de vloeistof $25. Dat betekent dat de vloeistof misschien geen afzetterij is zoals ik oorspronkelijk vermoedde en dat ik misschien geen appels met peren heb vergeleken.

Er zijn hier duidelijk veel variabelen en ik ben niet van plan om beweringen als feit te doen.

#23 ·
Je komt in feite bij het onderwerp dat in deze thread wordt besproken: wat werkt beter, vloeibaar of granulair humuszuur? Ik denk niet dat er echt een solide consensus was in die thread.

Ter info: Ik heb het hele jaar granulair vs. vloeibaar vs. poedervormig humusproducten getest in mijn gazon. Geen echt verschil tussen de verschillende testpercelen, en ook geen echt verschil tussen de testpercelen en de controle (de rest van mijn gazon).

Ik zal deze tests tot eind volgend jaar voortzetten voordat ik besluit te stoppen. Mijn belangrijkste interesse op dit moment is: heeft humuszuur een positieve invloed op a) wortelgroei of b) bodem-CEC. Als ik geen positieve resultaten zie in die categorieën, zal ik waarschijnlijk helemaal stoppen met het gebruik van humuszuurproducten.

#26 ·
macdawg said:
Ik heb dit jaar twee kannen "Ultramate" gekocht, een product van Andersons met 3% kalium, 1% zwavel en 12% humuszuren. Subjectief lijkt het een beetje te helpen bij het herstel. Ik ben het zat om vloeibare producten te gebruiken en zou de voorkeur geven aan een korrelproduct voor het gemak, en om die reden zal ik volgend jaar waarschijnlijk een zak Humic DG kopen.

Ik heb gehoord dat een "voorgesteld voordeel" van de vloeibare producten bladopname is. Ik wil eigenlijk gewoon alles korrelig doen en me houden aan de basisprincipes van water geven, maaien, bemesten en jaarlijks doorzaaien. De belangrijkste producten die me van GCF zouden interesseren, zijn Carbon X of 8-1-8.
Ik wil niet storen, maar beide korrelproducten zijn ontworpen en vervaardigd door Carbon Earth.

We gebruiken geen RGS, omdat we onze humusstoffen zowel uit North Dakota als uit Canada halen. Onze kelp komt ook uit Canada. We kopen het als oplosbare poeders en reconstitueren het, of zoals het geval is met Xstart, we kopen vloeibaar fulvinezuur.